Zavedenie linky 97 (from 1 May 2017)

Autobus bude premávať z Vyšehradskej k Autobusovej stanici.

Od 1. mája 2017 bude zavedená nová autobusová linka z Petržalky, Vyšehradskej k Autobusovej stanici na Mlynských nivách, ktorá bude predĺženou verziou linky 95.

V úseku Vyšehradská - Farského bude obojsmerne obsluhovať rovnaké zastávky ako linka 95.

V predĺženom úseku pôjde okruhom ... - Bosákova - Most Apollo - Košická - Mlynské nivy - Karadžičova - Landererova - Most Apollo - Einsteinova - Jantárová cesta - ..., pričom zastaví na zastávkach:

smer Autobusová stanicasmer Vyšehradská
Mlynarovičova Autobusová stanica
Bosákova (ako linka 96) Twin City (ako linka 88)
Most Apollo Panorama City (ako linka 88)
Prístavná (ako linka 68) Most Apollo
Svätoplukova (ako linka 70)  
Autobusová stanica  

Priebežná konečná zastávka Autobusová stanica bude na zastávke liniek 50, 70, 202, 205, 212 v smere do mesta.

Related stories

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fanatikmhd #107:
Hm, na toto som dáko zabudol zareagovať...

Neviem, tie tebou vymenované prípady ponúkajú také obmedzenie, že MHD ide priamo a IAD obchádzkou s početnejšími križovatkami? Alebo na základe čoho by malo správanie byť rovnaké?

Ďalej, Starý most nie je skratka plynulo napojená na priľahlé cesty, SNP sa zneužíva, policajti nemôžu byť vždy a všade... (hoci zrovna sem by sa mohla preveliť pospávajúca hliadka z Májovej a Sosnovej ? ) A tvojej logike nie celkom rozumiem - keď je problém už dnes, tak po vytvorení lepších podmienok by už nebol? To by potom nebolo národným športom ani prekračovanie rýchlosti. Slovákom ani strata zdravia a majetku akosi nie je výtrahou, viď nonstop zničené zvodidlá práve na tomto zjazde.

A hlavne, naozaj si myslíš, že riešenie spočíva iba v tom, že sa pohráme s kýblom farby? Autobus bude brziť na nulu a následne na to dupať do dákej malej diery (takže zdržanie, spotreba, opotrebovanie). Vytvorí sa zbytočný kolízny bod - 2 rýchle pruhy z Prístavného sa musia zliať, spojiť s večne problematickým zjazdom z Einsteinovej a nechať prepliesť harmoniku. O obhajobu provizórnosťou riešenia sa ani nesnaž, jednotka dočasnosti v tomto meste je dobre známa. Cieľom by malo byť riešenie bezpečné, trvalé a všestranne výhodné.
Reply on: fanatikmhd #107:
V klasickom prepletacom režime by to tam bolo dosť kolízne. Riešenie popod nadjazd by bolo ideálne a hlavne pre všetkých.
Reply on: Viko #106:
Rovnako ako na moste SNP, pod hodžovým námestím, na pražskej.....idiot sa nájde vždy, to však nebráni polícii na zjazde zastaviť auto...a dobrý deň pán vodič... Zvislá značka "Zákaz vjazdu všetkým MV okrem MHD (aj keď to okrem MHD je z pohľadu zákona rozporuplné) resp "Len vozidiel s povolením magoriátu"..a máš. Koľko áut ti jazdí po zjazďovateľnom starom moste? koľko áut ti jazdí po SNP? prvý týždeň hliadka bude striehnúť na zjazde...po týždni ver..že si len málokto trúfne prísť o 30% výplaty..pre 2min ušetrené..... 🙂 A navyše....dodnes som bol niekoľko krát svedkom kedy auto tam jednoduch večer pribrtzdilo a prešlo cez tie žlté hlúposti na ceste a išlo dole... Takže ani dnes nemáš 100%....
Reply on: fanatikmhd #104:
Moja otázka znie, ako chceš zabezpečiť, že BUS pruh využijú len autobusy a IAD sa povezú pekne okolo cez Ovsište.

