Do Bratislavy už prišlo všetkých 50 kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr

Nasledovať bude dodávka trolejbusov Škoda 30 TrDG.

V priebehu marca obdržal bratislavský dopravný podnik posledné kĺbové trolejbusy Škoda 31 Tr z prvej 50-kusovej objednávky. Ako pre imhd.sk uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová, v súčasnosti prebieha preberanie posledných dodaných vozidiel od výrobcu a vybavovanie technických preukazov.

Posledné dodané kĺbové vozidlá dostali evidenčné čísla 6830, 6831 a 6832. Na zaradenie do premávky v týchto dňoch čakajú aj vozidlá #6846, 6848 - 6850.

V krátkom čase bude nasledovať dodávky 14 "krátkych" vozidiel Škoda 30 TrDG s prídavným dieselagregátom #6102 - 6115. Tieto vozidlá budú podľa DPB dodané v apríli a máji tohto roka. "DPB, a.s. plánuje obsadiť týmito vozidlami linku 210, ktorá bude predĺžená až k OC EUROVEA. O ďalších linkách sa ešte rokuje," uviedla A. Volfová.

Do konca tohto roka bude ešte v rámci využitej opcie dodaných 20 kĺbových trolejbusov Škoda 31 Tr a 20 sólo vozidiel Škoda 30 Tr bez dieselagregátu.

V súvislosti s dodávkou nových trolejbusov sme sa zaujímali aj o to, ako DPB naloží so starými trolejbusmi, ktoré už doslúžili. "V súčasnosti prebieha proces vyraďovania najstarších trolejbusov určených na likvidáciu. Odpredaj novších trolejbusov sa bude predbežne realizovať v letných mesiacoch," priblížila nám A. Volfová. Na otázku, kam ich DPB plánuje odpredať, nám však hovorkyňa DPB neodpovedala.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TeBeCe #95:
no vidíš, konečne niekto z DPB prečítal, že mu na Hroboňke chýbajú tri kusy 31Tr ? ? ?
Reakcia na: richardhudec #89:
Bežná opísaná realita z pohľadu cestujúceho, lenže tu sa zastáva pojem nič neriešiť len nad vecou si tu tvrdiť nepodstatné veci. Kam sa presunuli vozy ako sa s nimi hospodári, ale keď sa povie cestujúci a jeho presun vtom či onom spoji je nepodstatné. Načrtol by som kam to napísať keď tu je to zbytočné nastalo vyostrenie pocitov sprejera na jeho konci s nervami. Prosím pošlite všetkých cestujúcich zo trieskajucej podlahy, buchotajúcich dverí , prenikavého piskotu signalizácie, hlučného vozidla , ku psycholožke, lebo nervozita a vyšší tlak cestujúcim na tlakomeroch z tejto ľavej dopravy nám akosi stúpa... 🙂
Reakcia na: TeBeCe #95:
Ved treba najst nahradu za skapatu poslednu 25Tr 6703 ?
Reakcia na: trolejbus6207 #93:
Tak uz vsetci mozu kludne spavat, prave dosli na hrobonku 🙂
Reakcia na: petert777 #87:
Psycholog by mohol pomoct pri pretrvavajucej agresii ?
Reakcia na: TeBeCe #92:
ja som vedel, že keď bude o nich niekto niečo vedieť, budeš to Ty ?

