Do konca roka 2013 môže dôjsť k výraznému obmedzeniu MHD

DPB predpokladá vyradenie 58 autobusov pre nevyhovujúci technický stav.

Nekontrolovateľne a až o 7 % by mohli klesnúť výkony MHD, ak mesto urýchlene nepodnikne kroky na zabezpečenie obnovy vozidlového parku Dopravného podniku Bratislava (DPB). Vyplýva to z materiálu, o ktorom rokovali poslanci Komisie dopravy a informačných systémov Mestského zastupiteľstva 15. mája.

Dopravný podnik v prezentácii informoval, že okamžite musí vyradiť 5 autobusov a 4 trolejbusy a vzhľadom na zlý technický stav vozidiel plánuje do konca roka 2013 vyradiť všetky autobusy typu Ikarus 415 a 435, čo je 58 vozidiel. Postupne bolo podľa DPB doteraz vyradených 34 autobusov a 15 trolejbusov bez náhrady.

Materiál uvádza, že momentálne je po plánovanej životnosti 31 % autobusov, 70 % električiek a 77 % trolejbusov. Stav vozidiel spôsobuje vynechávanie spojov a vyššiu spotrebu palív a energií.

Komisia zobrala materiál DPB na vedomie, úlohy na odvrátenie hrozby redukcie výkonov neprijala

Dopravca navrhoval, aby komisia schválila odporúčacie stanovisko, v ktorom by boli prijaté zásady obnovy vozidlového parku. Ročne podnik podľa výpočtov na základe potrebného počtu vozidiel do premávky a ich životnosti potrebuje obnoviť zhruba 5 električiek, 10 trolejbusov a 50 autobusov. DPB zároveň navrhoval schváliť odporučenie Mestskému zastupiteľstvu zabezpečiť financovanie obnovy najmenej 100 autobusov v roku 2013 ako náhradu za dožívajúce vozidlá. Ani tomuto návrhu komisia nevyhovela.

V materiáli je uvedený aj návrh na zapožičanie 8 autobusov a 6 trolejbusov na riešenie súčasnej kritickej situácie. Zatiaľ čo pri autobusoch je predpoklad prenájmu za cenu 0,50 €/km, trolejbusy by sa mali prenajímať takmer štyrikrát drahšie – za 1,95 €/km. Predpokladané náklady na prenájom šiestich trolejbusov na 12 mesiacov sú vyše 560 tisíc €, čo je približne cena 1 nového kĺbového trolejbusu. 12-mesačný prenájom ôsmich autobusov má vyjsť na 216 tisíc €.

Kompletný materiál DPB nájdete tu

V prípade naplnenia hrozieb by rozsah MHD klesol na najnižšiu úroveň za posledných vyše 30 rokov. Najviac by sa redukcie dotkli rannej prepravnej špičky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Fakt škoda že im dochádza životnosť.
Reakcia na: fanatikmhd #78:
Ak sa stane nieco na vyhybke za tunelom tak mozu supravy nadalej cez tunel a otacat sa spat cez nabrezie, rovnako opacny smer. Takze tiez je to o nieco lepsie s tunelom ako bez, kde by sa kolajova musela tocit uz v centre.
Reakcia na: Dispecer #77:
Problem tu je ten, ze pokial nehovoria nasou recou, nemame o nich zaujem. Ak prehladate internet, zistite, ze k dispozicii su velke mnozstva vozidiel od jednotlivych DP, ci zo severu, alebo az z dalekeho zapadu. Len by to neslo vsetko od jedneho DP, ako si DPB predstavuje..... Ale to je opat nekompetentnost.

A k tomu tunelu co tu oponovali ste dvaja. Fajn, ja nevravim ze tunel je total zbytocna vec, ci ine trasy, ja som hlavne narazal na to, ze ta radiala je zranitelna sama o sebe! Mne tu bolo pisane, ak by nebol tunel a na nabrezi sa daco..ehm, pokazi.... Tak je KV a Doombravka zrusena. Ja tvrdim, co ak je tunel, a stane sa nieco trebars uz hned na zjazdovej vyhybke z tunela. Nemame ziadne moznosti! Takze opat by ti klakla cela radiala. Preto hovorim, ze tunel je svojho casu aktualne zbytocny na vrazanie penazi. Ked sa ustabilizuje vozovy park s vozidlami ktorych vydrz bude vacsia ako 6 rokov (teda nie SOR) tak je tu realitvne vysoka sanca so stabilizaciou vydavkou a naslednou moznostou riesenia situacie druhej alternativnej trasy cez tunel..... Ale k comu mi je tunel, ak cez neho nemam cim jazdit?

