Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Majo #19851:
S vetou, že Žilina má z 5 slovenských miest s elektrickou trakciou suverénne najhoršiu MHD by som nesúhlasil (minimálne Bystrica mi pripadá ešte vždy divokejšia).

Ja by som to skôr formuloval inak - vo všeobecnosti u slovenských DP za posledné roky ide úroveň MHD dosť dolu - samé "politické krízy", nedostatočná obnova vozového parku, znižovanie km výkonov a také akobysomto... celkovo väčšie zaostávanie za aktuálnymi trendmi...
Reply on: geto1 #19853:
Myslím, že z Majovho príspevku je evidentné, že kritizuje grafikon a nie vodičov 😉
Reply on: Majo #19851:
Po čase som sa tu opäť našiel.Oproti tebebe ja som ten Tr aj šoferoval.To že tech. stav už je na hrane je pravda aj že udržba trate je slaba je tiež pravda no rychlosť jazdy je o grafikone a nie o vodičovi.Vtedy bolo že Fatr.-Veľ.Diel 3.min a v špičke tam hore stijiš 1.min. a je pol tretej a pozera na teba cely trolik ako doslova na blba ved 120. žiakov ide na vlak ale papier nepusti.Rychlosť jazdy je priemerna ako inde na 10.km-30min. ešte v okrajovych častiach to daš ake v meste a ešte v Za nemaš šancu.Teda študuj,chod pešo budeš zdravy a hlavne piš otom čo už si niekedy robil za peniaze teda že ti zato zaplatili.
Reply on: Majo #19851:
tak chcel som sa zdržať komentárov, ale zjavne ma posledná diskusia len presvedčila o objektívnosti mojich zážitkov. Pritom skrátením jazdných dôb a zefetívnením prestojov a prejazdov sa dá ušetriť veľa, aj vozidlá z premávky. Ale to by niekto musel chcieť - čo je na rozdiel od SAD u DPM pomerne divné, tam by chcieť mali.
K téme rýchlosti trolejbusovej dopravy v Žiline: Mal som tú česť viezť sa trolejbusom v mnohých mestách na západ aj na východ od Žiliny, ale Žilina je suverénne jedným z najpomalších trolejbusových systémov vôbec. Pomalšie sa jazdí snáď už len v bulharských mestách Pernik a Plovdiv. Pokiaľ v Žiline nemá človek šťastie na jedného z rýchlejších vodičov, ktorých nájsť je ako nájsť seno v kope ihiel, je tá jazda naozaj katastrofálna. Minule som zažil, ako jeden priemerne rýchlo idúci vodič prišiel v rannej špičke na zastávku Žilinská univerzita s 2-minútovým náskokom! A to je na tej linke rovnaká jazdná doba aj večer... Dokedy budú takéto grafikony? Kým prestane trolejbusy používať aj posledný človek v produktívnom veku? Pritom ich "znormálnenie" by nestálo ani cent, naopak, ešte by sa ušetrilo.
Čo sa týka stavu vozidiel, myslím, že zo Žiliny si pokojne môžu robiť posmech už aj Rumuni. Z vlastného pozorovania viem, že ani v Bukurešti, ani v Temešvári, ani v Ploješti, ani v Brašove, ani v Koložvári, ani v Mediase sa oproti Žiline nemajú za čo hanbiť. Kým v 2. polovici 90. rokov mala Žilina jednu z 2 najlepších MHD na Slovensku, dnes má z 5 slovenských miest z elektrickou trakciou suverénne najhoršiu. Toto je názor človeka, ktorý bude v Žiline už 3. rok študovať. A rovnako ako Valec a Papyr som sa tu aj ja naučil chodiť peši. A v poslednom čase vždy, keď idem trolejbusom na stanicu a ponáhľam sa na vlak, pokazí sa trolejbus alebo padne nejaká križovatka. Myslím, že nastal scenár, ktorý Juraj pred časom predpovedal - zanedbá sa údržba vedenia, vozidiel, trolejbusová doprava začne byť nespoľahlivá, cestujúci ju začnú nemať radi a...
Reply on: Jozef #19841:
my sme sa náhodne stretli v nedeľu...
všeobecne v Žiline vytýkam problém chronometráží - v špičke vozidlá meškajú a v sedle sa neeeeeskutočne vlečúúúúúú

ďalší problém, ktorý v MHD Žilina vidím je v podobe služieb - vodiči majú veľké prestoje na konečných. Namiesto pravidelnej intervalovej dopravy a minimalizovania prestojov je to presne naopak - linky s chaotickými odchodmi, vzájomný nesúlad jednotlivých liniek v spoločných úsekoch a zlé rozloženie služieb. Tu je práve priestor pre DPMŽ ako zlepšiť dopravu a zároveň aj ušetriť. Je mi jasné, že za toto ma v KE vodiči nemajú radi, ale MHD je tu pre cestujúcich a nie pre vodičov...
Po nedeľnom preložení trolejbusového vedenia do novej polohy na ulici Veľká okružná bola zastávka MHD na strane Bulvára 15. 8. 2011 vrátená na pôvodné miesto. Náprotivná zastávka pred vchodom do Auparku však musela byť pre posun trolejbusovej stopy od pondelka posunutá nižšie, asi 40 m k Domu odborov.

