Prvé prípravné práce v tuneli boli započaté v pondelok 11. mája 2009 v predpoludňajších hodinách. Prvé práce spočívajú v odstránení trolejového vedenia v tuneli, odstránení starého osvetlenia a montáži pracovného osvetlenia tunelovej rúry. Pravdepodobne najťažším orieškom pri rekonštrukcii tunela bude vysporiadanie sa so zatekaním vody do tunelovej rúry. Voda do tunela zateká už od jeho otvorenia v roku 1949. Pri výstavbe tunela sa izolácia klenby voči podzemnej vode použila len na niektorých tunelových pásoch, zvyšné pásy izolované neboli.
Rekonštrukcia tunela sa začala
This is an archived page. Current information can be found in the menu.
- By TeBeCe
- Published
V nedeľu 10. mája 2009 popoludní sa mohli obyvatelia a návštevníci mesta naposledy previezť električkou cez tunel pod hradom pred jeho komplexnou rekonštrukciou. Dopravný podnik pri tejto príležitosti vypravil dve historické električky, ktoré jazdili po okruhu z Kapucínskej ulice cez tunel, nábrežie, Jesenského, Námestie SNP späť na Kapucínsku ulicu. Jazdu cez tunel sprevádzali svetelné efekty, vďaka ktorým bol tunel po dlhom čase opäť osvetlený. Podujatie si vyžiadalo výluku pravidelnej električkovej dopravy už od nedeľného poludnia.