Ano, Abusy maju najkratsiu zivotnost, no magistrat tomu po prve prilis neprispieva (stav vozoviek i BUS pruhov je vyhodny jedine pre dodavatela ND), po druhe, GO okrem par IK200 a Vrakos (ktore uz davno nemali existovat) sa nedotklo ziadnych vozidiel. Mali sme v prevadzke autobusy TAM, ktore patrili v BA aj do dnesnych dni ako najkapacitnejsie (pre porovnanie, TAM272 mal 180+1, MBCC ma 178+1), ich GO spocivala v prinitovani novych plechov na totalne prehnite ramy.... Heureka! A cudujme sa, preco prave zgeneralkovane vozy sa rozpadli skorej nez stare....

Pevne verim, ze prave aktualne jedine MBCC tu preziju viac ako jednu dekadu. A mmchdm, SU nam tu stale potichu uz ziju 7dmy rok, a nezda sa mi, zeby boli na to mnejak extra zle, ci zrele na GO. Preco sa teda stale neinvestovalo do nakupu lacnych, a v reali aj dostatocne bezudrzovych vozidiel SU? (diesel pohon, ci CNG starsej generacie ktore v inych statoch problemy nemaju....) Mna nezaujima teraz tunajse prihadzovanie si zakazok, ale realita. Ak vsak niekto z Vas tu nemieni zacat verejne popravovat osoby zodpovedne za stav sucasny, tak pri tomto tempe viim ako jedine vychodisko pre zlepsenie stavu obetovanie bezodnej jamy........
Reakcia na: alvin #76:
No, alvin, poviem ti, aké sú možnosti vypožičiavať od iných podnikov (odpozorované, skúsenosti, dianie):
- DPMK "nula bodov" (výprava je momentálne na hranici začatia nevypravovania niektorých spojov)
- DPMP aktuálne si (asi) prenajal od SAD ZV nejaké B 961 (dnes údajne prišli v počte 3 ks do PO), ale podľa mňa so sólo vozmi, ktoré chystá vyradiť by možno problém nebol, len kto vie v akom stave...
- DPMŽ teraz zakúpil vozidlo od SAD ZA (Karosa B 932), ale čisto teoreticky by mohol poskytnúť max. 2 kĺbaky

