Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Za cenu jedného jednopásmoveho celého lístka prejdem autom viac ako 6km, za cenu dvojpásmového je to asi 8km (cena autom za 1km je asi 7centov (počítam len benzín)).. takže neviem, aký dôvod by som mal mať na použitie MHD - auto mi ide kedy potrebujem v ktorúkoľvek dennú dobu, cesta je pohodlnejšia (v lete si klimatizujem, v zime kúrim, sedím na niečom čo nepochcal bezdomovec, hrá mi rádio, viem sa vyhnúť zápcham), rýchlejšia, parkovanie už aj v centre (nie len pri carrefoure, maxe...) zadarmo (aupark, mirage), nemusím zháňať lístky a počítať jazdy (inak to je tak debilný systém.. za 200kč som mal v Prahe, Ostrave a svojho času aj v Bratislave neobmedzený študentský mesačník čo mi platí na všetko čo sa pohne a v ZA za to je nejakých 40 ciest, ktoré mi cez školský rok nestačia a cez prázdniny ostávajú)... Takže, prečo by som mal ísť MHD, keď už pre 1 človeka to vychádza lacnejšie autom a ešte to je aj lepšie z uvedených dôvodov? Ak by MHD chodila v rozumných intervaloch za polovičné ceny, myslím, že by viac ľudí nechalo auto doma.. takto to ostáva len zbožné prianie managementu DPMŽ...
Reply on: mirec238 #19825:
A prečo potom Dopravný podnik toleruje také neprirodzene navýšené jazdné doby?
Reply on: Valec #19823:
Tak si obuj rtetry.Viem to z Vlkov po stanicu aj za 12.min.ale...žijem z toho čo zarobim a premie su minus 20.%
Reply on: petter #19822:
Ti asi ***e, nie?
Reply on: petter #19822:
Ak bude trolejbusovej doprave v rýchlosti konkurovať pešia, tak sa na "primerane čisté tbusy v rozumných intervaloch za rozumné cestovné" každý druhý vykašle. Ja som sa za 5 rokov štúdia v Žiline naučil chodiť pešo (a to v BA som sa aj jednu-dve zastávky vozieval).
vnímanie rýchlosti je velmi subjektívne. Mňa viac zaujíma spoľahlivosť, prístup DP a aj jeho zamestnancov k cestujúcim a p. Keď budú bezpečne jazdiť primerane čisté tbusy v rozumných intervaloch za rozumné cestovné, rýchlosť nebude nikoho zaujímať ❗
SRe #19818 Vladimír: A to som si dlho myslel, že prešovskí vodiči vďaka šetreniu jazdia najpomalšie na Slovensku, ale v Žiline je to neporovnateľne horšie. Aspoň však vodiči používajú elektrickú brzdu a nebrzdia na vzduchovú.
Reply on: petter #19816:
Problemom su napriklad aj zle vyprojektovane useky. V useke Vysokoskolakov->Postova(pri poste) mozes ist max 20 inak si zbieras palice.
Reply on: Vladimír #19818:
žalostného STAVU trolejky
Reply on: petter #19816:
V tom prípade naozaj neviem, aké predpisy u vás platia a čo je príčinou žalostného trolejky v Žiline. Isté je jedno, že prevádzková rýchlosť žilinských trolíkov je (možno spolu s košickými) na slovenskom dne. Nechcem kritizovať, mne samému je ľúto...
kým som ešte študoval v ZA na PEDaS-e, trasu zo školy na žst. som vždy išiel peši, keďže mi to časovo vychádzalo skoro rovnako. peši som sa na stanicu dostal za 25-28 minút a jazda Tbusom aj s príchodom na zastávku sa nikdy nestihla pod 23 minút. ☠
Reply on: Majo #19815:
Tbusy majú rýchlosť na niektorých úsekoch obmedzenú značkami inde predpismy. Tbusy v Žiline tieto obmedzenia dodržujú tak na 15%. Keby tam šoférom začal podnik kontrolovať rýchlosť plat by im na pokuty iste nestačil ❗
Reply on: J-T4 #19813:
Ubezpečujem Ťa, že aj keby sa nestálo na ani jednej nácestnej zastávke, stále by ste (vzhľadom na štýl jazdy vodičov) nemali zďaleka ani na slovenské pomery priemerne rýchlu MHD. ?
Reply on: Myscho #19812:
aj v BA sa k tomu speje. Tento rok bude asi ešte jedna várka zastávok na znamenie a nabudúci rok sa to možno dorazí, pričom možno ostatnú povinné iba také zastávky ako Hodžovo nám., Trnavské mýto, Račianske mýto, Patrónka, autobusová stanica a Predstaničné nám.
U nás by sa ale rýchlo pokazila aspoň štvrtina tlačidiel, takže šofér by prešiel celú trasu bez zastavenia keďže by mu nikto nezvonil, no a to by bolo dobre, lebo by sme mali najrýchlejšiu MHD na Slovensku ☺
Pred časom som tu písal, že by bol nápad dať všetky zastávky na znamenie aby to šetrilo čas, nestretol som sa tu s pochopením, lebo to je vraj blbosť a bla bla bla... ale.. v Prahe je už 600 z 2000 zastávok na znamenie a časom budú na znamenie všetky, podobne ako v Jihlave.. 🙂

http://praha.idnes.cz/vsechny-autobusove-zastavky-v-praze-budou-na-znameni-planuje-ropid-11m-/praha-zpravy.aspx?c=A110805_1629954_praha-zpravy_ab

Takže až taká blbosť to nie je... 🙂
Dopravný podnik mesta Žiliny, s.r.o. zmenil od 1. 8. 2011 názov zastávky "Štúrovo námestie" na "Veľká okružná, AUPARK". Zastávkový označník s novým názvom si môžete pozrieť na nasledovnom odkaze:

http://zilina-gallery.sk/picture.php?/20368/category/202
Od dnes na L6 kratke Tbusy
Reply on: URBINO #19806:

a koľko tých CRW vozidiel SAD-ka kúpila? šlo niečo aj do martina?
Reply on: Maykl #19807:
Vecer by si ju ani nestretol

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.