Trolejbusy budú jazdiť častejšie a aj na Hroboňovu

Trolejbusové linky sa zmenia, aby boli atraktívnejšie. Pribudne aj celodenné spojenie po novej trati na Hroboňovej.

Trolejbusová sieť zažíva v posledných rokoch obrodu. Po postavení trate na Dlhé diely (2006) sa k záveru minulého roka dokončila trolejbusová trať na Hroboňovej ul. Pre nasledujúci rok je naplánované rozšírenie trolejbusovej trate na Patrónke tak, aby sa dalo cestovať z Patrónky aj na Kramáre či k hradu, nielen z Kramárov na Patrónku. Obnova vozidlového parku trolejbusov síce v Bratislave zaspala, ale napriek tomu sa podiel trolejbusov v MHD zvýši.

Posledná zmena trolejbusových liniek sa udiala v roku 1999. Odvtedy sa však zmenilo smerovanie aj dopyt cestujúcich. Zatiaľ čo niektoré linky – napríklad na Šancovej – kapacitne nepostačujú, iné jazdia poloprázdne. Dopravný podnik preto prišiel so zmenami v trolejbusovej doprave, ktoré by mali zatraktívniť dopravu. Viaceré úseky doterajších liniek budú spojené do nových trás, zvýši sa územie s atraktívnym intervalom 6 minút v rannej špičke a zlepšením intervalom 7-8 minút počas pracovného dňa. Zjednotenie intervalov na viacerých linkách prinesie aj spravidelnenie dopravy.

Zároveň prichádza do úvahy aj zmena číslovania trolejbusov v súvislosti so zavádzaním Bratislavskej integrovanej dopravy. Zmenené (prípadne všetky) linky by tak mohli dostať čísla podobne ako autobusy, kde prvá číslica reprezentuje mestskú časť, odkiaľ/kam smeruje. Prvá etapa zavádzania tohto číslovania prebehla už v roku 2007 pri reforme nočnej dopravy, pri ktorej vznikli trolejbusové nočné linky N44 N47N72. Zmenené denné linky by mali niesť rovnaké čísla.

Nové trasovanie

Linka*

Trasa / popis zmeny

33

Molecova – Hany Meličkovej – Dlhé diely

bez zmeny

40 / 210

Hlavná stanica – Šancová – Račianske mýto – Karadžičova – Autobusová stanica

bez zmeny

44* / 203

Koliba – Hodžovo nám. – hrad – Búdková

bez zmeny trasy, zlepšenie intervalu v popoludňajšej špičke z 15 na 12 min

46

Šulekova – Hodžovo nám. – Mickiewiczova – Záhradnícka – Svätoplukova – Mlynské nivy – Miletičova – Ružová dolina

spojenie súčasných liniek 207 a 208, zlepšenie intervalu v popoludňajšej špičke z 15 na 12 min oproti pôvodnej linke 207

47*

Valašská – hrad – Hodžovo nám. – Mickiewiczova – Záhradnícka – Jégého – Zimný štadión

spojenie súčasných liniek 207212, zlepšenie intervalu v popoludňajšej špičke z 15 na 12 min oproti pôvodnej linke 207

48

Národný onkologický ústav / NÚSCH – Stromová – Pražská – Šancová – Trnavské mýto – Miletičova – Ružová dolina

spojenie doterajších liniek 206209 do jednej s intervalom 6 minút v rannej špičke a 7,5 min cez pracovný deň; obsluha NOÚ a NÚSCH striedavo každým druhým spojom

49 / 211

Národný onkologický ústav – Nemocnica Kramáre – Vojenská nemocnica

60 / 205

Rajská – Mlynské nivy – Svätoplukova – Záhradnícka – Jégého – Trnávka

bez zmeny trasy

62

Vojenská nemocnica – Nemocnica Kramáre – Stromová – Pražská – Hodžovo nám. – Ul. 29. augusta – Mlynské nivy – Prievoz – Cintorín Ružinov

spojenie doterajších liniek 208 a 212 do jednej s intervalom 6 minút v rannej špičke a 7,5 min cez pracovný deň

64

Lovinského – Hroboňova – Pražská – Šancová – Trnavské mýto – Trnávka

71 / 201

Hlavná stanica – Šancová – Trnavské mýto – Miletičova – Gagarinova – Dolné hony

bez zmeny trasy, zlepšenie intervalu v sedle pracovných dní z 8 na 7,5 min

72 / 202

Rajská – Mlynské nivy – Gagarinova – Dolné hony

bez zmeny trasy, zlepšenie intervalu v sedle pracovných dní z 8 na 7,5 min

149

Národný onkologický ústav – Nemocnica Kramáre – Valašská

 * Poznámky:

  • nové čísla všetkých liniek sú len orientačné, predstavujú jeden z viacerých variantov
  • v prípade použitia tohto číslovania by súčasná minibusová linka 44 mala byť prečíslovaná na 145
  • linka spájajúca Valašskú s Kramármi má vzniknúť na základe pripomienky magistrátu k reorganizácii
  • po vybudovaní obojsmernej trolejbusovej trate na Patrónke má byť linka 47 predĺžená k Vojenskej nemocnici

Linka na Hroboňovu je nepriamo podmienená získaním príspevku z fondov EÚ na zrealizovanú trolejbusovú trať. Počet používateľov trolejbusovej MHD na Hroboňovej by mal v roku 2013 dosiahnuť hodnotu 800 tisíc. Zmenami dôjde k zvýšeniu výkonov ekologickej trolejbusovej dopravy a k zvýšeniu jej podielu na celkovej MHD.

