Trolejbusovú trať Vojenská nemocnica - Patrónka postaví ELZA

Hotová by mala byť do konca septembra 2013.

Víťazom verejnej súťaže hlavného mesta na realizáciu trolejbusovej trate Vojenská nemocnica - Patrónka sa stala spoločnosť ELZA - Elektromontážny závod Bratislava, a.s. Predmetom zákazky je rekonštrukcia existujúcej trate Patrónka - Vojenská nemocnica a výstavba druhej stopy v úseku Vojenská nemocnica - Lamačská cesta - Patrónka, čím sa zabezpečí obojsmerná premávka trolejbusov cez prestupný uzol Patrónka.

V súčanosti trolejbusy premávajú cez Patrónku len v smere k Vojenskej nemocnici, čo značne komplikuje cestovanie z Patrónky k nemocniciam na Kramároch, najmä v čase kedy nepremáva autobusová linka 22. Po novom tak cestujúci tak budú môcť cestovať trolejbusmi z Patrónky aj priamo na Kramáre, prípadne k Horskému parku a Hradu.

Uvedená spoločnosť sa zaviazala zhotoviť novú trolejbusovú trať v termíne 1. apríla až 30. septembra 2013. Skúšobná prevádzka na novej trati má prebiehať počas októbra 2013. Celková cena zákazky, ktorá je spolufinancovaná z Operačného programu Bratislavský kraj, je 1,765 mil. € s DPH.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AAA #54:
Linka z Ružovej doliny možno pôjde až na Búdkovú a naopak, linka z Koliby skončí na Šulekovej, odstránil by sa tak problém s plnou 207 a prázdnou 203.
Podstatou nie sú ani tak preklady na Kramároch, ako zmena nevýhodného stavu, keď zo Šancovej a Štefánikovej nepremávajú linky v rovnomerných rozostupoch - príklad: 206 a 212 premávajú v rozostupoch 3-9-3-9
Reakcia na: AAA #54:
Linka z Ružovej doliny možno pôjde až na Búdkovú a naopak, linka z Koliby skončí na Šulekovu, odstránil by sa tak problém z plnou 207 a prázdnou 203.
Podstatou nie sú ani tak preklady na Kramároch, ako zmena nevýhodného stavu, keď zo Šancovej a Štefánikovej nepremávajú linky v rovnomerných rozostupoch - príklad 206 a 212 premávajú v rozostupoch 3-9-3-9
Reakcia na: ivanbuto #52:
V čom je presmerovanie 207 k Zimáku výhodnejšie oproti súčasnej trase? Na Mildu sa dá dostať z RD aj od Saleziánov, akurát sa zruší priamy spoj Červený kríž - AS - Biznis centrá. A zastávka Kvačalova je len kúsok od Kulíškovej.
Preklady na Kramároch: Tie v súčasnosti neexistujú, hoci by mohli. A v čom je výhodný preklad dvoch liniek v úseku Magurská - Sokolská, keď aj tak ľudia, čo vystúpia na Sokolskej môžu prestúpiť maximálne na 83?
A veríš tomu, že ten preklad 201/209 bude fungovať, najmä v smere na stanicu?
Reakcia na: AAA #49:
Bude vo viacerých aspektoch odlišné od predstaveného.
Reakcia na: AAA #49:
To si zhodnotil dosť tendenčne.
Presmerovanie 207 k Zimáku určite nie je nezmyselné, naopak. Že nevidíš zmysel prekladov na Kramároch (smer Štefánikova/Šancová), sa čudujem, rovnako, že si si nevšimol preklad 201/209 na Milatičovej.
To je nejaká dogma, že Kramáre majú mať priame spojenie s Americkým námestím??
Každopádne môžem dať predbežné info, že bude update a bude sa riešiť priame spojenie Nové mesto - Nemocnica Kramáre.
