Zavrieť

Iniciatíva za obnovenie zastávky Jurigovo námestie

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie › Bratislava › Bratislavské fotografie (4/102)
Stiahnuť materiál
Niektorí obyvatelia Karlovej Vsi (resp. aktivisti) sa so zrušením električkovej zastávky Jurigovo nám. nevedia zmieriť.
Príspevok:
Lokalita: Karloveská ul.
Dátum: 13.10.2024
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Bratislavské fotografie
Oznamy, mapy, piktogramy... (4.12.2024)
Linka:
Autor: mirec240
Počet zobrazení: 4679

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
andy27

andy27

15.12.2024
#124 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 1
Električkový tunel pod Pražskou vyzerá veľmi reálne vo svetle expresnej výstavby veľmi zložitého a dlhéhu úseku električkovej trate v Petržalke.😂 😂 😂
Odpovedať
lostrail

lostrail

15.12.2024
#123 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #120:
Toto nebude realizovatelne. To skor sa este da vymysliet trat cez bocne ulicky (Uhrova, Jahodova, areal nemocnice (neviem, ake su pasma okolo heliportu), napojenie pod Infekcnym (mordor), kde uz bude mozne Limbovu rozsirit). Iste, vela prestavieb, ale stale lacnejsie ako tunel.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
lostrail

lostrail

15.12.2024
#122 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #114:
Je az tak podstatne, kto zavrhol to mimourovnove riesenie? Ved napokon ine odvaznejsie navrhy moze zavrhnut Karlovka, Stare mesto, atd. Na smutnom konci na tom aj tak nebude zalezat.

K druhej zapadnej radiale u mna nenajdes ziadne namietky, tiez vidim jej opodstatnenie, rovnako prepojenie cez Harmincovu ako aj samostatny kus potiahnuty do Lamaca. Keby sme boli v inom meste, mozno by to mohlo vyzerat aj nasledovne:
Prazska ulica, resp. napojenie na existujucu siet - ak by bola velka neochota vymyslat tunely, ci napr. zapustenia krizovatiek (SAV), este by bolo mozne pouvazovat nad ozivenim povodneho trasovania trate k Hlavnej stanici cez Predstanicne namestie (nie spodkom, dolezita by bola rovnaka, resp. vyssia uroven, aku maju dnes busy - otazka, aky je aktualny stav toho, co tam vlastne ma vzniknut) a odtial ponad muzeum dopravy dlhou estakadou az na miesto, kde je uz konfiguracia ulice 3+3. To uz nebude boliet, kedze nosne linky 83 a 84 by nahradila elektricka, a inak by zostala 63 (alebo by ju aj skratili, ak by vznikla trat do Lamaca) a niekolko slabych liniek, co bud moze pojazdovat trat alebo ist s autami (ono napr. lieviku smerom k SAV sa ani dnes nevyhnu). Vyhoda pojazdovania trate by v pripade vhodneho riesenia pred stanicou umoznila tymto linkam stat priamo na stanici (ale s rozumom to navrhnut).
Este potom zostane otazka, co s Patronkou (idealne prestavat na MUK, ale asi to tam v takom pripade svacnu vsetko do kolizie s nejakou obskurnou ciastocnou preferenciou) a vsade dalej okrem Lamaca je to uz OK. Lamac ako taky by bol asi problem na neskorsie, v useku od krizovatky s Harmincovou vedene mimo ciest, niekde poza Segnare smerom k sucasnej konecnej Podhaj (tam by nebolo nijako otrasne prevysenie) a odtial ulicou Podhaj na Hodoninsku, ktora je uz za krizovatkou siroka dost (resp. je tam aj dost miesta popri nej). Zaroven po fiasku s Razsochami by tamto uzemie mohlo byt hodene zralokom. Ak by sa popri elektricke vybudovala paralelna cesta, hocijaky developer by po tom skocil. Konecnu spravit pri OBI, v sci-fi verzii postavit odbocku k Borom, kde sa pripoji k planovanej trati z Dubravky. Jedno obratisko by mohlo byt na styl Karlovky niekde na krizovatke s Podlesnou, co by mohla byt napr. prva etapa a potom by sa vyhodnotilo, kolko ludi prestupi na nadvazujuci bus k OBI alebo k Borom. Ani by to nemuselo byt obratisko, stacila by uvratova konecna, ved obosjmeriek bude nakupenych za dva kyble.

