Realizovanie požiadaviek mestských častí by stálo desiatky miliónov

Mestské časti si vypýtali požiadavky, na ktoré mesto momentálne nemá. Realizovateľných je 14 zo 74.

Vlani na jeseň dostali mestské časti možnosť vyjadriť sa k plánu výkonov MHD na rok 2012. "Keď sme si ich všetky zosumarizovali a nacenili (...), tak by sme museli dať podniku 23 miliónov na investície, na nové autobusy a trate," informoval primátor Milan Ftáčnik. Pri splnení požiadaviek mestských častí by navyše bolo potrebné každoročne navýšiť dotáciu DPB o 8 mil. €.

Mnohé z požiadaviek smerujú k tomu, aby sa situácia vrátila na stav pred septembrovými redukciami. "Sú tam mnohé ďalšie požiadavky, ktoré rozširujú komfort cestujúcich, ale v tejto chvíli treba otvorene povedať, že mesto na všetky tieto požiadavky nemá," povedal Ftáčnik. Časť požiadaviek je však možné akceptovať, z celkového počtu 74 je takých 14. Na zvyšovanie výkonov však nie sú finančné prostriedky. Všetky návrhy sú finančne vyčíslené, aby bolo zrejmé, čo stojí tá-ktorá požiadavka.

Otázkou zostávka, koľko vozokilometrov si má mesto objednať. "Keď si objednáme viac, musíme zaplatiť viac," konštatoval Ftáčnik. Tento rok sa preto vyhotoví Plán dopravnej obsluhy, ktorý by mal určiť, čo je potrebné realizovať. Podľa našich informácií však bude odmena zhotoviteľa závisieť aj od ušetrených výkonov, takže je veľmi pravdepodobné, že zhotoviteľ vyššie výkony nenavrhne. Súťaž sa na dodávateľa plánu sa momentálne pripravuje. Požiadavky mestských častí budú podkladom pre zhotoviteľa, následne sa plán prediskutuje s mestskými časťami a platiť by mal od roku 2013.

Na okraj

Časť mestských častí reálne zhodnotila finančné možnosti a tomu prispôsobila aj požiadavky. Niektoré z nich požiadavky z dopravného hľadiska odborne a presne vedia, čo chcú. Našli sa však aj také mestské časti, ktoré nemali problém dať na papier protichodné požiadavky či dokonca požiadavky poškodzujúce vlastných občanov.

Napríklad Petržalka súčasne žiada nadväznosti linky 78 v Ovsišti a súčasne jej ukončenie na Muchovom námestí. Oboje možné nie je. V inom prípade žiada presmerovanie linky 93 do dlhšej trasy cez Rusovskú cestu, čím by získala časť obyvateľov Dvorov V a VI, a poškodení by boli obyvatelia celých Lúk a Dvorov I, II, III, IV.

Je zrejmé, že niektoré mestské časti nemajú predstavu o tom, aká je prevádzka MHD finančne náročná, a práve preto treba vyčíslenie pripomienok brať aj ako pozitívny krok k osvete. Nie každý nápad je zadarmo a niekto ho musí zaplatiť.

Ukazuje sa aj rôzna odborná úroveň v dopravných otázkach na jednotlivých mestských častiach. Na diskusiu je, či by mala každá zo 17 mestských častí platiť odborníka na dopravu, ktorý by prvotne filtroval nevhodné požiadavky občanov od tých opodstatnených, alebo majú mestské časti plniť len úlohu preposielateľa pripomienok občanov.

Vyhodnocovanie pripomienok otvorilo ďalšiu otázku, ktorá súvisí s Plánom dopravnej obsluhy. Ktoré požiadavky sú objektívne opodstatnené a ktoré nie? Mesto ako soľ potrebuje zadefinovať štandardy kvality MHD.

Ako ďaleko majú byť od domov zastávky na sídlisku a ako ďaleko od rodinných domov? Ako často majú jazdiť spoje? Má byť radšej veľa liniek jazdiacich raz za hodinu, alebo jedna nosná jazdiaca každých pár minút? Aká by mala byť ich maximálna naplnenosť? Ako husto majú byť zastávky? Na tieto a mné ďalšie otázky by mali dať odpoveď práve štandardy kvality.

Zostáva veriť, že definované štandardy budú súčasťou Plánu dopravnej obsluhy, pretože iba tak môžu byť navrhnuté zmeny objektívne a pre všetky mestské časti spravodlivé.