Spolu s trolejbusmi by sa mala meniť aj autobusová doprava. Linka 41 by sa mal skrátiť po Hroboňovu a nadväzovať na trolejbusy linky 64. Podrobné zmeny a parametre liniek sú uvedené v samostatnom článku.

Reorganizáciu trás trolejbusovej dopravy schválila na včerajšom (15.2.2012) zasadnutí Komisia dopravy a informačných systémov mestského zastupiteľstva. Do platnosti by mala vstúpiť v druhej polovici marca alebo začiatkom apríla.

Doplnené: Komisia dopravy a informačných systémov schválila predložený materiál „Návrh na zmenu organizácie trolejbusovej dopravy“ s výnimkou dopravno-technických riešení a s pripomienkami zástupcov magistrátu.

Doplnené 21.3.2012: Vzhľadom na pripravované dobudovanie trate medzi Vojenskou nemocnicou a Patrónkou by sa reorganizácia trolejbusových liniek (s výnimkou novej linky premávajúcej po Hroboňovej ulici) mala uskutočniť až po dobudovaní spomínanej trate.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #138:
Ale ešte hlbšie v čase dozadu:
77/177/277/79/179/279 = 111 ☺
Reakcia na: lostrail #140:
Asi len málo cestujete... ?
Reakcia na: lostrail #140:
Čo vystresuje kardiakov? Však celú cestu z mesta môžu čumieť na obrazovku kam to vlastne ide a pri najhoršom na Vlárskej prestúpiť. Však ich to neodvezie až do Malaciek, aby sa polhodinu viezli späť.
Reakcia na: lostrail #140:
Staci ist do Viedne (napr. L77A)
Zvlastne, ze som sa nestretol s tym, ze by inde ako na Slovensku linky chodili inak v koncovom useku trasy. Ale iste to par kardiakov pekne vystresuje, najma vdaka meskaniu v zapche. Nastastie trolejbusy vyuzivam len sporadicky, lebo po novom to bude iny gulas.
Mňa by skôr zaujímalo ako to bude s linkami 49 a 149 - ak by platil tento linkový variant.
Reakcia na: lostrail #137:
"logika, ze kazdy druhy spoj chodi inde, je tak typicka pre DPB a tiahne potuchlinou byvaleho rezimu"

Je zaujímavé, že s takýmto riešením sa môžeš stretnúť hocikde vo svete (či už na západ alebo na východ) a práve DPB je skôr výnimkou - keďže väčšinou tu existujú samostatné čísla, viď 31/39, 91/191, 92/192 (a pár rokov dozadu napr. aj 77/177/277, 79/179/279).
Hm, dufam, ze konvencia 200-vkoveho oznacovania nebude zasliapana v prospech tychto cisel, lebo teda neviem, ci som to len ja, co si pamata oddelene ciselne intervaly lahsie a tak vie lahsie zaradit, ci ide o trolejbus alebo autobus (a tym si aj priradit pribliznu predstavu o linke) alebo s tym budu mat problem aj ini.

Navyse spajanie liniek 207+208 a 206+209 mi nepride vobec ako stastny tah. Este ta prva dvojica s odretymi usami budiz, ale logika, ze kazdy druhy spoj chodi inde, je tak typicka pre DPB a tiahne potuchlinou byvaleho rezimu, ze az. Vid napr. 80tka. Kto sa v tom vyzna? Lebo ja teda nie. Vznikaju tym len zbytocne mysterie a obavy, ci ten, co pride, uz pojde tam, kam chceme, aby isiel. Ked si take nieco spojime napr. so zapchou a nevyhnutnym meskanim, vznikne len zbytocny chaos.
Nerozumiem tomu, preco v BA sa este aj v tomto musi ist proti vsetkym trendom a MHD sa zneprehladnuje este viac.
Reakcia na: Kobenhavn #135:
Oblastne oznacovanie je aj tak len sotousovina 😉
Reakcia na: Majo #134:
Nemôžeš dať číslo 121 linke 210 lebo nejde do DNV a nesedí to s oblastným označovaním ?
U linky č. 210 by som po novom radšej zvolil číselné označenie 121, a nie 40 (skrátená verzia linky č. 21), u linky 207+212 (Zimný štadión - Valašská) radšej č. 40, a nie 47 (takto to sedí v oblastnom systéme) a u linky 208+212 (Cintorín Ružinov - Vojenská nemocnica) radšej č. 47, a nie 62 (Cintorín Ružinov je takmer už vo Vrakuni, takže preto 7 a 4 je Vojenská nemocnica).
Reakcia na: Peter6607 #126:
Na toto mozem napisat len jedno : ?
Reakcia na: Ike #130:
V ramci zachovania spojenia ,by som tam ponechal ci uz tu 149 alebo radsej tu predlzenu 47 k NOU (kazdy druhy spoj). Po zatrolejovani Patronky samozrejme presmerovat 47 k Vojenskej co je aj v plane, 22 zrusit a 62 obojsmerne cez Patronku k VN ( trat Zahoracka ako manipulacna)
Reakcia na: Peter6607 #129:
To som nepovedal ?. Ked karoseria, tak Mercedes alebo Solaris ale to uz je trochu mimo tejto temy
Reakcia na: Petto #110:
204 Chodí z Valašskej takmer prázdna...
Reakcia na: Petto #128:
Hlavne, ze SOR je pre nase cesty ako stvoreny.
Reakcia na: Peter6607 #126:
Poruchovost sa podstatne znizila zatrolejovanim Riviery. Ja tiez tvrdim, ze Skodovka si svoju ulohu splnila na min. 95%, ale co z toho, ked spolahlivost karoserie Citelis je polovičná ? Rovnake chyby ako Shitelis 12metrovy abus. Karoserie Citelis su podla mna na pekne rovne francuzske cesty a nie na rozdr*ane SK cesty.
Reakcia na: Solider #125:
Len ako oblbnut EU,aby sme dostali cash aj na nove vozidla pre mozno novu trat do Lamaca ci Avionu? ?
Reakcia na: Petto #123:
To bude asi tým, že jazdia na DD a kazí sa im najmä diesel agregátor. Ostatné poruchy sú bežné aj u iných typoch trolejbusov. Škoda 25Tr je ako trolejbus spoľahlivá a kvalitná.
Reakcia na: Petto #117:
Lamač z EÚ fondov by nebol zlý nápad...
Reakcia na: Valec #119:
Nebolo by na škodu čo-to si z toho ukrojiť.
Reakcia na: Valec #119:
No len aby im tie nove 25trky viac nestali ako jazdili, vid nase 25tr v BA. ?
Reakcia na: Valec #119:
Stále neviem pochopiť, prečo DPB kúpil len 2 ojazdené vozy, keď sa od vtedy stihlo vyradiť v SR a ČR cez 50 kĺbov. A to si ešte nevedeli vybrať poriadny kus. (oba sú s nápravami HN2)
Reakcia na: Petto #110:
Nie je pravda, že tým nikto nechodí. Priemerne aspoň 2-3 ľudia sa nájdu vždy. Či snáď očakávaš, že na jednej zastávke nastúpi 20 ľudí?
Reakcia na: Petto #117:
No vidis, sam si si odpovedal. Postavis trat do Avionu a potom co? Budeme sa na nu pozerat?
Reakcia na: Solider #103:
Napríklad tu sa toho o rok dosť "uvoľní":
http://zlin.idnes.cz/zlin-nakoupi-25-novych-trolejbusu-za-vice-nez-ctvrt-miliardy-pla-/zlin-zpravy.aspx?c=A120216_1733883_zlin-zpravy_sot

