Pri Blumentáli autá ohrozujú cestujúcich

Električky navyše čakajú v kolóne.

Nová integrovaná zastávka električiek a autobusov na Radlinského ulici mala priniesť zvýšenie bezpečnosti cestujúcich, zlepšenie podmienok pri prestupovaní a skrátenie jazdného času niektorých liniek. Po dvoch mesiacoch prevádzky už možno konštatovať, že sa tieto ciele podarilo naplniť len čiastočne a v niektorých obdobiach dokonca došlo k zhoršeniu existujúcej situácie.

Vybudovanie zastávky stálo 138-tisíc €, z nich 124-tisíc bolo financovaných cez Operačný program Bratislavský kraj a 14-tisíc zaplatio mesto Bratislava.

Pôvodné návrhy boli iné

Zriadenie integrovanej zastávky v minulosti požadoval dopravný podnik a neskôr aj Občianska iniciatíva Lepšia doprava. Tá navrhovala tri varianty riešenia uzla, z nich dva bez vylúčenia automobilovej dopravy, pričom však v žiadnom z nich nebola navrhovaná zastávka tzv. viedenského typu, po ktorej nástupišti by jazdili autá. Mesto však nakoniec pripravilo a zrealizovalo iné riešenie: po zastávke v oboch smeroch jazdia autá a v ďalšej časti Radlinského ulice je zriadený druhý jazdný pruh na električkovej trati, ktorý dokonca nebol ani súčasťou pôvodného projektu.

Ako vyplynulo z vyjadrení Krajského riaditeľstva Policajného zboru (KR PZ) v Bratislave, časť súčasných riešení požadovali práve policajti: „Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v Bratislave nesúhlasil s vylúčením individuálnej automobilovej dopravy v tomto úseku, nakoľko Magistrát hl. mesta nezabezpečil vytvorenie novej alternatívnej trasy. Stavebné a dopravno–technické vybavenie zastávky tzv. viedenského typu umožňuje takúto zastávku spojazďovať. Na základe uvedených skutočností nebol dôvod vylúčiť individuálnu automobilovú dopravu v priestore zastávky ‚Blumentál‘,“ informoval Michal Szeiff z oddelenia komunikácie a prevencie KR PZ.

Dokumentácia stavu na zastávke, ktorú priniesol portál nasenovinky.sk

Polícii sme zaslali otázky, ako hodnotí bezpečnosť cestnej premávky a prehľadnosť zrealizovaného riešenia, a to spolu s videom portálu nasenovinky.sk. Podľa Szeiffa je „premávka na Vami uvedenom úseku bezpečná a plynulá za predpokladu dôsledného dodržiavania pravidiel cestnej premávky ustanovených v zákone č. 8/2009 Z. z. účastníkmi cestnej premávky“.

Keďže však zákon evidentne množstvo vodičov nerešpektuje, zaujímalo nás, koľko pokút za nedodržiavanie pravidiel cestnej premávky polícia uložila a ako často tam polícia dodržiavanie kontroluje. „Na vami položenú otázku nie je možné poskytnúť objektívne údaje, nakoľko uvedenou štatistikou nedisponujeme,“ informoval Szeiff. Naša redakcia počas desiatok návštev nového uzla ani raz nezaznamenala kontrolovanie pravidiel cestnej premávky zo strany polície.

Za problémy môže aj to, že značenie je pre vodičov aj cestujúcich nezrozumiteľné, napríklad priechody pre chodcov sú podfarbené červenou rovnako ako aj vyvýšená časť zastávky, pričom po priechode vodiči jazdiť nesmú a po zastávke by naopak jazdiť mali. To vodičov zvádza k tomu, aby šli po električkovej trati, kde ale zistia, že ide o buspruh, a niektorí sa cez obrubník snažia opäť dostať na zastávku. Zmätkujú nielen domáci, ale aj zahraniční vodiči, dokonca aj z Viedne, kde je množstvo zastávok „viedenského typu“.

Dva pruhy na Radlinského

Okrem problému bezpečnosti prinieslo zrealizované riešenie aj nový problém, a tým je zdržiavanie električiek dopravnou zápchou. „Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v Bratislave požadoval zriadenie ďalšieho jazdného pruhu na električkovej koľaji na Radlinského ulici z dôvodu plynulejšieho odjazdu vozidiel z Radlinského ulice v smere von z centra mesta – predovšetkým v poobedňajších dopravných špičkách,“ informoval Szeiff. Magistrát Policajnému zboru vyhovel a zriadil nový jazdný pruh pre autá na električkovej trati, kde najmä v popoludňajších hodinách vznikajú dopravné zápchy.

Mesto ešte v auguste po upozorneniach na možné problémy sľubovalo, že „po prvých dňoch a týždňoch využívania integrovanej zastávky magistrát a jeho odborné útvary vyhodnotia dopravnú situáciu v danej lokalite a ak to bude potrebné, príjme opatrenia na jej zlepšenie“. Odvtedy ubehlo 8 týždňov, preto sme sa mesta spýtali otázky ohľadom vyhodnotenia bezpečnosti a cestujúcich aj zdražní električiek. Hovorca magistrátu Stanislav Ščepán 21. októbra reagoval, že sa hodnotením zaoberajú odborné útvary magistrátu. „Zodpovednosť totiž nenesie Občianska iniciatíva Lepšia doprava ani aktivisti, ale mesto v súčinnosti s Krajským dopravným inšpektorátom,“ upozornil Ščepán. Vyjadrenia prisľúbil zaslať do 23. októbra, no nestalo sa tak.

