Reakcia na: KVKV #5:
Áno, to sú známe fotky, takisto aj známa fotka vrchnosti pred osobným motorovým vozňom vo vozovni, kde je zjavná tmavá farba. Čo však stále nevylučuje tmavú modrú farbu so žltými ornamentami. Nechce sa mi totiž veriť, žeby sa v novinách pri spustení prevádzky pomýlili vo farbe vozidiel.Svetlé odtiene električiek na fotkách z 20. rokov môžu byť nejaký ojedinelý náter metódou ČKD (čo kuchyňa dala). Nehody boli aj vtedy a to aj vážnejšie, finančný stav bol dosť zlý, opravovalo sa na kolene.
Keď si poskladám pomerne kusé informácie z tlače za 20 rokov ČSR dokopy, mám z toho dojem, že v podniku panoval Balkán, o ktorom sa nám dnes snáď ani nesníva. Takže predpokladám, že niekedy v polke 30. rokov sa jednotlivé vozidla mohli od seba líšiť v mnohých detailoch.
veteran
Evidentne svetlý základ je viditeľný na hneď niekoľkých fotkách z rokov 1919 až 1924.
Na fotkách z 20. a 30. rokov je zrejmá úprava časti vozidiel na nejakú tmavšiu farbu, ale zakaždým má takáto električka reklamu.
Úprava do "národných farieb" - červená + biela sa spomína po prevzatí dráhy mestom, čo potvrdzuje aj maďarská tlač z roku 1939, ktorá to samozrejme kritizovala a mesto sa následne rozhodlo postupne električky prefarbiť naspäť do mestských farieb.
Či sa to naplnilo a do akej miery, to sa už v tlači neuvádza.
Toľko veci z tlače - z troch denníkov, ktoré v tom čase v Košiciach vychádzali.
Chcelo by to ale zhromaždiť čo najviac fotiek a ideálne aj datovaných.
Lebo z električiek napríklad postupne mizli mestské erby, menili sa polohy evidenčných čísel, niektoré dostali insígniu K.E.P.D., iné po odstránení KVKV nemali nijakú, atď.