Michal Dekánek

Zoznam požiadaviek mestských častí

Mestská časť Staré Mesto

  • považuje plán výkonov na rok 2012 po obmedzení od 5.9.2011 za dostatočný, nemá podnety od obyvateľov

Mestská časť Ružinov

  • obnovenie trasy linky 66 k nákupnému centru Eurovea (V NV)
  • zníženie intervalu linky 66 z 20 na 10 minút (U NV)
  • zabezpečiť dopravné spojenie od Trnavky až k Hornbachu (Z PI)
  • preložiť konečnú trolejbusu č. 209 z Ružovej doliny k Hraničnej ulici (Z NV)
  • prevádzkovať linku 78 aj cez víkendy (D NV)
  • v cestovnom poriadku označiť, že v danom čase je nasadený nízkopodlažný autobus (R)
  • obnoviť zachádzanie linky 50 na Šafárikovo námestie (P PI)
  • skrátenie vzdialenosti medzi zastávkami Strojnícka a Radničné námestie zriadením novej zastávky (P PI)
  • zmeniť zastávku Strojnícka zo zastávky na znamenie na klasickú stálu (E)
  • Na linkách 96 196 nahradiť zastávku Prievozská zastávkou Pažítková (z dôvodu možnosti prestupu na súbežné linky na jednej hrane) (A)
  • zabezpečiť priame dopravné spojenie z Ružinova na Železničnú stanicu Petržalka (Z NV PN)
  • na linke 75 medzi zastávkami Nevädzová a Ondrejovova zriadiť ďalšiu zastávku na znamenie (A)
  • zabezpečiť spojenie Prievozu a P. Biskupíc linkou 70 (presmerovanie zo Slovnaftskej na Prievozskú ulicu) (Z)
  • zabezpečiť autobusové spojenie ružinovskej polikliniky s časťou Trávniky zo strany od Prievozskej ulice (Z NV PI)
  • zahustiť (zvýšiť počet spojov) premávku električiek od 6:45 do 8:15 h z Ružinova (PN)
  • zmeniť trasu linky 53 tak, aby prechádzala zastávkou Bojnická a zároveň zachádzala na Studenú ulicu, kde sú bytové domy (NV PI)
  • predĺžiť prevádzku električky č. 9 aj po 18 h do Karlovej Vsi (U NV)
  • obnoviť prevádzku linky 67 tak, aby priamo spájala Ružinov a nákupné centrá Hornbach, Kika (Z NV)
  • v Trnávke na linke 204 a 205 zmeniť zastávku Spoločenská zo zastávky na znamenie na klasickú stálu (E)
  • na linkách 66 75 96 196 zmeniť zastávku Nevädzová zo zastávky na znamenie na klasickú zastávku (E)
  • skrátiť interval na linke 39 z 20 na 15 minút (PN)
  • vybudovať štandardné zvýšené nástupisko na konečnej linky 39 (využívaná veľká plocha parkoviska bez zvýšených spevnených plôch) (PI)
  • zabezpečiť spojenie Trnávky na Bachovu ulicu v Pošni tak, aby linka 96 neobchádzala Trnávku (Z NV)
  • zriadiť električkové prepojenie Rače s Ružinovom (R)
  • prevádzkovať linku 75 v neskorších večerných hodinách (po 19 h) a cez víkendy (Z NV)
  • posunúť konečnú trolejbusov liniek 207 209 z polovice Trenčianskej ulice až na jej koniec ku predajni LIDL (Z NV PI)
  • zriadiť ďalšiu zastávku na linke 53 v areáli nákupného centra Tesco Pallace na Zlatých pieskoch (U)
  • zabezpečiť celodennú prevádzku na linke 74 tak, aby spoje linky aj mimo špičky premávali aspoň 1x za hodinu (U NV)
  • odkloniť nejakú linku z Bajkalskej cez ulicu Mlynské nivy a Hraničnú na Mierovú ulicu a na tejto vytvoriť zastávky (Z PI)
  • zabezpečiť spojenie od ulice Mlynské luhy na Rožňavskú ulicu (Z NV)
  • zmeniť trasu výjazdu trolejbusovej linky 209 tak, aby z vozovne prechádzala cez Trnávku na ulice Rádiová, Bulharská, Slovinská, Rožňavská (U)
  • pridať na linke 65 zastávky Bojnická ,Rádiová, Bulharská (Z NV)
  • predĺžiť trasu linky 56 zo Studenej ulice cez Edisonovú, Bulharskú ulicu na občasné obratisko trolejbusov pri Hanáckej ulici (Trnávka) (Z NV)
  • predĺžiť električkovú linku 16 vytvorenú spojením linky 3 a 8 tak, aby prechádzala cez nám. SNP (NV PN)
  • zameniť trasy trolejbusových liniek 207 208 tak, aby linka 207 spájala Cintorín Ružinov so Šulekovou a 208 Ružovú dolinu s Valašskou ulicou (Z)

Mestská časť Vrakuňa

  • nezaslala požiadavky - predpoklad spokojnosti s úrovňou a intenzitou obsluhy MHD

Mestská časť Podunajské Biskupice

  • považuje plán výkonov na rok 2012 po obmedzení od 5.9.2011 za dostatočný, nedostala žiadne podnety od obyvateľov

Mestská časť Nové Mesto

  • prevádzkovať linky 51 58 151 aj cez víkendy a voľné dni (U NV)
  • pri prevádzke cez voľné dni spojiť linky 51 a 58 tak, aby bola Mierová kolónia napojená na električkové trate na Račianskej a Vajnorskej ulici
  • upozornenie na nový obytný súbor pri Horskej ulici (Slanec), že tento bude potrebné obslúžiť MHD (Z NV)