V ostatných mestách nemám ani "ako-taký" prehľad, preto ich ani nespomínam...
No ja nechcem byť ako chrobák Truhlík,čo všade bol a všetko,či pan Rýpal,čo sa naží vidieť za roh a teda pije okenu,aby lepšie videl ☺ ☺ ☺ ☺
Ale mne to pripadá,ako čistý alibizmus z rodu,kto chce riešiť hľadá spôsoby,kto nechce hľadá dôvody.
Jednak tie dosluhujúce Ikarusy, no nedalo by sa poskladať povedzme napr, z 20,alebo 25,povedzme 10,čo ešte rok-dva,popr, podľa potreby aj viac by vydržali ? Kedysi sa to tak bežne robilo v v DZ bývaleho ČSAD.
Tu, V Bratislave,som ešte krátko,niečo vyše roka,ale v mojej rodnej Nitre, pred 5 rokmi riešili nedostatok busov, jednak prenájmom vozov z ČR,ktoré tam aj dojazdili, a neskôr nákupom ojetín jednak Van Hool 300AG, žiaľ jeden z nich zhorel presne na 5. výročie požiaru Solarisu #1222,presne pod domom,kde teraz bývam, v piatok 4.1. alebo Mercedesov 405GN,pár ich jazdilo aj tu svojho času. Ani som nespadol včera y duba,viem že ten prenájom C744 z ČR bolo v rámci sesterských podnikov,ale bola by možnosť zapožičať vozy z iných DP,povedzme KE,či BB ,alebo aj z ČR Praha-Brno- Ostrava a pod ? Alebo je to len bu-bu-bu,aby sa mohla zdvihnúť cena cestovného ? ? ? ?
Reakcia na: JeJe #69:
otazka je co je to akakolvek cena a tiez co za nu dostanes.... tunelova rura (ak sa spravi dobre) by nemusela vyzadovat nakladnejsiu udrzbu najblizsich 100 - 150 rokov (s kolajovym zvrskom je to uz horsie), kolko autobusov a na ako dlho za tie peniaze zabezpecis ? a co potom ked sa tie a-busy rozpadnu ? (je myslim dost siroko zname ze z vozidiel pouzivanych vo verejnej doprave maju a-busy najnizsiu zivotnost)
a zaujimave ze ta napriklad nenapadlo kupit miesto jednej elektricky dva autobusy, co na tom ze autobus sa za 10-15 rokov rozpadne a elektricka je aj po 40 rokoch v pouzitelnom stave....
Reakcia na: fanatikmhd #62:
ja mam taky dojem ze pri uzatvoreni tunela znamena koniec pre elektrickovu dopravu smer KV uz aj problem na zjazdovej vyhybke na kamennom namesti smer jesenskeho (pokial ten problem nevyriesis do par hodin, tak na dalsi den uz nevies spravit ani vyjazd na linku 6 (ktorej by sa to inac nemuselo tykat) a to teda nemam ten dojem ze je ku koncu tunelu pri pko len 1 km... a keby aj, pravidelne vymysly roznych akcii sposobujucich uzatvorenie dopravy na jesenskeho si mohli obyvatelia dotknutej mestskej casti za posledny rok vyskusat viac nez dost...
Reakcia na: Andreas.Papak #72:
ja mam hlavne rozum ?
Reakcia na: prowokater #57:
Mám oči, uši, a hodinky, neviem ako ty ?
Reakcia na: Petto #70:
Opravy tunela ešte neskončili ...
Reakcia na: JeJe #69:
Ak by sa aj neopravil tunel ??? Co ziskame usetrenymi peniazmi ? Penaize na max. 10 klbakov ??? Ked ich potrebujeme aspon 70 a to neratame solo vozidla.
Reakcia na: fanatikmhd #62:
Som rád, že sa našiel aspoň jeden človek, ktorý pochopil, čo som chcel povedať. O užitočnosti tunela nepochybuje nikto, ale sme zaň naozaj ochotní zaplatiť akúkoľvek cenu? Potom sa nečudujme, že nie je na nové autobusy.
Reakcia na: fanatikmhd #66:
Keby sa veci riesili podla Teba, coskoro by sme mohli uzavriet vsetko, tvoria dubravcania v tych elektrickach radikalnu cast cestujucich ked maju rychlejsie autobusy? Rovnako trat na hlavnu stanicu a nova alternativna X13, oplati sa to vobec opravovat? Nedame radsej tie peniaze do GO smradobusov? Ved to nepouziva radikalna cast cestujucich. Co je to podla teba radikalna cast cestujucich? 5? 10? 50? 150? Ako sa da realne zhodnotit kedy sa to oplati a kedy nie? Tym ze vidis ze v urcitom case poloprazdnu elektricku na Kapucinskej?
Reakcia na: fanatikmhd #66:
Ak sa na to pozeráš z pohľadu, "ak mne zdochla koza, tak susedovi by mohli aspoň dve", tak máš pravdu. Avšak realita je taká, že nikto žiadne GO vozidiel robiť ani nechcel, peniaze na opravu tunela by na výmenu 60+ vozidiel aj tak nestačilo... takže výsledkom takéhoto myslenia by bol zatvorený tunel, obmedzenie autobusov a trolejbusov v celom meste a v prípade výluky absolútny kolaps celej MHD.
Reakcia na: Valec #63:
Ano, avsak, stale prestupujuci na Zochovej (Most SNP) + karlovestania tvoria tak radikalnu cast cestujucich, aby bol tunel uprednostnovany pred ostatnymi vecami (napr GO stavajucich vozidiel) ? Skutocne netvori dovod vrazania v aktualnom financom stave DPB z viac ako 50% lobing?
Reakcia na: Petto #64:
Mesto ako vlastnik DPB by malo vediet, v akom stave ma svoj majetok. Ak sa v roku 1998 nakupilo 100 Ikarusov, je logicke predpokladat, ze pri nasej neudrzbe doziju vsetky naraz kratko po planovanej zivotnosti. Ci pocitali s tym, ze nejak uz aspon tych 20 rokov vyzdrzia? Ak viem, ze mam 100 rovnakych autobusov a viem, ze na nove nemam, tak aspon cast z nich podrobim GO, aby mi nedozili vsetky naraz, ale postupne a mohol by som obnovovat po mensich mnozstvach a nie zase 100 naraz. DPB by nemal dostat ani cent na nove vozy, ked sa k nim sprava tak, ako sa sprava.
Reakcia na: TeBeCe #58:
Prepac,ale taky Adrassy ma vsetko vediet ??? Ale nezastavam sa ho.
Reakcia na: fanatikmhd #62:
Akurát, že pri neexistencii tunela takáto výluka ovplyvní aj ľudí, ktorý električkovou dopravou do Karlovky nepotrebujú ísť - všetci prestupujúci na Zochovej a Moste SNP.
Reakcia na: Technopol #61:
Neverím že sa tu naslo aj chapave stvorenie. Presne toto som pisal v prispevku. Akakolvek nehoda od vyhybiek Tunel/nabrezie smer KV, a si v rovnakej kasi ako si bol kebyze tunel nie je a stane sa o ten kilometer (N.L.S.-CH.S.) dalej...... A prave o to ide, ak mam aktualne problem udrzat dostatocny pocet vozov (bez ZV) vo vyprave, ale mam tu bezodnu jamu kam sa hadzu peniaze (tunel)...tak pokial sa nenavysia dotacie, pozastavim prace na tejto ciernej diere....A riesim urgentnejsie.
Reakcia na: MatejBA #56:
Tak inak - tunel NEzavries, nehoda pri PKO - bude odstavene pre nehodu - kde naberies autobusy na NAD, ked ich je teraz nedostatok? Ako píše fanatik, tunel ako alternatíva by v prípade výluky riešil niečo ak by vyúsťoval až niekde v Karlovke. A tunel nie je jedinou alternatívou, takže ak jeho prevádzka prekročí istú finančnú hranicu, treba ho radšej zavrieť, ako hádzať peniaze do čiernej diery.
Škoda, že odstavili niektoré B732 CNG, čo boli v dobrom stave. najmä na L37,91,191 mohli čiastočne dopomôcť a nahradiť 415, čo sú v oveľa horšom stave. Síce s manuálnou prevodovkou, ale v , priľahlých častiach by svoju vyššiu rýchlosť na dlhých úsekoch medzi zastávkami určite využili.
Ak si pamätám, boli tam ešte donedávna 1701,1707,1709,2711; už sú čisto pracovné?
Reakcia na: TeBeCe #58:
Aká je vlastne pravda ohľadom vyraďovania atobusov. V článku, z ktorého citueš, je písané, že DP neplánuje hromadné vyraďovanie autobusov, ale tu sa píše prakticky pravý opak- za 7 mesiacov chcú vyradiť 58 autobusov. Alebo čo je podľa DP hromadné vyraďovanie?
http://bratislava.sme.sk/c/6818132/stare-ikarusy-sa-rozpadavaju-bratislava-zvazuje-prenajom-autobusov-z-bystrice.html

