Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kapsch #12639:
aj mňa zaujal tvoj prístup ku tarife - môžeš mi napísať, v čom sa ti páčil? Nemyslím to ironicky, ako človeka, zaujímajúceho sa o verejnú hromadnú dopravu poteší každý názor na akúkoľvek vec ohľadom tarify, nakoľko v tomto smere je každý názor zaujímavý...
Reply on: Vladimír #12638:
Postupne vekom ti nejako slabne zaludok. Ked sa tu pred rokom a pol pri NKTD minimalne trikrat viac diskutujuci vyjadrovali k trasovaniu liniek, nejako ta slaboty vtedy zazracne nechytali...

A hned tiez nemusis opatkom rozmliazdit kazdeho, kto nema zasadne vyhrady k tarife MHD a ma teda iny nazor ako ty. Mozno ze nezatazeny navstevnik to vidi inac ako ty, ma na to pravo.
Reply on: Vladimír #12638:
No na tej tarife asi to, že linky sú tak urobené, že sa dá odvšadiaľ všade na raz prestúpiť... ale inak keď som sa zamyslel, tiež mi to prišlo čudné...

Ohľadom Hájika som to myslel obrazne.
Reply on: Kapsch #12637:
Ja rozhodne nechcem dráždiť, ale čo prosím Ťa pekne, je pozitívne na žilinskej tarife? Zastavám názor, že žilinská tarifa je odstrašujúcim príkladom v rámci taríf SR, resp. tým správnym príkladom ako vypudiť užívateľa zo systému MHD. (Pozorvnávam len s rovnako veľkými alebo väčšími mestami SR).

Taktiež nemôžem súhlasiť s tým, že Hájik má spojenie ako na dedinu. Chel by som totiž vidieť dedinu, kde je zabezpečený spoj v špičke každých 5 min., v sedle každých 15 min. a v soboty a nedele každých 20 min.

---

All: Na diskusii DPMŽ.sk som mal tú česť čítať diskusiu na tému GVTD. Sorry, ale asi navštívim záchodovú misu. Také žvásty sa nevidia len tak hocikedy. Nič v zlom, ale keď sa bude k trasovaniu liniek vyjadrovať naozaj každý, tak je to potom koniec s tunajšou MHD.

Je teda jasné, že po niekoľkých stranách som musel s hnusom čítanie predmetnej diskusie prerušiť (resp. navždy ukončiť).

Nadšenej Žiline prajem všetko dobré pri cestovaní z každého kraja do každého kraja raz za hodinu.
Dnes som bol na návšteve vášho mesta, celkom sa mi páčil tarifný systém, aj keď som nepochopil, prečo sa prikladá karta k označovaču. Bol som mierne nasŕdený, keď som našiel automat s viacerými funkciami, ale nevydával preplatok.

Trolejbusy sú na celkom dobrej úrovni - trochu mi prekážalo, že pri GO sa interiér akosi nemodernizoval. Inak som bol celkom prekvapený a čo ma prekvapilo najviac bolo socialisticky, i pekne žlto ladený interiér 15TrM-ky.

Hlásenie je na dobrej úrovni, pani hlásateľka má prenikavý hlas a asi nikdy žiaden text nečítala, pretože zle rozdeľuje slová a dáva dôraz na zlé slabiky. Ale to je iná kategória.

Najviac ma zarmútilo, že na Hájik je interal ako do dediny...

Inak som spokojný.
Reply on: Pišta #12635:
Máš to v katalógu: 34, 76, 44, 80, 60, 62, 63, 90, 105 sú odstavené z premávky a čakajú na vyradenie. Na vyradenie by mala ísť ešte 86, ale tá zatiaľ ešte občas jazdí. Odstavená z premávky je aj 95. Má poškodený rám.
Dávnejšie sa tu písalo o vyradzovaní autobusov. Vie niekto povedať, či sa tak už udialo a aké vozy to boli? Napr. takú 34,44, 90 som v uliciach nevidel už dobre dávno.....
Zdravim vsetkych z dalekej cudziny (Bulharsko),

