Podrobné plány zmien MHD po zavedení trolejbusov na Hroboňovej

Komisia dopravy a informačných systémov mestského zastupiteľstva schválila navrhnuté zmeny v trolejbusovej doprave v súvislosti so sprevádzkovaním trate na Hroboňovej ul. Stručný popis zmien je uvedený v inej správe, v tomto článku sa pozrieme na podrobnejší popis úprav. Upozorňujeme, že čísla liniek uvedené v tomto dokumente ešte nemusia byť definitívne, uvedený je jeden z ich možných variantov.

Intervaly liniek

Linka

Trasa

Interval v min

Vozidlá

pracovné dni

voľné dni

špička ráno

sedlo

špička popoludní

33

Molecova – Dlhé diely

6

10

6

10/20

18-m

40

210

Hlavná stanica – Autobusová stanica

7-8

12

12

12

12-m

44

203

Koliba – Búdková

12

15

12

15

12-m

46

Šulekova – Svätoplukova – Ružová dolina

12

15

12

15

12-m

47

Valašská – Mickiewiczova – Zimný štadión

12

15

12

15

12-m

48

Národný onkologický ústav / NÚSCH – Šancová – Ružová dolina

6

7-8

7-8

12

12-m

49

211

Národný onkologický ústav – Vojenská nemocnica

-

-

-

30

12-m

60

205

Rajská – Svätoplukova – Trnávka

12

15

12

15

12-m

62

Vojenská nemocnica – Ul. 29. augusta – Cintorín Ružinov

6

7-8

7-8

12

18-m

12-m

64

Lovinského – Šancová – Trnávka

12

15

12

15

12-m

71

201

Hlavná stanica – Miletičova – Dolné hony

6

7-8

7-8

12

18-m

72

202

Rajská – Mlynské nivy – Dolné hony

6

7-8

7-8

12

18-m

149

Národný onkologický ústav – Valašská

?

?

?

?

12-m

Poznámka: Nové čísla všetkých liniek sú len orientačné, predstavujú jeden z viacerých variantov. Podrobnejšie trasy liniek sú uvedené v samostatnom článku.

Linky s rovnakými intervalmi by mali byť vzájomné preložené. To znamená, že ich odchody budú rovnomerné a koordinované spoje nebudú odchádzať naraz. Preklady liniek budú v nasledujúcich úsekoch:

Linky

Lokalita

Interval v min

pracovné dni

voľné dni

špička ráno

sedlo

špička popoludní

48+62

Kramáre

3

3-4

3-4

6

71+72

Dolné hony

3

3-4

3-4

6

62+72

Autobusová stanica, Nivy

3

3-4

3-4

6

48+71

Miletičova

3

3-4

3-4

6

60+64

Trnávka

6

7-8

6

7-8

44+47

Hrad

6

7-8

6

7-8

46+47

Mickiewiczova, Záhradnícka

6

7-8

6

7-8

47+60

Jégého, Záhradnícka

6

7-8

6

7-8

Dôvody zjednocovania intervalov uvádza materiál predložený dopravnej komisii: „Existencia rovnakých, resp. násobných intervalov v jednotlivých obdobiach dňa je nevyhnutným predpokladom koordinácie cestovných poriadkov súbežných liniek. Takto je možné zvýšiť pravidelnosť dopravy i komfort cestujúcich, keď jednotlivé vozidlá prichádzajúce v pravidelných následných intervaloch budú rovnomerne naplnané cestujúcimi.“

Argumentácia ďalej vychádza zo zahraničných skúseností a odbornej literatúry: „Zavádzanie pravidelných, pre cestujúceho atraktívnych intervalov vo všetkých obdobiach dňa je dôležité v záujme využívania i efektívnosti organizácie verejnej dopravy a zároveň nevyhnuté pri prestupoch, aby zdržania cestujúcich boli čo najmenšie. Kvalitný prestupný systém za predpokladu atraktívnych intervalov má šancu osloviť nielen tých potenciálnych cestujúcich, ktorí majú priame spojenia, ale všetkých potenciálnych cestujúcich. Pri prestupovaní sa stáva prístupným celé mesto, nielen tie časti, kam vedú priame linky v riedkom intervale.“

Ako je však zrejmé, úplnú kompatibilitu intervalov sa ani po reforme nepodarí zabezpečiť. Podľa našich informácií je brzdou nízky objem objem výkonov objednaných mestom a nedostatok kĺbových trolejbusov. Navrhovaný stav je však lepší než súčasný, pretože stúpne podiel liniek s krátkymi intervalmi a zníži sa rôznorodosť intervalov.

Zmeny v kapacite

Dôležitým parametrom kvality MHD je ponúkaná kapacita v kombinácii s kvalitnými prekladmi liniek. Tá sa meniť podľa vyťaženosti liniek, uvádzame odchýlky 10 a viac percent voči súčasnému stavu:

  • vyššia kapacita:
    • hrad – v pracovných dňoch popoludní +25%
    • Koliba – v pracovných dňoch popoludní +25%
    • Šancová – v pracovných dňoch v sedle +10%, v odpoludňajšej špičke +14%, cez voľné dni +16%
    • Záhradnícka – v pracovných dňoch popoludní +11%
  • nižšia kapacita:
    • Trnávka – v pracovných dňoch ráno -17%, v sedle -20%
    • Záhradnícka – v pracovných dňoch v sedle -11%

Nové spojenia (výber najdôležitejších)

