Plán obnovy vozového parku DPB v roku 2012

Na tento rok je plánovaný nákup 35 kĺbových autobusov a generálne opravy 10 trolejbusov.

Mestské zastupiteľstvo hlavného mesta bude na svojom najbližšom zasadnutí vo štvrtok 28. júna rokovať aj o investičnom pláne DPB na rok 2012. V rámci obnovy a modernizácie vozového parku v ňom dopravný podnik uvažuje s nákupom 35 nových autobusov a modernizáciou 10 trolejbusov. Nákup nových kĺbových autobusov (20 ks SOR NB 18 a 15 ks Mercedes-Benz CapaCity) vychádza ešte zo zmlúv uzatvorených v predchádzajúcich rokoch a ich financovanie by malo byť zabezpečené prostredníctvom úveru. Na splátku istiny úveru na rok 2012 dopravný podnik predpokladá navýšenie kapitálového transferu zo strany mesta o 428 tisíc €. Z uvedeného počtu nových autobusov už dopravný podnik obdržal a zaradil do premávky 20 vozidiel SOR NB 18 (vrátane jedného zatiaľ dlhodobo zapožičaného).

Generálne opravy a modernizácie 10 trolejbusov Škoda 14 Tr a 15 TrM v spoločnosti Zliner dopravný podnik predpokladá financovať z prostriedkov mesta, čo je však podmienené navýšením kapitálového transferu pre DPB na tento rok o 1 375 800 €. Podľa zverejnenej uzavretej zmluvy o dielo by sa malo zgenerálkovať 5 trolejbusov Škoda 14 Tr #6266, 6279, 6311, 6310 a 6287) a 5 trolejbusov Škoda 15 TrM #6634, 6635, 6636, 6637 a 6638), pričom posledné dva by mali byť dokončené v budúcom roku.

Ak by mestské zastupiteľstvo schválilo požadované navýšenie kapitálového transferu pre DPB na rok 2012, jeho nová výška by bola spolu 7 691 855 €. V tejto sume je zahrnuté aj splácanie predchádzajúcich úverov za nákup autobusov, odťahovacie vozidlo Iveco Trakker, multifunkčné koľajové vozidlo Mercedes-Benz Schörling či za modernizáciu a plynofikáciu vozidlového parku a úhradu nezaplatených faktúr z roku 2010.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #57:
Jaj tak, to je niečo iné. Tak v tom prípade ja mám samé dobré skúsenosti ako s výchdniarmi, tak so Stredoslovákmi, keďže s vyšinutcami sa nestýkam 🙂.
A podľa mojej osobnej štatistiky sú najhoršími národmi v Európe Gréci, Holanďania a Belgičania ? .
Reakcia na: 810zssk #55:
Veď nepovedal, že Námestovo je východ.
Reakcia na: 810zssk #57:
Ja tiež. Väčšina východniarov čo poznám, niekedy mi nad nimi rozum zastáva...
Reakcia na: S499.1023 #56:
Samozrejme som sa zle vyjadril... bolo to myslene statisticky v ramci ludi ktorych poznam, cize neviem ci mas zaujem o menny zoznam s uvedenim z ktoreho kraja prislusna osoba pochadza... samozrejme to neplati 100%, ale ja mam s nimi proste lepsiu skusenost.
Reakcia na: 810zssk #55:
Tú štatisitiku môžeš doložiť nejakým zdrojom?
Reakcia na: 31laci39 #53:
Namestovo neni vychod, vrat sa na zakladku. Nesuhlasim so skatulkovanim ktore tu predvadzaju ostatni, ale statisticky su stredoslovaci znacne normalnejsi. Nemam nic proti ludom z inych miest SR, rad tu privitsm kazdeho, ale nemam rad ked tu niekto to mesto likviduje a furt nan len pinda, taky nech vypadne.
Reakcia na: 31laci39 #53:
Chvalabohu tí stredoslováci sú ešte chápavejší a vedia kto im dáva prácu a berú toľko koľko sa za danú prácu vypláca a nepindajú na nás a na Bratislavu ? To čo je za Zvolenom to je...
No a nie je to tak?Stačí prísť po Senec a odtiaľ smer východ koniec sveta ?