„Informácia o stave autobusov bola pre nás prekvapivá, keďže ide o dosť vysoké číslo autobusov v havarijnom stave,“ vraví raditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrássy. „Bol som si ich osobne pozrieť vo vozovni a aj som ich nafotil. Skutočne sú v zlom stave,“ spresňuje Uhler.

Obaja asi ziju v nejakom paralelnom svete, ked na to prisli az teraz ? ?
Reakcia na: Andreas.Papak #52:
A ty si asi videl vsetky datove karty vodicom z Krasnan aj z Juraku ked tu takto mudrujes, ze? Alebo ako si zistil tuto info? Detatko...
Reakcia na: fanatikmhd #55:
Tak inak - tunel zavries, nabrezie bude odstavene pre nehodu - kde naberies autobusy na NAD, ked ich je teraz nedostatok? Logicky z liniek 9X, 202 a inych, podla teba dolezitejsich liniek ?

A este raz hovorim, ze zrusit tunel je vacsia sotosovina, ako to co tu drystal dunco. Na trase PKO - Kamenne namestie clovek usetri 3 minuty ci viac podla toho ako chyti semafor (7 minut cez tunel vs 10 minut cez nabrezie), na trase PKO - Postova to je este viac (5 minut cez tunel vs kedysi to bolo cca 13-15 minut). A nemam pocit, zeby MHD bola tak kvalitna, aby som sa tlacil rano v elektricke a cestoval nou dlhsie 🙂
Reakcia na: TomJ #51:
Takže na prvom kilometri (Šafko-Chatám Sofér) ak by sa stala nehoda a nebol by tunel, bola by to katzastrofa, no ak je tunel za miliony ale nehoda by bola od Chatám Soféru až kamkoľvek smer KV, to už tragédia nie je 😃 Tunel nič nerieši. Ak by vyúsťoval niekde pri Borskej, dajme tomu.....ale takto...cela X kilometrová radiála je zraniteľná, najmä množstvom prejazdov od tunela smer KV.
Reakcia na: TomJ #51:
Novy prevadzkovatel MHD by sa urcite nasiel, uchadzacov by dozaista bolo moc, akurat by vyzadovali aby magoriat za poskytnute sluzby aj zaplatil ?
Reakcia na: TomJ #51:
yeti
Reakcia na: TomJ #51:
Tunel je fajn vec, ale nábrežie s preferenciou by nebolo zase až tak pozadu ? . A ešte keby tak Kraksňanci nechodili v tuneli 45, tak by bolo super...
Reakcia na: JeJe #48:
Tunel je veľmi dôležitý, a nie preto, že zrýchľuje dopravu, ale preto, že je alternatívnou trasou. Ak by sa nedajbože stalo niečo na nábreží, čo by spôsobilo jeho dlhodobejšie uzavretie, prišla by KV a Dúbravka o električky. Takto to tunel zachráni. Neviem si totiž predstaviť, aké busy by dali na NAD do KV, keď nie sú schopní vypraviť ani a-bus linky.
Podľa mňa by mali urýchlene prenajať čo najviac busov (t-busy nie) a následne začať riešiť možné tendre na nové vozy. Ak totiž od septembra výrazne zredukujú dopravu, nechcem si predstaviť aké to bude mať následky (odliv cestujúcich, menej tržieb za lístky zvýši finančný deficit ...). Najlepšie by bolo zrušiť celý DPB a vozy odpredať novému majiteľovi, ktorý by po DPB prebral úlohu zabezpečovať MHD. Lenže našiel by sa niekto?
Reakcia na: JeJe #46:
Vidis, dozaista sa najdu aj taki co si pamataju casy ked elektricka vobec nejazdila do Dubravky - a ziadna katastrofa sa nekonala.