  • namiesto doterajšieho dvojnásobného spojenia od Saleziánov na Kramáre bude jedno zo spojení smerovať k hradu a ďalej na Valašskú (výhľadovo k Vojenskej nemocnici)
  • od Nemocnice Kramáre na Autobusovú stanicu a ďalej do Prievozu
  • z NÚSCH na Šancovú a k trhovisku
  • z Lovinského a Hroboňovej na Šancovú a ďalej na Trnávku

Zaniknuté spojenia (výber najdôležitejších)

  • od Nemocnice Kramáre na Šancovú a ďalej na Trnávku (prestup na Sokolskej)
  • z NÚSCH na Autobusovú stanicu (prestup na Kramároch)

Výhodu redukcie štyroch liniek s riedkymi intervalmi na dve s hustými na Kramároch objasňuje materiál: „Pri súčasnom linkovom vedení vzhľadom na preklad liniek 204 + 212 na zastávke Nemocnica  Kramáre odchádzajú linky z Magurskej v poradí 206, 212, 209, 204, čo znamená, že prvé dva spoje za sebou idú po Štefánikovej a druhé dva spoje po Šancovej ulici.“ Čím viac liniek existuje, tým je doprava nepravidelnejšia.

Súvisiace zmeny u autobusovej dopravy

  • Linka 41 by mala byť skrátená do úseku Hroboňova – Búdková a nadväzovať na každý druhý resp. každý spoj linky 64 pri Vozovni Hroboňova.
  • Materiál sa venuje aj zlúčeniu liniek 3484 do jednej linky s trasou Dúbravka – Hodžovo nám. – Ovsište. Riešenie však uvádza iba ako „na zváženie“ s jeho nevýhodami, z ktorých najvážnejšie sú nedostatočná kapacita medzi Patrónkou a Šancovou v prípade zrušenia linky 34 a nerovnaká doba prevádzky oboch liniek (tzn. buď obmedzenie jednej časti spojenej linky oproti súčasnosti alebo zvýšenie nákladov na prevádzku).

V akej podobe dopravná komisia schválila uvedené zmeny autobusov zatiaľ nie je známe. Otázkou tak zostáva, či linka 41 bude nadväzovať na každý spoj trolejbusu alebo len na každý druhý (cez víkend iba každých 30 minút), a či dôjde k zlúčeniu liniek 3484.

Súvisiace zmeny v infraštruktúre

Materiál sa zaoberá aj zlepšením rýchlosti trolejbusovej dopravy a bezpečnejším prestupovaním medzi linkami. V prvom prípade dopravný podnik požaduje zriadenie vyhradeného jazdného pruhu pre MHD na Štefánikovej ulici v smere od Hodžovho nám. k SAV. Napriek opakovaným požiadavkám (naposledy počas Európskeho týždňa mobility 2011) ho mesto doteraz nezrealizovalo.

Druhou požiadavkou dopravného podniku je zlepšenie podmienok pre chodcov na Limbovej ulici pri zastávke Magurská, aby bolo možné bezpečnejšie prestupovať medzi trolejbusmi a autobusmi a taktiež aby bol uľahčený peší prístup od zastávky Magurská smerom k detskej poliklinike. Navrhuje sa doplnenie nového priechodu pre chodcov a úprava existujúceho priechodu vybudovaním deliaceho stredového ostrovčeka a zúžením jazdných pruhov.

Pôvodný návrh zmien z dielne magistrátu

Pre úplnosť uvádzame aj pôvodný návrh zmien v trolejbusovej a autobusovej doprave z dielne Referátu MHD, ktorému šéfuje Miroslav Borišinec. Podľa dokumentu, ktorý máme k dispozícii, mesto navrhovalo nasledujúce zmeny oproti súčasnému stavu:

  • presmerovanie linky 206 zo zastávky Sokolská cez Hroboňovu na Lovinského
  • presmerovanie linky 210 zo zastávky Karpatská cez Pražskú k NÚSCH
  • skrátenie linky 41 do úseku Búdková - Hroboňova
  • skrátenie linky 84 po Hlavnú stanicu
  • skrátenie linky 184 po Hlavnú stanicu

Referát MHD tak navrhol zrušiť priame prepojenie Hlavnej stanice s Autobusovou stanicou, ktoré už dnes kapacitne nepostačuje a nedávno bolo posilnené. Cestujúci, ktorí potrebujú rýchly presun medzi stanicami, by tak museli na 10-minútovej trase prestupovať medzi navzájom nekoordinovanými linkami a v rannej špičke by sa do nich ani nezmestili. Okrem toho sa mal na linke 210 zmeniť dnešný sedlový interval 12 minút na 20-minútový, cez víkend dokonca na 30-minútový a po 20. hodine nemala linka premávať vôbec. Na Kramároch by tak linku nebolo možné koordinovať so žiadnou inou.

Navrhnuté bolo taktiež prestupovanie študentov Ekonomickej univerzity z liniek 84 a 184 do linky 206, pričom na linke 184 jazdia preplnené dvojice kĺbových autobusov a na linke 206 v riedkom intervale krátke trolejbusy. Celkovo bolo navrhnuté ušetriť nielen na autobusovej, ale aj na trolejbusovej doprave.