Mestská časť Rača

  • napriek množstvu nesúhlasných stanovísk občanov s obmedzeniami MHD k 5.9.2011 súhlasí s pokračovaním tohto rozsahu MHD
  • zaradiť prevádzku školského spoja do ZŠ na Hubeného ulici do plánu výkonov MHD tak, aby už nemusela prispievať na jeho prevádzku (A)
  • posilniť prevádzku MHD pri organizovaní akcií Račianske hody a Račianske vinobranie najmä vo večerných a nočných hodinách (A NV)

Mestská časť Vajnory

  • upraviť cestovný poriadok linky 54 tak, aby medzi 7. a 8. h pracovných dní premávali 2 spoje a nie jeden (A)
  • prevádzkovať linku 54 aj cez voľné dni s tým, že prevádzka by bola od 7. do 10. h a od 16. do 21. h 1x za hodinu (Z NV)

Mestská časť Karlova Ves

  • vrátiť prevádzku linky 133 podľa grafikonu pred jej obmedzením od 5.9.2011 (N NV)
  • predĺžiť trasu linky 139 tak, aby prechádzala cez Molecovu a obsluhovala aj od 11.4.2011 zrušenú zastávku Baníkova (N NV)

Mestská časť Dúbravka

  • nezaslala požiadavky - predpoklad spokojnosti s úrovňou a intenzitou obsluhy MHD

Mestská časť  Lamač

  • skrátiť linku 23 po zastávku Jána Jonáša, VW bez zachádzania na zastávku Mláka, málo cestujúcich, predpokladaná úspora 50 tis. vzkm
  • zriadiť linku 130 od Voj. nemocnice cez Segnáre ku Baumaxu 1x za hodina v čase 7:15 - 16:45,  predpokladaný dopravný výkon cca 40 tis. vzkm (to robila zrušená linka 38 do Krematória) (V NV)
  • vyňať z dopravných výkonov vo verejnom záujme linky 801 a 901 a prevádzkovať ich na komerčnej báze, nedotovať z rozpočtu mesta (A)
  • upraviť linky tak, aby jednou linkou boli obslúžené Segnáre, Tesco Lamač a Dom seniorov na Barine, tak ako to robila zrušená linka 38 (V NV)

Mestská časť Devín

  • nezaslala požiadavky - predpoklad spokojnosti s úrovňou a intenzitou obsluhy MHD

Mestská časť Devínska Nová Ves

  • predĺžiť linku 28 až k obchodnému centru "Tesco Glavica" (R NV)
  • znížiť interval linky 28 z dnešných hodnôt 20 minút v špičke a 30 minút v sedle na nižšie hodnoty (U NV)
  • znížiť interval linky 21 z dnešných hodnôt 5 minút v špičke a 15 minút v sedle na nižšie hodnoty (U NV)

Mestská časť Záhorská Bystrica

  • využiť uvažované vedenie linky do obce Marianka na zachádzanie k obytným súborom Strmé vŕšky a Krče, dnes 1,5 km dostupnosť zastávok (A NV)

Mestská časť Petržalka

  • zlepšiť dopravnú obsluhu sídliska Dvory V a VI
  • upraviť linku 99 tak, aby obojsmerne zachádzala na Rusovskú cestu a obslúžila zastávky Záporožská, Kremnická, Einsteinova (Z NV)
  • upraviť linku 93 tak, aby obojsmerne zachádzala na Rusovskú cestu a obslúžila zastávky Záporožská, Kremnická, Einsteinova a Hlavná stanica (Z NV)
  • zriadiť novú zastávku na znamenie na linke 95 na Černyševského ulici v smere do mesta pri predajni nábytku Albero (A)
  • vrátiť linku 78 zo Šafárikovho námestia na Muchovo námestie v Petržalke tak, ako bola prevádzková do 5.9.2011 (V NV)
  • prevádzkovať niektorú linku z Petržalky tak, aby spájala sídlisko Dvory so zastávkou Miletičova (Z NV)
  • zvážiť zriadenie zastávky Zochova na linke 59 (A)
  • zladiť príchody linky 98 s odchodmi linky 78 na zastávke Ovsište po vrátení linky 78 do Petržalky (V)
  • premenovať zastávku Ľubovnianska na FNsP Antolská pre lepšiu orientáciu návštevníkov nemocnice (A)

Mestská časť Jarovce

  • nezaslala požiadavky - predpoklad spokojnosti s úrovňou a intenzitou obsluhy MHD

Mestská časť Rusovce

  • zahustiť prevádzku linky 91 v letnom období a predĺžiť časy rannej a odpoludňajšej špičky na tejto linke (A NV)

Mestká časť Čunovo

  • schvaľuje prevádzku liniek 91 a N91 na rok 2012 podľa grafikonov platných od 10.10.2011
  • žiada posun spoja školského autobusu zo zastávky Čunovo z 7:20 h na 7:28 (A)

 

Legenda (vyhodnotenie požiadavky magistrátom):

A – požiadavku možno akceptovať

D – dlhodobo opakovaná požiadavka a nerealizovaná z dôvodu vysokej finančnej náročnosti

E – požiadavka zjednodušujúca prístup do MHD negatívne ovplyvňujúca efektívnosť prevádzky