Namiesto úspory času väčšie zdržania

Keďže mesto svoje sľuby nedodržalo, vlastné vyhodnotenie spracovala Občianska iniciatíva Lepšia doprava. V prieskume sa zaoberala tým, ako vplýva na električkovú dopravu nové riešenie križovatky Vazovova – Radlinského s rozšírením počtu jazdných pruhov na Radlinského ulici. „Merania potvrdili, že nové dopravné značenie má veľmi negatívny dopad na premávku električiek v smere do Rače, kde sme namerali spomalenie až o 74 sekúnd oproti najrýchlejšiemu prejazdu,“ píše sa v správe. „Vpustenie individuálnej automobilovej dopravy na koľajnice teda vyústilo do výrazného spomalenia a výrazného zhoršenia pravidelnosti dopravy,“ konštatuje Lepšia doprava.

Zdržania však boli zaznamenané prakticky vo všetkých smeroch. Rozšírenie počtu jazdných pruhov síce spomalilo električky, ale zároveň autám nijako nepomohlo. Iniciatíva tvrdí, že „pre kapacitu trasy Mýtna –Vazovova – Radlinského – Račianska je rozhodujúca priepustnosť križovatky Račianske mýto,“ čo znamená, že rozšírenie jazdných pruhov na Radlinského iba presunulo zápchu z Vazovovej inde, ale samotný prejazd Račianskym mýtom, a teda aj celým úsekom Mýtna – Račianska nezrýchlilo.

Podľa našich informácií sú časové straty v špičke dokonca vyššie, než pozitívny efekt, ktorý prinieslo zlúčenie viacerých zastávok a vypnutie svetelnej signalizácie na Floriánskom námestí. Z vyhodnotení údajov z palubných počítačov vyplynulo, že úspory dosiahli od 20 do 40 sekúnd, no zdržania sú podľa Lepšej dopravy až 74-sekundové.

Náklady na pomalšie električky Lepšia doprava vyčíslila na viac ako 38 000 € ročne. Súčasne upozornila, že zrealizované riešenie je v rozpore s Programom hospodárskeho a sociálneho rozvoja Bratislavy, ktorý si kladie zacieľ „redukovať a efektívne organizovať používanie automobilov“. Iniciatíva zároveň uviedla, že na budúce problémy upozornila priamo primátora Ftáčnika ešte v júni 2014.

Hrozí ďalšie spomalenie MHD

Ďalšie spomalenie MHD môže znamenať plánované obnovenie prevádzky cestnej svetelnej signalizácie na Floriánskom námestí. „V záujme zachovania bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v Bratislave požaduje opätovné spustenie cestnej svetelnej signalizácie na križovatke Floriánske námestie. Predmetná svetelná signalizácia mala byť mimo prevádzky iba počas uzávierky priľahlého úseku Radlinského ulice z dôvodu výstavby zastávok ‚viedenského typu‘,“ uviedol Szeiff.

Doplnené 3.11.2014 14:10:

Spýtali sme sa preto, či dopravný inšpektorát pri svojich požiadavkách zohľadňuje uvedený Program hospodárskeho a sociálneho rovoja (PHSR), ktorý je jedným zo strategických dokumentov mesta. "Krajský Dopravný Inšpektorát Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave nebol zo strany Magistrátu hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy o PHSR informovaný," uviedol Szeiff.

Na otázku, či PZ SR vo všeobecnosti programy hospodárskeho a sociálneho rozvoja miest a VÚC chápe ako záväzné pri svojich rozhodnutiach, alebo rozhoduje nezávisle od nich, Szeiff nepriamo naznačil, že ich KDI PZ SR v Bratislave nerešpektuje, keďže nie sú pre nich záväzné: "Krajský Dopravný Inšpektorát Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave sa pri svojich rozhodnutiach riadi všeobecne záväznými predpismi a v rámci schvaľovacieho procesu vo veci zmeny, resp. určovania novej organizácie dopravy sa Krajský dopravný inšpektorát Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave riadi aj príslušnými technickými predpismi. Vo veci zmeny organizácie dopravy na Radlinského ulici Krajský dopravný inšpektorát Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave zastáva názor, že hlavný dopravný priestor má slúžiť všetkým druhom dopravy, pre ktoré je tento priestor stavebne prispôsobený a príslušným dopravným značením určený. Okrem iného, predmetný úsek Radlinského ulice slúži výjazdu dopravy v smere von z centra mesta. Preto je nemenej dôležité, aby sa za podmienky zachovania bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky umožnil výjazd uvedeným smerom primerane všetkým účastníkom cestnej premávky, ktorí sa v danom dopravnom priestore nachádzajú a nie zámerne tlmiť jeden druh dopravy (IAD) s cieľom tzv. „redukovania používania automobilov". V tejto súvislosti Krajský dopravný inšpektorát Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave dodáva, že je povinnosťou mesta, aby vytváral a budoval adekvátne podmienky v záujme všetkých druhov dopravy s ohľadom na ich funkciu (cieľovo-zdrojovú alebo tranzitnú)," uzavrel Szeiff.

