Ja som už dávno uvažoval, že je potrebné spojiť rýchlejšie VL s centrom a priemyselnou zónou, a to práve cez Políciu.
Dôvod je ten že zatiaľ čo z VL by to bolo rýchlejšie bez prestupu ako s prestupom napr. pri ŽS či Hurbanovej,
tak pre obyvateľov z Hlín a Soliniek je Polícia omnoho výhodnejšia, keďže Hurbanova má obe zastávky oddelené kopcom a sú od seba priďaleko,
ani by sa nemali volať rovnako, lebo to len zavádza.
Takto sa stačí zviezť L7/L14 ku Polícii a tam preskočiť na L1, naopak to isté na L3/L4/L7.
Tiež je škoda, že po zrušení víkendovej L7 (aj keď s biednym 2-hodinovým intervalom) nastala situácia,
že z Hájika sa dá hocikedy na smer HL-SO prestúpiť pohodlne lebo L4 ide pár minút po príchode L6, v opačnom smere to nefunguje,
najskôr odíde L6 od Polície smer Hájik a o pár minút dorazí k Polícii L14 a treba čakať štvrť hodiny na ďalšiu šestku.
Dosť že cez víkend majú i nosné linky biedny interval, ani prestupy medzi nimi nie sú zosúladené.
A vôbec nechápem prečo sa s tým niečo neurobilo už dávno, a mohli si na tom dobré body nahnať, tak ako sa teraz snažia pri L1.
Pri tej je škoda že tam nechcú obetovať oba parciály, a myslím že na zahustenie intervalu s L5
by bolo výhodnejšie keby L1 aspoň v smere do centra jazdila okolo nemocnice, a to na trase
Fatranská-Nemocnica-Polícia-Veľká okružná-Rázusova-Kragujevská-DP-Hálkova-Polícia-Nemocnica/Predmestská-Matice-Rosinská-Fatranská
(cca 50 min. - možný polhodinový interval ako je to pri L20 kde tiež dva vozy stačia).
Najväčšie zdržania sú v súčasnosti na Vysokoškolákov pri plavárni a potom pred finále za Rondelom (smer Hájik) po odbočku na Priemyselnú,
stačí sa vyhnúť týmto dvom úsekom a meškania sa rapídne znížia, a to by sa dalo práve okruhom okolo priemyselnej zóny.
Dôvod je ten že zatiaľ čo z VL by to bolo rýchlejšie bez prestupu ako s prestupom napr. pri ŽS či Hurbanovej,
tak pre obyvateľov z Hlín a Soliniek je Polícia omnoho výhodnejšia, keďže Hurbanova má obe zastávky oddelené kopcom a sú od seba priďaleko,
ani by sa nemali volať rovnako, lebo to len zavádza.
Takto sa stačí zviezť L7/L14 ku Polícii a tam preskočiť na L1, naopak to isté na L3/L4/L7.
Tiež je škoda, že po zrušení víkendovej L7 (aj keď s biednym 2-hodinovým intervalom) nastala situácia,
že z Hájika sa dá hocikedy na smer HL-SO prestúpiť pohodlne lebo L4 ide pár minút po príchode L6, v opačnom smere to nefunguje,
najskôr odíde L6 od Polície smer Hájik a o pár minút dorazí k Polícii L14 a treba čakať štvrť hodiny na ďalšiu šestku.
Dosť že cez víkend majú i nosné linky biedny interval, ani prestupy medzi nimi nie sú zosúladené.
A vôbec nechápem prečo sa s tým niečo neurobilo už dávno, a mohli si na tom dobré body nahnať, tak ako sa teraz snažia pri L1.
Pri tej je škoda že tam nechcú obetovať oba parciály, a myslím že na zahustenie intervalu s L5
by bolo výhodnejšie keby L1 aspoň v smere do centra jazdila okolo nemocnice, a to na trase
Fatranská-Nemocnica-Polícia-Veľká okružná-Rázusova-Kragujevská-DP-Hálkova-Polícia-Nemocnica/Predmestská-Matice-Rosinská-Fatranská
(cca 50 min. - možný polhodinový interval ako je to pri L20 kde tiež dva vozy stačia).
Najväčšie zdržania sú v súčasnosti na Vysokoškolákov pri plavárni a potom pred finále za Rondelom (smer Hájik) po odbočku na Priemyselnú,
stačí sa vyhnúť týmto dvom úsekom a meškania sa rapídne znížia, a to by sa dalo práve okruhom okolo priemyselnej zóny.
Mongolec
https://zilina.sp21.sk/a/22470/osem-mesiacov-prac-ukazalo-znacny-postup-depo-na-kvacalovej-ulici-v-ziline-sa-meni-a-modernizuje-pred-ocami-video
Zároveň, ako už bolo avizované, dopravný podnik kupuje ojazdené autobusy pre zmluvné linky. Na webe dpmz.sk boli uverejnené zmluvy na dva kĺbové Solarisy z Poľska z roku 2016, za ktoré spolu zaplatí takmer 250 tisíc Eur, čo je celkom vysoká suma. Najazdené majú 721 a 736 tisíc km. V Žiline sa pritom neraz vyraďujú vozidlá s ešte nižším nájazdom.
http://phototrans.pl/14,822330,0,Solaris_Urbino_18_SK_946JM.html
Video z doby, keď boli nové: https://youtube.com/watch?v=Pl9-_PcslVk
Najnovšia fotografia: http://phototrans.pl/14,1283624,0,Solaris_Urbino_18_1602.html