Zrychlenie JE velmi vyrazne.
Reakcia na: Solider #45:
O nicom pretoze to nie je adekvatna nahrada - prave kvoli tomu ze KV by zostalo len nabrezie. Trat cez Patronku by bola fantastickym rozsirenim siete, ale nie uplne adekvatnou nahradou tunela.
Reakcia na: Petto #47:
Dobre, nebavme sa o case mimo spicky, ale o celodennych priemeroch. Kolko ludi sa denne prepravi cez tunel? Nejaky odhad snad existuje.
Reakcia na: JeJe #36:
A kde vidavas plne spoje mimo tej spicky, okrem toho tunela ? Okrem možno staničnych (HS) spojov ?
Reakcia na: 810zssk #39:
Pamatam si casy, ked elektricka cez tunel nejazdila - a ziadna katastrofa sa nekonala. Ukazala to napokon aj nedavna dlhodoba odstavka. Okrem toho to zrychlenie dopravy nie je az take vyrazne. Skutocnemu zrychleniu by prospela preferencia elektriciek pri vyjazde z (a vjazde do) tunela a tiez na tom semafore pri PKO.
Reakcia na: 810zssk #33:
Prečo o ničom? Veď náhrada linky 83. Karlovkári by tak potom chodili cez nábrežie.
Reakcia na: Peter6607 #40:
Tunel aj tak považujem za najdôležitejší strategický bod dopravy v centre.
Reakcia na: 810zssk #39:
Chces týmto naznačiť, že Tunel rieši väčšiu časť dopravy, ako celá južná autobusová a východná trolejbusová doprava? Nechcem ti kaziť ilúzie, ale z centra do Doombravky ľudia prevažne využívajú l.34 a l.83, a tak vlastne električka je z najväčšej časti užívana ľudmi z KV a DD. A to mi nepríde ako väčšie percento obyvateľov než ako celý Ružinov + Petržalka + Centrum + Hradný Vrch + Koliba Ktorým reálne pri odstavení všetkých IK a daľších Tr príde k totálnemu zhoršeniu prísupu k doprave, ak priam nezanikne (spoje 1x za 30min a viac už nerátam ako spoj MHD...) 202 ak nebude mať byť z čoho vypravená, 201 sa k nej pridá úbytkom najmä článkových Tr, a z Petržalky zmiznú IK (99 by stratila výpravu úplne, 95, 92, a daľšie by taktiež stratili vozy....). Neviem či by zrovna útecha pre všetkých bolo, že karlovešťania majú o 4min kratšiu cestu cez tunel.......
Každé odkladanie akejkoľvek opravy čohokoľvek sa v budúcnosti riadne predraží!!!Čo svet svetom stojí je to vždy tak lebo z malej chyby bez opravy sa stane väčšia a drahšia!!!Toto predvádza vedenie dopravného podniku priam ukážkovo,na jednej strane škrty v údržbe vozidiel ktoré sa prejavia v budúcnosti vo výprave a to nevytrhnú ani nové vozidlá lebo tieto po záruke spadnú do toho istého kolotoča.Po druhé nákupom náhradných dielov od sprostredkovateľov čo je aj o 50% drahšie a zlikvidovaním skladových zásob potrebných náhradných dielov.A potom budú stonať že na nič niesu peniaze a vydierajú mesto katastrofickými scenármi o znížení výpravy.