Ako tá klimatizácia v SORke fúka jak fén,ale ak je správne nastavená tak aj kupodivu chladí ? Dnes som išiel v 2844 a zapnutá bola správne...V priebehu tohto týždňa sa to zázrakom napravilo a asi niekto konečne ukázal tým vodičom ako správne nastaviť klimatizáciu ?
Reakcia na: roman2 #47:
Zaujímavo z príspevkov vyplýva, že Bratislave škodia len hnusní výchdniari ale napríklad taký človek z Námestova s krásnou slovenčinou alebo iný ľudia zo stredného slovenska sú ok. Ku tomu obliekaniu, vidno klasický názor, že za tabuľou koniec Bratislavy sa končí svet alebo tým bolo možno myslené, že normálne oblečný človek nie je z BA ? . Aby som tu nevypispval zbytočné off topic invektívy tak tvrdím, že hlupáci sú všade, ale inštitút kolektívnej viny je dosť krátkozraký.

A ešte ku tej ''klimaticácii'' čo je nainštalovaná v SOR-kách - možno tí hlupáci otvárajú tie okná preto, že tá klimatizácia viac zohrieva ako chladí. S klimatizáciou v Mercedesoch sa teda porovnávať absolútne nedá.
Reakcia na: 810zssk #51:
Dopytoval som na to asi minuly alebo predminuly tyzden, kedy este bol SOR a klima nekompatibilny pojem. Odvtedy vídavam už aj fenoSORy zo zatvorenymi oknami a tie Capacity co mali OFF klimu uz maju tiez pozatvarane okna. A to mi este jeden ujo z DPB odpisoval ze on o probleme vypnutej klimatizacie vo vozidlach nic nevie. No darmo ked pisal zo svojho kanclu. ?
Reakcia na: Petto #48:
Tieto hlasenia sa v poslednych dnoch opakuju, takze si to zbytocne nepripisuj 😃
Treba vediet kde sa stazovat . Pripisujem si to ako druhy uspech ?
Reakcia na: Petto #48:
Konečne sme sa dočkali ochoty DPB riešiť problémy cestujúcich ?
Reakcia na: roman2 #47:
Takže moja sťažnosť do DPB cez 1 osobu prešla - keď to hlásili dispečeri. ?
Reakcia na: 31laci39 #46:
Taaakže priateľu,na to aby som zistil kto je bratislavčan a kto je cezpoľný mi stačia dva zmysly:Zrak a sluch ? to,že je niekto východniar mi stačí pozrieť sa neho (výraz tváre,oblečenie) a sluch v tých prípadoch kedz hutoria po východňársky a nadávajú na Bratislavu ako je tu zle, akí sme mi bratislavčania namyslení,sebeckí a odporní ľudia a aká je Bratislava špinavá a škaredá...Nepáči sa tak vypadnite tam odkiaľ ste prišli alebo do zahraničia a neberte nám prácu!
Na otázku či cestujem linkami 31 a 39 ti odpoviem áno.Pár krát to týždňa mám tu česť.Mal som aj tú česť už nejednému "kolegovi" pripomenúť keď otváral okno (za prevádzky klimatizácie),že JE ZAPNUTÁ KLIMATIZÁCIA,že uniká chladný vzduch...A toto sa stáva nielen na linkách 31/39,ale napríklad na L21,61,70 kde sa na niektorých poradiach vyskytujú SORky s klimatizáciou...

