Zavrieť

Súpravy ČKD Tatra T3A čakajú na svoj odchod z obratiska Ezermalas iela ako linka 11

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie
  2. Vyhľadávanie (2/9)
Stiahnuť materiál
Súpravy ČKD Tatra T3A čakajú na svoj odchod z obratiska Ezermalas iela ako linka 11.
Príspevok:
Lokalita: Meža prospekts; obratisko Ezermalas iela
Dátum: 5.8.2019
Vozidlo: #51765
Galéria: Rīga (Riga)
ČKD Tatra T3SU
Električky T3A v Rige (12.11.2022)
Linka: 11
Autor: Dispecer
Počet zobrazení: 2451

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.

michal007

15.11.2022
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Aj keď pracujem v oblasti elektrickej trakcie nerád sa tu púšťam do nejakých debát.
Klady alebo zápory tyčových zberačov na električkách neviem posúdiť. Na samotnej električke je to zrejme jednoduchšie, ale na trati predpokladám že musia byť použité trolejbusové komponenty a celkovo vedenie upravené dosť odlišne, predsa tie "krídielka" na t-bus hlavách držia zberač v smere troleja...
V Rige jazdia aj električky s klasickými zberačmi tak to vedenie je dosť komplikované, predpokladám že časti mesta majú rozdelené kde ktoré môžu a ktoré nie.
Odpovedať

S499.1023

15.11.2022
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Venoval som sa podrobnejšie štúdiu rižskej električkovej siete a musím svoje odpovede korigovať. V Rige sa nepužívajú alektričkové tyčové zberače s pevnou hlavou trolejbusové s otočnou hlavou. Takže vyžadujú aj elektrické výhybky rovnaké ako trolejbusy, len v nepárovom prevedení.
Odpovedať

S499.1023

15.11.2022
#7 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: michal007 #6:
Toto ale práve nie je mechanická výhybka. Toto asi zaviedli v záujme rýchlejšieho prejazdu výhybkou, lebo cez mechanickú treba jazdiť krokom, aby sa zberač vydal správnym smerom. A zrejme ide aj o kompatibilitu s pantografmi na nových 15T.
Odpovedať

michal007

14.11.2022
#6 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
https://www.google.sk/maps/@56.9443128,24.1091497,3a,50.1y,72.88h,93.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sI8toj2V68Hx1-U7NAigI5Q!2e0!7i16384!8i8192?hl=sk
Odpovedať

N/A

13.11.2022
#5 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #3:
Ďakujem aj za odpoveď z #4, tie mechanické výhybky si musím pozrieť, to ma zaujíma.🙂
Odpovedať

S499.1023

12.11.2022
#4 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #1:
1) Odpoveď dáva realita - kde a v koľkých prevádzkach sa používa tyčový zberač a v koľkých pantografový.
2) Vymieňa sa "len" uhlík ale o to častejšie. Keby to bolo také úžasné, používal by to celý svet.
Odpovedať

S499.1023

12.11.2022
#3 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: TomJ #2:
Informácie sa dajú nájsť na internete. Trolejová výhybka sa neprehadzuje, trolejové rozvetvenie je až za koľajovým a vozidlo si potiahne zberač do správneho smeru čiste mechanicky. V praxi možno vidieť občas vo vozovni Střešovice v Prahe, keď sa predvádza činnosť mechanickej trolejovej výhybky.
Odpovedať

TomJ

12.11.2022
#2 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #1:
Mňa by tiež zaujímalo, že keď to má zberač ako trolejbus, tak pri vetvení trate musí vodič prehadzovať okrem koľajovej výhybky aj trolejovú, aby zberač pokračoval do správneho smeru?
Odpovedať

N/A

12.11.2022
#1 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Vie mi niekto vysvetliť a možno porovnať naše pantografy a tieto, čo sú na fotke? Snažím sa prísť na to, čo je spoľahlivejšie a lepšie, no nenachádzam nejaké jasné odpovede. Tu mi príde, že sa ani nedá poriadne zlomiť/strhnúť zberač a vymieňa sa len uhlík ako na trolejbuse a nemusí celá uhlíková lišta.
Odpovedať