Perličkou je, že v materiáli referát uvádza aj výpočet úspor vozových kilometrov, ktorý je však chybný. Pri linke 41 sa autor dokumentu "sekol" 10-násobne, inde nesprávne spočítal počet spojov, či zabudol na prázdninové odlišnosti.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #95:
Pri sucasnom vedeni liniek ano , na spicky 208, ale cez sedlo treba dotovat Kramare na 212tke.
Osobne nevidim dovod preco by sa malo cakat po nove TT trate: 1 Tesco Lamac 2. Brnianska 3. AVION. Prelinkovanie sa mohlo uz urobit teraz po zobojsmerneni Patronky, ta 62tka by pomohla aj na 208/212 usekoch, kedze od septembra bude asi zase abusova 202tka v plnej vyprave cize by sa naslo dost klbov pre novu L62.
Reakcia na: Petto #92:
Kĺbaky treba v špičke hlavne na 208, tam sú bizniscentrá a sóla nestíhajú.

Ono dovtedy sa môže pripraviť normálne linkové vedenie, ktoré bude počítať s preklopením L63 na trolejbus, potom taká zmena môže byť realizovaná hneď vtedy, keď bude dosť kĺbových vozov na 62, 71, 72.
Reakcia na: Rubber38 #93:
Teda ešte som zabudol na L78. Ale aj tak. A nehovoriac o obslužnosti NP vozidlami na Gagarinovej a pod.
Reakcia na: Petto #92:
Ja skôr dúfam že prv pôjdu na L201 alebo 202. Z Podunajských je dnes totiž problém dostať sa nízkopodlažným dopravným prostriedkom do mesta. Max. tak L70, ale tá ide úplne inakadiaľ ako trolejbusy. Z Kramárov ide aspoň 32
Reakcia na: ivanbuto #86:
Ja len dufam, ze postupom casu ako budu prichadzat nove klbaky tbusy pojdu prednostne na 212tku
Reakcia na: AAA #90:
2014-2015
Reakcia na: ivanbuto #86:
A kedy je v pláne postaviť trať do Avionu?
Reakcia na: ivanbuto #86:
a potom sa odložia do vybudovania trate Ovsište, potom do prepojenia DD so zvyškom siete... ?
Reakcia na: 810zssk #87:
blizia sa volby, tak nikto do takeho podniku nepojde...
Reakcia na: ivanbuto #86:
Famozne, zas DPB style "planujeme nieco o 100 rokov a tak teraz nezmenime nic". Potom zas budu planovat inu trat a odlozia to do jej otvorenia. Kazdopadne, dik za info.
Čerstvá informácia pre všetkých diskutujúcich:
Navrhované zmeny v linkovaní trolejbusov sa odkladajú a budú riešiť až po vybudovaní trate Avion - Brnianska - Tesco Lamač.
Aktuálne bude riešené len presmerovanie 212 cez Patrónku, predĺženie 207 k VJN.
Spojenie Patrónka - NOÚ trolejbusovou 211 je zatiaľ otázne.
Reakcia na: 810zssk #83:
To nerieši... on rieši len svoje spojenie.
Reakcia na: petert777 #82:
To je skvostny napad a ako by si prekladal tvoje "64A" a "64B", nehovoriac o nutnosti prekladu aj so 60kou?
64-A voziaca vzduch ak nie 5 cestujucich...
Reakcia na: petert777 #80:
Preco 64-B? A co by jazdilo na Hrobonku?
204 nechať na pôvodnej trase ako 64- B.
OK pani, tak predlozte lepsi navrh 🙂
Reakcia na: ivanbuto #77:
Pokým bude existovať 63, tak určite nie súbežnú linku z Trnávky.
Reakcia na: AAA #76:
Áno, a keď sa postaví Brnianska - Tesco Lamač, tam by si posielal akú linku?
Reakcia na: 810zssk #74:
Na zastávke, kde nie je ani len prístrešok a to len preto, lebo treba linku na šototrať.
Reakcia na: 810zssk #74:
Trasa 204 by sa určite nemala meniť. To by bola veľká chyba.
Reakcia na: petert777 #73:
Skvostny napad ? Cestujuci budu moct prestupit na hrane na Sokolskej tak neviem co riesis.
Presmerovanie 204 na pražskú ako 64 a pridať tým prestup na Kramáre z Trnávky je len fiaskom. Dosť zdravotných sestier a lekárov z ubytovniach Trnávky cestuje na Kramáre. Nech si teda zriadia Linku 64- A po pražskej ul a linku 64-B po pôvodnej trase cez nemocnicu Kramáre v 22 minútovom intervale a nerušili niečo už dlho zauživané. Akože ja cestujem takto už mnoho rokov do práce na Kramáre a už mnohý cestujú na Kramáre z Bajkalskej od SAD ky!
Myslím si, že je teraz najvyšší čas/ ten správny čas, kedy by mali zaviesť nové linkové vedenie trolejbusov (aj s ich prečíslovaním. Možno po menších úpravach by toto navrhované riešenie bolo lepšie ako zredukovanie intervalu na nosných t-busových linkách 201, 202, 206, 208. Najprv sa čakalo na dokončenie trate na Hroboňovu, teraz sa bude zbytočne čakať na trať Patrónka, kde aj tak nebude mať čo jazdiť a nakoniec sa možno nového linkovania dočkáme až po dodaní nových t-busov. Neviem načo sa zbytočne čaká... ?
Reakcia na: Layla #70:
1, 2: Ako som uz povedal, skolaci mozu mat ucelove skolske spoje, ktore im budu vyhovovat este viac. Spytajte sa na Mokrohajskej ci im viac vyhovuju ich ucelove skolske spoje, alebo by radsej zobrali jednu linku na hlavnu stanicu. Pokial ide o studakov, najvacsia frekvencia je v piatok a nedelu, vtedy mozu mat ucelovu linku, v ostatne dni si prestupia (alebo sa prejdu zo SAVky tak ako dobra polovica Bratislavy). Apropo, ani Slavicie udolie nema priamu linku a to je ich tam ovela viac.

