Zavrieť

Nové električky CRRC CT LRV sú štvorčlánkové s pevnými podvozkom v každom z článkov

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Nové električky CRRC CT LRV sú štvorčlánkové s pevnými podvozkom v každom z článkov.
Príspevok:
Lokalita: Fonte do Cuco
Dátum: 19.1.2024
Vozidlo: #MP203
Galéria: Porto
CRRC CT LRV
Keď električky "zakotvia" v Porte (22.6.2025)
Linka: C
Autor: Henrich Kleiner
Počet zobrazení: 453

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
S499.1023

S499.1023

22.6.2025
#4 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #1:
Ešte doplním, že Kurzgelenk-koncepcia začala dávno pred érou nízkopodlažnosti v Brémach vozidlami Hansa GT4 a Wegmann GT4 (dodnes viditeľné v stopových množstvách v Temešvári), v Stuttgarte a ďalších švábskych mestách vozidlami GT4 od Maschinenfabrik Esslingen (dodnes viditeľné vo väčších ako stopových množstvách v Iaşi a v stopových množstvách v Arade), v Mníchove v licencii Hansy vyrábanými vozidlami Rathgeber P2 a P3 (dnes v premávke nezastihnuteľné, pretože MVG nechal hanebne prepadnúť papiere vozom, ktoré ešte pred pár rokmi boli pre Mníchov nepostrádateľné). A zaujimavosťou je, že tieto mestá sa po krátkych úletoch k Variobahnom a Flexity Classicom už nikdy Kurzgelenku nevzdali. Samozrejme okrem Stuttgartu, kde došlo k vybudovaniu fungl nového rýchlodráhového systému.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

22.6.2025
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #2:
Veru, na Almadu som úplne zabudol. Díky za doplnenie/opravu.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

22.6.2025
#2 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: upravovač fotiek #1:
Combino Plus jazdý aj v Almade.
Imperio je licencia Combino Plus, Imperio Autentic je to isté s menej licenciami od Siemensu. Nakreslené je aj šesťdielne Imperio Metropolitan pre Bukurešť.
Odpovedať
upravovač fotiek

upravovač fotiek

22.6.2025
#1 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Podvozky určite nie sú pevné. Je to rovnaká koncepcia ako Siemens Avenio, čo je evolúciou Combina Plus. Prvé vozne tejto koncepcie boli GTxN/M/S/K od MAN/AEG/Adstranz/Bombardier. Koncepcia býva označená ako "Kurzgelenk", a v pôvodnom vyhotovení (trakčné motory mimo podvozku v skrini v bočnici pod pozdĺžne umiestnenými sedadlami sedadlami) ju pred pár rokmi vyrábal aj Solaris. Dnes vozy koncepcie Kurzgelenk robí okrem Siemensu aj Rumunská Astra v podobe modelu Imperio: existujú dvojdielne, trojdielne, štvordielne, na metrovom aj normálnom rozchode. Pojazd majú najviac podobný Siemenu Combino Plus, ktorý jazdý iba v Budapešti.

Koncepcia Kurzgelenk má veľa výhod, najmä je šetrná voči tratiam, nízke bočné zrýchlenia a má rovnomerné rozloženie nápravových tlakov po celej dĺžke vozidla. Nevýhodou je isté obmedzenie usporiadania interiéru a sedačky sú (takmer) výlučne v usporiadaní 2+2 (resp. 2+1 pre úzke vozové skrine), resp. čiastočne pozdĺžne popri bočnici (v závislosti od konkrétneho modelu).
Odpovedať Príspevok bol upravený autorom.