Tu uz ale potom vyvstane otazka, ako toto zabezpecit prevadzkovo, a nejaka ta vozovna na zapade bude nevyhnutna.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Ma178rek

Ma178rek

12.12.2024
#121 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: si #120:
Tam neviem či by to nekolidovalo so železničnou traťou ... Teda muselo by to byť dosť komplikované a riešiť aj to či počas výstavby by železničná trať vydržala ....
Ako nápad je to super ale Kramár bohužiaľ trpia kvôli vysokej intenzite IAD
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
si

si

12.12.2024
#120 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ma178rek #118:
ja osobne by som tunel (elektrickovy) tahal popod kramare s podzemnou zastavkou k nemocniciam; ale kde presne vyliezt na povrch pred patronkou v sucasnom stave zastavby uplne jasne nemam....
Odpovedať
andy27

andy27

12.12.2024
#119 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Ma178rek #118:
Lacnejšie by asi bolo osadiť trolejové vedenie na Pražskej a potiahnuť to až do Záhorskej Bystrice cez Lamač, s odbočkami na Dúbravku, Bory, Centropu, VW a Devínsku Novú Ves (po vybudovaní novej cesty do DNV. Zmestili by sa tam aj dvojkĺbalky. A v prípade poruchy električiek by existovala iná alternatíva.
Odpovedať
Ma178rek

Ma178rek

12.12.2024
#118 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #105:
Tunel by mohli.ist spod hlavnej stanice popod celú Pražskú a vyšiel by niekde za zastávkou Hroboňova(za Husakovou odbočkou najlepšie)
Zastávka Sokolská by nemusela vzniknúť na ET ale Hroboňova asi áno...
Pražská/Brnianska by pravdepodobne prišla o buspruhy potom lebo stredový ostrovček tam je
Odpovedať
andy27

andy27

12.12.2024
#117 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Public Transport #115:
Tunel bude taký dlhý z dôvodu námietok obyvateľov Mariánky a spol, chcú mať cestu pod povrchom. Pochybnosti o využívaní tunela sú absurdné, zjavne to počítali ľudia, ktorí počítali využiteľnosť tunela Sitina.
Odpovedať
andy27

andy27

12.12.2024
#116 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: lostrail #110:
Nikde nepíšem, že má električka jazdiť 120km/h. Už dlhé roky tvrdím, že ak má byť električka NDS, tak musíme zásadne zredukovať počet zástaviek v MČ mimo centra. Ak ho nezredujeme, tak električka nebude NDS a nebude ju používať viac ľudí.
Odpovedať
Public Transport

Public Transport

12.12.2024
#115 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Urbanway 2423 #105:
Tu nie sú koľajové tunely in, namiesto toho sa tu plánuje 2. najdlhší tunel v Európe za 1,7 miliárd eur (tunel Karpaty), ktorého využívanosť nebude dostatočná.
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

12.12.2024
#114 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: lostrail #112:
No, dobre ale to zavrhla MČ Petržalka nie samotné mesto, pokiaľ si dobre pamätám, situácia na Pražskej by mohla byť iná. Ako som však už písal, u nás to je asi nereálne, pritom by išlo o dosť krátky električkový tunel na európske pomery. V každom prípade by sa malo aspoň začať uvažovať o ET do Dúbravky, aj keby mala viesť po povrchu. 83/84 sú ideálnym adeptom na električku aspoň smerom do Dúbravky.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
lostrail

lostrail

12.12.2024
#113 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #107:
Dalo by sa to riesit cez Hlavnu stanicu a potom ponad muzeum dopravy estakadou, co by eliminovalo potrebu tahat to cez krizovatku pri SAV. Ale ani to tu nikto nepostavi.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
lostrail

lostrail

12.12.2024
#112 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Urbanway 2423 #105:
Prepac, toto napises, ked sa zavrhlo uz pripravene mimourovnove krizovanie na Kutlikovej, ktore zasypali?
Odpovedať
lostrail

lostrail

12.12.2024
#111 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: bobitwo #96:
Vedela. V Brne a Prahe prekonava podobne stupania, nakoniec si dajme aj take klise ako San Francisco (vacsi brutal) a to nie je ozubnica ani lanovka (OK, nemaju tam krute zimy, ale to uz cochvila ani tu nebude).