dík za info, potom netuším, prečo ich nešupli na Hroboňku, aby sa aspoň na pár dní dostali do premávky na vychytanie múch z výroby...
Reakcia na: trolejbus6207 #79:
stoja tisko na trnavke, rovnako ako tam stali predosle.
Priatelia, tie dvere na Tr. treba otvárať nasledovným spôsobom...... netreba vôbec tlačiť tobôž nie búchať po dopytovom tlačítku, treba priložiť ruku a podržať ju na tlačítku, verte mi som vodič Tr. Žiadali sme našich vrchných aby dali do vozov krátke oznámenie o tom ako si má počínať cestujúca verejnosť s dopytovým zariadením ale tak ako všetko ostatné a podstatné v tejto firme ani toto ich nezaujíma. Nedá sa na to pozerať ako ľudia do toho trieskajú a nám nadávajú do ..... no radšej to ani nenapíšem. Reklamou by najradšej oblepili celé vozy ale toto nevynáša tak na to s..ú.
Reakcia na: richardhudec #89:
počkaj, ako to okomentuje Laminátka ?
Reakcia na: petert777 #86:
Absolútne ani po druhom prečítaní nerozumiem čo touto splietkou slov a viet chcel autor povedať 😕
Reakcia na: petert777 #86:
Co su to "T31"? 😛
Reakcia na: petert777 #86:
Mám chuť zobrať spray a napisat na sklo trolejaku . DPB som už starý a hlučný patrim do šrotu. Výpravca nedrichmi v praci a Zobuď sa !!!
Reakcia na: Michal111 #84:
Tiež by som bol rád vedel. Radšej sú T31 rozhádzané na linky kde vzduch ich z vnútra nadnáša ako nám nervy cestujúci,m kde sa ako tak tlačia v Tr 14 s trieskajúcimi podlahmi v tom 110 DcB rezonovaní tunelujuceho DPB. Stojíte na Kramároch a konečne ide moja mama o paličke domov s X vyšetrení. Super už nám to ide viď NP klbák ale čo to s čislom 211. Sedeli tam 4 ľudia. no ešte 3 zastávky má do konečnej a sú tam štyria hustý. Za 211 klbákom však išla očakávaná 204 ale Tr.14 krátka. Tam sme nastúpili do plna a keďže sme boli sklamaný z tohoto rozdielu tak aj znechutene ostatný po sebe zazerali kto koho pustí na sedanku bo staršich a ledva stojacich tam bolo viac než dosť a kupodivu staručky trolejbus už dával na javo svoje staré kosti pretože to nám zo spodku trieskalo akože do plechovania priamo na päty a držiak sa kmital s celým človekom len že sme ho nezlomili. DPB sa nám zahráva s citmi pokiaľ nám neprasknú a nedokončime to.
Reakcia na: Ámos #83:
Mal by si vidiet 25trky na dlhodielskych zakrutach, vodici s tym jazdispa jak s busom
To dokedy chce DPB držať denne 20 nových troflov vo vozovni?? nie je jedna z podmienok čerpania fondov, že tie vozy budú pravidelne v premávke??
zda sa mi to, alebo s novymi troflami si vodici dovolia ist do zakrut aj cez vyhybky ovela rychlejsie?
Napriklad dnes s 30Trkou presiel cez krizovatku na palisadach plnou rychlostou.
Reakcia na: Andy #80:
To robia bežne aj vodiči z Petržalky (na MBCC aj NB 18) vrámci zrýchlenia nástupu cestujúcich ku ktorému tým dochádza. Cestujúci na zastávke, kde nikto nevystupuje z dverí, môžu rovno nastúpiť. Kým by nastupujúci použili dopyt a dvere by sa otvorili takto už nastupujú. V takomto počasí (a kým sa ešte nepoužíva klimatizácia) v tom nevidím problém a určite to nieje pri trolejbusoch iba o tom, že dopyt na 30 Tr a 31 Tr je menej citlivý.
Reakcia na: Andy #80:
Však nepúšťajú klímu, tak zrejme vetrajú.
V posledných dňoch som si všimol, že vodiči otvárajú všetky dvere, bez dopytového otvárania.
netuší niekto, aký osud postihol 31Tr-ky 6830 až 6832, keď ešte ani raz neboli v premávke ❓
Reakcia na: Ámos #77:
Prípadne: Otvárajte efektívne jazykom! 😃
Reakcia na: Valec #76:
mozno zalezi ako je clovek hydratovany, kedze by to malo reagovat na vodivost ?
takze je to vlastne zdravotna pomocka. Staci dat na to upozornenie: "ak vam nejdu otvorit dvere, pijete malo tekutin" ?
Reakcia na: Petto #74:
Mne to funguje aj jedným prstom, ale celým bruškom, nie len špičkou. A ako som sledoval nie som jediný... minule po tom jeden päsťou trieskal a keď to nešlo prešiel k iným dverám. Druhý hneď za ním to otvoril jedným prstom.
Reakcia na: Petto #74:
Vraj sa tá citlivosť senzorov dá nastaviť..
Reakcia na: Mike #73:
Mne to pastou vzdy funguje. Neviem si predtavit ako to chcu riesit. To budu musiet cele ked tak vymenit, lebo su tam uplne inak nastavene senzory a v zaruke podla mna s tym neurobia.
Reakcia na: timo333 #72:
Nie veľmi stláčať, ale treba ich stlačiť väčšou plochou, takže buď dlaňou, alebo viacerými prstami spojenými... Vie sa o tom, rieši sa to. Ale tak skoro to nebude.
zdravim,