U vozidiel sa výrobcom udáva minimálna technická životnosť a nie konečná,tá závisí aj od iných faktorov napr. počet odjazdených km.Predsa vozidlo nebude po životnosti keď bude len stáť 20 rokov neprevádzkované a vozidlo 20rokov v prevádzke s miliónom najazdených km.To je porovnávanie hrušiek z jablkami!!
Pripajam sa nazorom k JeJe - skutocne tunel neriesi tak rapidnu cast dopravy, aby bol prioritou Nr.1 v dotaciach. Aktuálne stále najhorsie sme na tom s A-busmi. Elektricky i ked urcite kusky tu jazdia vyse 40 rokov, su stale v technicky dobrom stave. Vyprava je mozna stale, a je z dlhodobeho hladiska stabilna. K2S, T6 a T3R.P celkom zachranuju situaciu, a postupna i ked mensia udrzba aj starsich modelov umoznuje udrzat prevadzku. Takze tu problem nie je. Snad len moralna zastaralost. T-busy samozrejme patria medzi hlavne priority, no v stave siete aka je, s poctom vozidiel a s nakupnymi (ci na prenajom cenami su skutocne o niekolko tried vyssie nez A-busy. Postupne je jednoznacne nutne vymenit okrem celeho vozoveho parku (mmchdm, ta 6401 uz je fakt historak? ) trolejbusov aj riesit dokupenie dalsich vozidiel pre udrzanie vypravy. Tu jedina alternativa bola (bohuzial) nakup hnusov z Libchavy pod vedenim J&T... Áno, netransparentne, usite na mieru, videl to ja posledny sedla z vychodu. Sme si toho vedomi. No v aktualnom stave vozoveho parku naozaj budem radsej ked mi aspon trolejbus pride.... A znesiem i takto vyhodene peniaze ako su TN18/12. I ked...zase stale nerozumiem, preco sa stale nik nepriklana k verzii prenajmu vozidiel zo zahranicia ktore uz su NP (narozdiel od A-Z 15Tr...). Ten schvalovaci proces od DU mi pride jednoduchsi ako zaplatovavat diery po 20 rocnych vozidlach dalsimi 20 rocnymi trajflami.
A samozrejme, na koniec tu mame vozovy park A-busov. Jediny park, ktory skutocne (i ked ais nie v takom mnozstve ako tu je prezentovane) potrebuje rocne vymenu velkej casti vozidiel. + dokupenie dalsich pre zabezpecenie ZV a aj volnych vozov pre pripady vyluk ci MU. Tu vsak opat prichadzame k casti, kedy sa skutocne za lacne peniaze da zabezpecit vacsie mnozstvo vozidiel na dobu docasnu, nez sa uvolnia peniaze z EU na nakup novych. Ak skutocne ceny tu prezentovane sedia, potom najma pri stave nasich vozidiel vidim jednoduchsie prenajom 8+ (6*4=) 24 cize 32 autobusov. Pri tomto stave mi dokonca prichadza do uvahy aj alternativa ich plneho nasadenia, pricom vozy DPB ktore nutne potrebuju GO by pocas prevadzyk zapozicanych vozidiel sa podrobili GO v style 14TrM ci poslednych B741. Pri sucasnych moznostiach GO vozidiel IK v tom skutocne nevidim problem, obzvlast ked su stale k dispozicii ND priamo od zdroja.
Inej reakcie si tu čakať ani nemohol, tiež zastávam podobný názor. Podľa mňa sa však mal vypracovať komplexný projekt a vybudovať v tuneli rýchlodražnú trať s podvalmi vrátane kompletnej sanácie jeho klenby, ale tak to samozrejme mali spraviť ešte pred rek. trate, potom by sa to možno mohlo zaradiť do operačného programu doprava. Isté však je, že toto rozhodne nebola jeho posledná oprava a neprekvapí ma, ak ho uzavrú znova ešte tento rok...
Reakcia na: JeJe #36:
Tunel je jedna z najdolezitejsich dopravnych stavieb v Bratislave a ma ZASADNU ulohu v elektrickovej sieti. Ci uz ako VYRAZNE zrychlenie dopravy pre cestujucich z najvytazenejsej radialy, alebo obchadzkova trasa. Je len malo urgentnejsich veci ako tunel. Vlastne ma takmer ziadne nenapadaju.
Reakcia na: JeJe #37:
Nemyslim si ze by sa zosypal v blizkej dobe ak by sa neudrziaval. Ale otazka je ak v zlom stave tak kolko by vydrzal v stave ktory mozno ignorovat.
Reakcia na: 810zssk #34:
Vazne si myslis, ze by sa bez "oprav" tunel zosypal? Zatial sa sanovala zhruba iba stvrtina tunela, takze ak naozaj hrozi zrutenie, malo by mesto konat a tunel okamzite zavriet. A ak nehrozi, tak by dalsie opravy mohli pockat.
Reakcia na: 810zssk #31:
Myslis tunel? Jazdim nim kazdy den a aj mne skracuje cestu, ale napriek tomu si myslim, ze sa mohol radsej zavriet a peniaze minane na nekonecne opravy sa mohli pouzit na urgentnejsie veci. Kolko cestujucich sa vlastne denne cez tunel prepravi? Mimo spicky totiz vidim 5 a 9 v tuneli casto poloprazdne. A k tomu trollovaniu - nemam zaujem do nikoho vyryvat, aj ked to tak niekedy vyzera. Na toto forum chodim preto, ze sa tu objavuju zaujimave nazory a vela som sa tu za posledne roky naucil.
Reakcia na: JeJe #26:
Diky pepo, na jednej strane ludia nadavaju, ze preco nechceme cestovat pomalou elektrickou z KV a na strane druhej by pomaly zrusili celu premavku elektriciek od Nam. L. Stura ci spomalovali zavretim tunela 🙂

