Mesto zverejnilo zámer projektu rekonštrukcie električkovej trate v Dúbravke

Hlavné mesto SR Bratislava zverejnilo zámer projektu na modernizáciu električkovej trate v Dúbravke v úseku Hanulova - Pri kríži, ktorá je dlhodobo v nevyhovujúcom technickom stave. Zámer je dostupný aj v elektronickej podobe v informačnom systéme EIA/SEA.

Pod modernizáciou tejto električkovej trate mesto rozumie najmä kompletnú výmenu koľajového zvršku i spodku, pričom nová koľajová trať by mala byť budovaná s otvoreným koľajovým zvrškom na betónových paneloch a technológiou pevnej jazdnej dráhy v obratisku a na priecestiach. Trolejové vedenie bude zavesené na výložníkoch nových trakčných stožiarov situovaných v telese trate. Hlučnosť pri otáčaní električiek v obratisku Pri kríži by mala byť znížená pomocou mazacích zariadení v koľajisku. Obratisko by malo byť oproti súčasnému stavu rozšírené o jednu odstavnú koľaj. Príprava na možné predĺženie trate smerom k Devínskej Novej Vsi sa v zámere projektu nespomína.

V rámci rekonštrukcie budú prebudované aj zastávky električiek Švantnerova, Alexyho, Drobného, OD Saratov a Pri kríži. Poloha jednotlivých zastávok zostane nezmenená, asfaltový povrch nástupíšť bude vymenený za zámkovú dlažbu s prispôsobením pre osoby so zrakovým postihnutím. Výraznou zmenou prejdú veľkoplošné zastávkové prístrešky na zastávkach Pri kríži, OD Saratov a Alexyho v smere do mesta. V navrhovanom riešení budú pôvodné veľké prístrešky nahradené dvojicami (resp. trojicou pri OD Saratov) menších presklených prístreškov s rozmermi 4 x 1,3 m. Dvojicou presklených prístreškov bude nahradený aj laminátový prístrešok na zastávke Švantnerova. Na zastávke Drobného bude ponechaná existujúca dvojica presklených prístreškov. V smere na konečnú Pri kríži je projektovaný jeden presklený prístrešok na každej zastávke, s výnimkou konečnej zastávky (bez prístrešku).

Informovanosť cestujúcich na zastávkach zabezpečia 5-riadkové obojstranné informačné LED panely. Na každej zastávke bude osadený automat na cestovné lístky.

Mesto plánuje zvýšiť bezpečnosť chodcov prebudovaním priechodov pre chodcov pri jednotlivých zastávkach na priechody tvaru písmena Z s výnimkou priechodu pri zastávke Alexyho, ktorý zostane v súčasnom riešení. Cieľom vybudovania priechodov tvaru Z je zabezpečiť usmernenie pohybu chodcov cez električkovú trať tak, aby prichádzali k trati čelom oproti prichádzajúcej električke. Jednotlivé zastávky budú vybavené aj pletivom, ktoré bude oddeľovať koľaje v priestore nástupíšť (s presahom 10 m za nástupište), čo by malo zabrániť prechádzaniu cez koľaje v priestore zastávky mimo priechodov pre chodcov. Nástupištia zastávok budú od cestnej komunikácie oddelené 60 cm vysokým betónovým múrikom, na ktorom bude osadené oceľové zábradlie s úpravou proti podliezaniu chodcov.

Zmenou by mala prejsť aj cestná svetelná signalizácia v danom úseku za účelom preferencie električkovej dopravy. Existujúce cestné svetelné signalizácie budú modernizované, pribudnú však aj ďalšie cez cestnú komunikáciu - na priechode pre chodcov na zastávke Drobného a na novom priechode pre chodcov medzi zastávkami OD Saratov a Pri kríži (pri Polícii).

Odhadovaný termín realizácie modernizácie elekričkovej trate je september až december 2013. Predbežné náklady na realizáciu stavby sú približne 11,5 mil. € bez DPH. Projekt by mal byť spolufinancovaný z fondov EÚ. Verejnosť môže svoje pripomienky k predloženému zámeru predkladať Obvodnému úradu životného prostredia Bratislava (Karloveská 2, 842 33 Bratislava) do 19. júla 2013.

Aktualizované: Termín realizácie mesto posúva až na jar 2014, aj to len v prípade, že obstarávanie zhotoviteľa rekonštrukcie bude úspešné na prvýkrát.