Najlepšia na celom článku je veta "Vozový park Dopravního podniku není příliš mladý. Průměrné stáří trolejbusů je kolem dvanácti let." Kam sa na to hrabeme.
Reakcia na: Solider #116:
Áno, mala by ísť po 6613.
Reakcia na: Valec #114:
Inak, naozaj zaujimave. Ani sa o tom neuvazovalo a vyzera to tak, ze po Patronke pribudne tento rok aj ta nova trat "Trencianska", ale taky AVION, kde by nikto nepochyboval o 800 000 rocne, tak tam sa ani za svet nic neurobi. Ale asi aj preto,ze ak by nam prispeli na novu trat Avion, ci SCIFI Lamac , tak nove tbusy nam EU fondy (aspon zatial) nepreplatia a mesto (DPB) by tam nemalo s cim jazdit, lebo na nove vozy nejsu love. ?
Reakcia na: Peter6607 #115:
Takže 6604 pôjde na GO?
6604 mohla kľudne ísť na prehliadku ako 6629 a doraziť to do apríla tohto roku, kedy pôjde na GO. To sa len šoto-náviky Hroboňovej opäť ukázali.
Reakcia na: Petto #113:
Áno, po Lidl. Od súčasného výstupišťa je to až 400 metrov (bežná dochádzková vzdialenosť), pričom Rozadol je v polovici tej trasy (takže viac ako polovica ľudí bude aj tak chodiť na pôvodnú zastávku). A keďže nikdy som nevidel 207 alebo 209 vychádzať z Trenčianskej s viac ako piatimi ľudmi, takže som strašne zvedavý, aký prínos napíšu do toho EÚ-projektu. Snáď len nie zas 800 tisíc cestujúcich za rok.
Reakcia na: Valec #112:
Myslel som predlzenie 40tky len rano na Hranicnu, potom je to fakt zbytocne, bo ludia koncia rozne v tych novych BSC , ale zacinaju hromadne na cca 8:00 +- polhodina.