3. Zrejme sa myslela ulica Hrobonova, nie zastavka Hrobonova.
810zssk:
1,2: neprehanajte. ja netvrdim, ze jazdi polka BA na stanicu kvoli vlakom, ale ze sa v tej oblasti najde pomerne dost ludi (najmä zrakovo a sluchovo postihnuti skolaci, studenti), co ten spoj vyuziva az na hlavnu stanicu. myslim ze je to preto dobry dovod, preco trasu 41 neskracovat. k tym studentom - oni nejazdia domov len v piatok, ale aj v priebehu stredy alebo stvrtku (pretoze zavisi od ich rozvrhu, kolkokrat do tyzdna chodia do skoly), a takisto neprichadzaju vsetci do BA v nedelu vecer..(znova, zavisi to od ich rozvrhu). ta linka, ktoru navrhujete a chodila by iba v piatok, neni preto dobry napad. Ak sa chce zaroven usetrit a vyriesit tento problem, tak by bolo ucelne niektore spoje 41 nasmerovat na hl. stanicu. A nebolo by treba ani zvlast skolsky spoj pre sluchovo a zrakovo postihnutych

3. hore sa pise - linka 41 skratena na trasu Budkova - Hrobonova (nie vozovna Hrobonova). zastavka hrobonova sa nachadza pri tej stvorprudovej ceste (spolocna zastavka s 83, 84,..) preto moja otazka kde sa ma otacat. jedina moznost je ta co pisete vy, ze by nas pani hore zavadzali a 41 by chodila iba po zastavku vozovna hrobonova. dalsia dobra sprava ?
Reakcia na: 810zssk #68:
Este k tej hviezdicke:
Autobusove spoje (na linke 63) som neratal, kedze ta nie je predmetom zmien a nebude sa menit.
Reakcia na: Layla #67:
1. Predstava ze pol Bratislavy denne jazdi s kuframi na stanicu je uz trochu smiesna ako sa stale opakuje.

2. Pre deti do skoly moze jazdit ucelovy skolsky spoj (tak ako na Mokrohajsku). Pre studakov jazdi v nedelu linka 141 - podla potreby sa moze zriadit aj v piatok.

3. Ako ste si mala moznost vsimnut, na Hrobonovej sa nachadza trolejbusova vozovna. Takze tocila by sa tam. Druha (mnou preferovana) moznost je obrat cez Krcmeryho a Prokopa Velkeho.

4. Nemate celkom pravdu. V prvom rade - dnes jazdia dve trolejbusove* linky a presne tolko ich bude jazdit tiez dve (48 a 64). Spoj je jeden konkretny odchod, linka je subor odchodov na urcitej trase. Podstatny je prave ten pocet spojov. Dnes ide v spicke zo Sokolskej na Trnavske myto 12 trolejbusovych* spojov za hodinu. Po novom sa navrhuje az 15 spojov, cize prave naopak: zo Sokolskej na Trnavske myto pojde este viac trolejbusov, ktore budu navyse lepsie rozlozene. Navyse, linka 64 (5 spojov za hodinu) pojde az na Lovinskeho (cez vozovnu Hrobonova), v com predpokladam pre Vas nastane zlepsenie a moznost priameho prestupu z linky 41 (nebudete prestupovat ani jeden krat navyse, ak predpokladam ze cestujete z Drotarskej na Trnavske myto).
Skratenie linky 41 po Hrobonovu je uplne nelogicky a zly krok, pretoze ludia, ktori sa budu chciet dostat na hlavnu stanicu na vlak alebo naspät (ako tu je nizsie spomenute, napriklad tie sluchovo alebo zrakovo postihnute deti, studenti z internatov alebo hocikto, z kopca St. archiv alebo Kramare, kto by nastupil na sokolskej - potom by na hlavnu stanicu zo Sokolskej isla iba 32 v intervale 20min, a aj to iba v spicke). Ludia co cestuju mimo BA maju akoze tlacit zakazdym kufre do kopca? neviem, ci si niekto z tych, co to schvalovali, niekedy vsimol, kolko ludi do 41 nastupuje/ vystupuje s kuframi na hlavnej stanici? dalsia vec, kde sa ma ta 41 otacat, ked bude mat konecnu na hrobonovej??? ?