A k prevádzke klimatizácie vo vo vozidlách:Po novom je POVINNÉ pri horúčavách zapínať klimatizáciu vo všetkých vozidlách,ktoré sú ňou vybavené.Dnes napríklad dispečeri dali echo všetkým vodičom,aby ju zapli (minimálne chladenie na 22°C asi u SORiek) a zatvorili okná
Zdravím prítomných. Nedá mi aby som nereagoval na diskusiu. Mnoho ľudí tu píše ako sa cestujúci v autobusoch 31 a 39, podľa väčšiny len cezpoľný študenti, nevedia správať, vážiť si klimatizáciu v autobusoch či dokonca si prečítať, že v autobuse je klimatizácia. Z toho vyplýva, že cestujete spomenutými autobusmi relatívne často aby ste si utvorili takýto obraz, čo znamená, že na počudovanie tými autobusmi necestujú len študenti a veľmi by ma zaujímalo ako viete len tak z pohľadu na človeka odhadnúť, že je cezpoľný. Keďže sú tu všetci taký zbehlí, čo sa MHD týka, tak potom vedia na akej trase jazdí napr. 39 a nezdá sa mi, žeby sa tí hnusní cezpoľní študenti vozievali od cintorínu ku cintorínu. A ešte ku tej super klimatizácii vo vozidlách SOR. To, že má vozidlo na dverách nalepenú nálepku, ktorá cestujúcich informuje o prítomnosti klimatizácie vždy nutne neznamená, že prítomná klimatizácia je aj v prevádzke. (Už sa teším na odpovede) ☺
Reakcia na: NOKS #44:
Nedá sa nič len súhlasiť ?
oni nielen že berú prácu ale aj dehonestujú hodnotu tej práce...napríklad ty robíš dačo za 700 evri a nejaký degeš od Gelnice to bude kludne robiť aj za 400 tak majitel radšej vezme jeho...tak ako v USA keď migruju mexičani...akurát že oni tam väčšionu idú nelegálne kdežto my tej verbeži vypravujeme špeciálne vlaky a na HLST majú po príchode vlaku pristavenú 131ku ktorá ich odvezie až k ich zavšivenému ubytovaniu ktoré sotva splňa základné podmienky hygieny a lezú tam šváby
Reakcia na: Petto #42:
Aj to...Ja občas počujem aj tú ich snahu o náš dialekt a o tom jak "hutoria" mi ani nehovor sa mi nožík vo vrecku otvára ? pindajú na mesto,ktoré im dáva vzdelanie a prácu?Tak jednoducho ich odtiaľto vykopať aj s tými ich horolezeckými batohmi in de p*č smer východ alebo západ a vybavené ?
Reakcia na: roman2 #41:
OT: Osobne nemám pocit ,žeby sa vychodnáre snažili rozprávať "blaváckym" dialektom. Práve naopak z východu sem ťahajú aj ten svoj prízvuk, ktorý mi píli uši na každom kroku. Mńa naopak viac vytáča, ked v kuse pindaju na BA a Blavákov aká je špinavá, hnusná BA - však keď sa im nepáči, tak nech táhnu preč, nikto ich tu nedrží, je sloboda pohybu.
Reakcia na: NOKS #40:
Zabudol si doplniť,že tí nímandi od východu tu nie sú nakrátko,ale poväčšine keď nie všetci tu zostávajú aj po promóciach a berú nám rodeným bratislavčanom prácu!!!Ja viem,že už 20 km od Bratislavy je to na zlé s prácou,ale tak preboha nech idú do riti odtiaľto (zo Slovenska) napríklad do Viedne! To majú blízko aj domov (až o 60km sú ďalej od SR) ? Najviac ma vytáča jak sa hrajú na Blavákov a snažia sa tým ich buzíckym prízvukom rozprávať "blaváckym slangom" ☠
Tí burani môžu byť radi že im tie busy chodia až hore k cintorínu..ja by som ich nechal šlapať od televízie nech sa nemajú až tak dobre..robí sa pre nich kopa pohodlných kompromisov v podobe liniek 131,184 a podobne tak myslím že klíma je pre nich až privelký luxus na to že sú tu len "dočasne"...a okrem toho pokial viem tak klimatizované SORky majú medzi prvými a druhými dverami nálepku s označením klimatizovaného vozidla..nieje nejak extra velká ale myslím že ak dakto študuje na vysokej škole tak by mal vedieť čítať..okrem toho klimatizovaná sorka sa dá rozoznať aj podla toho že má fúkacie otovory husto po oboch stranách..ale to už je vedlajšie a hlavne chceť také dačo od nímanda čo ani nevie že si má dať po nástupe obrovský batoh dolu z chrbta asi moc.. to že ide cez víkend medveď na 92ke a vozí spotených muklov do a z VW je síce dobrý vtip a keď má volkswagen peniaze na nezmyselnú linku 24 a podobne tak si môžu kludne zaplatiť hocičo...21ka už od jej vzniku je v podstate špecifický spoj ktorý dáva zabrať nápravám asi najviac a skoro po celý deň...myslím že klíma na 21ke má určite väčší zmysel ako na nejakej 93 ktorá "vetrá" na každom kroku..a celkovo k tej