vsimol som si to len ja? tieto nove trolejbusy maju strasne zle tie vonkajsie tlacidla na otvaranie dveri, napr. SOR NB 18 City alebo Mercedes-Benz CapaCity - tam sa staci dotknut a dvere sa otvaraju, pri tychto Škoda trolejbusoch to treba velmi stlacat ...mali by vymenit tie tlacidla
Reakcia na: Error 0x007 #70:
preco? lebo JPP agentura na imhd povedali?
ani pri 25trkach nebol problem s agregatom, ze by nieco neutiahol. Problem bol vacsne startovanie na kratky cas, co skodi kazdemu dieslu. A DPB ide robit teraz tu istu chybu, lebo 210 predlzi az! k eurovea.
Vsetci pozname princip diesel motorov, som si isty ze aj v DPB co to vedia. A jednoducho studene starty a kratke trasy im skodia. Nech to predlzia az do Ovsista...
Reakcia na: Ámos #46:
Aha, dakujem. Ale asi to aj tak nebude mat dost sil aby to nahradilo plnohodnotny dieselmotor (a hlavne nie do kopca)...
Reakcia na: Mike #68:
Jaj tak tak to si skusim najst. Diki teda za nove info. 🙂
Reakcia na: Dadino #67:
Áno niekde tam (teda pod zemou ale v tých miestach) má byť podľa doterajších verzií definitívna poloha aut. st. Ale keďže v priebehu výstavby nastane etapa, že stará stanica sa zbúra a nová ešte ani zďaleka nebude, a tiež z dôvodu že SL a zákazníci potrebujú nejaké zázemie, tak bude dočasná stanica (vieme aká je jednotka dočasnosti u nás) vedľa centra Bottova.
Dokumentácia k tomu už bola zverejnená, tušim tu bol kedysi aj link..
Reakcia na: Valec #65:
Jaj lebo ja som pocul ze AS sa ma presunut na miesto vedla Marianum ci aka je tam pohrebna sluzba a vedla nej ten cisty pozemok oploteny modrym plotom. 🙂 Preto som sa cudoval. 🙂
Reakcia na: Palco #48:
Prečo by nemohli ísť do kopca ?O žiadnom obmedzení neviem ,jedine tak rýchlostnom na APU.
Reakcia na: Dadino #62:
Samozrejme, že som myslel dočasnú AS v období počas výstavby na jej súčasnom mieste.
Reakcia na: Dadino #62:
Tak si prečítaj 16ty aj 17 článok o tom 🙂
Reakcia na: AAA #61:
Áno, premávala. A hlavne do roku 1997 premávala z Petržalky cez Malú Scénu, Karadžičovu, Račko a SAV do Dúbravky aj linka 37.
Reakcia na: Valec #53:
Autobusova Stanica na mieste dnesneho OC Bottova????? A to je odkial toto prosim ta? To pocujem prvy krat a cital som asi 15 clankou o novej autobusovej stanici. 🙂
Reakcia na: Mike #55:
Mimochodom nepremávala v trase Malá scéna - Karadžičova - Hl. st. pred vznikom 210 linka 53?
Reakcia na: Mike #56:
Pravidelne sa v tomto kontexte opakujem - prepásli sme možnosť vybudovať električkový obchvat centra (Pionierska - TrMY - Krížna - Eurovea - Šafko) so sekundárnym prepojením všetkých radiál a využitím priestoru na Filiálke. Ale to už asi do inej témy ?
Reakcia na: 810zssk #54:
Samozrejme, že nič nebolo potvrdené, ale preventívne som to tu napísal ? Mám isté tušenie.
K bodu 3, použil som najpopulistickejšiu mieru vyjadrenia dostupnosti cez priame spojenia. Z Račka sa samozrejme dostaneš do Eurovei aj iným spôsobom (s prestupmi a chôdzou) a je to rozhodne rýchlejšie ako do Bory Mall. Ale ak by sa našiel hypotetický cestujúci ochotný obetovať nekonečný čas a odmietal použiť čo len jediný prestup, stále by mal k Eurovei na Račku alternatívy ?
Reakcia na: Valec #53:
Takéto predĺženie cez Košickú by nebolo zlé, len by asi zhltlo o jeden voz viac (čo by ani tak nevadilo, keďže ich bude dosť, ale boli by to aj vzkm navyše).
Obávam sa, že pri pôvodnom variante cez Wustenrot by sa zrušilo zachádzanie k ASMN (DPB sa podľa mňa bude snažiť ušetriť vzkm).
Ďalšia vec je, čo s ďalšími 30TrDg, pretože 210-ka ich zhltne len 4, max 5. Jediné rozumné riešenie čo ma napadlo (aby to nebolo moc do kopca), je predĺžiť 211 do Tesca Lamač, pretože spojenie Tesco - Patrónka je v niektorých časoch dosť mizerné.
Reakcia na: Palco #44:
Myslím si, že premávka na Drotárskej by mala zostať zachovaná obojsmerne. A nie takéto kolečko, že od vozovne by išla okolo Horského parku na Búdkovú a odtiaľ hore. Tí čo by chceli vystúpiť hneď na Súbežnej alebo aj pri SNA by neboli zrovna nadšení z okružnej jazdy. Navyše by sa tým zrušil prestup zo 41 na Búdkovej smer mesto (to sa síce dá aj pri vozovni, ale na Búdkovej je aj 203).
Reakcia na: Mike #55:
Edit, myslel som požiadavku na tangenciálnu linku cez Dostojevského, Karadžičovu na Hlavnú Stanicu (alebo aspoň na SAV)..
Reakcia na: 810zssk #54:
Požiadavka nejakej tangenciálnej linky, ktorá by išla cez Dostojevského Rad a Karadžičovu tu bola odjakživa, ešte dávno pred Euroveou. Kedysi na to z Malej Scény bola využívaná 82, aj keď dlhou trasou. A tiež sa síce dá prejsť na Šafko (kde bude snáď na hlst 1tka), ale nie z Wustenrotu.
A aj napriek existencií X13 stále sa nájdu ľudia, ktorí zo 78 prestupujú na hrane do 210 (aj keď tých prestupujúcich do 21 je asi viac)..
Reakcia na: Ike #47:
1. Uz je potvrdene ze po predlzeni nebude zachadzat k ASMN? Nesledujem to teraz..