Rovno povedz, ze zavries most Lafranconi, lebo tma jazdi iba L92 ?
A samozrejme k tomu patri doplnujuca otazka: Aj keby sme tam hned elektricky vylucili navzdy, budeme si moct dovolit ten tunel nechat tak, nech sa to proste zosype??
Reakcia na: AAA #32:
K tunelu existuje jedina alternativa a to vystavba trate cez Patronku (aj to je take o nicom riesenie, lebo neriesi KV.. ale aspon Dubravka by mala rozumnu obsluhu). Obavam sa ze to v kazdom pripade vyjde vyrazne drahsie ako reko tunela.

Dlhodoba premavka elektriciek len po nabrezi absolutne nie je prijatelna.
Reakcia na: 810zssk #31:
Zas má pravdu v tom, že čo sa týka tunela by sa žiadala seriózna analýza, že koľko nás ešte tie opravy môžu/ budú stáť. A ak by to bolo číslo v desiatkach mil. € za 10 - 15 rokov, tak si myslím, že by bolo treba tieto investície zvážiť.
Reakcia na: JeJe #30:
Mam dovod domnievat sa ze tu iba trollujes, hento nemozes mysliet vazne.
Reakcia na: 810zssk #27:
Ak tu prezentujem iný názor, nemusíš ma hneď nazývať trollom. Mne tiež záleží na tom (rovnako ako vám všetkým), aby mhd fungovala čo najlepšie a tiež mi je ľúto, že vozový park DPB je taký aký je.
Reakcia na: Max #28:
Ja navrhujem zrusit cely planovany prenajom tbusov spojenych s GO a nahradit to kratkodobym prenajmom abusov za ovela nizsiu cenu . 7rocne BB 961tky su k dispozici ihned.

Kupovat 1 ks noveho tbusu jednak nemozes lebo to musi ist zase len cez sutaz a to by bolo zase na dlho.
Reakcia na: Petto #8:
Miesto siestich prenajatych haraburd Tr by fakt mohli radsej kupit aspon ten jeden novy klbak Tr...
Inak diletantizmus najvyssej urovne, a opat velmi prekvapive zistenia zo strany vedenia podniku ohladom technickeho stavu a veku premavkovych vozidiel. Nuz co, megatender opat vsetko vyriesi. Este ze mesto nema peniaze a tak im to neodsuhlasili ?
Reakcia na: JeJe #26:
DO NOT FEED THE TROLL.
Reakcia na: TeBeCe #24:
Tunel je záležitosť lokálneho významu, skracuje o 10 minút cestu 2 linkám, a to je asi tak všetko. Ale MHD v BA - to nie sú iba linky 5 a 9. Nič také strašné by sa nestalo, ak by sa tunel pre električky zavrel úplne. Jeho oprava už stála vyše 10 miliónov eur a hrozia ďalšie dve etapy "sanácie". Koľko autobusov sa za tie peniaze mohlo nakúpiť?
Reakcia na: JeJe #23:
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: JeJe #23:
Nic take sa neukazuje. Podstatne je, ze elektricky jazdia cez tunel a nevyraduju sa. ?
Ukazuje sa, že asi bolo lepšie neopravovať tunel, električky 5 a 9 nechať na obchádzkovej trase a radšej za ušetrené peniaze nakúpiť ďalšie vozidlá.
Reakcia na: Juraj76 #21:
Oprava: Zrušiť úplne mestskú dopravu?
Konečne si aj DP uvedomuje, že situácia medzi autobusmi je kritická. Teraz však mesto a jeho komisia dopravy tomuto problému nebude venovať pozornosť? Máme tomu chápať tak, že vážne sa týmto problémom začnú zaoberať až potom, čo tie Ikarusy naozaj budú vyradené? A začnú sa vo veľkom vyraďovať aj Karosy, ktoré sú tiež po dobe životnosti (dokonce staršie ako Ikarusy)? Alebo ako chápať neprijatie uznesenia? Ak nič nebolo prijaté, komisia by mala navrhnúť, čo ďalej. Zrušiť úplne mestskú dopravu. Vypravovať na každú linku len 1 spoj? Alebo ako si predstavuje ďalej Mestskú dopravu, ak nič nemieni konať!
Momentálne je po plánovanej životnosti 31 % autobusov, 70 % električiek a 77 % trolejbusov.