Tesne po otvorení Apolla to bolo riešené tak, že z Prístavného mostu bolo Daj prednosť, keďže prúd z Apolla bol nepomerne menší a tak by sa mu ťažko vplietalo. Dnes sú prúdy iné, ale stále sa mi zdá ten z prístavného silnejší.
Reply on: fanatikmhd #104:
Letecky...
Reply on: kecho #103:
Inak taká otázka : z Apolla idú dva jazdné pruhy. Z prístavného dva... kedysi tam tá spojka fungovala...avšak IAD je dementná. Ale..rovnaké X kríženia sú na einsteinovej, a v pohode to ide. Čo by bránilo iba preumiestniť tie blokačné stĺpiky tak, že vzniknú oddelené pruhy z mosta apollo IAD a druhý BUS pruh (za stĺpikmi)..ten po pár metroch stratí blokáciu vpravo (z prístavného mosta dva pruhy zase netreba..taká premávka tam fakt nie je) a vuala...bus aby odbočil musí crossnúť iba jeden priebežný pruh...a to A4 veľké spätné zrkadlo myslím že Abusu umožní dostatočný rozhľad na vjazd a prejdenie bezpečne. A nemusíš robiť nič..striekať čiary a osadiť značky. Hádam do prvého rozdelenia so zákazom všetkých motorových vozidiel okrem MHD (btw, tu ak by to pokračovalo dalej pre ostatné linky samozrejme)

Obrázok hádam jednoduchý na pochopenie.... Skrátka stredný pruh vyhradený pre BUS...a hotovo....
Reply on: MatejBA #101:
Na začiatok by stačilo vyúčtovať im to vo voľbách.
Reply on: Valec #100:
By sa im to malo zacat strhavat s platu ak vymyslia mega chobotinu a preukazatelne poskodia mesto ?
Reply on: Error 0x007 #99:
Aj na magistráte to vedeli, však DPB ani Komisia dopravy jej zavedenie neodporúčali. Akurát poslanci si odhlasovali svoje... však oni môžu, neplatia to zo svojho.
Reply on: Valec #96:
Dalej je zaujimave, ako na fore vsetci vedeli, ze ta linka takto dopadne, ale na magoriate nic... Ked vsetkych expertov vyhodili...
Reply on: Trolley #97:
Na budúci rok sú voľby, tak asi to má vypočítané, že si nejaký úspešný projekt musí nechať na volebný rok. ?
Reply on: Valec #96:
Keby bolo na mne tak už dávno nejazdí. Ale Nesrovnal si dáva načas.

Btw. na jar t.r. sa mala budovať spoločná zastávka električiek pod Manderlom, ale mesto len aktuálne pripravuje podklady pre územné rozhodnutie a následne vyhlási verejné obstarávanie na zhotoviteľa takže dočasné zastávky budú asi tak dočasné ako bol dočasný Starý most. 😃
Reply on: Trolley #95:
Na základe toho, že "v čase šičky aj 20 min. čakajú na bus" by mala byť zrušená obratom. Či stále to nie je dostatočný znak toho, že linka sa neosvedčila?
Reply on: Petto #94:
Že je to nekoncepčná linka, cestuje s ňou minimum ľudí. Nie je v súlade s petíciou a vďaka tejto linke sa ľuďom, ktorí v Petržalke prestupujú z električky na bus zhoršilo cestovanie nakoľko v čase šičky aj 20 min. čakajú na bus.
Reply on: Trolley #93:
a tvoj email znel ako ?
Písal som p. Krížovi o nekoncepčnej L97 a odpísal mi toto:

"Dobry den,
dakujem za konstruktivnu kritiku. Cela iniciativa mala za ciel vyjst v ustrety obyvatelom. Zial narazili sme na manitinely reality.

Linka je spustena v skusobnej prevadzke na 3 mesiace.. Ak sa neosvedci, tak bude zrusena."
Reply on: S499.1023 #82:
take riesenie som kreslil ~10 rokov dozadu (kratko po sprevadzkovani kosickeho mosta) na magistrate na odbore dopravy...
Reply on: juhu1 #79:
Nechce sa mi rozpisovať, tak len odkaz:

https://imhd.sk/ba/doc/sk/16335/Z-Petrzalky-nepojde-autobus-na-Safarikovo-nam-ale-k-autobusovej-stanici#12

Za zlý tvar slovesa sa ospravedlňujem, v rýchlosti som použil skloňovanie vhodné pre príčastie.