3. V principe suhlasim, ale seriously si myslis ze spojenie Racka s Bory Mall je nahradou spojenia s Euroveou? Lebo ono tam je isty rozdiel vo vzdialenosti 🙂
Reakcia na: Ike #47:
1. Najlepšie by bolo, ak by do Eurovei šla cez Košickú... zachádzka to o veľa dlhšia (časovo) nebude naviac treba myslieť na to, že v horizonte 3 rokov sa AS presunie namiesto dnešného OC Bottova. Plusom naviac bude prestup na hrane 210/70 ako aj 210/68, čo pomôže najmä v nedeľu odhľahčiť L201.

2. Ale prípadná predĺžená 210 by ponúkala aj iné kombinácie spojení, pre ktoré je dnes X13 nezmyselná, napr. Račko (Legionárska) - Eurovea.

4. Celotýždenné predĺženie 210 možno bude chcieť menej vzkm ako ako víkendová premávka 78.
Reakcia na: Ike #47:
Este zbytocne polemizovat ci bude/nebude zastavovat na starej zastavke AS MN nova 210. Podla mna bude robit kolecko v oboch smerom okolo VUB.
Reakcia na: Palco #44:
Su tam aj stlpy (tie hrubsie) co nesu vedenie, tak to by mozno uhral aj sam DPB s vystavbou tych 100-200 metrov ci ? ?
Reakcia na: Ike #47:
Dufajme, ze X13 bude zaroven zrusena ?
DPB by ich mal predat ako nove do KE, tam su taky tupovolici, ze im nic nevadi a urcite budu skakat od radosti, ze ake nove, moderne, najbezpecnejsie troleje nakupil pan doktor a za svoje ?
Sám som teda zvedavý,ako sa tie trolejbusy 30trDg využijú,keďže tam,kde by nasadené byť mohli,to nejde/kopec,stupanie,atď/,a nasadzovať ich tam kde to potrebné nieje -je trochu veľký luxus,potrebovali sme ich vôbec?
Apropo, predĺženie L210 k Eurovei mi nie veľmi vonia.
ad 1. Bratislava je významný prestupný uzol medzi rôznymi módmi dopravy - pohodlné spojenie hlavnej železničnej a autobusovej stanice je podľa mňa nevyhnutné (spojenie obcí, ktoré nie sú dostatočne napojené na železničnú sieť, so sieťou medzinárodnej železničnej dopravy a pod.). Zriadením zastávky Mlynské Nivy pre L210 a vypustením zastávky AS Mlynské Nivy by sa výrazne obmedzil spomenutý faktor pohodlnosti pri prestupe (a na to sú cestujúci citliví). Všetci tu dobre vieme, že nie je nič lepšie ako prestup na hrane. Netvrdím, že ten je v súčasnosti v kontexte L210 zabezpečený, no cestujúci sú napríklad výrazne menej vystavení poveternostným podmienkam pri prestupe MHD v BA - PAD a vice versa.