Pokial viem, na Trencianskej sa to chce len potiahnut k Lidlu, neviem aky je na to vas nazor, chodim tam sem-tam na šišu ale len podvecer, z coho neviem realne posudit,ci to tam tak treba. Pribudol tam ten obytny komplex ROSADOL a 74 im obmedzili (zast- Mliekarenska) ,cize skor ANO predlzeniu novej tbus trate.
Reakcia na: Petto #109:
Ale čo to komu bude po rannej špičke platné?
Reakcia na: Petto #102:
No vidíš, a mesto (v spolupráci s DP) považuje za dôležitejšie predĺženie trolejbusovej trate na Trenčianskej.
Reakcia na: AAA #106:
Spojenie: Valasska- Kramare mame moznost vidiet ake je dnes potrebne (nikto s tym nechodi v 204 !!! ), ale tiez sa priklanam k predlzeniu 47 K NOU (kazdy druhy spoj len). Nevravim, ze spojenie Palisady- Valasska - NOU bude žat uspechy ovela viac, ale v ramci zachovania spojenia by malo zostat dane spojenie ako dnes , hoc aj modifikovane + zredukovane.
Reakcia na: Solider #107:
Ano,su to ranne spicky iba, v podstate po spicke mozu ist na 62tku. Ale stale je tam problem - Trnavka moze stale len na 62tku dat sola ? .
Reakcia na: AAA #106:
Ked tak potiahnut vybrane spoje 47 k NOU.
Reakcia na: Petto #104:
25 vozov celodenne? Už nie sú 201/13 a 202/12 ranné delenky? Lebo kebyže ešte sú, tak tie vozy môžu jazdiť celý deň.
Reakcia na: Petto #97:
Podľa mňa by linka Valašská - Kramáre (nie však len nemocnica, ale aj zastávky Magurská a Siemens) mala existovať, pokým sa nevytvorí rozumná a bezpečná možnosť pešieho presunu na zastávku Pri Suchom mlyne, čo sa v Autoslave neudeje asi nikdy. ?
Reakcia na: 810zssk #99:
Ja súhlasím s Pettom a naozaj si myslím, že predĺženie 210 na Hraničnú je vhodné.
Reakcia na: Solider #103:
6604 je vraj dlhodobo odstavena. Cize cca 38, z toho furt je daco v Zlineri , to mas 35-36 a odstavene su tiez vzdy nejake 3-4 . Ostane ti dajme tomu 30-32 schopnych vozov, na 71 potrebujes 13 vozov, na 72 12 vozov. T.j 25 uz mas obsadenych. Dalsi problem je, podla vsetkeho zostane vyprava 62ky aj z Trnavky a bohuzial ta nedisponuje klbom ?
Reakcia na: Petto #102:
Tak nech najprv dajú do prevádzkového stavu čo najviac kĺbových vozov. S 39 vozmi to nie je možné? 6604 už nie je vyradená? Nákup ojazdených vozidiel za pár šupov?
Reakcia na: Solider #101:
Dalsie nove klbaky trolejbusy su uz vo vyrobe ??? ? Ešte veeelmi vela vody pretecie Dunajom, kym sa objavia nove klbaky tbusy a bude plne klbova 62(212) Ako mi povedal kolega na ICQ, vsade sa neda robit v MHD koncepcia. Preto treba riesit teraz a rychlo a nie cakat na nove vozidla resp. SCI-FI elektricky po Prievozskej. Nova 46(207) nebude riesit vobec nic v obsluhe danej oblasti, interval rano,sedlo bude rovnaky ako terajsia 207 ( jedine + poobedna spicka,ale to je viacmenej jedno - poobede koncia vseliak zamestnanci v BBC+ Apollo )
Reakcia na: Petto #100:
Ja osobne si myslím, že ak bude L62 plne kĺbová a L207 (resp. 46) s lepším intervalom, ako dnes, tak tam bude už menší problém. L210 je aj podľa mňa nekoncepčný zásah. Do budúcna sa treba skôr orientovať na výstavbu električkovej trate na Prievozskej.
Reakcia na: 810zssk #99:
A ty mas nejaku dopravnu skolu ? Ze ides urcovat co je koncepcne a co nie ??? Cestujes tade rano ? Na 99% necestujes. Mas ine riesenie na obssluhu Apollo BSC I,II + BBC ? Sem s nim. Mile rad si to precitam ?
Reakcia na: Petto #96:
Na L210 na Hranicnu.
Reakcia na: TomJ #90:
Načo by chodil kĺbak na NOÚ? Asi nepoznáš vyťaženosť L209 a vôbec, že takáto zmena by nič nevyriešila. Ak sa vyrieši priechod pre chodcov pri zastávke Magurská, tak potom to už taký veľký peší presun nebude. A pokiaľ bude kvalitný prestup na hrane, tak bude ešte o problém menej. Nedá sa všade doviezť priamo pred bránu.
Reakcia na: TomJ #94:
Ci 47 alebo 64 na Kramare, mas pravdu, je to jedno, aj tak by som tam netahal kazdy spoj ci uz predlzenej 47 alebo 64 z Valasskej/Lovineskeho na NOU. Ved asi poznas vytazenie dnesnej 204 v useku Valasska - Kramare.
Reakcia na: 810zssk #93:
Nechapem tvoju pripomienku teraz.
Na co narazas ???
Reakcia na: TomJ #94:
Predpokladám, že nikto nemá žiaden relevantný prieskum, odkiaľ aké množstvo ľudí a ako často cestuje na Kramáre. Takže akékoľvek špekulácie budú stále len varenie z vody, resp. len miešanie vlastných pocitov a dojmov.
Reakcia na: Petto #92:
A aký by bol rozdiel v tom, či by sa na Kramáre potiahli určené spoje linky 47 alebo 64? Čo sa týka prehodenia trás 48 a 62 – máš pravdu, len treba zistiť, čo je dôležitejšie – či spojenie z TrMy alebo z Hodžka na Kramáre (keď sa tu stále píše o tom, že na Kramáre chodí hodne Novomešťanov).
Reakcia na: Petto #92:
Paci sa mi, ze este to linkovanie ani nie je zavedene a uz sa vymyslaju absolutne nekoncepcne zasahy.
Reakcia na: TomJ #90:
Len zamenou konecnych 48 a 62 nic nevyriesis, potom zase by si urval spojenie Hodzovho a Kramarov-nemocnica.
Predlzovat 64 z Lovinskeho na Kramare je somarina, to by bolo +2 sola do vypravy
149tka pride aj mne blbost, ale to sa dalo riesit predlzenim niektorych spojov L47 z Valasskej na NOU/NUSCH.

