Zavrieť

Škoda 25 Tr Irisbus má v porovnaní s novým Otokarom svoje časy slávy dávno za sebou

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie › Bratislava › Trolejbusy › Škoda 25 Tr Irisbus (73/549)
Stiahnuť materiál
Škoda 25 Tr Irisbus má v porovnaní s novým Otokarom svoje časy slávy dávno za sebou.
Príspevok:
Lokalita: Dlhé diely, obratisko Kuklovská
Dátum: 10.1.2022
Vozidlo: Škoda 25 Tr Irisbus #6704
Otokar Kent C 18,75 #3318
Galéria: Bratislava › Škoda 25 Tr Irisbus
Bratislava › Otokar Kent C 18,75
Otokary zachytené v rôznych častiach Bratislavy (12.1.2022)
Linka: 32, 33
Autor: Petto
Počet zobrazení: 6016

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Jajboli

Jajboli

14.1.2022
#37 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Viko #35:
Robila som na marketingu dlhé roky, viem o čom hovorím. By si sa divil aké detaily u ľudí rozhodujú. Určite nie kvalita ale aké pekné to je. Aj preto ľudia kúpia nekvalitnú vec v peknom obale. Preto tie LED panely je škoda nevyužiť, určite to bude laickou verejnosťou pozitívne vnímané.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
<a href='mailto:raituhoks [zavinac] gmail [bodka] com' >samkoh</a>

samkoh

14.1.2022
#36 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Andy #34:
a čo tak využiť prestup na hrane a ísť 21+37, prípadne regiobus+37/36? Ešte k tomu by to bolo neraz aj rýchlejšie.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

14.1.2022
#35 Ohodnotiť kladne 7 Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Jajboli #33:
MHD nebude viac využívaná preto, že si ľudia povedia "jéééj, žižiiiiiii" 😑 Jej potenciálne osadenstvo je totiž širšie než len klientela materských škôl, a tak k tomu treba aj pristupovať.
Odpovedať
Andy

Andy

14.1.2022
#34 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 6
Mne sa myšlienka farebného odlišovania liniek páči, mám rád takéto detaily, ale nepáči sa mi, že sa to nakoniec použilo len na určité ("nosné") linky. Ak sa už dali nejaké peniaze na farebné displeje, a chcelo sa zaviesť to, aby človek vedel odlíšiť svoju linku aj farebne, prečo sa označila farebne len časť liniek? Pre človeka, ktorý cestuje napríklad len z Nív do Záhorskej, tak bude stále používať len dve linky 70 a 37, pre neho to budú najviac nosné linky v meste aké môžu byť, ale o fičúru ich farebného odlíšenia je vlastne pripravený. 🙂
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Jajboli

Jajboli

14.1.2022
#33 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 4
Väčšina ľudí to vôbec nerieši. Potešia sa keď príde krásny nový bus pekne farebne označený. Fakt neviem čo tu riešime, má to LED panely, tak ich využijeme. Verte tomu že väčšina cestujúcich sa poteší akým krásnym farebným vozidlom MHD cestuje😊 A ak má byť MHD využívaná, musí byť cestujúcou verejnosťou vnímaná ako kvalitná a nie lowcostová, paradoxne aj tieto LED panely tomu dojmu u cestujúcich napomôžu.
Odpovedať
3pa3ck3

3pa3ck3

14.1.2022
#32 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #28:
Tak v zásade cestujúcemu stačí vidieť buď číslo, alebo farbu (alebo je teda vo význame XOR), keďže mu poskytujú (takmer) tú istú informáciu
Odpovedať
Adam3

Adam3

13.1.2022
#31 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #27:
Ano viem. To bol pokus o vysvetlenie napriklad pre #14 preco teda kazda linka nema farbu. Lebo je blbost aby bola siva linka v CP a mape ale farebna na displeji.
Odpovedať
si

si

13.1.2022
#30 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Jajboli #29:
problem je ze v DPB sa robia zmeny sposobom ze vsak si to vyskusame na modeli 1:1 a ak aj budu cestujuci brblat, no a co, ved si zvyknu....
Odpovedať
Jajboli

Jajboli

13.1.2022
#29 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 2
Tá čitateľnosť LED panelov na nových busoch je dobrá, práve videný bus 21. Neviem prečo riešime čo by sa stalo miesto zavednia do praxe a následne to vyhodnotiť (keď ich už máme). Počkajme na odozvu verejnosti a uvidí sa. Tipujem že väčšine sa tie farebné LED panely budú páčiť. Ľudia majú radi kvalitné moderné veci a určite ocenia aj moderné LED panely na vozidlách MHD. Dajme to na všetky spoje a uvidíme.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
810zssk

810zssk

13.1.2022
#28 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Ja by som tu uplatnil medicínsky princíp "hlavne neublížiť". Nehovorím že by nebolo fajn ak by linky na displejoch mali rovnakú farbu ako v schéme - ale nie za cenu že displej bude napr. zle čitateľný. Potom už negatívum vysoko prevyšuje pozitíva.