Doplnené 30.10.2014 12:59 a 14:22:

Podľa informácií zaverejnených na facebookovej stránke mesta sa na porade 30. októbra na magistráte dohodlo, že mesto pripraví zmeny v organizácii dopravy, ktorými bude riešiť vyššie uvedené problémy. Malo by ísť o nasledujúce opatrenia:

  • Vylúčenie automobilovej dopravy z úseku Vazovova - Floriánske nám. obojsmerne, čím by sa celý priestor mal stať prístupný len pre chodcov, cyklistov a dopravnú obsluhu objektov pri zastávke Blumentál. "Odporúčaná obchádzka je v smere z centra cez Mýtnu a Vazovovu ulicu," informovalo mesto.
  • Zákaz odbočenia z Floriánskeho nám. do Blumentálskej, ktorým by sa malo zamedziť tranzitu cez Blumentálsku ulicu. "Hlavné mesto týmto vyhovuje námietkam domácich obyvateľov. Vodičom idúcim z centra smerom na Račiansku ulicu odporúčame trasu Kolárovo námestie – Mýtna – Vazovova – Radlinského," spresnil magistrát.
  • Zníženie počtu jazdných pruhov už na Vazovovej ulici, aby autá neblokovali električky na Radlinského. Riešenie "odstráni kolízny bod v križovatke a to bez toho, aby to malo vplyv na plynulosť individuálnej automobilovej dopravy, pretože kapacitu celej komunikácie určuje Račianske mýto," píše sa na facebookovej magistrátnej stránke.

Súčasne má dopravný podnik vykonať demontáž vybavenia bývalej zastávky, aby bolo pre vodičov áut zrejmé, že električka už v tomto priestore nezastaví a sú povinní jej dať prednosť. Zmeny však ešte budú musieť prejsť schvaľovacím procesom a bude ich musieť odsúhlasiť aj Krajský dopravný inšpektorát. "Predpokladaný dátum realizácie je druhá polovica novembra," uzavrel svoju informáciu magistrát.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: slavius #64:
Veď áno. Jednu dobu s tým policajti aj súhlasili. Ale sa premeškala šanca, aby sa to aj realizovalo.
Reakcia na: pharel #65:
Je to mozno take sotoriesenie, ale ked sa jedinci nevedia naucit, tak by bolo asi vhodne dat pred zastavku semafor pre auta, na ktorom automaticky s prichodom elektricky naskoci cervena. to snad uz idioti pochopia
Jop, toto aj po roku stale je dost nebezpecna zastavka, auta stale nerespektuju ludi vchadzajucich na vozovku ked pride elektricka/bus, aj ked ma smerovku doprava, auta to nerespektuju. Mobiliar (digitalna tabula, kos, lavicky) nekomentujem, ten priechod pre chodcov blizsie ku kostolu je furt zatopeny ked prsi, jazera sa tam tvoria, uuuuuuuzky chodnik v smere na Racko, 2 pruhy pre auta v smere na Racko, ktory stale blokuje elektricku, dalej kvoli vyhybke nechcu za sebou zastavovat 2 elektricky (aj s otvorenymi dverami), musia cakat kym ta pred nou iduca do Race sa v zapche dotacka za vyhybku, aby dalsia mohla vojst na zastavku...cele zle a samozrejme krizovatka Florianske nam stale bez svetiel, ako urychluje to dopravu ale pre chodcov to je challenge prejst od kostola k Dell 🙂
Reakcia na: Mike #63:
A čo tak napríklad povoliť prejazd tou zastávkou/ulicou len pre MHD? Ale to sa už asi zas stretávajú dva rôzne príliš vzdialené svety: svet ľudí a svet KDI...
Reakcia na: Miro #62:
Zvažovalo sa aj toto riešenie. Resp. kombinácia oboch, teda že vozovka by bola vyvýšená na úroveň chodníka a slúžila by ako nástupište, ale autá by boli presmerované na el. koľaje, ako dnes busy. Nevýhoda by bola tá, že električka stojaca v zastávke by zablokovala autá za ňou - čo by bolo len plus, ale tým by bola blokovaná aj ďalšia električka a busy... čiže oproti dovtedajšiemu stavu by mohlo dochádzať k väčším zdržaniam MHD. Nehovoriac o kolónach v smere k Račku a prípadne občas by vznikali aj na opačný smer.
Podľa môjho názoru zastávka viedenského typu je pre našu mentalitu nevhodná. Oveľa lepšia je zastávka, ktorej ja hovorím "brnenského typu", kde je premávka zvedená do spoločného pruhu s MHD, autá nemôžu prechádzať popri stojacom vozidle MHD a chodci majú k dispozícii celú šírku zastávky.
https://goo.gl/maps/8VV2cf5Xqct
December 2015: Nič sa nezmenilo.

– Blumentál stále ostáva prejazdný pre IAD a navyše policajtmi prepašované dva jazdné pruhy na Vazovovej a Radlinského ostali bez povšimnutia taktiež.
– doteraz nebola nainštalovaná elektronická tabuľa na opačnej zastávke
– dodnes tam nepribudol ani mobiliár (lavičky, smetné koše)
– v smere von z mesta sa cestujúci stále tlačia na dvojmetrovom chodníku a autám stále zostáva k dispozícii luxusných 4,39 metra
Keďže mesto svoje sľuby nedodržalo, vlastné vyhodnotenie spracovala Občianska iniciatíva Lepšia doprava.

to ako to spracovala uz vsetci vieme..... otazkou este zostava ci mesto islo uplne podla planu OI....

podla mna je problem aj malych zastavkach...... ked je nevludne pocasie http://pocasie.pozri.sk/predpoved-pocasia/bratislava tak je malo priestoru na skrytie sa pred nim...........

dalsia vec je ze tam mali byt semafory pre auta......... pride elektricka semafory cervena a hotovo.......
Reakcia na: david1 #58:
Ale sme v situácií že mesto má 0 na ľubovolné investície. Aj také rušenie zastávkového ostrovčeka na býv. el. zast. Floriánske nám. na tento rok poslanci neodsúhlasili - lebo to tiež niečo stojí.
Reakcia na: Mike #56:
Hej má to svoje vyvolané investície. Určite omnoho menšie ako preložka trate, ktorú mohli spraviť pri poslednej reko. zvršku.