A k tomu zluceniu 84 a 34 a zluceniu 204 a 209 - no super, tak ked budem chciet ist zo sokolskej smerom na trnavske myto alebo pod stanicu, tak mi pojde namiesto doterajsich troch spojov len jeden?? ?
Reakcia na: fotobarbos #64:
Osobne by som riesil specialnym priamym skolskym spojom, s odchodom podla potrieb skoly.. Ved k postihnutym detom je ustretovy pristup, nebol by to prvy takyto spoj
Reakcia na: fotobarbos #64:
Zamyslel, problém je, že nie všetci boli ochotní sa nad problémom Drotárskej zamyslieť.
Skrátením linky č. 41 poriadne skomplikujete život aj sluchovo postihnutým deťom ktoré cestujú do školy a škôlky z Hlavnej stanice na Drotársku cestu. Doteraz to absolvovali jedným spojom (41), podľa opisovaného návrhu to budú tri spoje ( 32 - 64 - 41 ). Zamyslel sa niekto aj nad tým ?????
Reakcia na: 810zssk #62:
Taktiež 209 + 83/34, alebo 207 + 212 (resp. + 83/34 - lotéria na Hodž. ? ).
Myslím, že možností je pomerne veľa. ?
Reakcia na: Peter6607 #59:
No hej, lenze ja aj na tych Salezianov musim kusok prejst a dva kusky by uz boli celkom dost 😉 Skor je pre mna riesenim 68+21 (ale tiez 201/209+63, ale 63 ma slabsi takt).
Reakcia na: AAA #60:
Vsak ja som pisal, ze to je zhorsenie.
Reakcia na: 810zssk #58:
Tak práve tento príklad nie je veľmi dobrý, keďže sa cesta časovo dosť predĺži. ?
Reakcia na: 810zssk #58:
Zo zimáku aj TM ide tušim 63 priamo, takže nie je problém kúsok prejsť.
Reakcia na: Peter6607 #57:
No tak pozor, Ruzinov je aj Mileticka a ta praveze o priame spojenie Saleziani - Patronka pride. Na druhej strane, kazdy priemerne inteligentny obcan pochopi, ze sa da ist 60kou, alebo 50kou na ASMN a tam prestupit na 62, takze nejde o ziadne zhorsenie.
Reakcia na: Drnduska #46:
Aké dlhšie a neefektívne cestovanie? Ja si naopak myslím, že to cestovanie trolejbusmi sa konečne zefektívni. Spjenie L208 a 212 je vzhľadom na stav voz. parku dobré rozhodnutie, umožní to napríklad dostať sa z Ružinova na Patrónku priamo, čo doteraz nebolo možné.
Ja viem, že si ľudia ťažko zvykajú na zmeny, preto sme tam, kde sme.
To označenie liniek je síce podľa mňa krok späť, ale zvyknem si.
Reakcia na: d3k0 #54:
No s tym poslednym suhlasim, len ako to chceme spravit tak aby zostal rad 2xx cely volny? 🙂
Reakcia na: d3k0 #54:
A predsa este dodam jeden priklad - na konci roku 2010 doslo k reorganizacii elektrickovych liniek v Berne, a to celkom podobnym stylom ako sa to ide udiat s trolejbusmi u nas - vzajomne sa povymienali jednotlive useky liniek, pripadne pospajali s novootvorenymi radialami. Predtym jazdili linky 3, 5, 9, G. Pri zmene sa linky so zmenenymi trasami ocislovali zvacsa po novom:

polovica 3 - cislo zostalo
G + polovica 5 -> 6
polovica 5 + nova radiala -> 7
polovica 3 + nova radiala -> 8
9 zostala

Takze pristup, o ktorom som pisal v zavere predosleho prispevku, nie je nejaky neobvykly. A taktiez nie je neobvykle to, ze pri otvoreni novej trate sa zreformuje siet. Aj ked v tomto pripade to bolo otvorenie podstatne vacsieho rozsahu trati nez na Hrobonke 🙂
Reakcia na: 810zssk #20:
Pre zaujimavost uvediem, ze vo viacerych IDS sa cislami x0x (teda napr. 201) oznacuju linky MHD v prislusnej oblasti. Napriklad IDS v Poruri ma v Duisburgu elektricku 901, v Essene je zas elektrickova linka 101. Podobne sa to v poslednej dobe zmenilo aj na svajciarskej riviere, kde sa z trolejbusu 1 stala linka 201 (aka nahodicka 🙂 ) V nasom pripade by pri takomto rieseni linka 201 mohla zodpovedat MHD v Malackach.

Ale trosku koncepcnejsie - nebudem pojednavat o tom, ci je potrebne pre BID obsadzovat rady 2xx az 9xx. Ale ak sa uz raz nejaky rad bude prezentovat ako "linky na Zahori", tak by nemal nasledovat dodatok "okrem liniek 201 az 213". Ak to ma byt system, tak by nemal mat hned od zaciatku vynimky.

Co sa tyka pripomienky, ze "pozriem na oznacnik alebo CP a vidim ze je to trolejbus", tak na toto nie je potrebne oddelene cislovanie. Napr. ak by cisla trolejbusovych liniek na oznacniku boli "ekologicke zelene" a v CP piktogram, kazdy by hned videl, co je to za linku.

Moj osobny nazor je menit cisla na tych linkach, kde sa meni trasa, lebo stare cislo by bolo zavadzajuce. Plne suhlasim s Vladimirom...
Reakcia na: AAA #52:
Asi ťažko, lebo 204 by sa potom nemohla predkladať s 205, plus by nebol ani preklad 201+209 na úseku Predstaničné nám. - Trhovisko. ?
Reakcia na: 810zssk #49:
Možno by ešte DPB mohol zvážiť takú zmenu, že na Lovinského by sa presmerovala 209 a 204 by chodila na NOÚ a NÚSCH, keď je to spojenie Kramáre - Trnávka podľa reakcií odtiaľto tak potrebné.
Reakcia na: Drnduska #43:
Nuž, prezradíš nám, kamže to denne cestuješ?
Reakcia na: Petto #47:
Aj ja som za to aby trolejbusy boli zaclenene, ALE len pri zmenach trasy. Som zasadne proti precislovavaniu bez rozumneho dovodu.

No a co ze budu nespokojni? Nuz nespokojni cestujuci su ludia co pri prvej moznej prilezitosti preskocia do IAD.
Reakcia na: Drnduska #46:
Denne.

