Vidíš, to ma nenapadlo ? A bráni im niečo teraz? Môžu vytlačiť a predať sami sebe mesačne aj stotisíc lístkov po 1,- Sk a nechať si doplatiť do plného cestovného ?
Úvaha o plate upratovačky je odcestná, nekoľko korunový lístok tak pobiede pokryje náklady na jeho vydanie. Obráťte sa so svojimi nárekmi na mesto alebo kraj, ktoré požadujú presnú evidenciu jázd ZŤP.
Kto trpí ťažkou obrnou je ZŤP-S, takže lístok mu kúpi a označí sprievodca a kto trpí totálnou stratou pamäti sa nemá čo sám motať po ulici (o MHD ani nehovoriac) lebo netrafí späť domov.
Inak Tvoja úvaha o tom "z čoho zaplatí" nemá žiadnu logiku - čo taký nezamestnaný - ten tiež nemá z čoho zaplatiť, necháme ho jazdiť zadarmo?
Choré to je, ale na druhej strane, tak ťažko postihnutý už asi je ZTP-S, čiže so sprievodcom a ten je za neho zodpovedný, aby mu správne lístok označil.
Btw, keď už majú platiť, nemôžu si tie jazdy dať nabiť do čipovej karty? Je to predsa len jednoduchšie na manipuláciu, než kupovať a označovať papierové lístky.
Upozorňujem, že týmto nechcem obhajovať platenie akejkoľvek sumy u ZTP a ZTP-S. Títo by jednoznačne mali jazdiť zadarmo. Svedčí to o vzťahu spoločnosti k nim.
MIROVI:no vidis,potom ziadny problem.a co im v tom brani?asi to,ze z vytazku korunovych listov by nemali na plat jednej upratovacky DPMZ.a este sa trochu zopakujem,co som tu davnejsie cmaral.si predstav,ze drzitel preukazu ZTP ktory dajme tomu trpi tazkou obrnou,alebo ten,co trpi totalnou stratou pamati,ze si ma oznacit a kupit listok,tento neoznaci a hned pokuta 1.200Sk.to potom by som bol zvedavy,z coho zaplati?z toho invalidneho?to je fakt chore a padnute na hlavu
MIROVI:a v ktorom meste maju zavedene 2.-korunove listky?apropo,na co by to tak robili?urcite tych pakov to aj tak alebo podobne napadlo,ale na co by to tak asi robili?ked sa da ist aj cestou mensieho odporu?
Zaujímavé riešenie. Len ma napadá, prečo na to neprišli inde a robia to tak isto trápne ako DPMŽ, čiže zavádzajú evidenčné cestovné v cene 1,- alebo 2,- Sk?
VSEVEDKOVI.A keby aj boli podkladom tie korunove listky pre ZTP,vsak sa to mohlo celkovo elegantnejsie vyriesit.napriklad takto.Existuje databaza presnej evidencie poctu vydanych preukazov aj s adresami pre okres zilina a kedze si myslim,ze takychto drzitelov preukazov nie je vela,sa z tohto uradu mohol tymto zaslat dotaznik pre potreby DPMZ ako vyuzivaju mestsku dopravu.alebo to vyriesit tak,ze tymto by bola vydana cipova karta gratis,ktorej oznacenie v dopravnom prostriedku by nebolo povinne az na to,ze keby si takyto neoznacil cestu na cipovej karte,by zaplatil pokutu v cene listka t.j.12Sk.Tymto ti co by touto tzv.listkovou pokutou zaplatili,ti by zaroven tymto anulovali dotaciu a ti co by si oznacovali,by tieto karty napr.po pol roku odovzdavali na DPMZ a prave tieto karty by boli presnym podkladom pre dotaciu.vsak by na takejto karte boli presne zaznamenane cesty v citane ich poctu.takze bolo treba len trochu pohnut rozumom a potom by samotny DPMZ nevyzeral taky trapny.
VLADIMIROVI:viem ze tie korunove listky sluzia ako podklad pre dotaciu,ale to mohli aj tak urobit,ze by ich potom spatne preplacali alebo by mohli vydat na 3.mesiace bezplatne cipove karty.a tesi ma,ze teraz maju este vacsiu stratu co sa tyka dochodcov.za dva dni akoby sa za nimi zem zlahla.takto mohli mat aspon prijem z 5Sk,a teraz maju gulove.
Pripada mi az smiesne, ze v meste, kde funguje byvala VS dopravy, funguje MHD na takejto nizkej urovni. Mam na mysli hlavne grafikony, kde sa mi pri cestovani z/na Vlcince stava, ze vsetky spoje idu v intervale 30 min. a dalsiu polhodinu nic nejde. V druhom rade nemozem nespomenut absolutnu nenaväznost na vlakovu dopravu: vlak z BA - prichadza 22.34 - čo je 5 minut po odchode posledneho trolejbusu, dalej po vlaku 00.34 - najblizsi nocny spoj odchadza 1:40!!!!
Dalsim paradoxom su zdrazene listky pre studentov a dochodcov: mna ako studenta v Bratislave stoji trojmesacna elektricenka 790,-. Nemusim nikde nic oznacovat mozem 3 mesiace cestovat kedy sa mi zachce a kde sa mi zachce. Neviem,ako to vyjde u nas. Tiez neviem ake podmienky ma cakaju pri navrate domov, ale ak bude najmensi predplatny listok na mesiac obsahovat 40 ciest, neuvidia odo mna ani korunu.
V kontexte s predchadzajucim nechapem necinnost ZU, uz z pohladu pochybneho fungovania MHD, ale najmä akceptovania rusenia zliav pre svojich studentov.
Redukcia zliav pre MHD je, z mojho pohladu, jednoznacnym krokom k znizeniu trzieb a tym aj znizeniu ziskov (vedenie DPMŽ by mohlo absolvovat ekonomicke minimum). Vysledkom budu este prazdnejsie autobusy mimo spicky a pocas prazdnin. Oplati sa 4-clennej rodine cestovat MHD?
Niekde som si precital, ze DPMŽ je najlepsi na Slovensku, ale asi to bolo vo Vecerniku... Toto je jednym z dalsich paradoxov Pobrezia Slotoviny...
Junior aj menza fungovali, ale nechce sa ti zakazdym chlastat na tom istom mieste a ked Capko a Kolecko boli rovno pri zastavke, tak aspon TAM sme sa odviezli busom, naspat sme isli vacsinou pesi.
Hej vidis, samozrejme, ze na NR a NS sa neda dostat zo zastavky za slusnu dobu. Ono z NR a NS je to peso len o nieco malo dlhsie na linku 3, ako na linky (1)5/(1)7.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Rebel