Zmeny v MHD od začiatku školského roka (od 2.9.2013)

MHD bude jazdiť podľa cestovného poriadku platného pre školský rok, linky 55 128178 premávať nebudú. Linky 3484 budú zlúčené. Premenované budú viaceré zastávky a pribudnú aj zastávky na znamenie.

V súvislosti so začiatkom školského roka príde od 2. septembra 2013 k viacerým zmenám v organizácii bratislavskej MHD. Všetky linky budú v pracovných dňoch premávať podľa cestovných poriadkov platných pre školský rok.

  • Linky 7 133 a 192 budú v pracovných dňoch opäť premávať.
  • Linky 55 a 178 naďalej premávať nebudú.
  • Linka 128 bude pre nezáujem cestujúcich zrušená.  
  • Linka 28 bude mať vybranými spojmi obnovené zachádzky cez ulice Na Grbe a Hradištná.
  • Linka 34 bude zrušená, náhradou je predĺžená linka 84. Do oblasti Šancovej ul. bude však nutné prestúpiť z liniek 83 resp. 84 na niektorú z liniek 21 63 64 204 209 na zastávke Patrónka alebo Sokolská. Do oblasti Mýtnej ul. bude nutné vzhľadom na nepremávajúce električky a nezabezpečenie náhradnej dopravy do danej lokality využiť peší presun zo zastávky SAV.
  • Linka 84 bude premávať po predĺženej trase Petržalka, Ovsište - Mamateyova - Šustekova - Bosákova - Jantárová cesta - Rusovská cesta - Most SNP - Staromestská - Štefánikova - Pražská - Brnianska - Lamačská cesta - Harmincova - Sch. Trnavského - Saratovská - Dúbravka, Pri kríži. V úseku Hodžovo nám. - Dúbravka nahradí zrušenú linku 34.

 

 K 2. septembru 2013 nastanú aj tieto zmeny v zastávkach:

  • Slowackého bude mať nový názov Big Media - Slowackého
  • Zimný štadión bude mať nový názov Slovnaft Arena,
  • Pri Suchom mlyne bude obojsmerne na znamenie,
  • Valašská bude pre linku 207 obojsmerne na znamenie,
  • Vojenská nemocnica bude pre linku 43 v smere do Lesoparku na znamenie.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: maples #230:
a to este skus cestovat zdrienovej povedzme do saratova... velmi odporucam.
Reakcia na: matts_sk #263:
Priamy spoj nemaju ani kolki Bratislavcania do roboty z domu a tu sa bude stazovat nejaky asi cezpolny. Ak si cezpolny, kde platis dane ? ?
Reakcia na: matts_sk #263:
No veru, to sa bude PZ SR plniť štátny rozpočet. ?
Reakcia na: matts_sk #263:
na to maju primarne linku 184
Reakcia na: matts_sk #263:
Žeby nadchodom? Žeby L64?

A s L34 mala stará L84 spoločné 2 zastávky, tak nerozumiem, čo tu riešiš. Na tomto krátkom úseku sa ľudia určite pomestia, najmä keď tu máme na nápory študentov L184. Dokonca by som povedal, že od Patrónky do mesta budú chodiť busy L84 o niečo prázdnejšie ako ex34, lebo značná časť prestúpi na Patrónke na L21, 63 a SL linky
Myslím, že niekto na DPB nie celkom pochopil funkciu L84. Jedinou funkciou tejto linky bolo odviezť študentov Ekonomickej univerzity (odhadom 1000 - 1200 ks) z internátov v Horskom parku na campus Ekonomickej univerzity v Petržalke a potom ich priviezť naspäť. Som zvedavý ako sa budú ráno študenti tlačiť už do plnej 84, ktorá ide z Dúbravky ? . A zaujímavé situácie tiež nastanú, keď sa ca 50 - 60 ľudí bude snažiť prejsť Pražskú ulicu za plnej premávky (keďže po novom už 84 nezachádza na Prokopa Veľkého)...
Reakcia na: Osky #246:
Existuje nejaky link k tym expresnym linkam/metrobusu?
Linka 34 bude zrušená, náhradou je predĺžená linka 84.

