ja som otvorený diskusii a ako dopravák sa aj nad tým zamýšľam a žiaden návrh neberiem ako hlúpy... všetko má svoje klady a zápory, dôležité je, to čo preváži u toho-ktorého návrhu...
v #10828 si písal trasu BY - hliny - polícia - hurbanova - žst - štúr.n. - rondel - závodie - bánová tu by sa pretínala na križovatke Okružná - Komenského (hliny - polícia a štúr.n. - rondel) ? ?
a kde by sa pretínala? nerozumiem.... Podľa toho, čo som napísal 10833 by to bolo vcelku kosher... ale veď je to len hlúpa úvaha, ktorá aj tak nie je reálna.... Jednoducho som si len chcel pofantazírovať .... ?
Rajeckú neobchádzaj - je odtiaľ veľmi blízko do okolitých firiem - ja sám som chodil ku Stavomontážam a viem, že tadiaľ cestuje veľká frekvencia cestujúcich (už aj preto, že L22 je jediná, ktorá obsluhuje tento úsek).
L13 - nenavrhoval som zmeny, len som sa pýtal, či sú také nutné zmeny, prečo a aké zmeny.
L21 - pri tom tvojom návrhu by sa trasa pretínala - zbytočne, rovnako by to bolo mätúce aj pre cestujúcich
Ak dobre rozumiem, aj ty by si bol za L13 presunúť na trasu okolo polície, Hurbanovej, žst, Štúr.nám. ďalej na Hliny? Potom akože tá L21 Bytčica, Hliny, Štúr. nám, žst., Hurbanova, Závodie , Bánová a späť? Nad Rajeckou som dlho rozmýšľal i ja... Je nutný spoj po tom krátkom úseku? Do L22 na tých zastávkach tam aj tak veľa ľudí nenastupuje a keď tá cesta bude ako dialničný privádzač, tak si už vôbec neviem predstaviť na takej ceste zastávky MHD.... V pôvodnom návrhu ak by sa Bytčica zatrolehovala, tak - či tak by po Rajeckej zrejme nechodila žiadna linka, lebo by bol zbytočný výdavok ťahať separátne troleje z Rondla po rajeckej do Bytčice....
vlk:spojenie Solinky -mesto po trase policia,stare Tesco-zel.stanica pre obyvatelov chyba,L.13 cez kopec nastup rono na solinkach na Jasenovej potom pochopis preco ludia nadavaju,ranne spoje su sustavne preplnene o case jazdy po Hurbanovu ani nepisem.dalej 4.-14.navrat z mesta 4.okolo plavarne,14.po Kosickej,tuzim simkoslav to spomenul ma fundovane odpovede.
Trošku z histórie: Na základe kritiky občanov zo sídliska Hájik, ktorým bolo po zavedení NKTD zrušené priame spojenie medzi sídliskami Hájik a Vlčince, bol zavedený dočasný skúšobný expresný spoj premávajúci v pracovných dňoch medzi sídliskami Hájik a Vlčince. Premával od 27. februára do 12. marca 2006 a jeho účelom bolo v praxi overiť počty cestujúcich pravidelne sa prepravujúcich na trase medzi týmito dvoma sídliskami. Autobus stál len na zastávkach MHD na sídliskách Hájik a Vlčince. Bol označený nápisom „PRIESKUMNÉ VOZIDLO“ a nástup bol umožnený len prednými dverami. Cestovné bolo vo výške dvojpásmového cestovného lístka. Autobus odchádzal z Hájika o 5.30, 6.30 a 7.30 h a popoludní z Fatranskej o 13:30, 15:30, 16:30.
Na „objektívny“ prieskum vyzvali cestujúcich z Hájika Ing. Marián Janušek (zástupca primátora z Hájika), MUDr. Daniel Kľačko (poslanec z Hájika) a Ing. Peter Čerňanský nasledovným oznamom: Vyzývame všetkých, ktorí požadujú navrátenie PRIAMEHO SPOJENIA Hájika s Vlčincami, aby sa do prieskumu zapojili tým, že budú počas uvedených dní využívať VÝLUČNE UVEDENÉ SPOJE. Na základe výsledkov tohto prieskumu DPMŽ buď zavedie, alebo nezavedie priamu linku MHD !!
Aj napriek všetkým výzvam poslancov, občianskych združení, ako aj vedení základných škôl na Vlčincoch, prieskum dopadol skutočne biedne. Nebol záujem o cestovanie medzi oboma sídliskami. Odchádzajúce poloprázdne prieskumné vozidlo popoludní v špičke zo sídliska Vlčince si môžete pozrieť na stránke: http://zilina-gallery.sk/picture.php?/1991/category/188
ešte som sa nezamýšľal, čo to spraví z vzkm, ale určite vyšší interval na L2 s tým pohne...