Jednoducho je to momentálne hlavný dopravný prúd von z mesta pre Krasnany,Raču,Pezinok...
A co to velakrat avizovane vylucenie IAD z tejto ulice, ktore slubovali v polovici novembra? Zase sluby pred volbami a potom skutek utek? 🙂
Reakcia na: david1 #55:
Bolo by nutné búranie ostrovčeka a prekladanie návestidla = nejaké financie. ?
Reakcia na: Mike #52:
Treba zrušiť málo používané pravé odbočenie na Legionársku a budú hneď dva pruhy o dĺžke cca 150-200m bez blokovania električky. Toto mi pripadá ako najjednoduchšie riešenie.

V piatok som mal opat cestu okolo... opat som sa nestihal cudovat... autobus linky 31 smerom na Racianske myto stoji na zastavke... presne pre prechodom prechodcov... chodci sa nahlia cez prechod a vybiehaju spoza predneho cela autobusu priamo pod auta, pre ktore je signalom na prejazd cez zastavku nie odchod autobusu ale zavretie dveri... jednoducho krasa...
Reakcia na: Mike #52:
Môže aj preto, že mu to mesto dovolí. Čo by sa také stalo, ak by mesto jednoducho dvojpruh z Vazovovej ako správca komunikácie zrušilo? Dopravné značenie podpisuje primátor a osádzajú ho zamestnanci mesta. Zákon nešpecifikuje, akým spôsobom sa riešia prípadné konflikty medzi správcom komunikácie a dopravným inšpektorátom, pokiaľ ten trvá bez adekvátneho odborného zdôvodnenia na svojom názore. Zákon tiež neurčuje KDI žiadne konkrétne právomoci, ako by si mohol vymôcť, aby sa dopravné značenie nezmenilo. Predsa nie je možné, aby mesto muselo akceptovať organizáciu dopravy, ktorá preukázateľne poškodzuje nosnej električkovej doprave, a v tomto prípade poškodzuje aj samotným autám a zhoršuje bezpečnosť všetkých.
Reakcia na: d3k0 #51:
Na tej porade čo som bol ja požadovali dva pruhy v celej dĺžke Radlinského lebo:
- to je smer von z centra a treba mať čo najväčšiu kapacitu na výjazde z mesta aby sa tie vozidlá dostali čo najskôr a najľahšie von z centrálnej oblasti
-tam aj tak nie je taká intenzita, že by to blokovalo električku. Dnes sú tam kolóny, lebo Radlinského je 1 pruh, ale keby tam boli po celej dĺžke 2 pruhy, tak kolóny zmizmú a zároveň tam bude toľko átu stáť aj na el. páse, že tá električka prejde rovnako ako dnes vždy na prvý cyklus (možno bude občas zdržaná..)
Ale vieme že rôzni členovia KDI môžu mať na tú istú vec rôzný názor a neplatí, že čo povie nadriadený, s tým musí podriadený súhlasiť. Tam môže ľubovolný "člen" v štruktúre svojim nesúhlasom akýkoľvek projekt stopnúť.
Reakcia na: d3k0 #50:
Este pre objektivitu - nepadlo logicke zdovodnenie na dvojpruh ukonceny pred Wilsonovou ul. KDI samozrejme povodne pozadoval dvojpruh v plnej dlzke, co zdovodnil zvysenim priepustnosti Racka pre auta. Zastupca tvrdil, ze to nejako elektricky nezdrzi, lebo aj tak stoja na Racianskom myte. Nie, nerobim si srandu, naozaj to odznelo.
Reakcia na: Mike #49:
KDI dostal moznost vysvetlit pred sirokym forom dovody, pre ktore pozaduje dvojpruh na Radlinskeho. Ziadne logicke vysvetlenie nepadlo. Takze sa to uzavrelo s tym, ze kedze neexistuje ziadne rozumne zdovodnenie, tak tam ten dvojpruh nebude. A zastupca KDI nenamietal.

Ale KDI na svoje rozhodnutia zjavne nejake logicke argumenty nepotrebuje. KDI nepotrebuje dokonca ani len suhlasit s projektom, s ktorym uz predtym suhlasil (v povodnom projekte dvojpruh nebol).
Reakcia na: d3k0 #47:
Resp. ináč povedané:
- na vylúčení IAD z Blumentálu obojsmerne sa magistrát s KDI dohodol.
- na nezapínaní CDS na Floriánskom nám. sa s KDI rovnako dohodlo (lebo uznali, že keď sa vylúči doprava z Radlinského tak odbočiť doľava z Májkovej, čo ich trápilo najviac, už bude oveľa jednoduchšie)
- na jednom pruhu z Vazovovej doľava sa magistrát s KDI nedohodol. KDI trvalo na tom, aby išli dva pruhy pozdĺž celej Radlinského od Vazky po Račko (ľavý na koľajách). Keďže KDI nechcel ustúpiť, tak bola dohoda že v tomto ostane dnešný stav, (lebo 2 pruhy na Radlinského sú neprijateľné samozrejme.,.)