Môj návrh by bol farebné električkové linky (lebo tých 9 farieb nájdeme) + nejaká farba pre výluky/odklony + nejaká farba pre dojazdy a to je celé. Zvyšok normálne biely.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

13.1.2022
#27 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Adam3 #25:
Prehľadnejšia schéma liniek sa ale zaviedla nezávisle od toho, či by sa zaviedli/nezaviedli farebné displeje.
Odpovedať
si

si

13.1.2022
#26 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Adam3 #25:
no vidis, a ja sa zas este z cias detstva pamatam, ze ak to bolo cervene (na bielej tabulke) tak to je nejaky expres 1xx a ak cierne (najprv tiez na bielych, neskor na zltych tabulkach) tak nejaka normalna denna linka... potom dalsia rozlisovacka bola podla toho ake vozidlo to je - napriklad tam kde som vyrastal - kratke s tykadlami (14Tr) = 218, dlhe vozidlo s tykadlami (sanos, neskor 15Tr) = 220, kratke vozidlo bez tykadiel (SM, neskor karosa) a s ciernym cislom = 25, dlhe vozidlo bez tykadiel (ik280, neskor aj karosa) s cierny cislom = 54, dlhe vozidlo bez tykadiel (ik280, neskor aj karosa) s cervenym cislom = niektora zo 107, 108 alebo 109.... a potom to niekto s precislovavanim domrvil....
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
Adam3

Adam3

13.1.2022
#25 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 1
Podla mna to zmysel ma. Napriklad pri takej scheme dennych liniek. Pre novacika lepsie ako tie stare schemy kde boli odlisene iba 3 trakcie a kadial ide linka sa dalo sledovat iba hladanim daneho cisla po kazdej krizovatke. Teraz staci sledovat ciaru.
Tiez sa podla mna vdaka tomu tie linky lepsie dostavaju do podvedomia. Ano, konkretne asi cestujucemu nepomoze ze tato linka je farebna a ma preto taky a taky interval. Ale za tie roky som napriklad uz zvyknuty zo vsetkych map, ze taka L9 je svetlozelena. Dojdem na zastavku a hned vidim svetlozelenu na CP. Velmi dobre a prehladnu su vdaka tomu aj vylukove minimapky pripadne mapky okolia zastavky. Takze ak dokazu tie displeje zobrazit peknu a citatelnu farbu linky tak som za.
No a preco nemaju vsetky linky teda farbu? Lebo by to uz nebolo tak prehladne a hlavne by sa to nezmestilo do mapy. Napriklad taka Dubravka. Vidime tam hrubu farebnu elektricku a 83+84. Ak by sme ale mali dat vlastnu ciaru aj 20, 23,26,36,123 tak by to stratilo prehladnost a tie "ulice" by boli neskutocne hrube. Vedlajsi Lamac to iste (i ked tu by som uvazoval o sfarebneni 63ky ale zatial na to asi nema interval)
Odpovedať
IBBI

IBBI

13.1.2022
#24 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne 1
Ak chceme byt korektni, ako vo vsetkom v dnesnej dobe, tak farebne odlisenie diskriuminuje farboslepych.
Ale teraz vazne - je to hovadina. Ako tu bolo napisane - pri malom meste, kde premavaju 4 liunky to mozno ma vyznam ako doplnok k cislu, ale tu kde premava X liniek odvsadial vsade nie. len to narobibi bordel, ako bolo uz tiez spomenute.
Odpovedať
810zssk

810zssk

13.1.2022
#23 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Viko #22:
Ja by som práveže povedal že zmysel to má pri malých sieťach a pri veľkých je to už zbytočné. Ak si nejaké Brezno so štyrmi linkami, vieš každej z nich dať inú farbu, dostatočne odlišnú, a potom funguje orientácia spôsobom o akom píšeš.

V podmienkach BA by som to využíval pri vylukách a odklonoch. Možno ešte pri električkách by to zmysel malo aj pri bežných trasách.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

13.1.2022
#22 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: shaggy #20:
Osobne si myslím, že informácia o nosnosti je pre cestujúceho úplne podružná, ide len o interný postup dopravcu ako istý počet farebných kombinácií rozdeliť medzi väčší počet liniek.