A jazdite si, čím chcete, ničmenej fandiť poloprádznym autobusom, ktoré viac ľuďom skôr zhoršia cestovanie (pozrite si tu aj niektoré ďalšie komentáre), ako zlepšia, a ešte sa na ne musíme všetci poskladať, a to len preto, že práve vy patríte medzi tú menšinu, ktorej to vyhovuje... To je vskutku vysoký stupeň egoizmu a zároveň ignorantstva.
Reply on: Marek1978 #88:
Z bosakovej na apollo 9 ludi v nedelu o 13:42...to by stacila aj "sanitka" zo 69...
Reply on: Marek1978 #88:
Nakoniec zistíme, že uletený pomer v počte novotendrovaných vozidiel je len rafinovaný spôsob, ako dosiahnuť na L95 adekvátnu výpravu ?
Reply on: kecho #87:
tak ono pri int. 7,5 stacia aj kratke vozy aj na L95 predtym, kedze nikdy neslo v nej viac ako 30 ludi.
Reply on: Marek1978 #86:
Sobota 6.5., 12:10 od tpd v 97cke desat ludi, dvaja vystupili hned na Mlynarovicovej.
Super linka na klbovy voz...
Reply on: on-line #84:
nikdy nie je v nej viac ako 10 ludi smer AS alebo z AS. Viac ludi nastupi az z elektricky alebo, ked ide na elinu. Takze dufam, ze ju zrusia a peniaze sa pouziju na posilnenie napr. L61 cez vikend a v sedle.
Reply on: on-line #84:
Takze rekord - dnes 16:20 pri tpd nastupili 3(!) ludia a tak ich bolo v buse az 13, z toho jeden isiel von hned na dalsej zastavke... Cize rozbitie intervalu 95-ky kvoli tuctu ludi... Genialny napad...
Dnes az 10 ludi videnych v 97 ?
Reply on: juhu1 #81:
L95 na nam.hraniciarov a prestup na L88
Reply on: kecho #80:
Mohol by si mi to nakresliť?
Reply on: david1 #59:
Prosim vas poradte mi teda ako to mam na jeden prestup
Reply on: S499.1023 #77:
Nie je dovod. Prave odbocenie sa da pokojne viest z laveho pruhu popod existujuci nadjazd. Napr. protismerne v ramci sucasneho pripoja z Bosakovej na Apollo/Most hrdinov Dukly.
A tento pripoj presunut o par metrov "dozadu"-miesta tam na to je a nemusis kompletne prestavovat krizovatku-staci 1,5 jazdneho pruhu (presun plus prepojenie cesty s cestou Bosakova.
Reply on: Rubber38 #58:
preco by som sa mala na nieco skladat ja som ziadnu peticiu nepodpisala a uviedla som len to preco sa mi tento spoj paci. Neviem kde pracujete a ako ste sa dopocitali k pol milionu rocne ktory bude tento spoj stat, ale dajme tomu ze vam budem verit....a treba sa naucit vykat, takze: Este by ste sa MOHLI poskladat.... mam to chapat tak ze ak tento spoj vytvorili mam s nim prestat jazdit alebo o co vam islo svojou reakciou na moj komentar?
Reply on: Valec #72:
(off topic) Uf, strela do nohy ? Potom neviem, preco vsade siria tych 135 000...
Reply on: kecho #75:
Čo by znamenalo pomerne komplikovane prestavať celú mimoúrovňovú spleť.
Reply on: kecho #75:
Vsak kto by to pouzival? To je taka zbytocnost ?
Reply on: Peon #71:
Lebo uz 12 rokov nie je vola urobit "odbocku" z Apolla na Bosakovu...
Reply on: TeBeCe #73:
Uz som sa tade viezol Solarisom na 96 co to v poobednej spicke z Apolla srthol vpravo. Presne sa zmestil do medzery za koncom prenosneho znacenia a odbocky. Ten pocit ked autobus stoji krizom cez cestu a rutia sa na neho auta spoza zakruty zjazdu z Pristavneho mosta uz nechcem nikdy zazit.
Reply on: Error 0x007 #70:
Na tých aktualitách ti hneď v ďalšej vete píšu "V januári tohto roka primátor informoval o ukončení kontroly podpisov. Tá preukázala, že je platných 98 118 podpisov."
Prečo nejde linka 97 cez zastávky Mlynarovičova a Bosákova aj v smere do Petržalky?
Tragikomedia na Farskeho cca o 18:40 stala za to.

Elektricky z mesta prisli v tesnom zavese. Samozrejme ked sa z nich vyrojili cestujuci pristavila 95ka. Hned za nu sa postavila 4 minuty zmeskana 97micka naplnena troma cestujucimi.

