Dlhoročný spor medzi Bratislavským krajom a dopravcom Slovak Lines skončil mimosúdnym vyrovnaním.
Spor spoločnosti Slovak Lines zabezpečujúcej regionálnu autobusovú dopravu na území Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) so župou vznikol z dôvodu nedoplatkov za výkony vo verejnom záujme, ktoré pre kraj odjazdil Slovak Lines v rokoch 2006 a 2008. Dlžná suma dosiahla celkovo 3,1 milióna €, tá však narástla vzhľadom na zdĺhavé riešenie sporu a neúspešné mimosúdne vyrovnanie v roku 2010. V roku 2012 súd svojim rozhodnutím prikázal Bratislavskému kraju zaplatiť dopravcovi 7,6 milióna € vrátane úrokov z omeškania a súdnych trov.
Na ostatnom župnom zastupiteľstve v piatok 15. februára 2013 poslanci schválili mimosúdnu dohodu, podľa ktorej BSK zaplatí dopravcovi len 3,8 milióna, ale súčasne s ním predlží zmluvu o zabezpečovaní výkonov vo verejnom záujme až do roku 2021. Pôvodne bola zmluva platná len do roku 2017. Ani najbližších 8 rokov tak nebude regionálny autobusový dopravca vyberaný prostredníctvom transparentnej verejnej súťaže, ktorú od roku 2009 vyžaduje Európska komisia pre novouzatvárané zmluvy na dopravné výkony vo verejnom záujme.
Slovak Lines sa v rámci dohody zaviazal obnoviť svoj vozový park investíciami vo výške 23 miliónov € bez DPH, a to umožnilo predĺžiť zmluvu. Obyvatelia bratislavského regiónu tak budú na cestovanie využívať 130 nových nízkopodlažných autobusov a ďalších 13 sa zmodernizuje.
V súčasnosti v regionálnej doprave jazdí približne 200 autobusov Slovak Lines. Autobusy jazdia aj súbežne s vlakovou dopravou a k zmene nedôjde ani v súvislosti so zavedením integrovaného dopravného systému. Napriek schváleniu Plánu dopravnej obsluhy BSK poslancami župy ešte v roku 2007 dodnes vedenie BSK nezabezpečilo jeho realizáciu u Slovak Lines. Predĺženie zmluvy o ďalších 5 rokov tak môže mať dopad aj na to, či dôjde k zosúladeniu železničnej a autobusovej dopravy na území kraja.
Martin Fundárek