N – lokálne nadštandardné vylepšenia

NV – nárast dopravných výkonov

P – realizácia je podmienená úpravou trasy alebo komunikácií alebo spevnených plôch

PI – potreba investícií do infraštruktúry

PN – potreba nákupu vozidiel

R – realizácia ešte pred vnesením požiadavky

U – požiadavka nie je vyvolaná nedostkom prepravnej kapacity, ale snahou o uľahčenie prístupu do MHD

V – vrátenie do stavu pred realizáciou úsporných opatrení v roku 2011

Z – zvýšenie priamych dopravných spojení pre určitú oblasť s negatívnym dopadom na inú oblasť

 

Zdroj: Magistrát hlavného mesta Bratislavy

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #52:
Tak buď to bude do polroka 2015 alebo vôbec.
Reakcia na: Valec #51:
Taaaaakze ked niekedy okolo roku 2235 otvoria zeleznicnu zastavku Suhvezdna, problem bude vyrieseny ?
Reakcia na: david1 #50:
V rámci železničného terminálu by mal vzniknúť aj podchod po trať v lokalite konečnej L39. Ak by sa tam podarilo ešte dotiahnuť aj električky a, ako píšeš, prepojiť Hradskú s Galvaniho, tak je vyriešené. L67 by mohla z Vrakune pokračovať priamo okolo Avionu (chcelo by to aj zastávku za Hornbachom, z druhej strany terminálu) a ďalej po trase dnešnej L65, L87 môže mať spoločné obratisko s L39... prosto krásny prestupný bod a zlepšenie dostupnosti celej lokality.
Reakcia na: Valec #49:
Hornbach a Kika je v kratkej vzdialenosti od konecnej L39 a zastavok 67,87. To ze tam doteraz nie je riadeny prechod pre pesich,lavka alebo podchod cez zeleznicu je chyba hlavne mesta. To plati aj pre doteraz nedokoncene napojenie Galvaniho ul na Hradsku ul. Vyriesilo by to aj ranne zapchy na Hradskej a jednoduchsie linkovanie MHD v danej oblasti.
Reakcia na: Mike #48:
Mesto malo/mohlo byť iniciatívne už pri vydávaní stanoviska k výstavbe. ?
Reakcia na: Rubber38 #32:
Pokiaľ viem kika v minulosti mala záujem o linku. Odpoveď DPB( alebo mesta?) bola, že ok, nech si kika vybuduje pred obchodom zastávky a obratisko a linku im tam zavedú. Výsledok vidíme.
Len aj na základe skúseností má zrejme aj Kika aj Hornbach také uvažovanie, že všetci zákazníci tam prídu autami, a zákazníkov čo by tam došli nebodaj pešo alebo mhd ignorujú...

Takže jedine že by bol DPB, resp. mesto samé iniciatívne v prospech týchto reťazcov, možno v záujme získania nových cestujúcich... (je fakt, že 61 či 96 chodia v tom "nákupno-špičkovom" období vždy obsadené ľudí s lampami, garnižami, sušičmi na prádlo, stoličkami, poličkami atď,...)
Reakcia na: Rubber38 #34:
Dobrá úvaha, ale: Bočná je v úseku od Studenej k Technickej jednosmerná (v uvedenom smere)
navyše je nevhodná pre pravidelnú premávku MHD (najmä šírkovo).. dnes tam síce ide školský spoj, ale to je iba jeden za celý deň.
V opačnom smere je doprava možná po Krajnej ul. ktorá je ale rovnako nevhodná pre pravidelnú premávku MHD.
Možné riešenie by mohol byť napr minibus, a aby sa nezavádzala nová linka, tak by to mohla byť dnešná 58 , zo ŽST N mesto by išla po trase ... - Voz. Trnávka - Banšelova - Krajná - Studená -Bočná - Technická - Edisonova - Rádiova - -Voz. Trnávka- ... ide ale o to či by sa vyjazdil 30 min. interval, skôr asi nie... a tu by bol ten problém.