Stavebné práce v priestore zastávky MHD "Veľká okružná, Aupark":
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/20497/category/432

Zastávka "Veľká okružná, Aupark" v novej polohe, v dolnej časti Domu odborov:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/20499/category/432
Reply on: Jozef #19841:
v meste a na dráhe ťažko lámať rekordy, ale ak chceš zažiť svižnú a zároveň úspornú jazdu tak nech sa páči, povozím ťa. ?
Reply on: Vladimír #19844:
ja takú ako ty (okrem koncového úseku linky 6 na Tulskej, to je hotový tankodróm, tie LE trolíky sú na to "ako stvorené").
Reply on: Vladimír #19798:
Sranda, ze taka metropola ako Praha ma hlasenie len a len v dvoch letiskovych linkach. Linka 100 hlasi dvojjazycne celu trasu, linka 119 len na uzemi letiska. "Terminal Jedna. Z terminalu jedna jsou odbavovany lety mimo Schengensky prostor. Terminal One. Terminal One serves flights outside the Schengen Area. Nasledujici zastavka: Terminal Dva. Next stop: Terminal Two."

Ale netrapi ich preklad nazvov ako Hlavni nadrazi ci Vaclavske namesti, tak zas na tom Slovensku, na ktore celkovo nepride tolko turistov za rok, ako do Prahy, nemusime prehanat 🙂
Reply on: Valec #19823:
Cit.: "Ja som sa za 5 rokov štúdia v Žiline naučil chodiť pešo (a to v BA som sa aj jednu-dve zastávky vozieval)."

Absolutny suhlas. V ZA som sa naucil, ze pesi z Hlin na Diel to je rychlejsie, nez MHD. (To este na Diel nejazdili trolejbusy.) Ale nie za 5 rokov, ale za prvy mesiac. Pritom predtym v PO, ako aj dnes v Prahe, som takisto zvyknuty vyuzivat MHD aj na jednu-dve zastavky.
Reply on: Jozef #19841:
No vidíš, ja som bol v Bystrici v nedeľu a skúsenosť mám opačnú.
Reply on: Jozef #19841:
Tak sa v tej Zsolne z pocitu vlastnej dokonalosti a výnimočnosti pokojne aj zadrhnite, hlavne aby vám do toho nejaký "čužák" nekecal! Cudzie nechceme, svoje si nedáme!
Žilinaská teplárenská, a.s. vykonáva opravu parovodu popod cestu Veľká okružná. Rozkopávka komunikácie si vyžiadala čiastočné obmedzenie dopravy v uvedenom úseku. 13. 8. 2011 bola napäťová výluka trolejbusovej siete, počas ktorej bolo presunuté trolejbusové vedenie do novej polohy, aby mohli byť vykonávané zemné práce aj v druhej časti vozovky. Práce na trakčnej sústave vykonávala firma ELZA Elektromontážny závod Bratislava a.s. Z tohto dôvodu bola aj zastávka MHD presunutá do novej polohy, na priechode pre chodcov oproti hotelu Slovakia.

Posun trolejbusovej stopy do novej polohy:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/20485/category/432

Obmedzenie dopravy na ulici Veľká okružná a autobusová doprava počas napäťovej výluky 13. 8. 2011:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/20482/category/432
Reply on: Vladimír #19834:
V sobotu som bol v Banskej Bystrici a žiadne rýchlostné rekordy tam nepadali. Názory na dopravu nejakého Trnovčana, ktorý sa vozí denne autom majú takú hodnotu ako aj niekoho z Nitry, ktorý príde do Žiliny raz za rok.
Z dovodu generalnej opravy parovodu Velka Okruzna mame opat autobusovy vikend. A zastavka VO-Aupark v smere ku nemocnici je posunuta pred prechod pre chodcov.
Reply on: no.ev.di. #19837:
Je hanba nazyvat to intervalom. A potom sa DPMZ cuduje, ze vozi viac vzduchu ako ludi. Aka je u nas sanca ze dajme tomu vyjdem z obchodu/uradu/od lekara, postavim sa na zastavku a doveziem sa domov skor ako by mi to trvalo peso? skoro nulova
Reply on: no.ev.di. #19837:
Mal si pravdu. Bol som sa osobne pytat ci je to pravda s tou tratou. tak ano a vraj by to malo byt aj na nete. A tusim kraj? Inak v Ziline je to cele nahlavu, Napr. interval z Carrefouru L6 - 36 56 a tiez preco cez prazdniny L4 je posilnena v case sedla a cez skolsky rok menej.
Reply on: Myscho #19833:
ja nechápem na CP L31 (http://www.imhd.sk/za/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=!031-20100901&x=943718494238) že ráno sú odchody 06 a 31 a poobede sú 06 a 36. Čo ráno bráni spraviť 30min interval? Alebo cez víkend dať 1,5h interval?! To isté sa týka aj napr. L27 kde sú odchody zo Zástrania 7:00-10-20-30 a potom až 8:10 alebo poobede je interval 15-25min. Ale napr. na L21 je z Chlmca ráno interval 15min a v sedle sa darí od 8:01 po 10:41 držať interval 40min a poobede zas mrdník ? alebo víkendové odchody z Chlmca 01,06,11,16,21,31,36,41. Chápem, že 2x za víkendový deň sa môže naskytnúť, že sa skočí z intervalu 60min na 70,75 alebo 80min a potom sa drží zas 60min, ale tejto filozofií intervalov liniek do odľahlých častí nerozumiem.
Reply on: kvorka #19835:
Nerad ohovaram, ale skuste sa previezt napr na 239 a potom na 213/vodic z 220 ale ta je PN/. A porovnajte styl jazdy...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.