Takže ak najvyšší ľudia na meste dajú zvolenie, tak sa zrealizuje, to s čím KDI súhlasilo. Ak mesto bude presadzovať svoju verziu - teda tieto tri body napísané na konci tejto novinky - nespraví sa vôbec nič...?
Reakcia na: d3k0 #47:
Možno sa obrátiť na BSK ako orgán vo veciach ED a snažiť sa ich prinútiť do toho vstúpiť a zatrhnúť to.
Reakcia na: gejza #46:
Oni to spravia. Ale kladu si ako podmienku, ze musi zostat dvojpruh na elektrickovej trati. Takze je to teraz o tom, kto skor ustupi - a rukojemnici su cestujuci a ich bezpecnost.
Reakcia na: 810zssk #45:
zdieľam Tvoj optimizmus .... len aby to naozaj spravili ...
Reakcia na: gejza #44:
Podla mna ta odpoved hovori celkom dost - vyplyva z nej ze zmena realizovana bude, teda ze IAD bude vylucena.
poslal som link na tento článok na KR PZ a tu je od nich (ničnehovoriaca) odpoveď
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dobrý deň,

oznamujeme Vám, že Krajský dopravný inšpektorát Krajského riaditeľstva PZ v Bratislave v súčasnosti rokuje s Magistrátom hlavného mesta SR Bratislava vo veci vylúčenia individuálnej automobilovej dopravy na Radlinského ulici v úseku medzi Floriánskym námestím a Vazovovou ulicou za účelom zaistenia bezpečnosti osôb, ktoré nastupujú, resp. vystupujú do/z prostriedkov MHD a za účelom zabezpečenia preferencie a plynulosti mestskej hromadnej dopravy. Uvedená zmena organizácie dopravy by sa mala realizovať v najbližšom období.

S pozdravom

Oddelenie komunikácie a prevencie
KR PZ v Bratislave
Reakcia na: pharel #41:
Zákazová značka tam pribudla vraj "partizánsky" ... (v piatok)ˇ.
Reakcia na: rame #40:
Časom určite. Napr na budúci rok odsúhlasili mestskí poslanci výdavok na zbúranie pôvodného ostrovčeka zrušenej zastávky Floriánske nám. na Radlinského. Takže niekedy raz sa takto nájde snáď aj pár tisíc na novú elektronickú tabuľu.. Je to v pláne.
Dnes som videl ze uz su tam zakazovovjazdove znacky a auta v smere na Racko uz nepremavaju cez novu zastavku 🙂 neviem ci planuju aj opacny smer zakazat. Ale aj tak to nevyriesi ten hlupy pruh na elektrickovej trati 🙂
"... bude ich musieť odsúhlasiť aj Krajský dopravný inšpektorát." to sa mi najviac páči, pritom všeci vieme aká je filozofia KDI. ?
Mňa aj zaujíma, či na tej zástavke bude elektronická informačná tabuľa aj v smere von z mesta.
Reakcia na: STOP_nezmyslom #27:
P.S.: Ono by nebolo od veci sa najprv zamysliet, preco sa to vola "Zastávka Viedeňského Typu"...
Reakcia na: Mike #35:
Ale ani riešenie priestupcov na tejto zastávke nemení nič na tom, že pri súčasných parametroch - dĺžka nástupnej hrany, šírka chodníka a vozovky, frekvencia spojov MHD - tá zastávka, pokiaľ by mala byť prejazdná pre autá, nemôže poskytnúť adekvátny komfort pre cestujúcich.
Asi ten policajt sa nedostatok svojich mentálnych schopnosti snažil uchovať opakovaním nazvú svojho úradu: v tom doplnení od 3.11.2014 v každej z 5 viet svojho vyjadrenia uviedol plný názov "Krajský Dopravný Inšpektorát Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave". ?
Reakcia na: mrkvakj #31:
Nápad dobrý, akurát problém je v tom, že polícia nemá záujem riešiť premávku tam, teda ani priestupcov, ani dodržiavanie všetkých pravidiel. Oni to chcú riešiť "koncepčne" teda odsúhlasením nejakého výkresu na základe ktorého sa upraví vodorovné a zvislé značenie a s tým budú spokojní.
Na tejto zastávke je dobré vidieť čo sú ľudia zač 😃 ja keď tam stojím len sa smejem, ale chýba mi inf tabuľa aj smerom von z centra
Reakcia na: STOP_nezmyslom #27:
Najväčšie nezmysly sú akurát tak všetky veci, ktoré navrhujete. Myslím, že tu má už každý vašich "odborných" názorov akurát tak dosť. Mimochodom poznáte Martina Kuglu a Iva Nesrovanala?
ináč k blumentálu a priešlapom vodičov ma napadlo toto riešenie:namontovať na stĺpik zastávky kameru ktorá by prenášala obraz k polícií a hne´d by uvideli či sa vodič dopustil prešlapov a mali by aj dôkaz-a hneď by tá zastávka zrazu fungovala

prešlapmi myslím:
ísť cez Bus pruh
stánie na zstávke(správne sa má zastavovať az za priechdom pre chodcov)
predieranie sa cez ludí keď stojí vozidlo v zastávke
alebo horšia verzia bodu 3-ísť 50 cez zastávku keď už vozidlo prichádza a má smerovku(väčšinou elina) a skoro zraziť ludí ktorý sú už prichystaný na nástup(tot sa mi stalo už 4krát!!!)
Reakcia na: STOP_nezmyslom #27:
Srandista ?