A ak už novú linku, tak by som dal minibus po trase Astronomická - Súhvezdná - Vrakunská c. - Trnavská - Krasinského - Bulharská - Rádiova - Banšelova - Krajná - Studená -Bočná - Technická - Edisonova - Rádiova - Bulharská - Krasinského - Trnavská - Vrakunská - Astronomická. ? ?
Nahrádzala by tak sčasti aj pôvodnú 67 vo väzbe Trnávka - Ružinov. (a prešla by tým žel. podjazdom)
Reakcia na: AAA #45:
byvame pri dunaji v lodenici a mame aj susedov.jasne ze potrebujeme linku.inak peso do obchodu tam asi 20 min do billy,do auparku,do postu a aj na inu linku prestupujeme do petrzalky.
Reakcia na: bobino #44:
To, kde bývaš, že potrebuješ túto linku na cestu do obchodu?
Reakcia na: 810zssk #42:
nema vyznam premavat muchovo nam ,cesta stary most ,aupark?
ved budu ludia cestovat,ne?
Reakcia na: 810zssk #42:
nepracujem upratovacku!
my tu byvame . do obchodu mame daleko a iny spoj prestupujem.
Reakcia na: bobino #38:
Nepracujete nahodou ako upratovacka?
Reakcia na: Pajo #39:
Hlavne nevymyslajme nezmysly typu raz za hodinu. Linka co ide raz za hodinu akoby nesla vobec.
Tiez si myslim, ze L59 by na Zochovej mohla zastavovat. Ona tam nestala historicky v casoch, ked mavala interval 6-8 minut. Cielom bolo ludi v kratkych usekoch dostat do inych liniek (L5, L93, L94...). Ale dnes, pri intervale 20-30 minut cielene na taketo kratke useky L59 uz nikto nepouzije, jedine cisto nahodni cestujuci a cielene ja ?
L51 cez vikend raz za hodinu aspon v case 8 - 19 h by sa po navyse zefektivnenej trase pri Poluse fakt mohla uzivit. Ako si ti ludia maju pripadat? Su cestujucimi druhej kategorie?
obnovit lnka 182 muchovo nam.farskeho, cesta cez stary most k divadlu Arena do Aupark?:))))
Reakcia na: 810zssk #35:
Tak v prípade víkendovej prevádzky L51 mi táto požiadavka príde opodstatnená a 'uľahčenie prístupu do MHD' je podľa mňa legitímna požiadavka obyvateľov platiacich dane a povedzme si pravdu - v dotknutej lokalite najmä tých starších.
Reakcia na: matt11 #31:
a) nie je miesto
b) bolo by to uplne zbytocne
Reakcia na: Solider #33:
To je myslene tak ako je to napisane. Sam si zvaz ci take kroky treba, alebo nie.
Reakcia na: 810zssk #30:
No, na druhej strane, ak by 56ka zachádzala na Technickú, dávalo by to úplne iné možnosti a alternatívy. Napríklad by sa mohla úplne zrušiť krátka linka 58. Technickú by obsluhovala 56ka a k úseku pri Paroplyne by napríklad mohli chodiť určené spoje linky 57 (končili by napríklad na Rádiovej). Bolo by tak o jednu linku menej a obslužnosť daných lokalít by ostala zachovaná. Nevýhoda - cestujúci od električiek smer Zlaté Piesky by stratili priamy spoj na Technickú. Museli by tam ísť cez Rádiovú.

Sorry, to ma len teraz napadlo. Jasné, že to má svoje nedostatky. Je to len jedna z alternatív
"Požiadavka nie je vyvolaná nedostkom prepravnej kapacity, ale snahou o uľahčenie prístupu do MHD" - to je myslené v negatívnom zmysle?
Ďalšia vec na uváženie - Ružinov chce linku z Trnávky do Hornbachu. Neviem prečo práve z Trnávky, ale fakt je, že zastávka pri Kike/Hornbachu by naozaj prišla vhod. Tu prichádzajú vhod dve alternatívy:

1) Jednoducho zriadiť zastávku na znamenie Hornbach pre linku 65. 65ka by ani nemusel nikde zachádzať, zastávka by mohla byť priamo na ceste smer obchvat. V smere do mesta by dokonca nemusela byť nová zastávka Hornbach, tam by podľa mňa mohla byť zastávka pri nástupišti 63ky resp. zastávke 65ky smer Dolné Hony. Zastávka Stará Ivanská by sa tým pádom ako nepotrebná zrušila a zo zastávky AVION SHOPPING PALACE by tak konečne bola plnohodnotná obojsmerná zastávka pre všetky linky.
2) Prdĺženie konečnej 63 o jednu zastávku k Hornbachu. Tiež by sa pravdepodobne musela dobudovať zastávka AVION SHOPPING PALACE smerom od obchvatu k Bojnickej.

Mne osobne sa viec páči 1. riešenie, je nenáročné a praktické. Ale aj tak sa nezeralizuje, takže je to jedno ?
Reakcia na: 810zssk #30:
to moze ist aj na radiovu potom, nie? ci nie je tam uz miesto?
Reakcia na: matt11 #29:
Na Technicku by to bola hlupost, skor by davala zmysel Hanacka.
s tou 53 to je naozaj sialena poziadavka zachadzat na studenu. narast tak minimalne 5 minut, mozno aj viac. zdrzovanie vsetkych ostatych cestujucih mozno kvoli jednemu cloveku. Ale nestaci tam 56, popripade trochu upravit jej trasu? ze by chodila mozno az na technicku? ak sa po tej ceste da prejst? podla mna to tam staci.
Zastavka pod nadchodom pri tescu na zlatych pieskoch je dobry napad.
Reakcia na: Ari #22:
Ty si teraz vymyslel ešte väčšiu somarinu! Ľudia z Kramárov by sa ti poďakovali, keby si im zobral 32 a nechal 139 so Sorkami v 30 min. intervale. Podľa tvojho návrhu by sa mohli dostať akurát tak na cintorín.
?
32 nechaj tak ako je, táto linka má dobrú trasu.
Reakcia na: 810zssk #26:
To tiež stojí za uváženie. Keď už hovoríš o Potočnej, to je kapitola sama o sebe. Oficiálne síce je obsluhovaná linkou 56, ale tá tam zachádza len 2x (!) za deň, čo je hovadina. Hej, to by nebolo zlé, namiesto zachádzky 56ky nasadiť minibus a spojiť ho zo Slancom... To by bolo fajn. Ale to je utópia
Reakcia na: Rubber38 #25:
Osobne by som toto riesil skor minibusom po trase Slanec - elektricky - Potocna.
Čo sa týka toho upozornenia MČ Nové Mesto na obytný súbor na Slanci - DPB tam vlani na čas zriadil linku 156, ktorá mala len tri zastávky - Voz. Krasňany, Hubeného a Slanec. Tá linka bol strašne nedoriešená, navyše po takej krátkej a nezmyselnej trase (zast. Slanec je vzdialená len cca 650 m. od električiek na Peknej Ceste) premával SOR B9.5, nie minibusy. Linka bola zatvorená v lete 2010, čím sa pokladala otázka dopravnej obsluhy v tejto časti mesta za uzavretú.