Reakcia na: AAA #49:
Zhoršenie intervalu na Trnávke by bolo aj v rannej špičke.. čo by nevadilo keby išli na 64 (alebo 60?) kĺbaky..
A linka Šulekova - RD bude po čase na základe minimálnej obsadenosti zrušená, alebo v lepšom prípade obmedzaná premáva iba na prac. dni 5-19. ?
Ináč pozitívum bude aj nová nosná 62, teda za predpokladu že bude tiež komplet obsadená kĺb vozmi... Teda možno savbude s novým LV čakať na dodávku nových tbus? ?
Reakcia na: AAA #49:
Osobne si myslím, že nové linkové vedenie tak, ako bolo predstavené na imhd, neprejde. Koho napadlo zrušiť priame spojenie tretieho bratislavského okresu so spádovou nemocnicou na Kramároch?
Reakcia na: kecho #47:
Osobne dúfam, že sa to nové linkové vedenie nikdy nezavedie, keďže jediným jeho prínosom je zlepšenie intervalu poobede na 203 a 207 a víkendového intervalu do hornej časti Kramárov z 30 min. na 24 min., teda pridanie 0, 5 spoja za hodinu. Na druhej strane má tieto nedostatky:
64 bude voziť vzduch na tej pôvodne plánovanej manipulačnej trati každých 12, resp. 15 minút a nie 20, (by ma zaujímalo, či bude mať rovnaký interval aj 41. Ak 41 bude mať dvojnásobný interval, vidím v tom akurát zhoršenie),
zrušenie 207 v pôvodnej trase a nezmyselné presmerovanie 207 k Zimáku a vytvorenie pravdepodobne málo vyťaženej linky RD - Šulekova. Z tohto presmerovania vyplýva akurát zrušenie priameho spojenia Červený kríž - AS - Biznis centrá,
zhoršenie sedlového intervalu na Trnávke,
zrušenie priameho spojenia časti okresu BA III s nemocnicou na Kramáre (zrušenie 204),
zrušenie priameho spojenia Kramárov s oblasťou Amerického nám.,
A dúfam, že sa tu nezačne argumentovať super prestupným systémom a prekladmi, keďže toto pri 0 m reálneho bus pruhu na Šancovej, alebo Štefánikovej, aj tak v špičkách a niekedy aj počas celého pracovného dňa fungovať nikdy nebude.
V podstate tie preklady nefungujú až tak úžasne ani pri električkách, len je iné čakať na spoj cez pracovný deň v sedle 8 minút ako 15.
Reakcia na: kecho #47:
Počas reko urcite podla mna nebudu este precislovavat tbus linky . Po spusteni novej trate mi je jasne, ze pojde k Vojenskej 62 a asi aj 47. 49 by som nechal len pocas reko trate, kym nebude docasne 212 k Vojenskej , 49 len kvoli zachovaniu spojenia Kramare - Patronka obojsmerne ako vypomoc v preklade s L22 hlavne v sedle
Reakcia na: Andy #44:
To hej, ale Vojenska je znacne civilizovanejsia zastavka. Ked uz nic ine tak je tam pristresok 🙂
Približne už vieme v akych fazach/terminoch bude presmerovana L212 ??? Tipujem že pojde neskor na Valaššskú. V PD by som dal potom aspon obnovit abusovu L49 obojdmerne cez Patronku aspon medzi 6 až 19 hod.
Reakcia na: 810zssk #42:
Prestup zo 43 na 212 je na Záhoráckej.
Reakcia na: aquila #18:
co bolo konkretne v tomto prispevku vulgarne ? pomenovanie ze VLK aka ba(na)novec nema ani len vysoku skolu a akoze projektuje dopravu v bratislave ?