Farbičkovanie vo veľkom fungovalo napríklad v Paríži - kým neboli RGB displeje, tak si dokonca objednávali pre číslo linky prevíjací transparent. Cieľom bola práve zjednodušená orientácia v rozsiahlej sieti liniek - v schéme vidím modrú čiaru 72, pozriem si CP s modrým 72, príde mi modrá 72.
Namieste je samozrejme otázka, či máme takú obrovskú a komplikovanú sieť liniek, aby to v Bratislave malo reálny prínos.
Odpovedať
Jajboli

Jajboli

13.1.2022
#21 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Technopol #19:
Veď práve, DPB zase touto farebnou škálou zavádza nesystémový bordel. Zjednodušme to a nik to nebude riešiť. Kde sú farebné LED panely ich dajme a finíto. Na čo dať farebné čísla len trolejbusom a nosným linkám? Pýtam sa ktorý cestujúci tomu bude rozumieť? Za to "farbičky" za vozidlách MHD väčšinu cestujúcich potešia a tiež to bude farebne zreteľnejšie ak rovnakú farbu spoja použijú na papierových CP na zástavke MHD.
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.
shaggy

shaggy

13.1.2022
#20 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Dispecer #18:
A ako mne, ako cestujúcemu, pomôže informácia, že linka s ružovým podfarbením chodí každé 3 minúty... aha, ona vlastne nechodí, táto je nosná, ale chodí každých 8, alebo 10 minút. Takže sa musím aj tak pozrieť do cestovného poriadku. Ako mi táto informácia pomôže v rýchlejšej navigácii, zorientovaní sa?
Som pravidelný používateľ, tak viem, kedy mi chodia autobusy a kedy mi príde ďalší (+ sú už na veľa zástavkách elektronické tabule). Ak chcem ísť linkou, ktorú nepoužívam, tak buď ju poznám (lebo keď cestuješ MHD, tak približne vieš, ako ktoré linky jazdia), alebo nepoznáš a vtedy ti informácia, že je to nosná linka, nijak nepomôže. Aj tak sa musíš pozrieť, ako často jazdí a kedy ide ďalšia (tu opäť pomáha e-tabuľa na zástavke).
Ak nie si pravidelný používateľ, tak sa opäť musíš pozrieť, aké sú intervaly a kedy pôjde, lebo informácia "farba ti vraví, že jazdí v častých intervaloch" ti je asi tak platná, ako mŕtvemu zimník.

Tým samozrejme nehovorím, že odpovede musíš mať ty. Len sa snažím dopátrať k nejakému reálnemu prínosu pre cestujúceho. A zatiaľ mi ho nikto nedal.
Odpovedať
Technopol

Technopol

13.1.2022
#19 Ohodnotiť kladne 7 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Dispecer #18:
" zvýrazniť v očiach cestujúceho linky, ktoré chodia veľkú časť dňa v krátkych intervaloch (alias nosné linky"

Tak by som poprosil vysvetliť prečo sú takmer všetky trolejbusové linky farebne, hoci časť z nich má 15 minútový interval. V čom sú 44, 47, 60, 64 viac ako nefarebná L70 s úplne rovnakým intervalom ? Tých 15 min. okrem voľných dní doobeda má aj 32 a tiež je nefarebná, prečo? A čo taká napr. 91+191 s výrazne lepším intervalom cez špičky PP ale horším cez volne dni a prázdniny ?
Odpovedať
Dispecer

Dispecer

13.1.2022
#18 Ohodnotiť kladne 5 Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: shaggy #17:
Celá pointa "farbičkovania" liniek je iba v tom, zvýrazniť v očiach cestujúceho linky, ktoré chodia veľkú časť dňa v krátkych intervaloch (alias nosné linky - od slova "nosiť", nie "nos").

Samotná farba je iba pre jednoduchú identifikáciu informácií o konkrétnej linke alebo zväzku liniek (ako napr. 31+39) naprieč rôznymi dokumentami v prostredí MHD (t. j. od cestovného poriadku, cez schému liniek alebo nejaké informačné bulletiny, až po vozidlo na tejto linke) a väčšinou výber konkrétnej farby pre konkrétnu linku nemá žiaden hlbší zmysel (ktorý tu niektorí sa snažia nájsť alebo ho rovno vykonšpirovať).

Jediný problém, ktorý v tomto prípade vnímam je to, že zatiaľ čo sa väčšinou tieto "piktogramy liniek" v papierovej komunikácii nachádzajú na bielom podklade, tak displej má ako "podkladovú farbu" čiernu a z toho vyplývajú problémy - podľa mňa sa ich však dá vyriešiť.

Nesúhlasím s tým, že teraz, keď sú k dispozícii plnohodnotné RGB displeje je nutné "využiť každú diódu". Je potrebné tento prvok informačného systému plnohodnotne využiť k zabezpečeniu zrozumiteľného sprostredkovania informácie cestujúcim.
Odpovedať