Naozaj je fakt, že linka 156 vozila vzduch, ale to bolo preto, že prakticky neobsluhovala žiadne územie. Bytovky na Slanci však naozaj vyžadujú linku MHD (dostupnosť k Peknej ceste je 1,5 km., možno viac). Linka 51 dnes končí vo Voz. krasňany. Ak by sa predĺžili aspoň určené spoje (v rannej a odpoludňajšej špičke) cez Peknú cestu na Slanec, bolo by to pre tamojších obyvateľov priam ideálne. Pravda, 51 by musela mať na Slanci aspoň 2-3 zastávky, nie tú lunky 156, ktorá je úplne mimo zástavby. Nevýhodou je samozrejme isté zvýšenie nákladov na prevádzku linky 51. Vyriešila by sa tým však otázka obsluhy čoraz väčšieho sídliska.

Len toľko som chcel
Som za zastavovanie linky 59 na Zochovej a vnímam to ako prínos. Ľudia cestujú aj opačným smerom ako z a do Petržalky.
Reakcia na: luky133 #21:
Jeden z dôvodov je čas. Jedná z cca 50tich príloh žiadosti o Nenávratný finančný príspevok je minimálne dokumentácia pre stavebné povolenie resp. realizačný projekt, ak už nie samotné stavebné povolenie. A toto všetko vypracovať niečo trvá. Ale súčasné programovacie obdobie končí už o rok... (Aj z tohto dôvodu sa z eurofondov budovali trate v poradí Pražská - Hroboňova, teraz sa očakáva odsúhlasenie žiadosti o Voj. Nemocnicu - Patrónka a keby ešte bol čas tak ako tretí projekt by išla Brnianska, namiesto toho asi pôjde predĺženie po Trenčianskej.. toto všetko totiž závisí od štádia pripravenosti projektov, výkupu pozemkov, rôznych posudkov, ukončených VO atď...)
ešte lepšie by bolo predlžiť 139 do Kramar a 32 zrýchliť bez zachadzania na Kramare
Linka 133 by bolo možné zrušiť a stačí k tomu prerobené linkové vedenie električiek a prestupný terminál na Molecovej, ale ja nikdy nepochopím zamýšľanie tohto vedenia... Mesto má možnosť podať si žiadosť o nenávratný finančný príspevok z eurofondov na rekonštrukcie zastávok čím by mohol opraviť viaceré zastávky resp. ich prerobiť tak prečo to sakra nespraví? Má jedinečnú šancu nakoľko by financoval len malé percento a zrovna rekonštrukcia zastávok nie je najnákladnejšia časť... Ak by sa mu podarilo získať eurofondy môže konečne zrekonštruovať aspoň vrchnú časť Patrónky, spraviť jednoduchý prestupný terminál na Molecovej a napr. na Račku...
čudujem sa, že žiadna MČ nespochybnila súčasné elinové linky a Starému mestu(alternatívne Rači) nevadí(-li) obe nebezpečné zastávky na Radlinského...
Reakcia na: jakubko1996 #18:
Nie, nezdá sa mi to blbosť. Je tam súbeh ráno 133 s 4,12,17 ktoré idú pod Nový most. Po 7:30 sa už ľudia naučli a nejdú tolki pod Novy most v 133,lebo tam byvaju zapchy aj na 10-15 minut.
Na to, aby si mal 133 ráno každých 5 minut - potrebujes dalsie vozidla, soferov, vzkm,co si mesto (DPB) nemoze dovolit.

