Zavrieť

Zmena organizácie dopravy na križovatke s električkovou traťou

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie › Bratislava › Rôzne dopravné fotografie › Koľajové trate › Rekonštrukcia trate na Záhumeniciach (2020) (1/69)
Stiahnuť materiál
Zmena organizácie dopravy na križovatke s električkovou traťou.
Príspevok:
Lokalita: Detvianska ul.
Dátum: 4.9.2020
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Koľajové trate › Račianska radiála
Bratislava › Rekonštrukcia trate na Záhumeniciach (2020)
Nehody a mimoriadnosti v doprave (23.9.2020)
Linka:
Autor: Henrich Kleiner
Počet zobrazení: 3002

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

3.11.2021
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: samkoh #17:
Je to označené ako klasická cestná x-ková križovatka, tu by kľudne stačilo dať namiesto stopky značku daj prednosť v jazde.: https://goo.gl/maps/jcaLjLMzsRgoFYJW9
Odpovedať
<a href='mailto:raituhoks [zavinac] gmail [bodka] com' >samkoh</a>

samkoh

3.11.2021
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 3pa3ck3 #16:
a ako to robia inde v križovatkách tvaru cestné T-čko, pričom uprostred spodnej paličky vedie el. trať, ktorá pokračuje priamo do priestoru za križovatkou bez cesty? Napr. v Ostrave na trati do Novej Hute?
Odpovedať
3pa3ck3

3pa3ck3

3.11.2021
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: birch #14:
§ 14, odsek 5 Zákona o dráhach nerozlišuje, o aký typ dráhy ide. Dokonca by som povedal, že pokiaľ je električková trať na samostatnom telese, tak sa predpokladá, že priecestia budú označené krížmi (aj v Bratislave to tak je - napr. na Miletičovej). Osobitné pravidlá sú iba pre dráhu vedúcu po cestnej komunikácii (odsek 6).

Tu je akurát problém, že z jedného smeru prichádza trať po cestnej komunikácii a z druhého nie. Preto neviem, či sa má postupovať podľa odseku 5 alebo 6.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Valec

Valec

3.11.2021
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #4:
Môžem potvrdiť, že na tomto priecestí púšťali vodiči áut električky vo výrazne väčšej miere, ako kdeľkovek inde v Bratislave. Ale neplatilo to vždy a niektorí dole leteli takou rýchlosťou, že kebyže vôjdem do priecestia (lebo auto bolo ešte "kilometer" od križovatky), tak sa rozpleští o zadný voz (článok za kĺbom).
Dnes je to výrazne lepšie, aj keď vždy sa nájdu experti, ktorí si povedia, že už som zastavil to stihnem a málom mu lížeš zadný blatník kuplovačkou. Brzdia to len taký vodiči, ktorí vidia stáť električku na zastávke z ktorej vystupuje dav ľudí, ale on tam stojí a čaká kým (o 30 sekúnd) neprejde.
Odpovedať
birch

birch

3.11.2021
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Miro #13:
V smere od Hybešovej zdieľajú komunikáciu električky aj autá, takže aj keby to legislatíva umožňovala, bol by to nezmysel.

Električky v meste sa riadia pravidlami cestnej premávky. Ani v prípade rýchlodráhy v Košiciach do železiarní nemajú cesty pri jej krížení železničné kríže.

Pokiaľ viem, u nás legislatívne tram-train nie je ukotvený, nie je ani možný prechod medzi električkovou a železničnou traťou (tzn. električková trať nemôže prejsť do železničnej a nemôže byť v takomto úseku zabezpečená ako železničná napr. závorami alebo krížmi)
Odpovedať
Miro

Miro

3.11.2021
#13 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 3pa3ck3 #12:
Tak by to malo byť označené krížom ako normálne priecestie. Prípadne pred ním ešte výstražnou značkou "Priecestie" a príslušnými tabuľami. Potom by tam ani stopka nemusela byť.
Odpovedať
3pa3ck3