P.s.: "...viedeňského typu..." Nepoznám takúto - nebezpečné situácie generujúcu - zastávku vo Viedni, čo ale nie je len výsledok ich kultúry správania, ale aj kompetentného prístupu ku výstavbe pozemných komunikácii

Vy ste inak odkial a kde vsade ste bolo vo Viedni ? ?
Reakcia na: roman2 #9:
presne tak
Reakcia na: STOP_nezmyslom #27:
ďakujem za predvolebný príspevok a odporúčam kontaktovať zodpovedných

www.dpb.sk

www.bratislava.sk

http://www.minv.sk/?krajsky-dopravny-inspektorat-1
Na čo toto vôbec robili ?
Ja som Bratislavčan a žiadne problémy som so starými zastávkami pri Blumentáli alebo na Vazovovej ulici NIKDY nemal. (A ani nikto, koho poznám). A to sa tam pohybujem často - predtým aj pravidelne.

Tie zastávky boli super. Tá na Vazovovej bola presne pred dvoma strednými školami a tá pri Blumentáli bola pri kostole, odkiaľ sa pomerne bez problémov človek dostal buď domov, do kostola, k Avionu alebo k Technickej univerzite, použitím štandardných prechodov pre chodcov.

Ale namiesto toho, aby tieto zastávky zmodernizovali za nepatrný ZLOMOK tej sumy, čo tu uvádzajú, urobia toto drahé diletansko-idiotské dielo skazy, čo samozrejme všetkým riadne znepríjemnilo život. Nehovoriac už o tom, že chaos čo tam vzniká je aj životu nebezpečný.

To je asi tak, že projektant asi v živote nesedel v bratislavskej električke ale hlavne že to má odobrené PZ SR a magistrátom. Som zvedavý, kto komu zas koľko zaplatil.


P.s.: "...viedeňského typu..." Nepoznám takúto - nebezpečné situácie generujúcu - zastávku vo Viedni, čo ale nie je len výsledok ich kultúry správania, ale aj kompetentného prístupu ku výstavbe pozemných komunikácií.

P.p.s.: Jeden z najväčších nezmyslov vo vyše 100 ročnej BA dopravy vôbec.
Nuz... po precitani diskusie na FB stranke magoriatu pod danym prispevkom, budeme moct byt radi, ak zostane sucasny stav a nenastane este vacsie inferno... komentare niektorych, ktori by sa so svojou plechovou skatulou najradsej dopravili az do svojej obyvacky, ozaj stoja zato...
K práci našej štátne polície na Blumentáli:

Dnes o 11.43 na zastávke DP bolo zaparkované osob. mot. vozidlo Subaru, PZ: BL 302HC. Situáciu som odfotil a prípad som oznámil polícii na č. 158. Št. polícia zareagovala veľmi rýchle, po hodine od oznámenia preverila situáciu, samozrejme už tu žiadne vozidlo nenašla. Z tohto je zrejmé, ako si niekto predstavuje riešenie situácii v doprave.
Reakcia na: Ike #23:
Tiez mam z daneho miesta dobre skusenosti.

Pokial ide o vodicov DPB, v tom podniku vladne v mnohych ohladoch anarchia odkedy sa odstranili aj posledne zvysky ako-tak primeranej internej kontroly. Dnes nieco sleduju dispeceri (nenapadne v rade aut z ktoreho trcia majaky), ale tym to hasne, ziadna normalna primerana kontrola. Navyse ked vedenie zacne strhavat premie za kazdu jednu sprostost, tak eventuelne vodici stratia motivaciu robit si pracu lepsie, lebo ved naco, aj tak o peniaze nejakym sposobom pridu. A zastavovanie na Blumentali nie je zdaleka jediny priklad toho ako niektori vodici uplne bez problemov ignoruju pokyny nadriadenych.
Inak, buď pracujú v DPB vodiči s veľmi nízkym IQ, alebo DP nekomunikuje so svojimi zamestnancami. Inak si neviem predstaviť ako je možné, že vodič L94 vyliezol na tú hranu!!!!

Inak, viem, že ľudia na to nadávajú a celkom často tadiaľ chodím, často z čírej zvedavostsi a musím povedať, že som na slovenské pomery pekne prekvapený. V dobrom. Vodiči IAD si zvykajú viac a viac, dnes dokonca 3x všetci ukážkovo stáli mimo zastávky a dali prednosť chodcom.