Dej bol nasledovny - 95ka sa zduchla chvilu po zastaveni, predsa nebude blokovat zmeskanu 97micku.
97micka pockala na prvych dvoch dobiehajucich, ostatni stihli uz len stlacat tlacidla na zatvarajicich s dverach (nie zavretych). Proste totalna ignorancia. A to vynimocne spolupracoval semafor v prospech chodcov.

Ti co nedobehli mozu 8 minut cakat kym pristavi dalsia dvojica prazdnych autobusov 95 + 97...
Reply on: Salomon #62:
17:00, špička najšpičkovatejšia. V 97 prichádza na Farského z mesta presne 10 ľudí, z toho 2 či 3 tam vystúpili. Autobus naplnil svoj zmysel, až keď pristúpilo osadenstvo električky.

Spojenie je evidentne vyhľadávané, obľúbené a zapĺňa dieru na trhu ?
Reply on: TomJ #60:
Nové územie okolo Twin City treba riešiť komplexne. Posilniť bude treba kapacitu na celej Karadžičovej a nábreží.
Reply on: Pally07 #64:
Hlas ľudu = hlas boží. Treba napísať aj svojmu poslancovi. A najlepšie aj tomu, ktorí toto vymyslel.
Reply on: Petto #63:
Nevšimol som si, žeby posilnili linku 37! Posilniť neznamená len pridať spoj ale je zrelá na kĺbové vozidlá ale netvrdím, že celodenne aby to tu niekto medzi riadkami nečítal ? Inak, neviem prečo Slovensko žije v domnení a presvedčení, že kultúra cestovania je, keď sme nalepený telo na telo, telo o sklo alebo prípadne o dvere?! Žiaľ, poobede som už necestoval linkou 97, takže preto som to nespomenul ale dalo sa to čakať a viem si to predstaviť ☺ Kríž je teraz ticho a schováva sa a dúma, či by náhodou nerozdelil linku 93 na dve linky! ? ?
Dnesna skusenost zo zastavky Farskeho. V poobednajsej spicke...na zastavke cca60 ludi mozno aj viac.
15minut nic a potom 97+97+95+95...Ako nie odbornik mi bolo hned jasne ze to takto dopadne. Miesto toho aby sa nieco zlepsilo opät doslo k zohrseniu...a to je nosna linka sa mi zda? 😃
Reply on: Salomon #62:
37 zase ? Ved sa posilnovala v januari. 61 suhlasim - to je tam na zabitie cela linka cely tyzden. A o 88 sa nikto nezmienoval ze by praskala este vo švikoch. Ta je dost ovplyvnena skrz EUBA

A este si nespomenul dnes pri 97cke. V poobednej spicke mali dnes meskania 97cky 20+ minut cize 95/97 z Farskeho isiel akurat tak do haj*la. KRIZ IDEEEEEES 😃
Chcem sa podeliť zo skúsenosťou linky 97. Cestujem na AS lebo som šiel niečo vybaviť v čase 11:30 - 12:00, na Nám. Hraničiarov vchádza linka 97, docela plná. Prichádzame na Farského a čo čert nechce, viac ako polovica vystúpila, pristúpili 3 a vo voze sme boli 5! ? Zastávka Most Apollo vystúpili 2, Svätoplukova vystúpil 1, AS vystúpili sme 2 a pristúpili 2! Moja otázka je; kde sú ty ľudia čo bojovali za bus ktorý ich odvezie až za Dunaj? Chápem, že je to ešte nová linka a kým si ľudia zvyknú niečo to trvá. To aj u nás keď zavedieme niečo nové tak to trvá aj mesiac než si zvyknú ale toto je dosť silná káva! Prepáčte ale za tie peniaze mohli posilniť linky ktoré si to samé pýtajú a to linky: 37,61,83 a 88 Určite sú aj ďalšie ale v rýchlosti mi na um prišli práve tieto! Celé zle s nepochopiteľne!!!
Reply on: Rubber38 #58:
sice byvam v raci, ale taku ... ti urcite nepodpisem... leda zeby si tam chcel potiahnut kolaje a potiahnut tadial elektricku 🙂
Reply on: david1 #52:
Samozrejme, že 97 v podobe ako je teraz, je somarina. Ale obávam sa, že keď dostavajú a sprevádzkujú všetky budovy v oblasti Twin City a Eurovey, bude nutné posilniť dopravu z Petržalky do tejto lokality. No po dostavaní električky na koniec Petržalky by bolo nezmysel živiť súbežnú linku, takže treba hľadať nejaké alternatívy:
1. Linku 68 už veľmi posilniť nejde, jedine na 3 min ráno a 4 min poobede, no neviem, či by to pri tých zápchach malo efekt.
2. Linku 88 je možné posilniť na rovnaký interval ako má teraz 68, len je otázne, či by na opačnom konci trasy nebola kapacita predimenzovaná.
3. Vymyslieť niečo s linkou 97 tak, aby v budúcnosti nekopírovala trasu električky.
4. Postaviť tt trať cez Apollo na začiatok aspoň do Ovsišťa a potiahnuť tam 209 (ak by sa postavila trať aj na celej Košickej) alebo 210.
Reply on: Rubber38 #58:
Má to na jeden prestup keby moc chcela...
Reply on: juhu1 #57:
Ešte by ste sa mohla poskladať na tých extra pol milióna eur ročne, čo bude táto linka stáť len preto, aby vozila v špičke 10 ľudí. Ja by som pre zmenu chcel mať z Rače tiež každých 10 minút spoj na AS, 3000 podpisov vybavím, ak stačí len to