Okrem toho suhlasim s predlzenim 40tky az na Hranicnu aspon vo vybranych casoch. Apollo I,II pribudli a povedzte mi co sa tam pridalo v MHD ??? Nic !!!
Chodim tade denne. Ak by neboli vozy, tak nech ma rano 40tka interval 10 minut a nie 7,8 a sla by teda az na Hranicnu
Reakcia na #90 od TomJ:
Ale nech sú šoféri radi že majú viac "krátkych" liniek aspoň sa nemusia ťahať naValašskú a Kramáre ? ? ? ?
Reakcia na: david1 #79:
Ja by som skôr navrhoval, aby sa iba vymenila konečná liniek 48 a 62 na Kramároch, teda 48 by chodila k VN a 62 striedavo k NOÚ a NÚSCH. Druhá vec je, že 64 by sa mohla potiahnuť z Lovinského cez Valašskú na Kramáre a tým by sa vybavila tá linka 149 (načo mať dve linky, keď môže byť jedna?). Ak by nebolo dosť vozov, tak aspoň každý druhý spoj potiahnuť cez Valašskú na Kramáre.
Reakcia na: Peter6607 #88:
Určite sa plánuje, v smere od Saleziánov už vidno aj kde bude výhybka na Jelačičovu.
Mám ešte jednu otázku. Plánuje sa obnoviť obratisko na Jelačičovej po otvorení Centrálu? Napríklad linka 46 by tam mohla zachádzať.
Reakcia na: ivanbuto #71:
Ja viem, prečo. Akurát som myslel, že keď sa zlúči 208 a 212, kĺby na nich dnes prerozdelné by dokázali utiahnuť 62. Záleží na počte vozidiel, ktoré si linka vyžiada.
Reakcia na: 810zssk #82:
To myslím nie je Emilova starosť ,že linkovanie sa mení aj kvôli problémom s výpravou a vozov schopných prevádzky skôr ubúda ako pribúda.
Reakcia na: intony #80:
Na mytach mas vsetky el. linky na radialach. Na Obchodnej momentalne po jednej . Ak by nechodila L15 tak ti chyba spojenie na Vajnorsku.
Reakcia na: 810zssk #82:
Neviem, nevidim do vypravy, ale jeden spickovy voz by sa snad nasiel, co ma prehliadku naplanovanu po 10ej... Mozno ani to nie, mali by ostrejsie obraty 2 hodiny. Pri tak kratkej linke by to hadam nikoho nezabilo. To uz je vecou technologie dopravy...
Reakcia na: ivanbuto #72:
Moje skusenosti s 209+201 (pridu za sebou na zastavku) su take, ze vacsina ludi (dochodcov) co idu z Trnavskeho myta na Trhovisko tak nastupia do 201 lebo 209 nepoznaju.
Usek Trhovisko-Mileticova bol kedysi pokryty L86 a to bol pre okolie Prievozka-Mileticova super spoj (na jednu aj druhu stranu). Po jeho zruseni ostala diera, ktora by sa dala ciastocne zaplatat L68, ktora by nesla po Kosickej ale si predlzila trasu cez Mileticovu a Prievozsku. Inak teoreticky je tento usek pokryty prestupom 209+207 🙂 ale to uz sa radsej prejdem od Trhoviska na Prievozku peso...
Reakcia na: Emil #81:
A kde na tu 210 vezmes vozy?
Jablcka a hrusticky je hodne blby priklad. Ranne vlaky narvu 201 na prasknutie uz na STANICI a tam 209 nechodi a 99% tych ludi vystupi na Mileticke pri BBC. Nikto z nich sa neprejde na predstanicne vyuzit 209ku.... 210 ide poloprazdna len po AS ... Viem co pisem chodim tade kazde rano.
Predlzenie 210 by prinieslo o.i. aj moznost ludom vystupit kdekolvek medzi AS a Miletickou....
Reakcia na: david1 #79:
Tak vysvetli či jednoduchší/zložitejší prestup je medzi električkami a 204 (v dnešnom intervale 10-12 minút) na Trnavskom mýte alebo ponovom možný prestup medzi električkami a 212 (v intervale 6-8 min.) na Kollárovom námestí?

Linka 209 jazdí menej vyťažená a linka 204 je na prasknutie. V prípade navrhovanej silnej 209 sa cestujúci rozložia, nakoľko nebude dôvod čakať na "svoju" linku 204 10-15 minút. To isté platí aj o 206 a 212, ktoré tiež bývajú kapacitne rôzne vyťažené.
Stale sa zastavam nazoru ,ze zrusenie priameho spojenia Nem.Kramare a Racianskeho a Trnavskeho myta je zle riesenie hlavne pre ťažko mobilnych cestujucich,ktory budu absolvovat o jeden prestup viac. /prvy je z elektriciek/ Nemocnica patri pod Nove Mesto. To ako keby chodila k Petzalskej nemocnici priama linka napr. z Prievozu a Petrzalcania museli na nu prestupovat. L209 doteraz nechodila moc vytazena aj ,ked uz doteraz pomahala L201. Plna bola vzdy L204 po Nemocnicu. Mozno prehodenie tras novych liniek 62 a 48 by bolo riesenim. 62 cez Trnavske k Voj.Nemocnici a 48 cez Hodzovo a Nivy na Hranicnu. Vznikla by vyrazna posila v useku Predstanicne -Prievozska.
Reakcia na: AAA #67:
No len to asi zabuda na to ze 209 bude po novom jedna z nosnych liniek pre Kramare 🙂
Reakcia na: Emil #74:
Fajn, ideme na jablcka...