 

 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Modernizácia by to určite bola pokiaľ by potom električky jazdili rýchlosťou 50 km/h a stáli iba na zastávkach. Ale keďže sme na slovensku kde vrchnosť preferuje osobnú individuálnu dopravu tak dávam tomu iba veľmi malú šancu že to tak bude.
tak nie september-december 2013, ale jar 2014 !!! už je z toho fraška....
Reakcia na: ivanbuto #30:
a kde tam ešte čo zástavka to priechod alebo podchod ale to by nemohli byt plesnivý ho použivať ❗
Reakcia na: 810zssk #32:
samozrejme by elektricky predlzili od kriza az do devinskej, dole v dubravke by sa postavila vozovna a kedze by odbacali na harmincovu a nesli do lamaca tak tam by chodili uz davnejsie spominane trolejbusy predlzenim od patronky/vojenskej nemocnice so zachadzkou ku galerii a pripadne by mohli pokracovat az do zahorskej - nieco ako v style vrakune pricom by mali vozovnu spolocne s elektrickami v dubravke :))
Reakcia na: Mike #33:
Samozrejme, ale uvazovalo sa s roznymi haluzami. Ja nehovorim ze sa to ma zajtra stavat, ale urcite by ta trat mala figurovat v planoch, uz len kvoli vyhladovemu zaradeniu do UP (aby bola rezerva), pripadne priprave trate na stanicu na tuto trat.
Reakcia na: 810zssk #32:
Ale financie nie ? Teda jedine žiadať o tie € fondy...Ale toto by podľa mňa stálo toľko, že mesto by dosť zaťažila už len tá 5% spoluúčasť...
Reakcia na: majak #31:
Bohuzial, tuto trat, ktora by mala pre Dubravku obrovsky vyznam mesto nema v planoch. Pritom podmienky na jej vybudovanie by rozhodne boli.
odbocka....: ake by to bolo fasa keby elektricky odbacali na harmincovu a pokracovali po lamacskej brnianskej a prazskej az na stefanovicovu alebo po stefanikovej na hurbanovo namestie 🙂
Reakcia na: Sati #29:
Priechody pre chodcov by si to pýtalo doplniť, i keď bez CSS. ?
ešte navrhujem domaľovať 6 prechodov pre chodcov + svetelne signáli a ponechať tuto preferenciu ktorá je taká super ako bus pruh na Štefanikovej v dnešnej podobe !
Dufam, ze niektore useky zatravnia. Trat je vedena mimo cesty, krajsie by to vyzeralo.
Reakcia na: a.m. #25:
Aj mne sa zdá že je to takto.
Reakcia na: 810zssk #22:
Jazdilo by sa protismerne... Mimochodom, takú zastávku (Gewerbepark Stadlau) sprevádzkujú ešte tohto roku vo Viedni.
Reakcia na: Mike #19:
A nie je to náhodou tak, že preferencia nefunguje na ani jednej križovatke, s tým že jediné, čo funguje je predsignál na križ.SCHT-Harmincova?
Reakcia na: Mike #19:
To podľa všetkého JE súčasťou projektu.
Na Švantnerovej aj inde však treba v rámci modernizácie po technickej stránke riešiť preferenciu aj autobusov. O tom sa zatiaľ vôbec nehovorí.
Ďalej: dve plánované nové zbytočné CSS - Drobného a pri policajtoch.
Reakcia na: drink #21:
Vsak nevravim, ze nie. Len ak tam ma uz byt iba jeden prechod, tak musia elektricky zastavovat pri nom. A som presvedceny, ze v mnohych pripadoch by to aj stacilo.
Reakcia na: patrik444 #20:
A co by na tych ostrovnych nastupistiach akoze stalo?