alebo ze sa tu ohana, ze projektoval nejake dopravne systemy, ktore boli niekolkonasobne predrazene a aj tak nefungovali ?

ze vdaka takymto ludom ako schlosser, banovec, belfi, ftacnik tu len rastie korupcia a aj tender je drahsi ako bola predpokladana suma ?

a ze je chore, ze ludia toto akceptuju ?

to je len pomenovanie pravdy
Reakcia na: Petto #41:
Aha fakt. Tak to je potom ale dobry nezmysel, ja som bol v tom ze v smere na Patronku stoji na trolejbusovej zastavke kvoli prestupu..
Reakcia na: 810zssk #40:
Tak jak doteraz, 43 ma zastavky osobitne az na tom kopci na Ceste na cerveny most v oboch smeroch
Reakcia na: Petto #39:
Ved ja netvrdim, ze by 43 mala problem prejst kruhacom, ale pytam sa kde by stala.
810zssk a TomJ:
Bežne prestavkuju 14,15 Trky na nastupisti 212tky, 43 nemava problem prejst kruhacom ci uz smerom na Lesopark alebo na Patronku. Tipujem ze zmenou organizacie dopravy sa odstavna plocha pre prestavkujuce tbusy predlzi ,cize 2 klbaky a 1 solo sa zmestia v pohode. Nove nastupiste podla mna urcite bude na mieste dnesneho pre L130.
Reakcia na: TomJ #37:
Ja som myslel ze kde bude stat v smere na Patronku.
Reakcia na: 810zssk #35:
Veď tam kde dnes, hore smerom k červenému mostu, nie? Či sa to má zmeniť? Druhá vec je, ak by prestávkovali t-busy v mieste dnešného nástupišťa, či by nezavadzali prechádzajúcim vozidlám linky 43.
Reakcia na: Solider #34:
No neviem, Ruzova dolina je dnes dost plna.. ale mozno by to slo.
Reakcia na: TomJ #32:
Otazka je kde potom bude stat 43.
Reakcia na: 810zssk #30:
Pokiaľ rátame s tým, že k Vojenskej budú chodiť 47 a 62, tak obe linky môžu prestávkovať na druhej konečnej a na tejto sa len otáčať.
Reakcia na: TomJ #32:
to by bolo skvele, kedze by to mohlo dost vyrazne znizit pocet aut smerujucich na zeleznu.
Reakcia na: 810zssk #30:
Mohla by sa zmestiť. Ak bude všetko chodiť späť cez Patrónku, súčasná nástupná zastávka sa môže zrušiť a vozy môžu prestávkovať aj tam. Predpokladám, že nástupište bude spolu so 130-kou.
Reakcia na: Mike #26:
Podjazd nie je oznaceny znackou najvyssej pripustnej vysky ale nezda sa mi, ze by bol nizsi ako napriklad vyska zeleznicneho mosta na Zahorackej, napriklad.
Reakcia na: ceres #28:
Jj, na Patronke by malo byt mozne odbocenie vsetkymi smermi. Rata sa ze 207, resp. po novom 47 by chodila az k Vojenskej (je mi zahadou ako sa tam zmesti).
Reakcia na: mex #20:
dalsi odbornik ?
Videl niekto zadanie? Z textu vyplýva, že na Patrónke sa spraví kompletný triangel. Trať po Pri suchom mlyne ostane zachovaná alebo sa zruší?
Reakcia na: VLK #22:
A tvrdím niekde že sa na tej trati niekto nabalí ?
Reakcia na: derik #25:
Nie je v územnom pláne takže nikomu nenapadlo ju robiť. Navyše začali kolovať nejaké quasiodborné fámy, že podjazd na Ml. Doline pod diaľnicou smerom od Patrónky k ZOO je moc nízky pre zavesenie trolejového vedenia a ktovie či by intenzívne frézovanie vozovky pomohlo... ?
Reakcia na: VLK #22:
Trolejbusová trať Patrónka - Mlynská dolina mohla byť už dávno hotová keď sa robil tunel Sitina a prestavba Mlynskej doliny.
Reakcia na: Valec #23:
nie je potrebná, ale skôr vhodná... vyčerpá sa tým tá trocha, čo tam ostala... ?
Reakcia na: VLK #22:
A už nie je ďalšou potrebnou investíciou do trolejbusovej siete predĺženie Trenčianskej po LIDL? ?
Reakcia na: Technopol #16:
ako sa na tom nabalí ❓ ak to vieš tak povedz... projektoval so dopravné systémy a tam viem aj cenové hladiny ale u trakčného vedenia si na nič také netrúfam... vcelku ma to zaujíma, ako si k tomu dospel, či je to iba nejaký "tvoj pocit" alebo to má reálny základ

Re #16: ZabliYute - to je v návrhu na ďalšiu časť stavby - Tesco Lamač - Patrónka - Pražská (a z druhej strany Trnavská - Avion)