Mas v tasticke dve jablcka a dve hrusticky. Viacej jablcok tam uz dat nemozes... tak si kupis este jednu tasku do ktorej sa daju dat iba hrusticky. Prelozis do nej dve hrusticky.. do tej prvej tasky sa ti zrazu zmestia styri jablcka, takze aj taska len na hrusticky ti pomohla odniest viac jablcok.
Reakcia na: Emil #74:
Medzi Predstaničným a Trhoviskom ide 201 ľudoprázdnou zónou alebo v tomto úseku ľudia vôbec necestujů, keď vravíš, že posilnená 209 nikoho nepoberie?
Podľa mňa mali by byt' vôbec zrušený konečne zastávky Rajská, Ružová Dolina a Zimný Štadión a zavedené spojenie Hlavnej stanici so Štefanovičej
Predlzenie 210:
Zataz ide z HLAVNEJ STANICE na MILETICOVU. V tom ziadna 209 v preklade nepomoze...
Reakcia na: Petto #55:
Hm, a tie ďalšie vozidlá do výpravy na predĺženú 210 vyčarujeme?
Reakcia na: 810zssk #65:
Pravdu máte obaja.
Preklad 201+209 umožní rovnomernejšie vyťaženie na úseku Predstaničné nám. - Trhovisko (aj keď v rannej špičke je to trochu otázne, keďže 209 bude chodiť zmeškaná z Kramárov... ale tak či tak to bude lepšie ako dnes).
Na druhej strane úsek Trhovisko - Miletičova pokrýva len 201 - tam sa to už viac posilniť v súčasnom stave nedá.
Reakcia na: Peter6607 #54:
Jednoducho preto, že nie je dosť kĺbových vozov na plnú výpravu 201+202+208 (212). Takže bude to fungovať asi tak, že všetky kĺby, čo budú k dispozícii, pôjdu na 62 a zvyšok budú krátke. Ale oproti dnešku by to mohlo byť trochu zlepšenie, keďže časť kĺbových je na 208/1-5 a časť aj na 212, napriek tomu, že by mali byť na 208.
Reakcia na: 810zssk #53:
No, ale tu práveže má byť preklad 201/210 z Hl. st. v rannej špičke. Tento preklad je aj cez víkend.
Totiž, na 201 existujú tzv. zápchové vyrovanania (predĺžené prestoje na Hlavnej stanici v rannej špičke), funguje to tak, že síce z Dolných honov ide 201 v 6 min. intervale, zo stanice ide ale v 8 min. intervale (plus mínus). Do akej miery tieto zápchové vyrovanania po zmene zostanú, je otázne (u 202 možno pôjdu preč), ale každopádne bude snaha ranný interval 210 prispôsobiť tak, aby bol v preklade s 201. V súčasnosti je síce 210 posilnená ráno na 10 min., ale v preklade s 201 nie je.
Reakcia na: Petto #55:
Linkove vedenie by sa nemalo riesit platanim hlava-nehlava bez ohladu na skutocny pocet disponibilnych vozov, bez ohladu na zmeny dopytu v priebehu tyzdna i samotneho pracovneho dna...
Reakcia na: Valec #63:
L209 natrieskaná práve nie je, ale slušne obsadená áno.
Reakcia na: 810zssk #65:
Valec asi myslím na to, že tou 209 pôjde len zanedbateľná menšina. ?
Reakcia na: Ari #64:
Co je zle na 205?
Reakcia na: Valec #63:
Este raz: ti ludia pojdu nadalej 201 (71), ktora ale bude prazdnejsia, lebo cast cestujucich pojde 209. 201 vdaka tomu lepsie zvladne napor.

To sa tak tazko chape?
aj po tých to zmenách zostava trolejbusová sieť zložitá. veľa krátkych liniek, väčšinou s nezmyselnými trasami v centre, najstupídnejšia je 205 ?
Reakcia na: Vladimír #62:
Ale Emil píše, že vyťaženie je až po biznis centrá. Preto nechápem čo komu pomôže, že po Trhovisko bude môcť využiť L209 ktorá ani dnes natrieskaná nie je. A to už nehovoriac o cestujúcich z opačnej strany (od Prievozu), ako to denno denne vyzerá na L208 si máme možnosť v dispečerskom prečítať.
Reakcia na: 810zssk #51:
Presne tak.
Reakcia na: Kobenhavn #60:
Ale predsa nie je myslitelne aby sme mali linky odvsadial vsade.
No to je pravda, že je Ružinov ale ja hovorím o linke 212 ktora ide cez Záhradnícku. To je tiež Ružinov ?
Reakcia na: Petto #58:
Pokial viem, tak z Kosic sa oplati kupit len vozy 1006, 1015 (15Tr) a 1018 (15TrM). Jedine, ktore mali normalnu GO. Bystrica neda nic a z Presova jedine stare 15Tr, ale tie maju povacsine hnile karoserie, takze sa o nich bavit asi nema zmysel.
Reakcia na: Peter6607 #57:
Kosicke 15trM a Banskobystricke 15trM mozme odkupit, ale stare 15trky z "ČR-SR" by som urcite nekupoval. Zalezi teda co by si chcel kupovat ?
Reakcia na: Petto #56:
Budme radi, ze Trnavka klbmi nedisponuje. Nech kupia nejaky ten ojazdeny troflak, sak podstatne je, aby to jazdilo po kope, nie?
Reakcia na: Peter6607 #54:
A odkial by si zobral dalsie 15trM ??? Ale DPB nas prekvapi urcite, a zase ich bachne aj na novu 48 ? ,lebo bordelari na Hrobustove.
Ber to tak , nova 62ka bude urcite vypravovana z 2 vozovni, aj Trnavka, aj Horbustov a pokial ma pamat neklame, Trnavka nedisponuje klbakom v tbus sekcii. ?
Reakcia na: 810zssk #53:
Presne tak som to myslel ? . S tym predlzenim 210 (40( na Hranicnu suhlasim, vidavam rano pekne prepchate 208cky - stastie len, ze idem v protismernych 208.
Táto zmena bude veľký krok vpred, značne to pomôže vyriešiť problémy v Prievoze. Čudujem sa len, že aj napriek spojeniu 208 + 212 (62) tam budú aj 12m vozy.
Reakcia na: Petto #52:
Pretoze 210 bola vzdy tak trochu mimo systemu a nie je v zasade potreba ju prekladat s nicim.
Reakcia na: Valec #48:
Spravne, nijak ?

