Reakcia na: KVKV #5:
Áno, to sú známe fotky, takisto aj známa fotka vrchnosti pred osobným motorovým vozňom vo vozovni, kde je zjavná tmavá farba. Čo však stále nevylučuje tmavú modrú farbu so žltými ornamentami. Nechce sa mi totiž veriť, žeby sa v novinách pri spustení prevádzky pomýlili vo farbe vozidiel.Svetlé odtiene električiek na fotkách z 20. rokov môžu byť nejaký ojedinelý náter metódou ČKD (čo kuchyňa dala). Nehody boli aj vtedy a to aj vážnejšie, finančný stav bol dosť zlý, opravovalo sa na kolene.
Keď si poskladám pomerne kusé informácie z tlače za 20 rokov ČSR dokopy, mám z toho dojem, že v podniku panoval Balkán, o ktorom sa nám dnes snáď ani nesníva. Takže predpokladám, že niekedy v polke 30. rokov sa jednotlivé vozidla mohli od seba líšiť v mnohých detailoch.
KVKV
Zzhrniem, čo vieme:
Po dodávke tmavý celovozový náter pravdepodobne tmavozelený (podla niektorých zdrojov tmavohnedý)
V dvadsiatych rokoch - svetlá okená časť, podla pamätníkov (mojich príbuných) zelenobiela kombinácia. Ale vyskytovali sa aj vozy celovozovo krémové - určené pre reklamy. Pozornosť pútal voz č.7 červenobiely - červená ako zdoraznenie reklamy.
Po pripojení mesta k Maďarsku vozy dostávali nie "mestské farby" , ale maďarský unifikovaný náter žltá/biela.
Samozrejme, že zmena náteru neprebiehala naraz, takže to bol asi pestrý mix. Ale toho sme svedkami aj dnes, že.