Mimochodom, take stupanie od Zaluh k Alexyho alebo od Segnerovej k Nad Luckami nie je porovnatelne?
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
lostrail

lostrail

12.12.2024
#110 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: andy27 #90:
No neviem, aj v takom Londyne napr. Piccadilly line jazdi 40-50 km/h (odhadom), "povrchovejsie" linky okolo 70-80 km/h, co na tak velke mesto nie je ziadna slava. Je to nosny system alebo nie? Dokonca aj Overground na uzemi mesta 120tkou nejazdi.

Nakoniec je to o tej nizsej hustote zastavok (viac ako o rychlosti). Ale zas Pariz ma pomerne blizko zastavky v porovnani s Londynom (tak dve-tri na jednu Londynsku) a tiez funguju. Pariz je navyse velkostou blizsi Bratislave, aj ked stale velky.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
lostrail

lostrail

12.12.2024
#109 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #55:
"1/ kde sa to dá, zvýšiť rýchlosť električky, Na 1000mm rozchode je možné jazdiť aj 120km/h, samozrejme musíš mať na to infraštruktúru aj vozidlá. Trasa Pri Kríži - Most SNP je 10km, autom to je 13 minút, električkou 23 minút. Tam si proste nepomôžeš. Bratislava je rozlohou veľká, to nie je Dunajská Streda, čo má 5km krížom. Ak sa pozrieš všade vo svete, tak proste cca 10km MHD pôjdeš okolo 20-25 minút, v čase dopravnej špičky aj viac v prípade autobusov/trolejbusov. Ľudia proste majú nereálne očakávania"

Ta cast so 120km/h rychlostou je dufam hyperbola, lebo vidiet elektricky rutit sa cez Dubravku a Karlovku 120tkou je teda slusny fet (OK, kludne aj cez Racu alebo po Vajnorskej, kde by to bolo mozno aj najschodnejsie). Obzvlast, ked vidim tych sportovych dochodcov predierajucich sa cez suchomilny porast po stranach. Pri aktualnej hustote zastavok by taka rychlost mala zmysel mozno ak by bola zastavka Zaluhy a najblizsia Riviera. To by ti usetrilo mozno 7-8 minut. 120tkou. Stoji to za to? Nemyslim si predovsetkym vzhladom na investicne naklady na technicke riesenie takej trate (a tiez ked si k tomu priratas pesiu chodzu na "najblizsiu" zastavku). Odhliadnuc od faktu, ze cela trat by musela byt aspon v pletivovej klietke s masivnymi klenbami a auta by sa otacali pri Dubrawe, na Kutikoch, lebo tam je most a najblizsie pod mostom Lanfranconi. Ak by sa velmi chcelo, tak krizovatka s Harmincovou by mohla byt mimourovnova, ale to uz konspirujem.
Samozrejme k teme ciest pre pesich cez takuto trat ani nema zmysel pisat, kedze ty zboznujes barierove riesenia.

S bodmi 3 a 4 v podstate problem nemam, akurat sa mozno na ten Utrecht fixujes viac ty sam ako nejake znepokojene matky, ci cyklokoalicia.

"5/ tak isto, musia sa naučiť cestovať MHD ( je nemysliteľné, aby som sa nedostal do autobusu len preto, že všetci sú natlačený vo dverách a medzi dverami je prázdno), že proste v čase dopravnej špičky sa musím potlačiť, lebo autobus/trolejbus/električka nemôže jazdiť každé 2 minúty"

No neviem, ak sa bavime o nosnom systeme, tak prave tie dve minuty by nemali byt nic vynimocne. Alebo trebars 4 na jednu linku. Nakoniec metro vo velkych mestach taky interval bezne ma.