devínskej....každý kto tam býva a má aspoň základy matiky si jednoducho zráta že ak býva ve devínskej a do roboty chodí napríklad do petržalky alebo do prievozu tak je výhodnejšie dať 25 evri mesačne za PCL ako šťať do nádrže pohonné hmoty...ale ludia aj tak radšej cpú peniaze do tej nádrže a človek sa ani nemôže čudovať keď má absolvovať tú cestu v autobuse v ktorom je 50 stupňov a človek je rád sa otvoria dvere na štefana králika a môže s toho hnoja vypadnúť...niekedy mám pocit že každý kto sa sem presťahuje tak prvé o čo mu ide je mať auto aby sa vyhol mhd...parkuje sa sa už hocikde na hulváta na chodníkoch a podobne...aj keď aj v tom majú velký podiel tí cezpolní ktorí si sem v nedelu dovleču svoju haraburdu,celý týždeň (alebo aj mesiac) tu na ňu serú vtáky..človek by si myslel že týpek sadne do autobusu ale on si rozváža riť na služobnom a radšej zaberie dve parkovacie miesta...ja nemám problém ísť busom..v robote sa navozím dosť tak vcelku ocenním ak má ráno alebo večer odveze bus a ja len v klude sedím...ale ak človek sedí v buse ktorý stojí v zácpe pri zjazde z dialnice a oblieva ho pot alebo ho šklbe pri výjazde na dialnicu v karose ktorá sa tvári ako zgenerálkovaná tak rozmýšla či má to využívanie MHD zmysel..
Reakcia na: Viliam22 #35:
Tak vieš cezpoľní. Tí nemajú problém ani zahatať 42cmovú uličku v SORe či vycapiť horolezecké baťohy na 2 sedadlá.
Reakcia na: Solider #37:
cestujúci asi študujú inak si neviem vysvetliť že na 83 je klíma pustená a okná zatvorené ?
Reakcia na: Viliam22 #35:
Študenti za to nemôžu, že niekto vo vedení dopravného podniku a mesta bol natoľko neschopný, že zo 100 autobusov SOR je klimatizovaných asi tak 30. Cestujúci ma študovať, či niekde je klíma, a v podobnom autobuse zasa nie je?
? ? ? Ha,pojem súťaž mi hovorí veľa....jasné,že to musí mať tender nie som j.b.u.ý ?
Reakcia na: Petto #34:
ja som parkrát išiel 31 a 39 okná otvorené a klíma pustená - študenti nevedia čítať - zákaz dávať sorky s klímou na 31 a 39 a dať ich radšej na 21
Reakcia na: NOKS #30:
Neviem či je zrovna najlepšie mixovať vozidlá na 1 linku. Vidíš aký to robí bordel na 68čke. ALe tú klímu by som rozhodne doprial na 21čku aspon so SORmi - osobne tade necestujem ale viem si predstaviť zápchu v lete na dialnici v buse.
Reakcia na: Salomon #32:
Vieš ako sa obstarávajú nové vozidlá ??? Pojem súťaž ti niečo hovorí ? ?
Ja som rád,že tu budú tie zvyšné MBCC je to síce luxus ale vždy lepšie ako ten omyl z J&T!
Podľa mňa ich mohlo byť aj viac ako 40ks do kopy alebo mohli nakúpiť MB Citaro v tejto verzii sa robí aj CapaCity...
Reakcia na: NOKS #30:
ako to že nie? Veď počas víkendov premávajú MBCC na linke 92 a tá chodí do DNV. ?
Reakcia na: Dave177 #22:
tiež si myslím že na 21ke by tie medvede neboli odveci...odkedy sú tu tak do devínskej tuším nepáchol ani jeden...až na tie nezmyselné kruháče v pri glavici a pred koníčkarmi (ktoré asi projektoval prvotriedny dement) je cesta v pohode...kto cestuje v špičke do a z devínskej dobre pozná čo to je natrieskaný bus a ísť v lete 12 min bez zástavky v plnom autobuse bez klímy tiež nieje žiadna výhra...nehovoriac o tom keď je ešte zácpa pri zjazde z dialnice a jazdná doba sa ešte natiahne.
Reakcia na: VLK #28:
Tak zažartovať si môžem nie? ? ale do Zlínu-Ostrkovíc prispela EÚ na nové naftové "Sifilisy" viď odkaz:http://www.dszo.cz/?section=spolecnost&file=tiskovky&id=350
"Klimatizačním zařízením jsou vybaveny nové autobusy Citelis od firmy Iveco Czech Republic Vysoké Mýto. DSZO je pořídila s finanční podporou EU..."
Reakcia na: roman2 #19:
hehehe, že počkať na plánovanú opravu Starého mosta.... ? mesto na to nemá, zaplatí to EU ale tá dá iba na električku, cyklistov a chodcov... zabudni na autobus cez Starý most ❗
Reakcia na: MiroBA #26:
Šušká sa,že to bude koniec augusta respektíve niekedy v septembri ?
Inak kedy by vlastne malo ,zhruba mesiac, prísť tých 15 MBCC?
Reakcia na: 810zssk #17:
Na začiatok by si si mohol pozrieť technické parametre vozidiel, ako napríklad ich celkovú hmotnosť, či výkon motora ?
Reakcia na: Valec #23:
Dakujem. Este je otazka ake su naklady bez/s klimou ?