ad 2. Hlavná stanica má s OC Eurovea priame spojenie prostredníctvom linky X13, hoci priznávam, že dočasné. Pozorovaný priemerný počet osôb na jeden spoj na tejto linke (najmä z HLST) ale nepredstavuje pozitívny dôkaz, že by o toto spojenie bol extrémny záujem.

ad 3. Na celej trase L210 sú zastávky, ktoré majú priame spojenie s obchodnými centrami s približne rovnakým portfóliom predajní (HLST - Aupark, NFL - RaMy - Bory Mall, Central, RaMy - ASMN - Eurovea, Bory Mall). Priznávam, že v OC Eurovea sa nachádzajú aj luxusnejšie značkové predajne, ktoré v iných bratislavských OC nie sú (predajne talianskych návrhárov na prízemí), no povedzme si na rovinu, počet zákazníkov týchto predajní je extrémne nízky a vzhľadom na charakter klientely ťažko predpokladať ich presun z IAD do MHD (pokúsme sa prioritne dostať ľudí do MHD tam, kde je reálny potenciál ? lebo presun z X6ky do X13 si akosi neviem predstaviť ? )

ad 4. Spojenie Mlynské Nivy s OC Eurovea predsa existuje prostredníctvom L78. V týchto končinách sa nepohybujem, takže mieru využiteľnosti tejto relácie neviem posúdiť, no spojenie tu je a interval nie je až taký neatraktívny. V prípade veľkého záujmu by stačilo zaviesť víkendovú prevádzku.
Reakcia na: Error 0x007 #43:
je jedno aky vykon motora ma oproti kinderku, ci ineho busu. Dolezite je aky prud dokaze dodat.
Rusen 751 ma tiez len 1100 kW vykon motora a taznu silu 180kn a 350 ma vykon 4000kW a taznu silu 210kn.
Ten dieselagregat nepohana trolejbus, ale vyraba elektriku pre elektromotor.
Reakcia na: Palco #44:
To ale nie je plnohodnotne riestenie, kedze medzi Budkovou a Safranovou je tiez vyskovy rozdiel, hoci mensi a na kratsom useku (sklon je +- podobny).
Rozmyšlal niekto aj nad alternatívou, že by 30trdg vybehla po Budkovej hore na elektrinu a po Drotarskej by sa mohlo premávať len jednosmerné smerom z kopca,keďže údajne výkon motora do kopca je slabý???
Reakcia na: Palco #39:
Ist na dieselagregat do kopca asi neni bovieco, kedze ten agregat neni plnohodnotny motor. Ma iba tretinu vykonu motoru kinderka, ci iba polovicny vykon motoru 12m sola...
Mal som na mysli dostatok vozov, nie spojov 😉
Inak kvoli nedostatku trolejakov doslo k preriedeniu intervalov a zmien z klbovych liniek na neklbove. Teraz je uz dostatok spojov ale ne a ne aby znovu zlepsili intervaly 🙂
V prvom rade by DPB už malo naozaj začať vyraďovať staré vozidlá a nahrádzať ich novými lebo veľmi veľa kĺbov stojí už teraz vo vozovni a nestíhajú ich ani len na striedačky posielať do výpravy aj keď keby bol Cintorín Vrakuňa opravený už tak by ich bolo akurát ale zatiaľ by ich DPB mohol vypravovať aspoň na 204 nejaké poradia nech ich do výpravy denne zasahuje čo najviac lebo verím tomu že raz sa bude DPB potom sťažovať aj na to že trolejbusy dlhšie nezasiahli do prevádzky a treba ich neviem čo prebehnúť po vozovni aby sa prebrali... 🙂 Snáď sa to už pohne všetko.
Určite by sa malo po dodaní 30 TrDg uvažovať o zaradení pár vozov na L 41 a 64 a urobiť tam konečne poriadok./duplicitne spoje,nestíhanie prestupov z trolejbusu na autobus a podobne/ a vytvoriť niaku jednu rozumnú linku. Cestujúcich je tam dosť a nespokojnosť dosť veľká.Vyriešilo by to množstvo problémov a ušetrili by sa náklady na vodičov a autobus by sa dal využiť niekde inde.
ADD 30TrDG na 210 k Eurovey - da sa ocakavat rovnaky scenar ako na zaciatku pri nezatrolejovanej Riviere ?
Reakcia na: Dispecer #35:
Ozaj, veď jeden 600 V trolejbus v Košiciach už máme... ?
Reakcia na: Quakeman #33:
Hoci tuším jedna séria bratislavských trolejbusov (ak sa správne pamätám, jednalo sa o prvé 15 Tr) bola dodaná s výbavou pre 750 V, celkom určite boli následne nejakým spôsobom upravené na bratislavskú sústavu. Nie som elektrotechnik, ale čo som počul od zopár ľudí s väčšími skúsenosťami v tejto oblasti, ich úprava na iný systém musela byť riešená aj nejako mechanicky - narozdiel od dnešných elektrických výzbrojí, ktoré dokážu jednoducho meniť svoje vlastnosti aj pomocou softvéru...