Sposobi to zrychlenie a zjednodusenie cestovania pre vacsinu cestujucich. To ze zrovna ty budes musiet prestupovat na tom nic nezmeni.
Reakcia na: Drnduska #46:
Pri sucasnych cenach benzinu, zaplnenych parkoviskach, nech sa paci len vytiahni auto (aj ostatni). No hotova katastrofa. Ja chodim do roboty na 3-4 prestupy a skacem tu ako ty ? Chodim 208+70+elina+33. Nic mi na tom nevadi,jedine ta nestastna Molecka
Reakcia na: 810zssk #44:
Ok, to som nevedel, potom mozu zostat 200kove tbusy. Ale som zastanca zaclenenia tbus liniek do abus radu 20-199. Ved tbusy jazdiado rovnakych oblasti ako abusy, pri ktorych plati oblastne oznacovanie. A co, ze budu nespokojni ludia. Ked si zvykla velka Petrzalka, zvyknu si aj ostatni v inych m.č. O par rokov bude rozdiel medzi abusom a tbusom minimalny . Unifikacia voz.parku hoc aj SORmi NB radu
Reakcia na: 810zssk #45:
Ako často jazdíš v MHD, že sa tak vyznáš? Spôsobí to len chaos, zmätok a dlhšie a neefektívnejšie cestovanie, a ešte viac ľudí sa vykašle na MHD a vytiahne autá, čo spôsobí zas len ďalšie spomalenie a tak dokola..ale však ľudia ako ty a tí múdri čo to vymysleli budú spokojný, to úplne stačí
Reakcia na: Drnduska #43:
Cital som si clanok. Ja v nom vidim, ze namiesto nahodne jazdiacich liniek budu funkcne preklady, efektivnejsie linkove vedenie. Ano, cast si bude musiet prestupit, a co ako?
Reakcia na: Petto #42:
Uz bolo 100x povedane, ze vyhradenie radu 200 pre BID nie je tak nevyhnutne ako sa prezentuje. Tiez by som ti rad dal do pozornosti, ze PDO BID neobsahuje ZIADNU linku s cislom nizsim ako 249.
Reakcia na: 810zssk #7:
Áno, strašne super rozložene, hlavne na Trnávke a na Kramároch...však ale tím čo nejsú odtiaľ, to môže byť jedno, a najviac tým ktorí to vymýšľajú a nemusia tým chodiť, jasné že som nespokojná keď miesto priameho spojenia na Kramáre budem mať priamy spoj na nejakú Lovinského o ktorej som doteraz netušila, že vôbec existuje! Fakt bez toho by som sa nezaobišla a skáčem od radosti...riadne si prečítaj článok a uvidíš to tvoje "primerané rozloženie"
Reakcia na: 810zssk #41:
A ked sa spusti BIDka (na sv.Dindi), tak budeme mat 2x202 napriklad ? Jedna ako tbus na DOlne Hony , druha ako abus Slovak Lines do Stupavy ? Ci ako si to predstavujes ? ?
Reakcia na: Vladimír #40:
K bodu 3: Prave preto navrhujem aby sa precislovali zmenene linky. Sucasne ale nevidim dovod menit tie co sa nemenia 😉
Reakcia na: 810zssk #39:
Zaujímavá diskusia. Môj názor je nasledovný:

1. Neexistuje užívateľský dôvod, prečo by trolejbus mal byť číslovaný v osobitnom rade od autobusov.
2. Prečíslovanie liniek, pokiaľ sa nemenia iné jej parametre, je protizákaznícky krok. Ospravedlnením môže byť len ozaj systémová zmena, ale taká sa udeje raz-dvakrát za históriu a nie každých 15-20 rokov (kua, linky H, 13, 213, 203, 44 a furt tá istá trasa).
3. Ak už raz niekto rozhodol, že v BA bude oblastné číslovanie u liniek cestnej dopravy, tak nadchádzajúce zmeny sú práve tým momentom, že "buď teraz alebo už nikdy". Keďže si linky medzi sebou vymieňajú časti trás, množstvo cestujúcich si bude musieť na nové číslo navyknúť tak alebo tak.
Reakcia na: Ike #38:
Tak aj tebe polozim otazku: naco je dobre precislovanie liniek, ktore sa vobec nemenia podla systemu, ktory aj tak nikto nepozna (a aj keby aj poznal tak mu je to nanic, lebo udaj "linka ide do Petrzalky", pripadne "linka ide do Race, alebo Vajnor" je dost useless)?
Reakcia na: 810zssk #36:
Nemyslim si, ze by precislovanie bolo zla idea. Len keby sa dodržiavalo 😕 A od začiatku malo byť celoplošné - a-busy, t-bus, nočáky a možno aj električky
Reakcia na: Ike #35:
Nie su to Beusaci? Trolejbusari zvyknu tie linky volat jednotka az dvanastka.
Reakcia na: Mike #34:
No ved prave. V 1997-2000 zbytocne precislovanie uz realizovali a bol to epic fail, lebo to vytvorilo vyrazny negativny image pre DPB bez nejakej zasadnej vyhody. Preco tu chybu opakovat teraz?
Reakcia na: Mike #34:
Ja som mal práve opačný "problém" 🙂
Do DNV chodila 121 ale povedať stodvadsaťjeden bolo dlhšie ako dvadsaťjeden a tak som ju volal 21ka 🙂 nakoniec ju tak prečíslovali ?