aka náhrada za 34 ????? ved tá chodila na Mýtnu ?
Reakcia na: Valec #258:
Elektricky pre Racu maju spolocny 7,5 int. a Rendez s 30 min. by fakt nebola vyhra pre miestnych. Podla CP L52 sa tam vrti jeden voz ,kedze su tam 3 hodinove diery.
Rendezania to maju jednoznacne blizsie casovo + lepsia ponuka spojov cez Racu preto je ten usek posilneny. Skor L56 vozi min.ludi usek Rendez -Zlate piesky.Ono celkovo su tam celkovo zbytocne tahane dve linky Zlate Piesky - Raca L65,56. No ,kedze stále chýba kúsok cesty ,aby sa prepojila ul.Na Pantoch s Rendezom je to linkovanie také aké je. Ked menili linkovanie v Raci,Vajnoroch a Rendezi padali fakt rôznorodé návrhy. Jeden bol myslím aj okružný Rača-Rendez-Vajnory-Panty a Rača.Prestupy smer Zlate vo Vajnoroch. Odvtedy sa tam doprava dosť zmenila a hlavne sa tam plánuje velká výstavba na mieste starého letiska.
Reakcia na: Valec #258:
A čo tak dať na 52 minibus? Cez víkend určite nejaký volný je. Mňa práveže prekvapilo, že v poslednej dobe tam stále jazdí 10.5 SOR, hoci neviem prečo ho nedajú radšej na niektorú 56.
Reakcia na: Mike #256:
Ale dalo by sa to pri 30 min. vyriešiť tak, aby L56 na oboch koncoch nadväzovala na električky. Ak by sa to ešte dalo spraviť tak, aby sa v jednotlivých smeroch na Rendezi prekladali... tak by to mohlo byť aj celkom zaujímavé riešenie.
Reakcia na: Mike #256:
No, z ekonomického hľadiska som za 30, ale zároveň to je o polovicu menej ako sú Rendezania zvyknutí... Ťažko povedať, čo je lepšie riešenie
Reakcia na: Rubber38 #255:
Aj ak by bol 20 min interval najlepší z hľadiska dopytu, resp. prijateľnej doby čakania, zdôvodu prípoju na el. (na oboch koncoch 56) by mal byť interval 15 alebo 30 min...
Reakcia na: david1 #254:
No hej, ale dvaja ľudia v spoji v niektorých slabších hodinách je tiež dosť blbé... Ja nehovorím že sa tam majú cez víkendy tlačiť, ale prakticky úplne prázdne tie autobusy zase nemusia chodiť... A ešte k tomu, keď sa zrušil prestup na víkendovú L54. 20 min. interval by podľa mňa Rendezu bohate stačil, len neviem ako by sa vykryl dvoma linkami, preto som navrhol ten 30 min. Nie že by som Rendezu neprial, len je tam proste príliš slabý dopyt na 15 min. interval, to je všetko. Je mi jasné že čím horší interval, tým menej atraktívne spojenie, ale to sa neda praktikovať neustále a všade, aj keď je cez víkend dosť vozov.
Reakcia na: Rubber38 #252:
Cez víkend máš aj na iných linkách pomenej ludí . To však neznamená ,keď dáš int napr.60 min.že ich tam bude viac. Ludia si jednoducho nájdu iný spôsob dopravy a na MHD by sa už úplne ..... .

Rozdiel medzi sedlom a víkendom ti hádam netreba vysvetlovať.
Reakcia na: Ike #247:
Suhlas . Ved to som aj pisal.
Reakcia na: enge2 #251:
Bývam neďaleko, pri železničnej trati 😉 Preto som aj pár dní dozadu navrhoval ten presun prestupného termínálu z Detvianckej / Čachtickej na Hybešovu.

Chápem že 30 min. na Rendezi je dosť blbý interval, ale zároveň uznaj, že tie busy vozia vzduch... A minibus je blbosť. Jasné že ľuďom to teraz takto vyhovuje, len hovorím, že je to jedna z možností, ako zoškrtať vzkm. a aj tak ich pohodlne pomestiť do zvyšných spojov. A pri ceste do mesta môžu využiť aj L4 zo Zlatých pieskov namiesto račianskych električiek
Reakcia na: Rubber38 #250:
aj si tam niekedy bol alebo to len z brucha usudzujes? Cez vikend dat 30 minutovy interval to uz mozes rovno celu MHD v tejto oblasti rovno zrusit ?
Reakcia na: šidlo #249:
V sedle pracovných dní je napríklad z vedľajšieho Rendezu tiež interval 30 minút a ľudia nerepcú. V sedle jednoducho nieje vyšší dopyt, tak načo ďalšie spoje. L55 navyše chodila len v špičke PD, takže sedlo neriešila. A v špičke je aj bez nej Na pántoch zložený interval cca 10 minút, to je myslím si v pohode.

Inak, keď už riešime škrty v račianskej MHD, nerozumiem 15 min. intervalu cez víkendy na Rendezi. L52 chodí (okrem pár spojov za deň) skoro prádzna, technicky by tam dnes postačoval aj minibus. Podľa mňa by stačilo hodiť na L56 12m (a možno by stačili aj 10.5m) busy a víkendová L52 by sa mohla úplne zrušiť, ušetrila by sa tak kopa vzkm. Veď keď tam môže byť 30m interval cez deň tak prečo nie cez víkendy... A takých možností je tu viac.
Reakcia na: Rubber38 #236:
Ja som nemyslela tlačenica v buse,ale dostať sa od nás kde bývam je hrozné.Autobus každu pol hodinu to nie je výhra myslím pre všetkých.Prid si to vyskušať keď ty zdrhne spoj a v zime pol hodinu na zástavke .Príjemné čakanie.