Teda muselo dôjsť k jednej z týchto variant:
- kompletnú / výraznú zmenu výzbroje (podľa môjho osobného názoru asi najpravdepodobnejšie, nejaké skladové zásoby určite v tej dobe boli),
- častí ktoré sú náchylné na vlastnosti systému (nejaký menič vlastností dodávanej elektrickej energie, ale mne to príde príliš komplikované na tú dobu, kedy boli tie trolejbusy vyrábané).

Ale ak by ste mali nejaké 3 31 Tr navyše, kľudne pošlite, nech sa má DPMK čím chváliť, že nakúpil niečo aj na trolejbusovú dopravu... U nich je otázka prechodu na iný trakčný systém otázka drobných úprav, vraj predovšetkým softvéru. ?
Reakcia na: Davidoshmhd #34:
Veľmi som nepochopil o aké trolejbusy sa má jednať (či 30/31 Tr alebo to čo nahradia teda 14/15 Tr)... Moderné trolejbusy skutočne dokážu s minimálnymi úpravami prejsť z jedného systému na druhý (600 vs 750 V), no u 14&15Tr by to stálo omnoho viac námahy.
Voltami by som sa nezaoberal, to je vec pár minút práce s notebookom v tejto dobe. ?
Reakcia na: afeno #32:
Niektoré Bratislavské sú na 750V.
Reakcia na: Dopravák #30:
1. vec je že v KE nám sú v podstate zbytočné kedže tbusy tu nejazdia.
2. že v BA sú vozy na 600V a Košice majú 750V. Takže dalšia investícia do prerábky...
Reakcia na: Dopravák #30:
Ke ich nechcú ?
A čo tak odpredať ich do Ke...?
Reakcia na: Matej Balog #27:
Tak sedlo si najviac polepšilo s príchodom trolíkov. Špička hlavne čo sa týka kapacity. /teda ak je všetko vypravené.../
Reakcia na: Dadino #20:
No ja pevne verim ze zachadzat budu aj nadalej k AS v smere k OC Eurovea. Ked to zvladaju teraz, tak po predlzeni to bude rovnaky problem, mozno sa nasadi o 1 spoj viac aby sa to stihalo. Ale predstavte si, zeby stali iba tam na zastavke pri cintorine ako 78 a potom by pokracovali rovno. Vsetci ludia, ktori idu zo stanice a maju prestup na bus by sa s batozinami serkali cez tu cestu nakolko prechod je az na krizovatke a to je pre nich zachadzanie a nestihali by busy. Chodili by urcite cez cestu a to uz by bolo riadne rodeo.
Reakcia na: david1 #24:
Kedysi tam ale aj bolo menej ludi (bytovky pri ZS Majernikova, cela cast medzi Matejkovou/Tomankovou/H. Melickovej).