BTW, 2x prestupovať pri ceste na Nivy od Draždiaka je tiež dosť nonsens, ale budiš
juhuuuuuuu, ja sa tesim, priamy spoj na nivy/karadzicova z petrzalky od drazdiaka, doteraz som sla 95 k technopolu,98 na ekonomicku,88 na nivy....?
Reply on: Petto #54:
Komparzisti nestihaju obsadit vsetky vozy v jednom case. ?
Reply on: Petto #53:
To im predsa nejde na Šafko...
Reply on: TeBeCe #51:
Len vsade inde v mhd ludia vo voze
Reply on: david1 #52:
Technopol - Namestie ? 83 co ?
Reply on: Petto #50:
Neboj ľudia sa radi naučia na priame spojenia. To bude hunbuku zase keď bude hotová na komplet električka a budú rušiť L95 /97/. potom zase ostane bez priamej obsluhy úsek Technopol - Nám.hraničiarov.

Mňa ale viac zaráža že s L97 spravil plánovač DP nosnú a s L95 doplnkovú.
L97 by som nechal max do 21 hod. a cez víkend s polhodinovým int. pre petičiarov.
Reply on: Petto #50:
To je zrovna take hluche obdobie. Vsetci su uz v praci, alebo este spia ?
Z apolla dnes smer petrzalka cca 7.30 len 1 clovek aj to len ten za volantom
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Dnes: 7.23 čaká na odbočenie z Jantárovej cesty smer zast. Farského 97/5, cca 15 ľudí, niekoľko sa chystá vystúpiť. V opačnom smere o nejaké dve minúty sa na Farského privážajú traja.
Odpoludnia: 15.44 z centra sa priváža asi 15 ľudí. 15.46 do centra odchádzame z Farského dvanásti, z toho traja sme práve nastúpili. 5 ľudí vystupuje na Mlynarovičovej.
Reply on: Marek1978 #47:
Ale tie kĺbaky sa odtiaľ mohli ukradnúť v prípade operatívnej potreby hradenia elín niekam na radiálu ?
Reply on: Petto #44:
vsak v prvy den nie je ziadna nova linka nejak etra zaplnena a navyse je sviatok. Po dalsie ani L95 nie je cez vikendy plna a je zrela na 12m voz pri intervale 7,5min kedze nikdy nie je viac ako 30 ludi vo voze.
Chlapci počkajme na zajtra!
Reply on: Petto #44:
O cca 9:15 z mesta na Farskeho prislo 0 cestujucich a nastupilo ich asi 5.
Aka je obsadenost dnes tejto hovadiny "krizovej" linky?
Reply on: pharel #38:
Ja som napísal "pre pár hlúpych Petržalčanov". V žiadnom prípade nehádžem všetkých do jedného vreca.
Reply on: shaggy #40:
A to je aká?
Reply on: kecho #37:
Nebol to 135 tisícový dav, ale len menej ako sto tisíc.
A dotýkalo sa to ľudských práv, alebo chceš povedať, že sloboda podnikania a zásah do vlastníckych práv nespadá do ľudských práv (nespadá, ak je človek socialista, ale mám na mysli normálnych ľudí, ktorí poznajú morálku).
Reply on: S499.1023 #36:
Tá, ktorú spomína Error 0x007.
Reply on: kecho #37:
O akej zaslepenosti 135-tisícového davu hovoríte?
Reply on: kecho #37:
Nehadz celu Petrzalku do jedneho vreca. Ja som Petrzalcan a nesuhlasim s tou linkou vyjadruj sa lepsie prosim.
Reply on: Error 0x007 #34:
Sorry za OT, ale ta zaslepenost 135-tisicoveho sfanatizovaneho davu ohrozila financie mesta ovela viac, ako 97 aj s karlsdorfskymi a ostatnymi zahradnickymi linkami dovedna...