ako vidim, zasa ked som mimo, sa v Ziline deju zaujimave veci, ku ktorym sa zial nemozem momentalne vyjadrit. Takze az dorazim domov, pridam aj moje nazory. ?
na www.uvo.gov.sk je uz zverejneny vitaz na dodavku NPvozov
Reply on: kubik #12631:
Vyradili sa len dva trolejbusy. Od kolegu z DPMŽ som bol upozornený, že 221 sa nevyradila a ani sa zatiaľ vyradiť neplánuje.
Reply on: Miro #12630:
Veru...ste to vystihli ? Tri male vozy sa vyradzuju...elektrovyzbroj je podla slov byvalych vodicov 221 (poznam ich) vyborna, 225 neviem a s 212 osadenstva poznam tiez byvaleho sofera, ktory sa taktiez nestazoval, takze si myslim, ze problem nebude nijaky...
Reply on: Papyr #12629:
Problém bude asi politický, nie technický ?
Reply on: Jozef #12618:
Aky neriesitelny? Z dvoch trolejbusov - vyzileho zilinskeho a vyzileho zlinskeho - rekonstrukciou spravim jeden, ktory bude mat elektricku vyzbroj z povodneho zilinskeho vozidla, teda na 750 V. Mechanicke casti su zhodne. Na hlavnej stranke som cital cosi o tom, ze sa nejake trolejbusy vyraduju. Preco teda nepouzit ich elektrovyzbroj? Ved ta musi byt trvanlivejsia, ako cely zbytok vozidla, tj. aj ked odhniju plechy, ram i napravy, elektrovyzbroj je stale pouzitelna.

Alebo je v tom nejaky problem, o ktorom ja neviem?
Reply on: tux #12617:
O super rozhodnutiach celozivotnych superodbornikov v doprave by som si nedovolil pochybovat.... Keby zatial aspon jedno urobili.
Reply on: eMareq #12621:
zilina [at] t-zones [dot] sk
Aj dnes počas víkendu pokračovali nepretržite práce na zastávke Spanyolova, nemocnica v smere do centra. Tento úsek ulice je veľmi dopravne preťažený a tak zamestnanci Žilinských komunikácií mohli s mechanizmami bezpečnejšie pracovať. Obrubníky a samotná zastávka boli už poškodené, na čo sa sťažovali cestujúci, a preto mesto pristúpilo k rekonštrukcii.
Počas víkendu prebieha plánovaná rekonštrukcia trakčnej meniarne na Veľkej okružnej. Rekonštrukcia bude prebiehať len počas víkendov a mala by byť ukončená asi v polovici augusta. Napäťová výluka bola využitá aj na údržbu trolejového vedenia, výhybiek, ale bola aj vymenená diaľkovo ovládaná výhybka.

Teraz by už mali začínať prípravné práce na prekládku trakčného vedenia na Obvodovej ulici na Solinkách, kde sa bude rozširovať komunikácia o odbočovací pruh do Obchodno-zábavného centra MAX Žilina. Práce by mala vykonávať spoločnosť ELZA.
Podľa posledných informácií z prostredia DPMŽ je zaradenie zlínskych trolejbusov do prevádzky veľmi vzdialené. Nie je pravda, ako bolo medializované, že o niekoľko dní budú nasadené do prevádzky. O pár dní bude už mesiac ako boli dovezené do Žiliny. Boli zdemontované motory, ktoré boli odvezené do rajeckej Indukty na prelakovanie časti vinutia a potom sa ukáže, či vyššie napätie vydržia. Nebudú sa zabudovávať nijaké meniče jednosmerného prúdu, ale sa má prerobiť výzbroj. S týmito prácami sa zatiaľ ešte nezačalo. Pôjde o zásah do vozidla, jeho elektrickej výzbroje a k tomu sa bude musieť pravdepodobne vyjadriť štátny dopravný úrad. Vozidlá sú zospodu prehnité, zub času za svoje roky urobil svoje. Ani jeden trolejbus na stave DPMŽ nie je v takomto stave. Predpokladané investície na sprevádzkovanie jedného vozidla boli odhadované na 200 tis. Sk, ale po pár dňoch sa už nespomína finančná suma ani zaradenie do prevádzky. Píšem to čo mi bolo povedané. Ak má niekto iné alebo ďalšie informácie nech ich napíše.
Reply on: kubik #12619:
Mňa nemusíš poučovať aká je úroveň vozidlového parku v Litve a nemám ho ani prečo porovnávať s DPMŽ. Ja sa len opieram o vyjadrenie zo spoločnosti DSZO, kde je napísané: "Od roku 2003, tedy za posledních necelých pět let, vyřadila DSZO 28 trolejbusů v sólo i kloubovém provedení. Osudy vyřazených vozů jsou různé. Plnou polovinu z tohoto počtu vozů koupily pro další provozování dopravní podniky v Litvě. Čtyři trolejbusy prodala DSZO do Jihlavy, jeden z kloubových trolejbusů mohou lidé zahlédnout u soukromé firmy v Ostratě.... Zbývající vyřazené trolejbusy skončily nebo budou v nejbližší době odvezeny do šrotu." Na záver aby bolo jasné. Keď som napísal, že mali skončiť v Litve alebo v kovoštrote, tak som si to nevycucal z prsta.
Reply on: kubik #12619:
Jasné, že s tým nebol problém, veď v Prešove je tiež 600V (neoficiálne pustených 650V).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.