čo sa týka tej trasy navrhovanej L21 -> prečo ju točíš zbytočne cez mesto spôsobom: Hliny - Polícia - Hurbanova - žst - Štúrovo - Rondel? Určite by si schaosil cestujúcich na Štúrovom, kde y pobehovali z jednej strany na druhú (L2 smer Bytčica od Slovakie, L21 smer Bytčica z opačnej strany). Trasovanie by som skôr navrhoval previazať: L21 Bytčica - Hliny - Štúrovo (kryje sa s L2 - tu mi chýba obsluha Rajeckej) - žst - Hurbanova - Rondel - Závodie - Bánová.
Celkovo mi to ale nesedí, ak sa mi podarí nad tým zamyslieť, dám vedieť - neviem, ako to napr. riešil Valec a iní.
Na základe už dávnejšieho upozornenia od kol. jsi som upravil rok výroby trolejbusov 211-221 z roku 1993 na 1994. Preto sa prosím nečudujte, že nám podľa katalógu vozový park trochu omladol
sorry - tá L21 mi ušla - Bytčica, Hliny, Polícia, Hurbanova, žst, Štúr.n., Rondel, Závodie,Bánová a späť. Keby bola trasa, ako som dole písal, tak pri polícii by sa stretli spoje jednej linky smerujúce na stanicu i na Hliny, čo by bolo nie celkom ok. Prípadne L13 dať na okruh z Hlín na Hurbanovu, žst, Štúr.nám atď a mnou navrhnutú linku 21 z Bytčice cez Štúr.n., žst, Hurbanovu, Polície až do Bánovej....
pod¾a mna su velke rezervy vo vedení liniek nie tb, ale autobusov.... konkrétne mám na mysli linku 2, 21 a 22. L2 chýba interval a premávka do 20hod, L21 a L22 nie sú šťastne spojené (dva radikálne odlišné èasti mesta - každá má inú potrebu.... ) Bytèici chýba spojenie s Hurbanovou, Bánovej so stanicou, Chlmec sa prímestskými spojmi dostane aj na stanicu a aj na Hurbanovu ( potreby sú vykryté ), Brodno je ok - doteraz ani v histórii nemali inak trasovanú linku.... Takže ak by som mohol - L2 špièka každých 15min, mimo špièky vrátane èasu do 20hod každých 45min. L21 Bytèica, Hliny, Hurbanova, žst, Štúr.nám, Polícia, Rondel, Bánová a späť. ( v pohode sa uživý aj kåb a navyše odťaží L13 zo stanice na Hliny a opaène ) 15/45 , L22 Brodno, žst, Tesco HM, Košická, žst, Brodno 20/60 a L23 Chlmec, Hurbanova, Polícia, V.Okružná, malé Tesco, Chlmec 15/45
Prepoèet zvýšenia nákladov som nerobil, nepredpokladám, že by šlo o radikálne navýšenie. Naopak verím v ziskovosť týchto liniek, lebo pokryjú priamo potreby v tom najkritickejšom èase...Èakať na budovanie tb trate do Bytèice je ako èakať na dážï na púšti... S odchodom Juraja odiš¾a aj dostavba TB trate....
áno, ale my sme dopraváci (resp. sme na dopravnom fóre), a doprava sa v súčasnosti nerobí spôsobom - táto linka má svoje čaro. Ak mi dáš pádne argumenty a dôvody, OK, nebudem proti tej linke.
to čo sa snaž pochopiť, že to, čo bolo, bol hraničný stav, kde sa nedalo nič pridať, ani jeden jediný spoj v roku... preto som chcel návrhy - ak chceš niečo zmeniť - zlepšiť, OK, ale rozumné návrhy (nie slová, ako "po starom to bolo fajn, len nech priajú tam a tam" - to nejde)... niekde musíš ubrať, aby si inde pridal - ale pri starom systéme kde ubrať a kde pridať, pretože niekde by bol niekto spokojný a niekto by kričal?
Ja jednoducho nechcem ten gulas liniek co tu bol pred nktd a hlavne tie intervaly a casy,ked sli naraz zo zastavky vsetky spoje a potom 30min nic.Ste rychlo zabudli poniektori.Kolko sme tu do Juraja vtedy tlacili?Pravdu ma S499.1023,ze by to chcelo este tu tarifu vylepsit.
mne prave "zena" chodi zo Soliniek do Carrefouru a nema s tym vobec problem prejst cez park z Tajovskeho,este mi tu za chrbtom pritakava.Casovo byvalou 5kou cez Hliny by to mala rovnako ako 3kou+cez park.
Mza