For je naozaj v tom, ze peticia trubirohov bola za bus na Safko, tak im ho dali na ASMN. Cize mozno o peticii Safko este budu hlasovat. Kriz si to v hlave asi vcas nesrovnal. ?

Re: #35 shaggy
Preco a ako sa dotykala ludskych prav? ?

Re: #33 Mhr1
Ako vies, kolki z podpisujucich boli z Petrzalky? ?
Reply on: shaggy #35:
Aká petícia sa týkala ľudských práv?
Reply on: Error 0x007 #34:
V tomto je ich uvažovanie správne. Tá prvá petícia nebolo 135 000 ľudí, ale len menej ako 100 000 ľudí. Prvá petícia sa týkala ľudských práv, táto, Krížova, nie. Takže keď môžu o petícii, ktorú podpísala menšina a ešte sa týka obmedzenia ľudských práv hlasovať viackrát, nevidím dôvod, prečo by nemohli hlasovať o petícii, ktorú podpísalo "len" 3000 ľudí. Menšina ako menšina, hlúposť ako hlúposť. Možno sa potom ľudia naučia, že najlepšie si veci dokážu spravovať sami (napr. platením súkromného dopravcu).
Inac, vseobecne vobec nechapem rozmyslanie ludi vo funkciach. Ked jednu peticiu podpise 135 000 ludi, tak to prejde az na druhy pokus. Potom pride peticia, ktoru podpise 3000 ludi, ktorej poziadavky by ohrozili financie mesta, a zrazu sa najde hocijake Pat-a-Matovske riesenie, ktore ale nereflektuje poziadavky peticie, aby sa to uspokojilo. Triezvy clovek by mal gule a povedal, sorry, co navrhujete nie je moyne zrealizovat...
Reply on: Bucci #26:
Ak to niekto myslí vážne, hneď to veľmi rád podpíšem! Cez internetové hlasovanie by možno bola šanca získať dosť hlasov. Či sa mýlim? Ale ak by sa to vhodne naformulovalo - teda čo bude stáť a-97 a čo rozumné by sa dalo za to opraviť v celej Bratislave a že pre pár hlúpych Petržalčanov a jedného úplne nekompetentného poslanca prispievajú svojimi daňami všetci Bratislavčania na takéto čisto lokálne nezmysly, bola by aj šanca na úspech, či?
Reply on: Trolley #30:
Ona sa rozbehne takpovediac sama, uvidíš ?
Reply on: Error 0x007 #27:
Neviem odkiaľ je, ale doprave sa rozumie asi tak ako my dva elektrike. 😃
Reply on: Bucci #26:
Kto rozbieha tú petíciu? veľmi rád jú aj 4597x podpíšem ak to pomôže veci. ?
Reply on: Solider #24:
Mať srdcovky v lepšom stave ako Bratislava zasa nie je nejaký challenge ? . V tomto hrá Bratislava inú ligu, kde sa zúčastnia takí renomovaní prevadzkovatelia infraštruktúry, ako Dopravný podnik Sofia či Dopravný podnik Botosani ? .
Reply on: Bucci #26:
Ak sa nieco nestihlo zmenit za posledne dva tyzdne, tak tam stale je, rovnako ako na dalsich pseudodlazbovych creteprintoch, ktore dlhodobo nikto neriesi.
Akurat rozmyslam, kde je chyba, ze dozivaju prakticky naraz s vyrazne starsimi betonovymi zalivmi na sidliskach.
Reply on: Trolley #12:
Lebo L97 pomoze Petzalcanom dostat sa k Redute. Odkial je vobec ten Kriz? Podla tychto vyplodov mam pocit, ze sa v Bratislave vobec nevyzna (ked uz sa ocividne nevyzna v bratislavskej MHD)...
Od 2.5. sa bude podpisovať petícia za zrušenie linky 97. ?
Keď nie sú schopní opraviť napr. z.Patrónka smer centrum, tak nečakajte zázraky na tak "náročných" výhybkách ako Vazovova. ? To isté Zochova smer centrum (tade teraz nechodievam, opravili ten zlomený panel?)
Reply on: Solider #24:
Hej priame smery + na Vazovovej. T6 tam idú vyskočiť z kolajníc.
Reply on: david1 #23:
Myslíš zo stanice smerom na Blumentál? Lebo v priamom smere sú tie srdcovky síce vymlátené, ale nie je to až tak katastrofálne. Len v smere zo stanice je to diletantsky navarené.