Kazdopadne, MBCC su naozaj zbytocny luxus, ale zas netreba ist hned do druheho extremu (SORky).
Reakcia na: 810zssk #17:
Kalkulácie DPB z roku 2010:

1. Nafta, zemný plyn
SOR BN 18 City
0,6077€ / km

Merc. City 530
0,7032€ / km

Ak do toho netankujú niečo drahšie, tak spotreba je vyššia o 15,71%. ?
Reakcia na: roman2 #19:
Tie MBCC by sa zišli aj na 21 namiesto tých nepodarkov ?
Reakcia na: 19roman97 #20:
Neboj sa viem čo je ekológia ? Ja som len chcel povedať,že je to lacnejšie ako cpať miliardy do nejakého projektu,ktorý sa bude realizovať ešte minimálne 10 rokov (keď nie viac lebo sme na Slovensku). A nikto nikdy nevylúčil,že Mercedes alebo iná značka nepríde s motorom na vodík,ktorý by mal asi taký vplyv na ovzdušie ako CNG vozidlo (keď nie menší)...Ono tie motory na vodík existujú len sú tam muchy,ktoré treba doladiť.
Alebo ešte tie trolejbusy sú dobrá varianta...
Reakcia na: roman2 #19:
Ekologia ti nic nehovori? Asi preco su Tbusy alebo tramy? Vacsi vyznam by mal Tbus ako BUS!
Reakcia na: Zvero #15:
A čo má dĺžka MBCC spoločné s problémom katastrofálneho vozového parku ❓ Je drahý to je pravda,ale nič lepšie na trhu nie je a buďme radi,že nám tu jazdia ? Dúfam,že tých 15ks sa potom rozdelí medzi linky 83,93 a 98 tam ich je treba ako soľ...
Ja osobne by som išiel cestou Istanbulu...Špeciálne pruhy pre MBCC (spravili by sa po tej plánovanej trase električiek do Petržalky),dokúpilo by sa ich ešte cca 30ks a máme lacnejšiu náhradu za eliny.Nič sa nemusí,len počkať na opravu Starého mosta.V Petržalke sa spraví dvojprúdová cesta (trasa električiek) a je vybavené ? Žiadne koľaje,stožiare trakčného vedenia,meniarne,električková vozovňa,nechutne drahé NP eliny...