Poobede požadujem preto 133, lebo 33+32 kapacitne podvečer nepostačuju a to nehovorím o prestupnom bode Molecova - celé zleeeeee !!!
Račko a Molecova sú najhoršie prestupné terminály a polrok dozadu som musel absolvovat kazdy den kazdy bod 2x ☠

Bud rad,ze sa mi aspon podarilo vybojovat vacsie busy na 32 cez vikend ? (hoc HS mi tiez pomohla) ?
Reakcia na: Petto #17:
Nechcem sa hádať ale nezdá sa ti to ako blbosť ??? Linka 133 je využívana linka. Keby chodila každých 5 minut tak je podľa mna aj tak plná ako ked ide každých 12. Veľa ľudí použiva linku 133 s prestupom na Novom moste na linku 70, 50 a všetky ostatné pod mostom ale aj ešte na Malej scéne kde využívaju prestup na linku 78 a 95 ! 😕 Samozrejme sme ludia aked sa niečo zas urobí z linkami na DD a v KV budeme musieť zas sklopiť uši a byť ticho ( samozrejme kým sa niekto iniciativny neozve).
Reakcia na: jakubko1996 #14:
Nie všetky električky chodia rano full do mesta z karlovky. V zásade sa však vyhýbam 1 a 5. V 4,9,12,17 sa mi podarí semtam sadnúť. A na Molecku sa dostanes aj prázdnou 33tkou.
Neviem ci si cital navrh lepsie, ale napriek tomu ze byvam na DD chcem zrusit 133 rano a nasadit ju len poobede ! ?
Reakcia na: d3k0 #12:
Zriadiť pod nadchodom zastávku pre 53 je dobrý nápad a do areálu Palace stačí, keď zachádza 56.
Toľko momotín som fakt nečakal čo predložili m.č.
59tka ma zabila ? a DPB to akceptuje ??? 130,78,93,99 " wtf !!!
Reakcia na: Petto #9:
Máš pravdu. Niektorý ľudia si myslia že Dlhé diely majú luxus. Opak je však pravdou. Denne jazdím linkou 133 a už na Majerníkovej ( čo je 3 zastávka v poradí od Kuklovskej) je už autobus naplnení po dvere ! Ako sa majú do mesta dostať tí ľudia ktorý bývajú nižšie ked už aj električky dojdu na Molecovú take že ste radi že nastúpite ? Ani raz v živote som nezažil že by linky MHD išli poloprázdne .... Chápem že na DD býva o 20 000 ludí viac ako malo bývať ale my zato nemôžme ! Luxus by bol keby sme tu mali 6 liniek do centra a 20 minibusových liniek ku každému vchodu .
Reakcia na: 810zssk #10:
každopádne tá zachádzka 50 na Šafko je hlúposť, (pri dnešnej finančnej situácii DPB) keď sa dá pohodlne prestúpiť smerom do Petržalky na zastávke Landererova na 88 a 95.

zlepšenie intervalu na 39 neviem na čo je dobré, v úseku Trnavská - Súvezdná nechodí 39 až tak plná. Linka sa výprázdňuje na Bajkalskej a Trnavskej a v smere do centra ľudia využívajú okrem 39 aj 61 (61 býva viac vyťažená ako 39, skôr by som posilnila ju.)
Reakcia na: Sharpay #8:
Povodne tusim ta 53 nemala zachadzat k Shopping Palacu, ale navrhovali sa zastavky pod nadchodom (logicke). Ale zrejme to niekto zle pochopil 🙂
Reakcia na: Mike #7:
Vsak ja viem ako na to prisli, co nic nemeni na tom ze je to epicky nezmysel 😉
Reakcia na: Sharpay #8:
Ano, MC Ruzinov urcite pozaduje zlepsenie intervalu na 39 kvoli CSU. Detto 50 urcite chcu na Safko aby nou ludia chodili Safko - Petrzalka.... Ako ta len toto napadlo?
Ja a Karlovešťan sa budem snažiť presadiť poobednú 133ku na úkor rannej 133,ktorá stojí v zápche ( min. posledných 5 spojov z Kukl určite). Nie je to vôbec nerealizovateľné nakoľko vzkm to len trochu navýši resp. keď dáme rovnaké rozsah premávky ako dnešný ranný CP, tak sa nebude jednať o žiadne navýšenie vzkm ani výkonov !

Pre ilustrejšn:
Z Eurovey by šli odchody od 15:27 do 18:15 (takt 12 minut)
Z DD od 15:58 do 18:46

Dnes už ani tie električky kapacitne nepostačujú , po 17:30 to ide všetko full z New Bridge do KV - doslova FULL, o 28cke ani nehovorim

Zároveň hodím do DPB návrh na koordináciu 32,33 na spoločnom úseku - hlavne z Molecky smerom hore.
Je predsa nemysliteľné aby v sedle či večer jazdil solo autobus TEDOM pred klbakom !
Takže, vyjadrím sa aj ja:
Úplne nezmyselné požiadavky sú podľa mňa:
- 66 predlžiť k Eurovea + zníženie intervalu z 20 na 10 min..
- zabezpečiť dopravné spojenie z Trnávky k Hornbachu (ľudia tu väčšinou chodia autami a od Avionu to nie je až tak daleko)
- zachádzka 50 na Šafko v jednom smere (k Auparku) je blbosť, keď do Petržalky ide odtiaľ 95
- neviem kadiľ chcú viesť 67, aby obsluhovala aj Hornbach a Kiku.
- zachádzať 53 k Palace nie je zlý nápad, ale bol by to nárast vzkm na 53, keby tam musel zachádzať obojsmerne.