Vravím, že KDI rozmaznáva vodičov. Nech tam IAD chodí. A nech tam policajti pokojne kontrolujú. Mne sa podarilo vybaviť pred náš BD jednosmerku. Trvalo presne mesiac, kým si vodiči zvykli. Najprv to bolo každé druhé vozidlo, ktoré jednosmerku odignorovalo, následne tam prišli policajti, za 2 týždne si parádne zarobili a dnes jednosmerka funguje ako má ? Vodiči si zvykli.
Reakcia na: Belphegor #21:
Demencia sa vyskytuje na oboch stranách, častým javom sú aj chodci promenádujúci sa po vozovke, lebo si myslia, že to je súčasť zastávky, veď sú predsa oddelení od tej "pravej" cesty obrubníkom. No a niekedy sa tam samozrejme vyskytujú preto, že ten meter široký chodník je už zaprataný inými ľuďmi, a tak nemajú inú možnosť... Samozrejme ale, že väčšiu vinu za súčasný chaos nesú IADisti
to predovšetkým vodiči sú idioti Sú v prvom rade POVINNÍ ZASTAVIŤ PRED ZASTÁVKOU a nie sa cez ňu trepať ako banda primitívov. Inde to funguje, to len Slováci sú nevychovaní ako vždy
Reakcia na: kecho #15:
Stále je tam že plánuje - v tomto prípade je to ok. Nakreslí sa upravený výkres dopravného značenia a mesto môže dúfať že to KDI opečiatkuje. S niečim KDI pod tlakom súhlasil, s niečim nie. Ale u nich je bežné že kým šéf KDI niečo na porade odsúhlasí, tak jeho podriadený, dopravný inžinier pre patričný obvod (teraz Ba1) to v operatívnej komisií neodsúhlasí. (A naopak) A to nie je anarchia. To môže byť kľudne ich stratégia.
Reakcia na: kecho #15:
Volby ale vsetky plany rusia, po nich sa zacina odznova, takze v tomto pripade tie volby nemusia byt taka vyhra ?
No dufam ze to nie su le zvasty a zlepsia tam tu situaciu. Je to tam divocina, tiez par krat som tam prestupoval a bolo to take vselijake..

A ked chcu zuzit pruh uz na Vazovovej, tak im navrhujem DPB - nech daju 59ku tak isto ako 31/39 cez Blumental a nech tam stoji, bola by to lepsia zastavka na prestupy nez Racko.. A taktiez zaroven by bola menej v zapche pocas dopravnej spicky rano aj poobede..
Reakcia na: kecho #15:
Ale ako citam na tom FB, tak ten druhy pruh pre IAD na elektrickovej trati tam ponechaju, ze?
Ako vodič električky sa idem k tomu vyjadriť. Považujete túto zastávku za nebezpečnú no ja ju tak niejako nevidím. Nieje o nič horšia ako Trnavské mýto viz. nástupište smer Legionárska kde prechádzajú chodci ku tržnici. Od septembra tadial jazdím denne niekoľko krát a i keď boli sporné situácie že auto prešlo keď cestujúci vystupovali nemôžem povedať že by boli niejak obzvlášť ohrozený ako hocikde inde. Je pravda že je zle vyriešený chodník a prístrešok vrátane farebného ostrovčeka spolu s prechodom pre chodcov. Vystupovanie a nastupovanie sa pomaly zlepšuje autá sa pomaly učia ale učia! Niektorí stoja pred ostrovčekom, niekto zase na ostrovčeku ale za električkou čiže priestor pre nastúpenie a vystúpenie je. Autá stoja pokiaľ električka neodíde. Ku kolízii dochádza keď prichádza druhé vozidlo MHD.

Čo sa týka toho pruhu na koľajovom zvršku to je čistí nezmysel. To treba zrušiť pretože to vážne blokuje električky a to nehovorím ešte o výhybkách a sekcii bez el. prúdu.

Každopádne aj keď to zrušia je potrebné niečo robiť s parkovaním pozdĺž na chodnikú smer Račianske mýto. Pretože autá kôli prekážkam ignorujú bielu čiaru oddelujúcu jazdný pruh od koľajového zvršku. Nieje problém stretnúť auto, ktoré stoji cez kolaje v kolóne. Potom je električka obmedzovaná. Navrhujem tam dať tie kovové blikajúce hlavy nech vidia a cítia že tam nemajú byť 🙂 potom by to bola paráda.
Reakcia na: Jezo #14:
no počkaj, tam je iba
"Hlavné mesto plánuje ❗ vylúčiť v priestore zastávky individuálnu automobilovú dopravu v oboch smeroch
takže zrazu už sphlas KDI netreba? tie voľby by mohli byť aj častejšie 🙂
Takže nakoniec sa prišlo nato, že niečo čo malo uľahčiť a zlepšiť kvalitu cestovania MHD je dokonca ešte nebezpečné pre ľudí a ohrozuje doslova podľa toho videa bezpečnosť cestujúcich a je oproti pôvodnému stavu oveľa nebezpečnejšie ako to bolo predtým, no tak to je "úžasná" bilancia tejto novinky....Ja som bol svedkom tiež takých "extravagantov" za volantom čo im je srdečne jedno že tam zastavuje električka a vystupujú z nej ľudia a on sa tam vtesná medzi nich tak ho vodič eliny vyzvonil aj keď ale zas nechodím tade denne tak to nemôžem celkom objektívne posúdiť ale nemožno donekonečna ustupovať na úkor IAD. Možno by stačilo zmeniť alebo upraviť dopr. značky alebo jednoducho tam dať semafor STOP pokiaľ je tam električka a až sa nepohne tak bude svietiť červená pred nájazdom na ostrovček alebo vylúčiť odtiaľ IAD úplne veď sa dá ísť cez Nám. slobody na Vazovovu a odtiaľ na Račko a tí čo idú z Májkovej tak by išli hore Starohorskou k NBS a odtiaľ na Mýtnu s odbočením vpravo na Vazovovu a zas po Radlinského okolo hasičov rovno smer Floriánske nám. tak veľa aut nechodí tak neviem kto tu akú alternatívu hľadá, veď to je jednoduché....V opačnom smere si myslím že chodí o dosť menej áut (Vazovova smer Floriánske nám. oproti DÚ) Samozrejme zamestnanci Daň. úradu a obyvatelia domov oproti nemu by dostali povolenie na vjazd. Pred desiatkami rokov sa zrušil prejazd áut po nám SNP hore a funguje to doteraz teda okrem výjazdu z pešej zóny pri pošte....dokonca tade chodila aj 104 do Dúbravky od Prioru.
Je fakt, že KDI požaduje zapnutie semaforov na Floriánskom najmä z dôvodu že autá na ľavom odbočení z Májkovej čakajú veľmi dlho (lebo dávajú prednosť úplne všetkým) a už aj keď sa dostanú na rad stále majú veľa kolíznych bodov.
Keďže si ale všetci uvedomujú, že dnešná situácia v prestupnom uzle je zlá (dokonca aj KDI), uskutočnili sa viaceré porady na rôznych úrovniach ako to vyriešiť (aj za účasti KDI). Takže dlho nepotrvá a budú navrhnuté nejaké opatrenia, ako situáciu zlepšiť. A je možné, že k zapnutiu signalizácie na Floriánskom nakoniec ani nedôjde. Ale chvalabohu, alebo skôr žiaľbohu ? ten silný mediálny tlak resp. tlak verejnosti na riešenie Blumentálu bol a je veľmi potrebný...
Reakcia na: mr.lenin #3:
... a tiež, keď magistrát nemá rozhodujúce slovo.
Mna len zaujima ze ked spustia svetelnu signalizaciu na Florianskom namesti tak auta iduce po Radlinskeho a prve auto zastavi pred zastavkou (ak bude taky chapavy vodic a nebude sa predierat ludmi nastupujucimi do eliny) tak za nim sa spravi kolona, nebodaj dojde este autobus a dalsia elektricka bude prichadzat a on stale bude musiet stat. To sa potom potiahne ta kolona cakajucich aut aj cez krizovatku a auta iduce oz Vazovovej odbocujuce smerom dolava nebudu moct prejst kvoli stojacim autam. No uz sa tesim na ten chaos na krizovatke. KDI chodte niekam!
K integrovanej zastávke:

Zopár krát sa nám stane,že daným úsekom prechádzame a stojí v zastávke vozidlo MHD takže podľa správnosti stojíme pred nájazdom na zastávku.Raz si takto zastavíme v zrazu nejaký dement za nami začne vytrubovať.Tých pár sekúnd kým odíde vozidlo MHD je pre neho veľa tak nás všetkých obehne po koľajach a ešte patrične vytrúbi ? potom keď sa aj veziem elinou a vidím čo stvárajú vodiči IAD tak sa mi hneď vynorí spomienka na bývalú el.zastávku Vazovova smer Rača alebo Šafko ?
Vodiči áut nerešpektujú nič a nikoho tvária sa ako najdôležitejší účastníci cestnej premávky,ktorí ovládajú všetky pravidlá ? ?
Reakcia na: mr.lenin #7:
Tak to je už buzerácia to je o tupcovi v policajnej uniforme a jeho povahe ? tuším do 5-7km/h je tolerancia takže maximálne podľa slušnosti by ti mal rukou ukázať "Spomaľ" tak ako mne v utorok na Dolnozemskej pri Slovnaft pumpe smerom na Antolskú ? ale zase je to všetko o ľuďoch ?
Reakcia na: Mike #4:
keby o 10, ale niektori su taki laskavi, ze ta zastavia aj ked o 4 km/h prekrocis...
Na tom videu je pekne vidieť koľko blbcov žije v tomto meste, ako medzi vodičmi áut, tak aj medzi chodcami. Ľudia sa tam promenádujú po nástupnom peróne ako na lúke, aj v čase kedy vidia, že žiadna električka tam už v dohľade nie je. Ale rovnako čo predviedli niektorí vodiči IAD na tomto videu je sila. Nerozumiem, fakt nerozumiem tomu predieraniu sa medzi dav nastupujúcich a vystupujúcich ľudí keď na zastávke je ešte stále vozidlo MHD, pričom vo vyhláške je to jasne napísané, že tam v tom čase nemajú čo robiť. Je zaujímavé, že keď fungovali bývalé zastávky o pár metrov ďalej, kde tiež ľudia vystupovali na vozovku, tak autá vo väčšine prípadoch čakali ZA elinou, ale teraz už nie. ?
"V záujme zachovania bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky" by bolo možno vhodné vymeniť 50-80% vysedávačov v inštitúcii nazvanej Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v Bratislave...

zaujímavý je tento fakt - Magistrát Policajnému zboru vyhovel a zriadil nový jazdný pruh pre autá
ale ak by ho chcel zrušiť, tak to už bez povolenia KDI nejde??
Keby tam postavili jednu - dve hliadky ktoré by pokutovali každého vodiča IGK čo prejde cez zastávku počas toho ako tam stojí električka/autobus, tak by jednak dosť veľa zarobili na pokutách a po druhé vodiči by si odvykli pretláčať sa pomedzi cestujúcich.. ale oni radšej dajú niekde stacionárny radar do poľa a budú pokutovať tých čo prekročia rýchlosť o 10 kmh...
Takto to vyzera, ked cely KDI je jedna banda hlupakov...
Čo by k tomu povedal Ing. Tibor Schlosser, CSc.? Vlastne, čo by k tomu mal povedať, keď všetky projekty v jeho gescii skončili totálnou fraškou. A v prípade Blumentálu ide dokonca o život a zdravie cestujúcich.
Terminál som použil len raz, vystupoval som z posledných dverí druhého vozňa súpravy a keby som sa neobzrel, tak ma prejde auto s rýchlosťou 50 km/h, nakoľko vodič neráčil ani pribrzdiť. ?