Inak, MUK su nasobne realistickejsie a rozumnejsie ako ostrovne nastupista.
Reakcia na: Jezo #10:
Na nových električkových tratiach je bežné robiť priechody aj po 100 metroch, prečo by to nebolo možné aj u nás? Lebo majú policajti väčšie právomici ako volení politici? Alebo sa tí politici len vyhovárajú na policajtov?
neviem čo zlého som napísal. bol som vo viaverých metropolách a ostrovné nástupištia sú bežné a fungujúce. jeden prístrešok, jeden vchod do podochodu. jeden automat nie sú to nižšie náklady ?
integrované nástupištia ( nikdy som nenapísal, že sú integrované s ostrovnými ! ) na damborského ľudia prebiehajú medzi električkou a autobusom ako telce. porozbíjané zastávky sa už ani neopravujú. viem, že by to bolo náročné, ale radšej minúť eurofondy do nehnuteľného ako do hnuteľného majetku !
keby som nebol realista, tak by som hneď v prvom príspevku napísal, že kľudne by mohli vybudovať mimoúrovňovú trať v dúbravke a v karlovke. aspoň by sa konečne začali používať nadchody v karlovke. a mimoúrovňová trať na križovatke pri riviére by pomohla všetkým na svete.
Reakcia na: Andreas.Papak #18:
V križovatke Drobného - Saratovská - Repašského je. V križovatke Alexyho - Sch. Trnavského je tušim čiastočne. V križovatke Sch. Trnavského - Harmincova nie je, lebo táto žiaľ beží na pevný cyklus...
Svetelne riadený prechod na Švantnerovej je kapitola sama osebe, tam by to chcelo komplet vymeniť a cez el. trať spraviť neriadený prechod so zábradlím "Z" (ako pri ml. garde).. Ale obávam sa, že toto nie je súčasťou projektu... alebo hej? ☺
Reakcia na: Pe67 #17:
Ale veď v Dúbravke bola preferencia ❓ Tie kamery na stĺpoch s predsignálom...
Velice ma zaujma ako to bude s tou preferenciou elektr.dopravy. Či zasa bude vedenie polície či dopr.inšpektorát či kto silno proti a električky zasa budú stáť pomali pri každej lampe. Už by to aj mohli začať robiť, lebo kvoli tej úžasnej rýchlosti a nepreferencii elektr.dopravy všetci presedlajú na iný druh dopravy. Linka č.5 už vozí z Dúbravky iba vzduch a v opačnom smere pokiaľ v prac.dni niekoho vezie tak je to len preto že ide pred linkou č.4
Reakcia na: patrik444 #9:
Len to nie, je to hovadina.
Reakcia na: AAA #14:
a mozno EK nevie a preto treba napisat. Asi tak coskoro ucinim. Uz pri Radlinskeho im to vyslo ale toto je sila. Tunel za 330mil SK, neviem co tam ma tolko stat ?
By ma zaujímalo ako o***ali EK, že obyčajná výmena spodku a zvršku sa považuje za modernizáciu.
Hlavne by ma zaujimalo aky ma byt akoze benefit ostrovnych nastupist? Co z nich cestujuci ma? A ako cestujucemu pomoze ze namiesto obratiska bude slepa kolaj kde vodic preleze na druhu stranu kabiny? A preco preboha si niekto mysli ze by bolo super take riesenie podla ktoreho by do Dubravky nemohli jazdit podla potreby aj jednosmerne elektricky? A vobec, what the fuck?
Reakcia na: patrik444 #9:
Rozmysli si čo vlastne chceš. Buď stredový ostrovček, alebo spoločná zastávka pre električky a autobusy. Chvíľu porozmýšlaj, uvidíš prečo si treba vybrat ?
inak ja osobne byt tebou by som si vybral tú spoločnú zastavku. ?
Reakcia na: patrik444 #9:
Toto myslis vazne?
Reakcia na: intony #8:
Podla mna by stacil aj jeden prechod, ale ako si spominal, museli by elektricky zastavovat pri nom, nie na opacnom konci ostrovceka, 60m daleko.... Presne naopak, ako je to navrhovane...
chcem stredové ostrovčeky, aby sa konečne nakupovali obojstranné električky !!! chcem integrované zastávky pre autobusy a električky !!!
žiadne obrovské obratiská, ale prekrížené koľaje pre obojstranné električky !!!
kedy sa začne robiť niečo pre budúcnosť ? kedy bude v DPB niekto, kto rozmýšľa pre cestujúcich ?
každá rekonštrukcia je príležitosťou urobiť niečo dopredu, ale podľa tohto článku budeme znovu prešľapovať na mieste či skôr urobíme kroky dozadu !!! som sklamaný...
Zastávky bolo treba spraviť vedľa seba s priechodmi na oboch stranách, ako na Bielom kríži. Pletivom sa síce dosiahne, že ľudia nebudú vybiehať spoza električiek, ale zo zastávok budú kráčať o 10 metrov ďalej, lebo kráčať 60 m naspäť ku priechodu a 60 m opačným smerom. Použitie zámkovej dlažby, betónových soklov, malých prístreškov, červeno-bieleho zábradlia a odignorovanie uvažovanej spoločnej zastávky pre busy aj električky, ťažko považovať za modernizáciu dneška
Reakcia na: petert777 #3:
takže 1435 netreba udržiavať... vynašiel si perpetuum mubile 😉
preco nebude zatravnena? a preco sa konecne nezredukuju zastavky? a preco sa tie velke pristresky radsej neopravia? aby sme mali dalsiu uzasnu moznost tlacit sa v mikrobudkach? ved to je zlo.
a horska draha krcace sa opravovat bude kedy?
Reakcia na: petert777 #3:
Ano, znova jeden z najpouzivanejsich rozchodov v Europe, ktory uplne v pohode prevadzkuju kade-kde bez najmensieho problemu. Netusim ako si prisiel na to znamena castejsiu udrzbu.
Reakcia na: petert777 #3:
Lebo robiť od Hanulovej ďalej širší je logický krok? 😃
Znova úzky rozchod, = častejšia údržba, a stále dookola.
Reakcia na: Andreas.Papak #1:
No však a tie nové JCD ? škoda, že nekúpia nejaký veľký. A snáď nebude reklama pri pohlade na príchod, lebo možno raz tam budú zastávky na znamenie 😃
Laminátový prístrešok zo Švantnerovej rozobrať a použiť inde... to čo bol tiež za nápad natrieť akurát ten...