Neviem naco ma mat 40tka rano 7,5 interval nekompatibilny s nicim, to mohla byt jedina linka mimo nasobkoveho intervalu . A suhlasim, k Apollo BSC + zast. Mileticova treba pridat, chodim tade denne, tam vystupuje drviva vacsina ludi, ked idem s 202,208,70 smerom do Prievozu.
Reakcia na: Valec #48:
Ze cast cestujucich v useku Kooperativa - Trhovisko pojde do 48 a teda uvolni miesto v 71 🙂
Reakcia na: Kobenhavn #43:
Spojenie s nemocnicou je mozne bud zo zastavky Magurska, alebo s prestupom na hrane 🙂
Reakcia na: AAA #39:
Prekopat vedenie kvoli Hrobonke nie je dobry napad. Ale prekopat vedenie je ako take dobry napad. Bez ohladu na Hrobonku. To ze to spojili dokopy je uz len logicke riesenie.
Reakcia na: Vladimír #47:
A ako to pomôže pri cestovaní cez zastávku Miletičova? ?
Reakcia na: Emil #46:
To zrejme nebude potrebné, nakoľko L201-tke pomôže v úseku Predstaničné nám. - Trhovisko výrazne posilnená L209 (budúca L48) s ktorou bude v preklade.
male vylepsenico: Linka 40/210 v rannej spicke pracovnych dni potiahnut az na otocku Hranicnu. Myslim, ze sucasna 201 je v useku stanica - busines centra na hranici unosnosti a kolapsu v tej dobe. ?
Reakcia na: Kobenhavn #43:
Trnávka síce s Kramármi spojenie stratí, Ružinov nie - aj Prievozská je Ružinov.
Reakcia na: Valec #40:
Len potvrdzujem, že je to chyba. ?
Návrh absolútne odstrihol Ružinov a Trnávku od Kramárov. Obidva priame spoje (204 a 212) sa nahradia spojmi, ktoré vôbec nezachádzajú k nemocnici na Kramároch. ?
Reakcia na: AAA #39:
Borišincov návrh bol katastrofa, pretože mal tri linky z Kramárov na Šancovú a jednu na Štefánikovu. Zas vytvárať odpadlícku linku Jelačičova - Lovinského s riedkym intervalom, mimo systému by tiež nebolo dobré a tiež ani možné, keďže Jelačička je vyradená do leta, takže jediná rozumná cesta bola začleniť Hroboňku do systému a ten mierne modifikovať.
prosím nedal by sa sem ten link šupnuť ? 😃 dakujem
Reakcia na: intony #38:
Tak potom nie je problém.... akurát, že to tam nie je. ?
Reakcia na: AAA #37:
A ešte som zabudol, prečo sa DPB rozhodol práve vyťaženú ex 204 šupnúť na trať, kde bude voziť celé dni vzduch. Ako ten Borišincov návrh bol nič moc, ale neviem, či bolo treba kvôli jednej manipulačnej trati prekopať celé LV.
Reakcia na: Valec #35:
Jedna linka cez tunel a tri cez nábrežie bola skôr chyba ako skutočný návrh (a spojiť 12+14 alebo 12+4 je tiež minimum.
Nie je to až tak zlé, len mám jednu pripomienku. Prečo nemôže 62 premávať cez PD rovnakým spôsobom ako 48, že každý druhý spoj na Valašskú a každý druhý k VN aspoň cez pracovné dni a tú nepotrebnú linku 149 by mohli aspoň cez týždeň zrušiť. A cez víkend by na Valašskú premávala 49.
Cfte ... dali by ste sem plls link na zmenu číslovania a trasovanie električiek o ktorom tu hovoríte ?
Reakcia na: intony #33:
Viac menej áno. Odhliadnuc od toho, že návrh ráta cez tunel viesť len jednu linku (to je už len minimum poslať tadiaľ L4), mi práve toto prepojenie západ-východ chýba.
Dajte sem prosim link na nove linkovanie elektriciek o ktorom sa tu bavite. dik
Reakcia na: Valec #31:
Čiže sme sa dostali vlastne k návrhu, ktorý bol včera predložený na komisiu, len tým rozdielom, že v návrhu z roku 2005 figurovala celistvá linka cez Šafko miesto 12+14, prípadne variantne 12+4.
Reakcia na: Dopravák #18:
211 musi existovat kvoli prestavkam vodicov (socka), predpokladam ze 49 rovnako.
Reakcia na: intony #30:
Nie je ani najmenší problém z nej spraviť navrhovanú linku 9+11. Jazdná doba sa tým predĺži o 14 minút v jednom smere, to je dokopy presne toľko, koľko má dnešná 16tka v Ružinove prestoj. Takže ani vozidlo navyše nebude treba.
Reakcia na: Valec #29:
A súčasťou návrhu bola dnešná linka 16 s iným označením. Tiež ďakujem pekne...
Reakcia na: intony #28:
V návrhu z 2005 mala KV spojenie so všetkými troma radiálami.
Reakcia na: Valec #26:
Bez toho, aby Karlova Ves nestratila spojenie so Zlatými alebo Ružinovom, sa to dá rovno zabaliť a pokračovať v súčasnom linkovom marazme...
Reakcia na: Mike #2:
Ono dolezite je, ci sa ubralo tam, kde to bolo predimenzovane a pridalo tam, kde bolo poddimenzovane. Ak tu na jednej strane mame kazdu chvilu novu trat a na strane druhej ziadne nove trolejbusy a pocet tych starych klesa, plus do toho znizovanie celkovych vykonov, tak je tam tolko obmedzujucich podmienok, ze nic stopercentne sa z toho urobit neda. Napr. nevysla ani snaha urobit skutocny jednotny interval, ani zbavenie sa 12/24-min. intervalu. Osobne som videl vselijake navrhy, aj som sam nejake mal, ale nic lepsie ako je toto som nevidel...
Reakcia na: intony #14:
Ak by mali električky vo finále jazdiť tak, ako bol v tom návrhu, tak ďakujem pekne....
Reakcia na: 810zssk #13:
Aj zo 64 je prestup na hrane na Sokolskej 🙂
Reakcia na: Mike #2:
Samozrejme tiež ma toto neteší... ale pri súčasnom počte vozidiel by sa už po novom ranná špička 10 min. asi ťažko vypravila. Ty vieš lepšie posúdiť, či bola ráno pri int. 5 min. nejaká rezerva v spojoch, ja mám pocit, že áno.
Myslím, že prijateľných by bolo celodenných 12 min. (potom ale na všetkých linkách v tom zväzku), to by aj šlo vypraviť, len už by bol nárast vzkm... asi treba prepočítať.
Reakcia na: Emil #22:
Zatiaľ manipulačná. A prečo "nákladne budovanou" - bola tam aj predtým, logicky sa musela zrekonštruovať, keďže došlo k rekonfigurácii organizácie dopravy.
Sorry, myslel som Jelacicova ?
Reakcia na: Emil #20:
Tam bude končiť 47. ?
A co s novou nakladne budovanou otockou na Jegeho?
Radšej sa mohli meniť eliny, ten dnešný stav je total úbohosť, buď ide všetko, alebo nič... A hore Nám spinkajú zimným spánkom... Dobre ránkooo ?
Opäť nezmyselné linky, ako 49 a 149... Asi by mali zdvihnúť zadky Naše Gorilky a ísť sa povoziť 211... Nemusia sa báť tlačenice, jeden, dvaja cestujúci za celý deň, im neublížia... ?
Reakcia na: david1 #16:
Prestup z Račianskej a Vajnorskej radiály bude na Kollárovom nám. / Vysokej a podľa mňa pohodlnejší než na Trnavskom mýte.
Reakcia na: Peto02 #12:
Si lepšie prečítaj prekoho to bude problém. ?
To rovno po vybudovani obojsmernej patronky urobit Onkologicky - Vojenska - Patronka - Valaska a spat a dat to ako 49 ?
Reakcia na: Valec #7:
V dopravnej komisii je očividná schizofrénia, keďže trolejbusy boli priateľné aj bez PDO, ale električky na rovnakom princípe už nie.