ale všimol som si, že aj 207 niektorí starí volaju sedmička....
Reakcia na: Ike #33:
To bude ako aj s oblastným označovaním 1997-2000, resp. zmenou tbusov v dec. 1999. Že súčasná generácia si na to už nikdy nezvykne, (u tbusov doteraz počúvam veľmi často, že idem na 215-tku, (pri 205) príp. "chodí tam trolejbus 213 (akoze 203)" "lebo dlhé roky to tak bolo a naraz to zmenia...". A mladá sa to naučí celkom rýchlo.
Chlapci, nech sa to prečísluje. Ľudia si zvyknú do 2 dní pri svojich linkách a šoto si zvyknú do mesiaca. 🙂
Reakcia na: Ttom #31:
Ale aku to ma vyhodu ze vies ze ti pride trolejbus?
ok, v tejto teme sa aj tak nikdy nezhodneme, kazdy ma svoje soto-sny a soto-cislovania ? mne to proste pride len o cosi prehladnejsie, ked ta skatula s palicami ma svoj rad, pozriem na oznacnik a rovno vidim, co je trolejbus a co ne, ked pozriem na tabulu s CP a viem ze na konci su vzdy CP t-busov atd... urcite nie zasadna vec, ale ked sa to uz tak raz robilo tych 71 rokov...
Reakcia na: intony #29:
Asi si to zle pamatam, ale nebola tam aj linka 12, ci 16?
Reakcia na: 810zssk #23:
U električiek je to trocha iné - hoci by išlo o prečíslovanie do jednociferného radu - išlo by o čísla, ktoré na radiálach historicky sedia...
Reakcia na: 810zssk #27:
Osobitné rady vznikli buď z historického vývoja (napr. v BA sa v čase zavedenia číselného označovania liniek tieto rady vytvorili, v Prahe sa začalo číslovanie od najbližšieho vhodného voľného čísla), alebo pri zavádzaní trolejbusov bolo komplet zreorganizované linkové vedenie, či vznikli linky úplne nové(tam by osobitné číslovanie bolo aj pochopiteľné). Ale napríklad v takých Budějoviciach sa s osobitným číslovaním pri zavádzaní 3. generácie TB ani nehrali.
Reakcia na: Ttom #25:
Ja neviem preco to maju, asi preto preco u nas, ze sa to proste tak robilo. Ale je to blbost.

Pokial ide o nocaky, tam je separatne cislovanie na mieste kvoli odlisnemu rezimu premavky. Pri elektrickach uz naozaj nie je nevyhnutne, aj ked je dobre vediet ze idem na elektricku lebo ta predsalen stoji trochu inde ako abus/tbus 😉 Pri BID naozaj oblastne znacenie nie je nutne, ale zas kedze ide o nove linky (= nikoho nepopletieme) tak why not?
Reakcia na: Petto #24:
Nie, nechcel som vytvarat separatne cislovanie.. chcel som v co najvacsej moznej miere ponechat existujuce cislovanie tam kde sa trasa nemeni (znizenim o 100ku ak rad 200 treba vykopnut). Nove/zmenene linky navrhujem plne integrovat do autobusoveho radu.
tak este jeden prispevok- ano separatne cislovanie t-busov nema v podstate logiku, potom nema logiku trebars ani separatne cislovanie nocnych liniek a v podstate ani elektriciek..ani BID liniek-nech su trebars v intervale 301-452 vsetky linky BID, ved kto tym cestuje sa za dva dni nauci...potom by ma ale zaujimalo, preco vo vsetkych (myslim) mestach CR/SR maju tie t-bus linky separatne cislovanie? a hlavne v tych malych?
Reakcia na: 810zssk #23:
Och, ty uz skrucas jablka s hruskami. Neviem, kde ja obhajujem ze tbusy by mali mat separatne cislovanie.
Ttom - pisal o tom,ze vsetky tbus linky by sa zmestili do ciselneho radu 11-20, tak som ti len v prispevku 22 napisal, ze by to bolo mozne, hoc by to bola hovadina !!!.

Ja som zastanca toho variantu co je vyssie v sprave : 33,40,44,46,47,48,49,60,62,64,71,72

a prave ty si ten co tu chces zase vytvarat nejake separatne cislovanie 101-112 + zakomponovanie niektorych tbus liniek do abus ciselneho radu
Reakcia na: Petto #22:
Och, takze najnovsie nie len nezmyselne precislovat trolejbusy, ale dokonca aj elektricky (predpokladam ze vies ako su tie elektricky navrhnute a ake linky zostavaju)! Super.

A prezradis mi konecne JEDINY dovod preco by mali mat trolejbusy separatne cislovanie?
Reakcia na: 810zssk #19:
Kludne linky 11-20 by uz mohli byt vyclenene pre tbusy, chysta sa aj reorganizacia tramvaji. Samozrejme to povazujem za nezmysel,aby 11-20 + 33 boli tbusy
Spomente si na prve precislovanie do systemu oblastneho znacenia. Ako to nasralo ludi. Preco to mate potrebu opakovat? Vidim to jednoducho, iba znizit cislo o 100ku + precislovat linky ktore budu zmenene.
Reakcia na: Valec #15:
Je kopa ludi co niekam cestuje obcas. Nevidim dovod zbytocne precislovat. Kedze kvoli BID jalove precislovanie chcu tak potom nech to ide na stovky namiesto 200viek... no a ked sa meni linkovanie tak nech sa tie nove linky uz presunu do bus radu.

Kazdopadne presuvat linky bez zmeny trasy do radu 20-99 povazujem za najvacsi nezmysel na svete.
Reakcia na: Ttom #14:
A elektrickova L11 co? Ci aj elektricky chces uplne zbytocne precislovat?
Reakcia na: Petto #12:
Vsak nerozlisuje, preto NECHCEM separatne cislovanie pre trolejbusy. Avsak, pokial sa nemeni trasa, nemalo by sa zasadne menit cislo.