Tých 77% trolejbusov tvrdí autor článku alebo DPB? Tých 25 ešte relatívne čerstvo generálkovaných považujú za vozidlá po životnosti? Nemyslím, že slovo plánované je v tomto zmysle na mieste, jedine ak by to plánovali ešte za boľševika.
Jasné, zase len generalkovať staré haraburdy a oddiaľovať nevyhnutné. Ako klobúk dolu pred Ikarusom, to je pán autobus, ale robiť generálnu opravu takmer 20-ročným vrakom je ako vytiahnuť Titanic a spojazdniť ho. Generálna oprava sa má robiť na konci životnosť, a nie X rokov po.
Reakcia na: Marek1978 #13:
pardon, tych 6ks z BB su vlastne tie kusy vo Zvolene, takze 20ks, aj to potesi.
Reakcia na: franko5240 #15:
tak zatial je to len par vypadkov, ale od septembra ka sa nic neprenajme, neodkupi to bude katastrofa.
Reakcia na: franko5240 #15:
Ale nie oficiálne, to, že "občas" poradíčko nevypravia, sa dá zanedbať.
co tu vypisuju sak nieze dojde k obmedzeniu ale uz dochadza 😃
Reakcia na: Marek1978 #13:
tie vydrzia do dalsieho tendra alebo nakupu za eko peniaze
ihned prenajat/odkupit http://imhd.sk/bb/popis-typu-vozidla/349/Karosa-B-961-ZV.html

a takisto tie BB prenajat na L92, 59 a 94
Reakcia na: Petto #8:
http://imhd.sk/za/doc/sk/11985/Vyradovanie-a-odpredaj-trolejbusov-14-Tr-a-15-Tr.html
"Vyradené vozidlá okrem trolejbusu #236 boli odpredané firme A-Z Lokomat so sídlom vo Zvolene za 32 253 € bez DPH"
To je ale prekvapenie... ?
Reakcia na: Ámos #7:
Cena za naftu vs. elektrinu?
No to je teda novinka, že Ikáče sú 6 rokov po životnosti....
Ale do konca roka? ?
Navrhujem opat MEDIALIZACIU - min. na SME

Cca 300 000 dat len tak do luftu. Len preto ze chceme mat 202tku + nejaku solo tbus linku vypravovanu tbusmi na 1 rok. Ten rok sa da kludne vydrzat aj s prenajatymi diesel busmi za polovicnu cenu.
Za usetrene peniaze mozu opravit normalne 25 Tr okrem ineho.
Predpokladané náklady na prenájom šiestich trolejbusov na 12 mesiacov sú vyše 560 tisíc €, čo je približne cena 1 nového kĺbového trolejbusu. 12-mesačný prenájom ôsmich autobusov má vyjsť na 216 tisíc €. - treba prenajat len autobusy, tie trofle su tunel!
to čo niektorí hovorili tu máme! šak čo SOLARISY sú lacnejšie ako NB18tky len majú menej dverí vyhodíme náhradné diely nepotrebujeme ich, oni potrebujú nový tender za ktory budu mat provizie od SORky lebo SKODO SOR im akosi nevysiel
Reakcia na: Solider #4:
Suma 19,6 mil. eur patrí samozrejme MB Capacity.
Little Big City. 40 autobusov za 19,6 mil. eur, my na to máme!

Na porovnanie: 40 autobusov SOR stálo 10,9 mil. eur. Ten rozdiel je približne spomínaný počet vyradených autobusov bez náhrady.
Boh ich chran potom zvysovat ceny, tak prechádzam na "režim sledujem revizora" - ak by doslo k banálnym redukciam.
Mňa by zaujímali evidenčné čísla vyradených trolejbusov.
svojho času som tvrdil, že sa vytvorí stav časovej tiesne, v ktorom nikomu nebude prekážať, že sa obstarávajú predražené shity od subjektov ekonomickej kriminality, ktoré si vopred určili kritériá, ceny, provízie a ostatné detaily ....