810zssk: Linku 149 si vymysleli včera na magistráte, je to systémová blbosť a keď bude jazdiť vyťažená 0-2 cestujúcimi, možno si to uvedomia.
Reakcia na: david1 #10:
A 48 podla teba cez Trnko a Racko nejde? 😛 z nej je prestup na hrane + ti zdatnejsi z Magurskej prejdu v pohode
Suhlasim s Andym. Pre niektorych nebude treba prestupovat na Kramare/Zeleznu 🙂 Ked 208 je preplnena rano ludmi co idu len na ASMN a Hodzove, tak ked pojde dalej na Kramare tak bude 62 este vytazenejsia. Snad na tej linke budu chodit len klbaky... 46 si bude kruzit poloplna asi ako doteraz 207 (pohodlne zvezenie do mesta), je dobre ze ju skratili. Celkovo sa mi to preznacenie na prvy pohlad nepozdavalo, ale ked si predstavim na zastavke cisla vedla seba 46,62,70,71,72, n72 tak to moze celkom pekne vyzerat 😉
Reakcia na: Ike #8:
asi od aprila
Z oblasti Trnavskeho a Racianskeho myta zaniklo spojenie s Nemocnicou Kramare ,ktora je spadova pre cele Nove Mesto po presmerovani L204 /64/ na Hrobonku. Novy prestup je jedine na Hodzovom na L62 co nie je moc na hrane. Pre tažko mobilných určite zhoršenie oproti súčasnému stavu.
Reakcia na: 810zssk #6:
To je zas politická linka, resp. niekto potreboval vykázať činnosť, viď "linka spájajúca Valašskú s Kramármi má vzniknúť na základe pripomienky magistrátu k reorganizácii".
Ja len rozmýšľam, čo má potom riešiť ten pripravovaný Plán dopravnej obslužnosti, keď takéto zásadné zmeny sa chystajú už teraz? Či o polroka-rok sa to zas celé prekope?
Urcite je to pozitivne, ale nie je ta 149 trochu blbost? 🙂
Si myslim, ze dopravu nikdy nevyriesia, stale je o tom istom, si myslia, ze za tie ceny prilakaju ludi, vobec nie, ved su vozy zastarale a poruchove, ide cela doprava dole vodou
Reakcia na: Mike #2:
Bol aj nápad, aby husté linky 201, 202, 209 a 212 mali cez víkend 15 minút a ostatné linky aj v sedle 12 minút.
Reakcia na: Mike #2:
sorry, sedlového z 6 na 7.5
Súhlasím že pozitívne aj keď každé plus má aj svoje mínus, alebo to zlepšenie nebude "len tak." Zriedenie ranného následného intervalu z 5 na 6 min. a sedlového z 12 na 15 na Trnávke a Trnavskej ceste asi ťažko pôjde v duchu "prilákame viac ľudí do MHD...
Myslím, že sú to pozitívne zmeny, osobne uvítam najmä priame spojenie Prievozu s Kramármi. ? Linke 62 želám čo najviac kĺbových trolejbusov. ?