#22: Nie je to zase nejaký raj, ale tie srdcovky som minule pozoroval a také nahlodané, aké su v Bratislave, som tam veru nevidel.
Reply on: Solider #20:
Na Karvaša sa išlo bežne aj viac ako 15km/h a to nemyslím iba posledný podvozok druhého vozňa. Teraz je to na max.5km/h a aj to mám pocit že sme vybehli z kolajníc...

Otras ako zanedbali údržbu križovaní a výhybiek.
Reply on: Solider #20:
Že by Brno malo nejaké top koľajové trate? Nikdy som ten pocit nemal. Len odvážnejších vodičov (a adekvátny počet vykoľajení, vidlicoviek etc.).
Reply on: Mhr1 #15:
JD má stále delené služby – striedačov, nikde nie je napísané, že musí mať aj delené služby s vozmi. Pokiaľ ide o striedanie vozov medzi 6 a 9, už v čase zavedenia tohto nezmyslu to bolo nevyhovujúce riešenie, ktoré spôsobovalo cestujúcim diskomfort zhoršenou a nedostatočnou ponúkanou kapacitou. Nesmieš zabúdať na fakt, že delené služby končia maximálne do ôsmej, pretože majú skoré nástupy. Súčasné neskoré spoje linky 6 zabezpečujú vozy z e-9, ktoré sa odpájajú z e-9 v čase predlžovania intervalu. Pritom na e-6 sú potrebné aj spoje okolo 19.30 – 19.45 hod., kedy končí vyučovanie na UK, ale takisto je potrebné zabezpečiť aj spoje od 13.30 hod., kedy končí vyučovanie na základných a stredných školách a okolo 14.00 hod. aj vo vybraných profesiách. Riešením by teda bolo: na e-6 (šesť delených kačíc od 5.30 do 9.30 a od 13.00 do 19.00, s tým, že hraničné spoje vykonajú odchádzajúce vozy z e-9 ako dnes), e-8 (komplet výprava zo Škodoviek/T3/T6), e-9 (rovnako ako e-8 kombinovaná výprava). Takže vo finále rozdiel +4 súpravy, ktoré by sa vykryli z nevyužitých T3P. Štyri ušetrené kačice sa vyradia a rozpália bez náhrady.
Reply on: david1 #19:
Čo sa týka úseku od Blumentálu po STU, tam je skôr problém v tom, že v krátkom slede za sebou sú dve výhybky a následne komplet koľajová križovatka, kde sa električka ani nemá veľmi možnosť rozbehnúť na väčšiu rýchlosť, z dôvodu predpisu určujúceho na týchto miestach Vmax = 15 km/h. V Brne už napríklad majú na kríženiach 30 km/h, pričom však rozdiel medzi našimi srdcovkami a ich srdcovkami nie je priepastný, ale snáď intergalaktický.
Reply on: Solider #17:
Na I.karvaša a Vazovovej je to už otrasné. SNP detto.
Hlavne že budujeme preferenciu pre zrýchlenie dopravy, ale že eliny idú krokom kvôli stavu trate od Blumentálu po STU je už v poriadku.
Ako pozerám CP tak nakoniec L97 bude nosná a L95 doplnková. Sa aj v tom DP zbláznili.
Reply on: Mhr1 #11:
Peniaze na opravu výhybiek a krížení údajne nie sú, ale BEUS spol. s r. o. má peniaze na iné veci.
Reply on: Mhr1 #15:
To sa tu už riešilo. Išlo by to len treba chcieť. No L8 je plná aj po špičke resp 18 tej hod.
Hej L6 začína neskoro /zo Šafka/ a zase po siedmej vozí vzduch v 29T či súpravách. resp max 15 ludí od Reduty. Do centra ani nehovorím. To tu potvrdili aj samotní vodiči.

Na blbosti sú boli aj budú peniaze hlavne keď o doprave budú rozhodovať poslanci a nie odborná či dopravná komisia.
Pán ktorý organizoval petíciu sa vraj ešte v TV posťažoval že absentuje priame spojenie s Redutou ? . Ako keby všetky mestské časti s ňou mali priame spojenie len Petržalka chýba...