3pa3ck3

3.11.2021
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #6:
Nevyplýva prednosť električiek zo Zákona o dráhach - a teda zmena značiek len opravila nelegálny stav (aj keď je pravda, že konkrétne tu je z jednej strany priecestia trať na cestnej komunikácii)?
Odpovedať
Minko

Minko

3.11.2021
#11 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Maremi #10:
lenže tá stopka tam nie je na to, aby sa ignorovala, to je ten problém.
Odpovedať
Maremi

Maremi

3.11.2021
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: Minko #8:
A bude to taký problém ? Očami skontrolujem či tam nie sú čapice a idem stopka nestopka. Chvíľu tá STOPka bude robiť problémy ale potom sa ju vodiči naučia ignorovať.
Odpovedať
si

si

3.11.2021
#9 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Minko #8:
ved prave, ze z povodne aspon z mojich pozorovani bezproblemovej krizovatky (pre vsetkych v nej sa stretajucich) spravili uplne zbytocnu zatku....
Odpovedať
Minko

Minko

3.11.2021
#8 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #6:
z vlastnej súseností ako vodiča IAD, ktorý v tomto úseku isté životné obdobie pravidelne jazdil môžem povedať, že tak mne ako aj ostatným vodičom ak videli električku pochybujúcu sa zo zastávky alebo vychádzajúcu z oblúka nerobilo problém dať jej prednosť. Ale tá stopka, to je dobrý shit, proste vidno, že KDI robí na slovensku viac škody ako osohu.
Odpovedať
Ike

Ike

3.11.2021
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #6:
Ak sa nemýlim, DPB žiadal iba značku "daj prednosť v jazde". Stopka bola hyperaktivita KDI.
Odpovedať
si

si

3.11.2021
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #3:
no oproti sucasnej situacii by to bolo urcite lepsie... akurat by bolo dobre vidiet "vysledok" toho nakolko to vobec aspon tym elektrickam pomohlo, kedze na jednej strane je zastavka a na druhej obluk s malym polomerom, takze "rychlo" sa to prejst neda ani ked nemusia davat nikomu prednost a kym elektrciak vychadzala z vedlajsej, tak ju obvykle niekto pustil (to by ale vedeli povedat vodici elektriciek lepsie, kedze pri dennych prejazdoch to mali odsledovane urcite lepsie)
Odpovedať
IBBI

IBBI

3.11.2021
#5 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #3:
Koki s tou preferenciou si ma rozosmial. :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Pravidelne jazdim po useku Tunel - Dubravka a si chod pozriet tu preferenciu. Stojime niekedy na kazdom semafore. Hlavne ma vytacaju take nepodstatne priecestia, ako JT a pod. Proste ziadna preferencia elektriciek NEEXISTUJE v tomto meste!
Odpovedať
si

si

3.11.2021
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: IBBI #2:
to asi nie, najma ked mesto ako obvykle zaspi aj s navysovanim kapacity v MHD....
akurat ze v povodnom usporiadani prednosti som nemal dojem ze by zorvna na tejto krizovatke boli nejake zasadne problemy (a to ani so zdrzanim vozidiel MHD, ale to by najlepsie asi vedeli povedat vodici elektriciek)
Odpovedať
810zssk

810zssk

3.11.2021
#3 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #1:
Tam by bolo najvhodnejšie vybudovať CSS nech električky majú vždy plnú preferenciu, ale zároveň autá a autobusy môžu nerušene prechádzať keď práve nič nejde.
Odpovedať
IBBI

IBBI

3.11.2021
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #1:
Tak po nastahovani obyvatelov do tych bytoviek sa to moc nezlepsi ani po otvoreni tej cesty.
Odpovedať
si

si

3.11.2021
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
a vysledok tejto zmeny si mozte pozriet rano az pri bille na tbliskej alebo hore na kruhaci a popoludni dole pri pekle.... a v zacpe su rovnako uviaznute aj autobusy L52, 56, 65
(a aby som nebol uplne neobjektivny, svojou mierou tomu pomaha aj sucasne zneprejazdnenie ciest okolo NKD)
Odpovedať