A po druhe, TAM mal kapacitu 100 ludi (podla papierov), co je este viac, ako ma Tedom ci SOR TrDG (a veril by som tomu, ze tolko sa ich tam narvalo v pohode).
Reakcia na: david1 #24:
Trosku zaretrujem , ku koncu abusovej prevadzky (jun 2006) mala L33 grafikon z Kuklovskej :

14 05 10 15 18 25 30 35 38 45 50 55 58
15 05 10 15 25 30 35 38 45 50 55
16 05 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55
17 00 05 10 15 18 25 30 35 38r 45 50 55
18 05 10 15r .....
r- spoj na Rivieru a do vozovne

a do toho sla 32tka
00 20 40 medzi 14 a 17hod.

Reakcia na: MatejBA #9:
Kedysi tam chodili krátke tambusy v akom intervale?
Reakcia na: Dadino #22:
Pevne verim, ze povodne spojenie z nastupista 210 na AS MN zostane zachovane na konecnej a spoje k Eurovey mozu stat na nastupisti 88.
Reakcia na: Petto #21:
No urcite ked tak tak pojde od autobusky uz na agregat ale nemyslim si ze to spravia uz len kvoli tomu ze to ma len zdrzanie linky odbocit z hlavnej cesty k autobuske byva tiez dost casto dlhominutovy proces a plus este hentam zaradit sa. Neviem ako ved kazdopadne nehajme sa prekvapit mozno nak9niec DPB vobec nespravi predlzenie tej 210. 🙂
Reakcia na: Dadino #20:
Ked zvladne 88 z AS MN odbocit k Wustenrotu, tak by to mala aj 210 hoc asi bude obmedzena trochu vedenim. Ale zrejme ten usek uz pojde na agregat takze je to jedno.
Na linku 208 nebudu nasadene nove trolejbusy pokial bude obratisko pri cintorine vyzerat tak ako vyzera ak by ich tam dali je vseobecne zname ze hned po prvej jazde by sa bud zlomili alebo popraskali mozno v tom lepsom pripade iba rozbili zadny naraznik. Tam sa musi najprv opravit obratisko na ktorom sa pracuje uz roky avsak je tam vraj problem s meskou castou. Pokial 210 predlzia pochybujem ze bude v smere k OC eurovea zachadzat k autobusovej stanici pretoze ked sa potom v spicke bude muset zaradit od autobusky az do posledneho pruhu na odbocenie k eurovea tak to bude nemozne. Museli by na cestu namalovat tie trojuholniky daj prednost trolejbusu a to si myslim ze mesto jednak nepovoli pred krizovatkou rovno a aj tak arogantny vodici na to ohlad nebudu brat a vodoci si budu trhat vlasy kym sa tam zaradia. A co sa jedna o smer na HL stanicu mala by sa dobudovat strieska na dvyhanie zberacou pri VUB-cke aby nemuseli chodit stale von. Ked nie aj hned taknpostupom casu urcite. Tak isto ako na Molecke. Pokial sa ukaze ze linka nebude mat vyznam tak to robit urcite nebudu. A ano momentalne su 31Tr navyse. Ale ked pridu uz aj dieselagregaty a zacne chodit uz aj opcia tak DPB bude nuteny minimalne vsetky kratke 14tr vyradit. A ak by sa nedajboze zacala aj rekonstrukcia cintorina vrakuna tak aj 15tr a potom uz nebude ziadny trolejbus nazvys. DPB nakupil totozto zamerne viac klbov pretoze vela liniek bude kapacitnejsich teda budu nahradene kratke klbovimi vozidlami. 🙂
Reakcia na: Juraj76 #16:
No ja pevne verím, že 210 bude premávať zachádzkou okolo budovy VUB aj po predĺžení a to v oboch smeroch.
Reakcia na: Juraj76 #16:
Na 208 nizkopodlazne nechc u dat asi kvoli stavu cesty na konecnej vo Vrakuni.
Pri súčasnom delení vozidiel mám dojem, že už teraz sú 31tr navyše, hlavne že ich tu máme 50, len neviem aký to má zmysel, keď denne sa dostane do premávky cca 30 vozidiel.
Čo bude s linkami 205 a 208? Pribúdajú ďalšie a ďalšie nové trolejbusy, ale tieto linky akokeby DP nezaujímali. Od začiatku až doteraz na ne nebol nasadený ani jeden jediný nový trolejbus! A DP o nich ani nič nehovorí! Dokedy to bude platiť?
A ako to bude vyzerať s linkou 210, ak tam budú naozaj nasadené trolejbusy s pomocným pohonom a linka bude predĺžená? Už nebude stáť priamo pri Autobusovej stanici, ale len oproti stanici- obojsmerne- ako dnes stojí linka 78? Teda na zástavke s názvom Mlynské nivy? A tu budú šoféri vždz dávať dole zberače a opačným smerom , keď pôjdu, zase hore?
Reakcia na: majak #14:
výška podjazdu sa tu rozoberala už x-krát, pokiaľ sa pamätám aj s nejakými číslami, treba pohľadať v starej diskusii, druhá vec je to, čo píše Solider - v územnom pláne zatrolejovanie MD nie je a je otázne, kedy sa tak stane ?
Reakcia na: trolejbus6207 #12:
tak kde je teda problem?
Reakcia na: trolejbus6207 #10:
„Nešťastný“ podjazd je šotoušská legenda, prepojenie viazne na neochote zapracovať trolejbusovú trať do územného plánu, aby následne mohla byť financovaná z únijných prostriedkov.
Reakcia na: luky133 #11:
bohužiaľ dnes platia iné normy na stavbu nových tratí a v tom je problém, však aj na Rožňavskej je vedenie " proklatě nízko", dnes by takú trať skolaudovať nemohli ani náhodou...
Reakcia na: trolejbus6207 #10:
Podľa toho čo som počul tak podjazd nie je problém skôr výhovorka. Zrejme, tam budú musieť v danom úseku jazdiť opatrnejšie (pomalšie), ale v Čechách jazdia trolejbusy pod oveľa nižšími podjazdmi/tunelmi.
keďže prepojenie DD s ostatnou sieťou je kvôli tomu nešťastnému podjazdu v Mlynskej doline veľmi otázne, ja osobne vidím ako najrozumnejšie riešenie vypísanie tendra na dvojmotorové kĺby s APU, na čo bohužiaľ nie je ani vôľa a ani peniaze ?
Reakcia na: mathre #4:
Tedom - 86 miest (foto - http://goo.gl/TO8UPw) vs TrG - 60 miest (foto - http://goo.gl/xFQBGM + http://goo.gl/kxjP5I)