X rokov chodili peši zo Šafka do centra a teraz keď majú električku na SNP či Obchodnú tak je to zlé a nepohodlné ?
Reply on: david1 #14:
A s tými delenými službami by sa to dalo riešiť aj tak, že by JD mal aj naďalej delené služby - ale na e-8 a v sedle by kačice z e-6 prešli na e-8, tak, ako sa v minulosti vymieňali medzi e-6/e-9 (už som to tu písal - vychádza to dobre, rozdiel medzi odchodmi liniek 6 a 8 zo Šafka je len 1 minúta). V sedle by už tie kačice na e-8 tak nevadili.
A peniaze by sa dali využiť aj na predĺženie prevádzky (kačicovej) e-6. Začiatok - prvý spoj zo Šafka po pol štvrtej - je absurdita. Študenti potrebujú spojenie z univerzity k intrákom pri Botanickej záhrade skôr - už okolo druhej by mala poobede začínať.
Reply on: Mhr1 #11:
Včera zase zážitok v prepchatej kachne na L8 o siedmej večer už z Obchodnej, ktorá sa ešte dotlačila na Trnavskom mýte. Tu kvôli "silnej potrebe" delených služieb pre vodičov z Juráku nie sú schopný urobiť optimalizáciu výpravy električiek.
Reply on: Mhr1 #11:
Úplne s tebou súhlasím. ?
Nemôžem si pomôcť, ale Oliver Kríž nevie triezvo uvažovať. Robí petíciu sa návrat L95 na Šafko a nakoniec pre TV BA povie že mu stačí ak pôjde priamy spoj na druhý breh Dunaja. A ešte aj povie že Petržalčania sa nemajú ako dostať k SNG, či Redute. Nech si prevádzkuje za svoje. To je už ako politické linky 27, 35, 133..

Namiesto nezmyselnej L97 mohli radšej posilniť L61 na Letisko, ktorá premáva v nedostatočnom intervale. Alebo zaviesť lepšiu celotýždennú obsluhu Potočnej ul., zaviesť autobusovú linku Koliba - Kamzík a pod. Vidno, že na hovadiny sa peniaze vždy nájdu a zmysluplné veci nie.
Reply on: thomas888 #7:
Totálna hlúposť, blbosť a populizmus zasa (už koľký raz) opäť zvíťazila! Komu tie peniaze zaúčtujú? A to nemáme na opravu výhybiek na X Vazovova - Krížna, na opravy zlomov koľají, na výpravu dvojíc namiesto kačíc. Ktokoľvek z nás by z fleku prišiel na desiatky príkladov lepšieho využitia týchto peňazí. Ja len dúfam, že DP a magistrát splnia svoj sľub, že to po 3 mesiacoch vyhodnotia a pri neefektivite opäť zrušia. A dúfam, že sa vzbúria tí Petržalčania, ktorí prestupujú z električiek na autobus, ktorý im doteraz chodil +/- v intervale 4 minúty, keď po novom to bude totálny bordel a zhluky krátkej a dlhej linky.
A nebezpečný precedens. Až sa dobuduje električka na koniec Petržalky, budú protestovať proti zrušeniu a-97, lebo predsa "tá ide k autobusovej stanici a nie na Šadko, teda električka ju nenahrádza". Porušenie jedného zo základných pravidiel MHD: "Nikdy nezavádzaj linku, o ktorej trvalom prevádzkovaní nie si presvedčený". Keď sa potom zruší, blbcov, ktorí proti tomu budú protestovať, sa vždy nájde dosť...
Reply on: Viko #8:
Vdaka za upozornenie (aj Pettovi), opravili sme to.
Reply on: gejza #2:
Ak by ho pri každom zastavení aj bičovali, bodali kopijami, pálili mu rany a dávali mu piť ocot, tak by väčší počet zastavení nemusel vadiť.
Nie je náhodou v tej tabuľke chyba? Či ako sa dá stáť najprv na Bosákovej a potom na Mlynarovičovej?
To je choré, čo sa tu deje. Na toto peniaze sú. Dúfam, že to skoro zrušia.
hip hip hura do zapch nice
A komu tím prospějete❗ ❓
Reply on: Petto #1:
Ale vcelku logicka v ramci krizovej vypravy (cez most). ?
neoficiálny názov bude "Krížova cesta", akurát bude mať výrazne viac zastavení ....
Uz cakam na nadavky, preco to nestoji aj na Mlynarovicovej ked to ide Bosakovou ?