Re #20: mex - tak daj niečo iné, pretože z hľadiska siete trolejbusov je práve táto investícia jednou z tých veľmi potrebných (z hľadiska prepravných prúdov)... ďalšia potrebná investícia z hľadiska trolejbusov je trať Patrónka - Mlynská dolina - Molecova (ale na tú z toho programu nebolo)...
Reakcia na: mex #20:
Neodovodnena investicia? Nic neprinesie? Dovolim si povedat ze tie masy cestujucich co z Patronky dnes musia slapat na Zahoracku by s tebou nesuhlasili.
Absolutne nepodstatna a neodvovodnena investicia (citaj dalsi tunel) do "rozvoja" ktora nic neprinesie. A platime to zas vsetci z dani. Pretoze "europske peniaze" to nie su peniaze "zadarmo". To su peniaze z dani ludi v EU, cize aj nase peniaze. Znovu sa opakuje, ze na blbosti sa najdu peniaze vzdy. Smutne. Na druhej strane verim, ze raz sa tychto hluposti a potkanov zbavime.
Mne príde veľmi smiešne, že okolo trate za 2 mil. € sa robí celé roky rodeo, akokeby mala stáť aspoň 5 mil. či 10 mil.€. Za tie roky čo sa o nej rozpráva, už dávno mala byť hotová.
a čo dostavanie trate Hroboňova - Patronka ?
Reakcia na: Valec #15:
Neviem ako to berú práve tí dvaja tebou spomenutý, ale pre mňa z morálneho hľadiska, radšej nech sa nepostaví trať ako by sa mal na tom niekto nabaliť. To isté platí pre tender na trolejbusy, električky, električku do Petržalky atd. Ak to berieme tak, že niekto sa nabalil ale to nevadí lebo máme aspoň jednú novú trať, tak sa nečudujme že to vyzerá na Slovensku tak ako to vyzerá. Ak by sa nepostavilo nič, a doprava by časom krachla a ľudia by sa začali pýtať (ale sme na Slovensku bohužiaľ) tak za rovnaké peniaze by sme mali časom omnoho viac...
Reakcia na: VLK #11:
Však typická slovenská vlastnosť. Všetko vopred ohundrať. Dunčo a (v poslednej dobe aj) Minerálka sú toho krásnym príkladom.
Reakcia na: Andreas.Papak #13:
Očakávaš, že v jednom balíku sa zatrolejuje celé mesto?
A trať k Tescu Lamač a Avionu, nič?
Reakcia na: VLK #11:
Lepsie by asi bolo keby sa to nepostavilo nikdy, to by sa potom nikto nestazoval.
stále viac ma teší, že namiesto toho, aby bola spokojnosť s tým že sa niečo buduje skôr to odsúdime... Hroboňova sa podarila a funguje, postupuje sa ďalej...
Reakcia na: derik #4:
Nebude. To bude ešte v strede prác pozastavené pre nedostatok financií, aby predmetná firma rôznymi, vopred dohodnutými, "penalizáciami" pre "nedodržanie podmienok zmluvy" mohla viac zarobiť. Takže predpokladám rok, pokiaľ to vôbec dokončia.
Reakcia na: ophis #6:
Ophis, to nie je pocit, to sú FAKTY !!! ☠
mimochodom, klasicky mesto pri rozsirenie WestEnd nepozaduje ani bus pruh a toboz cyklocestu ..
Reakcia na: ophis #6:
?
Obmena pár stoviek metrov trolejbusovej trate a dostavanie toho, čo tu už dávno malo byť teraz budú slávnostne stavať a pompézne otvárať ? ale aspoň vidno, že koľko toho, čo tu bolo dobrého čo tu bolo a zničilo sa, či nespravilo úplne nakoniec dnes musíme tak, či onak robiť, alebo sa k tomu chystáme, ako napr. električková trať na Štefánikovej, či električka do Petržalky, alebo už obnovená trať na Pražskej. To všetko tu bolo, zničilo sa a teraz sa stavia odznova. Mám pocit, že niekto si to tu 20-40 rokov dozadu pekne naplánoval aby sa jeho deti a deti jeho kamarátov tu mohli potom cez svoje firmy nabaliť na obnovovaní toho, čo tí zlodeji zlikvidovali. Či sa mýlim? ?
Reakcia na: Ámos #1:
nie nepamatas, povodna cena bola 1 742 462 € teda vytendrovali vyssiu sumu ako bola predpokladana vo vestniku

celkové oprávnené výdavky na realizáciu aktivít Projektu predstavujú sumu
1 742 461,92 EUR (slovom jedenmiliónsedemstoštyridsaťdvatisíc
štyristošesťdesiatjeden eur a deväťdesiatdva centov) s DPH,

http://evidencia.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=700026&id_dokumenty=10522
Fuh, to vymeniť pár stĺpov a navešať trochu drôtov bude trvať až 6 mesiacov?
Reakcia na: Ámos #1:
Nebola ta cena 2,5 mil € odhadovana cena vystavby? Ci to bola "definitivna"?
Bude pouzita aj patentovana technologia hranate obluky? ?
Pamatam si dobre povodnu cenu 2,5mil €? Co sa stalo, ze tak klesla.