Tak a teraz sa do mňa pustite ?
Reakcia na: Zvero #15:
Kupuju sa len tie, ktore boli vysutazene. Nic naviac sa nekupuje.
Reakcia na: Solider #16:
Tak znova: Mas nejaky podklad na to ze CapaCity zeru vyrazne viac ako SORky?
Reakcia na: Zvero #15:
A spotrebe.
...a takisto si nemyslim ze je rozumny napad kupovat dalsie Capacity, najma vzhladom k ich cene a dlzke vozidla.
Reakcia na: VLK #9:
Ja osobne si myslim, ze vodici trolejbusov by si naozaj zasluzili mat konecne aj klimatizovane svoje stanoviste.
Trošku poopravím, nie posledné dva, ale 6636 a 6635 budú dokončené v budúcom roku.
Reakcia na: Peter6607 #11:
Zabudol som aj na 6282, ktroý vyzerá hrozivo.
Reakcia na: Mike #6:
V podstate s tebou súhlasím. Akurát voz 6250 už VP prešiel 2-krát, poslednou minulý rok.

44: Môj názor je úplne zhodný, akurát aspoň 10 nízkopodlažných sólo vozov by to chcelo.

Otázočka: Ako to bude s trolejbusom 6617? Tiež už nevyzerá dvakrát mlado, najmä mech v kĺbe a hnilé dvere.
Reakcia na: Dave177 #5:
Už som to tu písal hodne krát, je na VP na Trnávke.
Reakcia na: Pilgrim #7:
vieš aký je cenový rozdiel medzi novým vozidlom a generálkovaným ❓ a vieš aké sú aktuálne problémy s výpravou trolejbusov ❓ na nákupe nových vozidiel sa len tak mimochodom pracuje, ale to nebude za mesiac ani za dva...
ešte keby tak tie nové (ale aj staré ) SORky mali klimatizáciu ?
Reakcia na: 44 #4:
to je pravda ale tie peniaze,ktoré mohli byť využité na nákup nových moderných nízkopodlažných trolejbusov sú úplne zbytočne vyhodené. Napr. u nás v Nitre asi pred 10 rokmi robili generálky ikarusov 280 (tým pádom až v roku 2009 dojazdili) ale Bratislava ako hlavné mesto si podla mňa definitívne už zaslúži aj viac nízkopodlažných trolejbusov
Reakcia na: 44 #4:
Odlhiadnuc od toho že by sa zišli už aj nejaké NP trolejbusy, pokiaľ viem s generálkou tej staršej série 14Tr sa už nepočíta (#6229-32, 34, 36, 38, 41, 44, 50, 52, 53) - spolu 12 vozidiel, ktoré by pri dnešnom grafikone vo výprave určite chýbali. Takže ak bude nutné tieto vyradiť napr. do 2 rokov bez náhrady, podpíše sa to pod redkuciu výkonov tbus....
A ďalej, aj tie čo sa generálkujú: v tom roku 2002, 3 keď sa to začalo to bol podľa mňa dobrý nápad. Ale aj tieto vozy majú od GO už 9 rokov, čo je vidno. Dostanú druhú GO? A stále je tu veľa 14Tr bez GO a to majú už 21 rokov.
Ja by som to videl tak, že jediné vozy čo majú šancu ešte prežiť dlhšie sú 14TrM, kde sa defakto jedná o fungl nové vozy.. ale žiaľ tých je 14 ks.
K 15Tr/M sa nevyjadrujem, tam je trochu iná situácia.
Neviete náhodou čo je s trolejbusom 6604?
Hosi a co sa vam nepaci na zgeneralkovanych trolejbusoch? Su tiche, svizne, interier na urovni a aj po 30 rokoch nie je dizajn nejaky historizujuci.
Reakcia na: Pilgrim #2:
V nadpise mas napisane, ze to je na tento rok. Nove elektricky a trolejbusy boli x-krat prezentovane, ze nakup sa uskutocni v rokoch 2013-2015. Takze najprv si over informacie a potom sa tu rozkrikuj.
KRISTEPANE!!! Hlavne že primátor Bratislavy sluboval po testovaní flexity outlook nové električky. (s prepáčením za prvé slovo) Bozať vaše generálky - to je taká "obnova" ako keď vytrhnete mrkvu zo zeme a umyjete ju ?. Zakázal by som generálne opravy vozového parku,či už v Bratislave alebo v hociktorom Slovenskom meste. Ešte raz to zopakujem: Generálne opravy NIESU obnovou vozového parku! ? ?
tak by som zatrhol vsetky modernizacie vozidiel ze az iba to zdrzuje nakup novych vozidiel uz davno mohli byt nove elektricky a trolejbusy iba sa zbytocne minaju peniaze