"A odpustiť si podobné kraviny ako na Vajanského, kde napríklad v čase rannej dopravnej špičky nám tam 8 mesiacov jazdí za hodinu menej cyklistov ako autobusov MHD."

S tymto suhlasim.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
lostrail

lostrail

12.12.2024
#108 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: bobitwo #43:
"OK, tak Karlovka, existujúce prechody, začneme od zastávky Kútiky, 196m a prechod (samozrejme, môžeš skákať dole z toho svahu)"

Takze nic...

"102m a podchod"

Zasa nic, toto sposobuje akurat sportove skakanie dochodcov do cesty.

"70m a vyšliapané miesto"

Asi dobre pre priechod, nie?


"nak 355m po ďalší prechod na Nám. sv. Františka (medzi tými dvoma prechodmi veľmi nič nie je)"

Tam su medzi tymi miestami dalsie dva vysliapane chodnicky, jeden viac, druhy menej.

"338m prechod"

Vazne toto ma byt atraktivne?

"67m nadchod"

Toto je moja zastavka, ten nadchod je z vychodnej strany len atrakcia, ked sa chce synator pozerat na vozidla zhora, inak sluzi hlavne pre tu zapadnu stranu.

"170m prechod"

So schodami, co sice este vdaka rampam moze byt OK pre kocik, ale vozickar toto neda.

"268m prechod a tiež tam zrovna nič nie je v tej časti medzi Nad Lúčkami a Segnerovou"

Vec nazoru. Napr. na ihrisko Adamiho by sa dalo lepsie dostat, nie oklukou.

"261m a prechod a tiež tam veľmi nie je dôvod, prečo prechádzať zo strany na stranu medzi nadchodom a Riviérou"

Akoze nie? Pozicovna masiek a.k.a. pobocka Packety, cukraren Sweet Street, pekaren Mint, Karloveska klubovna, milion dovodov. Vsimni si, ze na ten nadchod sa na strane Allianzu nemas ako dostat, musis ist hodny kus dalej. Tu rozhodne chyba priechod.

"Máš úsek s križovatkou s Devínskou cestou až po ďalší prechod 400m ako je Kings pub, tam tiež veľmi nie je, prečo behať zo strany na stranu"

Ked ides popri Karloveskom ramene a vyjdes pri lodenici, musis sa trepat bud naspat k Riviere alebo paradny kus ku Svrcej. Za mna absolutny dovod aby bol priechod prave tam. Vidavam tam pomerne dost chodcov a cyklistov, ktori by tadial potrebovali prejst.

Nadchod pri Botanickej je skor vtip, to moze sluzit akurat pre studentov UK a STU, inak nula bodov. Podobne nadchod na Lanfranconi je tiez psychiatria.

K Dubravke nemam vyhrady. Z Peknicky na Pri Krizi najlepsie popri Adlerke chodnickom poza baraky.
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

11.12.2024
#107 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Mhr1 #106:
To je pravda. V takom prípade je vedenie ET po Pražskej podľa mňa nereálne, minimálne kým sa nepostaví severná tangenta, čo je tiež veľmi vzdialená budúcnosť.
Odpovedať
Mhr1

Mhr1

11.12.2024
#106 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Urbanway 2423 #105:
Iste. Tunel z dnešnej konečnej električiek popod kopec s vyústením na Brnenskej, mimoúrovňové podídenie Patrónky a nakoniec popod D2 na Záluhy. Propagátori metra by to mohli začať presadzovať. Lenže to by sme sa museli presťahovať z ríše snov... Nemáme ani na Brno.
Odpovedať
Urbanway 2423

Urbanway 2423

11.12.2024
#105 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Ma178rek #99:
Nebolo by tam lepšie postaviť nejaký krátky tunel s podzemnou zastávkou na Hroboňovej? V Brne za posledné roky postavili 2 tunely a tretí planujú, takže postaviť jeden tunel, ktorý by bol celkom krátky by sa mohlo dať, aj keď by to asi trvalo dlho. Ak by mala ísť električka po povrchu, tak by sa totiž musela zúžiť Pražská, ku ktorej teraz nie je iná alternatíva.
Odpovedať