- linku 133 ponechať tak ako je.
- predĺžiť trasu linky 139 tak, aby prechádzala cez Molecovu a obsluhovala aj od 11.4.2011 zrušenú zastávku Baníkova (N NV) = blbosť, zbatočný nárast vzkm, to by musela ísť 139 na Molecovu (ako 33) a odtiaľ cez Baníkovu a znova na Molecovu (výstup 33) a točiť sa cez obratisko? Alebo inak?
- skrátiť interval na 39 z 20 na 15 zbytočnosť, ved na CSU majú aj 31 (skôr posilniť tú, ak treba)
- 130 - somarina, vozila by asi to čo ex 38
- 93 dať na Záporožskú blbosť (majú tam 80, 88 a prestup na Auparku/Zochova na 93, smer Hlavná stanica) a 99 dať na Záporožskú je zbytočný nárast vzkm.
- 78 dať do Petržalky (či už na Muchovo, alebo do Ovsišťa) je veľká somarina, znova by sa vozil vzduch.
- 59 aby stála na Zochovej je tiež blbosť, kedže tam stoja 93 a 94 a majú takmer rovnakú trasu ako 59 a premávajú častejšie ako spomínaná linka.


Reakcia na: 810zssk #6:
No že to asi cítia aj obyvateliaaj m. č. že majú zlú obsluhu a okrem tej 56 najlepsšie a najlogickejšie čo ich napadlo je dať tam zachádzať 53 (napr. kedysi tam obojsmerne zachádzala 114 (aj keď to bol menší rozsah premávky), ale inde v Ba zachádza 20 Tech. sklo, 30 - Segnáre.. takto sa na to pozerá priemerný obyvateľ a možno aj úradník v m. č. To nie sú ani šotouši ani dopravný analytici ani absolventi ŽU, aby si počítali nárast vzkm, alebo predĺženú dobu cestovania pre Vajnorákov, a voz/dva naviac... a stavil by som sa že by pristali, možno by to aj sami navrhli, aby tam zachádzali iba niektoré 53, nie všetky ?
Reakcia na: Mike #5:
Tam rozpor nie je: Studena ma zlu obsluhu ALE tahat tam 53 je hlupost. Co nesedi? 🙂
Reakcia na: 810zssk #1:
Tak v jednej vete napíšeš že 53 cez Studenu je top blbosť a v inej vete napíšeš, že Studená má otrasné spojenie so svetom...
Ak nerátame bytovky na Studenej (pri Raju, ci Raji ci ako sa to sklonuje :-D), Tak obyvatelia Krajnej, Bočneja Strednej majú väčšinou auto, alebo aj dve na rodinu...
ale tí obyvatelia čo nemajú možnosť ísť igk a sú odkázaní na MHD majú nasl. možnosti: najbližie stojí 56, ktorá ale chodí vieme ako často a keďže ľudia odtiaľ asi nechcú ísť do Rače ani Vajnôr,
tak na Zl. Pieskoch musia nie celkom komfortne prestúpiť na el. alebo 53...
Alebo môžu ísť rovno na el. k Tescu (zast. Vajnorská), čo je niečo málo vyše 1 km (záleží odkiaľ presne)...
Na druhú stranu majú vo veľmi dobrej dochádzkovej vzdialenosti 58mičku, z ktorej je aj celkom komfortný prestup či už na tbus, príp. 65 (Rádiova), alebo bus na hrane (Voz, Trnávka) alebo el. na Vajnorskej alebo L50 na ŽST N. Mesto... má to len jediný háčik.. doba premávky 58. V čase keď táto nepremáva môžu ísť týmto smerom peši na Rádiovu - čo je cca 1 km, alebo na bus na Starú Ivanskú (v princípe horšie)...
Ružinov im teda naložil poriadne. Naopak som milo prekvapený z Karlovky. Čakal som od nich omnoho viac. U N.Mesta žiadne prekvapenie,len sa čudujem že nikto nenamieta preťažené spoje na el.radiále v špičkách.
Reakcia na: 810zssk #1:
Ta 65 suvisi so skratenymi spojmi z Race po JD. Autor navrhu chcel, nech pokracuju dalej az na Trnavku. Rozumej v tom istom case dve 65ky medzi JD a Trnavkou 🙂
Reakcia na: 810zssk #1:
No a este ta 78 cez vikend je samozrejme rozumna poziadavka, ale draha jak svina.
Chce niekto lepsi argument preco by sa nemali realizovat poziadavky MC ako tieto nezmysly? Myslim, ze 53 cez Studenu vyhrava.

Inak nerozumiem poziadavku na zastavky Bojnicka, Radiova a Bulharska u L65. Vsak tam stoji, nie?

Rozumne poziadavky podla mna su:
- L56 na Hanacku (Studena ma fakt otrasne spojenie so svetom)
- 51+58 cez vikend
- L151 celodenne, celotyzdenne
- vynatie 801 a 901 z VVZ (aj ked aj tak budu robit straty a mesto ich bude musiet dorovnat, ale aspon to bude pekne vidno)
- zlepsenie intervalu na 21
- Strme vrsky

Tiez si myslim, ze by sa mal obnovit nocak N91 o 00:28 z Jasovskej iduci podla potreby.