Najlepsie by bolo neprecislovat nic co sa nemeni.
Reakcia na: Ttom #14:
202=12, 203=13... 210=20, 212=22 ? A aký by to malo prínos? Viď #15.
Reakcia na: Petto #11:
Otázne nakoniec je, či tam tá chýbajúca kapacita bude aj chýbať. Čo sa prekladu týka, v smere na Kramáre je dôležitý akurát tak na Sokolskej, keďže pod stanicou určite nikto (na iných zastávkach už o tom ani netreba uvažovať) nebude behať z jednej zastávky na druhú kvôli tomu, aby že z tej druhej ide tbus o 3,5 minúty skôr.
Reakcia na: 810zssk #10:
Teda, to je vynález. Ak sa raz zmení číslo linky, tak je úplne jedno, či z 205 na 60 alebo na 105. Kto tým cestuje denne si nové čísla zapamätajú za dva dni, kto tým necestuje ten k tomu žiadnu asociáciu aj tak mať nebude, takže jediný prínos je pre šotoušov, ktorým sa to bude možno ľahšie pamätať.
Reakcia na: Ttom #13:
teda odobrat by nestacilo, 201=11 atd.
Reakcia na: 810zssk #10:
ja navrhujem ponechat 201-212...a kedze to nejde kvoli uzasnej BID, tak odobrat tu 2 na zaciatku (ak by sa dovtedy menili aj el.)...velmi zlozite? ,
Reakcia na: 810zssk #10:
Haha - to si vymyslel este vacsi nezmysel ako Ttom. Dva systemy na cislovanie tbus liniek , ouu yeah koncepcne jak svina ?.
V com rozslisuje laik cestujuci vozidlo tbus a bus ? V takmer nicom , idu po ceste oba typy vozidiel, tbusy idu do oblasti kde jazdia abusy v oblastnom oznacovani. Potom naco zostavala 33tka 33tkou ?
Reakcia na: AAA #9:
Tiez si myslim, ze sa o rozumnom preklade na Kramaroch nemozeme bavit. 62ka bude mat take meskania z Prievozu + stastny semafor na Stefanikovej pred SAV a sme doma ?. Je pravda ze v sedle bude 16 spojov oproti 18, (v poobednej spicke 16 namiesto 20) ale tak teraz uz budu primarne klby na 62ke a nie ako teraz hala-bala 208 a 212,cize ten rozdiel v kapacite sa trosku znizi.
Reakcia na: Ttom #8:
Takze namiesto nezmyselneho precislovania navrhujes nezmyselne precislovanie. Kriste pane. Prezrad, aku vyhodu ma samostatny rad pre trolejbusy?

Nie som fanusikom samouceloveho precislovania, podla mna najlepsi system by bol:
- Linky kde dochadza k zmene trasy presunut do autobusoveho radu (46, 47, 48, 62, 64 a 149)
- Linky kde k zmene trasy nedochadza presunut do 100koveho radu (101, 102, 103, 105, 110, 111)
- Po sprevadzkovani Patronky obojsmerne precislovat 111 na 22 s poznamkou "ide po Vojensku nemocnicu"
Reakcia na: 810zssk #7:
Trolejbusy častejšie v podstate nepôjdu. Mňa vždy fascinuje ako celkom rozumní ľudia z tejto stránky vedia pomaly každú redukciu vyzdvihovať do neba ako skvalitnenie dopravy. Napr. o takom detaile ako zhoršenie intervalu v RŠ sa v článkoch veľa nepíše. A počet spojov v sedle sa taktiež zmenší aj na Kramároch. V súčasnosti tam premáva v sedle 18 spojov za hodinu v jednom smere, po novom to bude 16. A síce je pravda, že je modelovaný preklad, no neverím, že v smere na Kramáre aj ten preklad bude reálne fungovať.
mne osobne asi najviac vadi to oblastne oznacovanie - to je ale moja osobna antipatia voci podla mna jednej z najvacsich hluposti v dejinach "DPB"...myslim si ze by bolo lepsie mat t-bus linky vo vlastnom rade...mozno tak navrat k c.10-20 po redukcii elek.liniek, tych nie je potrebnych viac ako 5-7? ?
Reakcia na: Drnduska #6:
To ze trolejbusy pojdu castejsie, lahsie sa bude prestupovat a spoje budu primerane rozlozene je siperblbost? Ci len neochota zvyknut si na zmenu?
To zas vymysleli superblbosti...myslela som si, že bratislavská MHD sa viac dokašlať nedá, ale mýlila som sa
no a za taketo zbytocne studie vyhadzuje DP peniaze kazda studia a nadveznost liniek je o hovne pokial nebude mat mhd vlastny pruh a policia nebude dosledne postihovat auta obmedzujuce jazdu v tomto pruhu
prosím Vás nemate link na tu zmenu električirk o ktorej sa tu všetci bavia ? diki
Reakcia na: Valec #2:
predsa na obnovenie zrušenej "superdôležitej" zrdžujúcej zastávky Vazovova... ?
Keď tak čítam ten dovetok napadá ma, načo potom takýto neschopný referát vôbec existuje. ?
Dobré ránko spachtošom... Čo tak reformu električiek, ten dnešný stav je zvrhlosť... Ďakujem...

Trolejbusy fajn, až na tie linky 49 a 149... ?