Ak by si chcel nahradit vozy 1:1, tak by sa ti Dlhace podakovali za oslabenie kapacity o 20% a viac.


ear4: ak by chceli vobec dorovnat kapacitu sucasneho 6 min int. na L33 s 25Tr, museli by TrG jazdit minimalne 2x castejsie, to je kazde 3 minuty v spicke, co je nerealne.

Reakcia na: Svehlo1 #3:
V poobednej špičke z Molecovej na Dlhé Diely, resp. v 32ke smerom na Hlavnú Stanicu tam bolo viackárt tých 60 ľudí (teda 32 stojacich), ako udáva kapacita a dokonca niekedy možno o 2-3 ľudí viac.. Ale výrazne viac sa tam fakt nezmestí.
Reakcia na: ear4 #5:
To je možné, ale myslíš, že mesto preplatí nasadenie ďalšieho poradia / či poradí na linku z toho dôvodu, že tam DPB chce nasadiť málo kapacitný trolejbus? Veď už teraz riadne neplatí...
Reakcia na: mathre #4:
Ak myslíš v pohode, že nepobral všetkých ľudí na zastávke počas špičky, nebolo sa kde pohnúť a ešte je potrebné aj upraviť niekoľko úsekov na trase linky 32 aby nemusel ísť príliš dlho na diesel agregát tak hej. ?

Tým, že ich plánujú nasadiť na 210 tak to na linku 33 asi nevyzerá keďže by zrejme nebol dostatok vozidiel (pri zachovaní kapacity na linke 33) ak sa ma počítať aj s operatívnou zálohou pre obe linky.
staci aby ich bolo viac a v spicke resp. ked sa ocakava naval nieco ine. vsetko sa da, len treba spravny management.
Reakcia na: Svehlo1 #3:
Veď na 32 jazdil a v pohode.
Som zvedavý ako sa do 30TrDG vojde viac ako 20 ľudí, keďže okrem sedadiel všade zaberá miesto ešte aj prídavný dieselagregát umiestnený uprostred trolejbusu. Toto rozmiestnenie interiéru odsudzuje tento typ na prevádzku len na tých najmenej vyťažených linkách, o linke 32 nemôže byť ani reč.
Reakcia na: mathre #1:
No este ze o tom nerozhodujes ?
Podľa mňa by mohli ísť aj na 32.