Zavrieť

Nedôstojný prístup k vynovenej železničnej stanici Rusovce

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie (1/1)
Stiahnuť materiál
Nedôstojný prístup k vynovenej železničnej stanici Rusovce.
Príspevok:
Lokalita: ŽST Rusovce
Dátum: 16.10.2018
Vozidlo:
Galéria: Bratislava › Železnica
Regionálne vlaky (19.10.2018)
Linka:
Autor: insider
Počet zobrazení: 5800

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
S499.1023

S499.1023

2.11.2018
#27 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mku81 #26:
Ešte raz - TR6 nie je predpis ŽSR.
Odpovedať
mku81

mku81

2.11.2018
#26 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: anbis #25:
jasné, že má... ale na železniciach zastal čas 😃
Odpovedať
<a href='mailto:andrej.bistak [zavinac] gmail [bodka] com' >anbis</a>

anbis

31.10.2018
#25 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mku81 #14:
Ten predpis TR6 nemá náhodou korene ešte v 70. rokoch či aj skôr? 😃 Nepoznám, len sa pýtam. Totiž asi všetky stanice v BA, kde chýba slovo "Bratislava-" boli v minulosti samostatné obce (Rusovce, DNV, PB), či to nie je ešte pozostatok z tých čias...
Odpovedať
juraj.k

juraj.k

23.10.2018
#24 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #21:
S tou S65 súhlasím, priama linka Rajka-Nové mesto by bola nepomerne atraktívnejšia. Už dnes je ale nepomer v dopyte medzi úsekom Rajka-Petržalka a Petržalka-Nové Mesto. Vidím to aj v reále: cestujúci z Rajky v Petržalke neprestupujú na S65, ale na MHD v smere do centra. Tomuto by veľmi pomohlo skôr vybudovanie zastávky Einsteinova s prestupom na električku do centra. Ďalšia vhodná zastávka by bola Janíkov dvor, kde v najbližších rokoch pribudnú desaťtisíce ľudí.
Odpovedať
juraj.k

juraj.k

23.10.2018
#23 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #21:
Tak to sa veľmi mýliš. V poslednom období sú v rnnej špičke celkom slušné zápchy pred kruháčom pri Slnečniciach, a bude sa to zhoršovať, nakoľko zóza Viladomy je obývanosťou tak v polovici. A už dávnejšie bývajú v špičke zápchy priamo Rusovciach, kde tiež zlepšenie v dohľadnej dobe nehrozí, skôr sa to ešte zhorší, keď sa začne zaľudňovať Rusovce-zóna sever. Navyše s otvorením D4 zanikne výjazd na diaľnicu v Jarovciach, tak sa ešte väčšia časť presunie na cestu I/2, kde bude križovatka s D4. Všetky tieto obmedzenia negatívne afektujú MHD, pričom jazdný čas ŽST Rusovce-ŽST Petržalka je už dnes oproti vlaku v praxi dvojnásobný.
Odpovedať
Mike

Mike

23.10.2018
#22 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #21:
Keby sa na každý podpis na ŽSR nečakalo 6 týždňov od momentu odsúhlasenia, tak mohla byť vybudovaná zastávka na severe Rusoviec (niekde pri priecestí - zastávke Kovácsova). Podľa mňa tá trať nemusí byť až tak brutálne priepustná.
Odpovedať
810zssk

810zssk

23.10.2018
#21 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: Ike #18:
Lenze smer od Rusoviec nema ziadny zasadny dopravny problem, kym neprides na mosty (pricom vlak ta vyhodi este pred mostami). Cize zeleznica je tam o tom ze pouzijes vlak, jazdiaci ovela menej ako autobus (a tak to aj zostane, nevidim sancu na vlak po 8-10 minutach), stojaci pre drvivu vacsinu ludi dalej ako autobus, ktory ti v principe casovo nijak zasadne nepomoze a nakoniec ked z neho vystupis tak sa ides aj tak postavit do zapchy na niektorom z mostov. Na co je toto dobre?

Keby aspon do Rajky jazdila S65, ked uz tu vymyslaju experimenty...
Odpovedať
juraj.k

juraj.k

23.10.2018
#20 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #19:
S rozšírením ponuky spojov absolútne súhlasím. Sám som to napísal v poslednom príspevku. Inak, vidno že atraktivita železničnej dopravy rastie. Keď som začal chodiť vlakom z Rusoviec, cestujúcich z Rajky bolo podstatne menej ako dnes. To isté na linke S65 z Petržalky, oproti začiatku septembra sa počet cestujúcich citeľne zvýšil.

K rusovskej stanici: zatraktívnenie priestoru by som samozrejme privítal, a nepopieram, že súčasný stav možno niektorých odrádza. Sú však typy ľudí, a v mojom okolí v Rusovciach ich je veľa, ktorých by ste na tú stanicu nedostali, ani keby tam bola cesta dláždená carrarským mramorom...
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

23.10.2018
#19 Ohodnotiť kladne 4 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #18:
O tom presne hovorím. Každodenná situácia na cestách je dôkazom, že prístup "stačí nám aktuálna frekvencia" je krátkozraký.
Odpovedať
Ike

Ike

23.10.2018
#18 Ohodnotiť kladne 3 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: juraj.k #17:
Otázka je, či bolo skôr vajce, alebo sliepka. Či sa uspokojíme so stavom, lebo "tam chodí málo ľudí", alebo to spravím atraktívne pre ľudí - najlepšie pre tých zraniteľnejších.

Osobne si neviem predstaviť, že by tam šla moja manželka skoro ráno za tmy na štekloch v puzdrovej sukni.
Odpovedať
juraj.k

juraj.k

23.10.2018
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Inak kvalita tej prístupovej cesty sa v ostatnom čase zvýšila: zarovnali jamy, ktoré tam boli predtým ?

Je fakt, že asfalt by neuškodil a zopár pouličných lámp tiež nie, ale zasa v stanici je k dispozícii čakáreň v budove, vonku prístrešok s lavičkou a v čakárni multifunkčný automat. Vzhľadom na počet ľudí, ktorí stanicu využívajú, myslím stačí. Skôr by sa mala zvýšiť ponuka spojov a takisto sa podpisujem pod poznámku o zastavovaní liniek 91 a 90 v oboch smeroch.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

23.10.2018
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mku81 #14:
A stanica sa nemôže v predpise premenovať? Samozrejme, že môže. Mmch., predpis TR6 nefuguruje v zozname všetkých predpisov ŽSR.
Odpovedať
mku81

mku81

23.10.2018
#15 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #13:
Osobne si myslim, ze je to skor o vyuziti a nie o umiesteni stanice na dedine alebo v meste. Rusovce sice maju prespektivu, lebo kusok od stanice vyrastla nova obytna stvrt, ale neviem o zmysluplnej obsluznosti toho uzemia... 2pary rano a 3 pary vlakov poobede davaju tuto "stanicu" na roven dedinskej lokalky
Odpovedať
mku81

mku81

23.10.2018
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: kohut2012 #9:
Tvoju snahu musis nasmerovat na ZSR - konkretne treba zmenit predpis TR6 - Zoznam stanic a tarifnych bodov, stanica sa nemoze volat inak ako je v predpise. Tam to tiez ale nie je uplne jednostne... napr. Bratislava-Nove Mesto je cez pomlcku ale Bratislava Raca je len s medzerou, Podunajske Biskupice tiez nemaju "predponu" Bratislava, aj ked su mestskou castou.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

23.10.2018
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #11:
Akoby všetky zákony boli napísané dobre a logicky...
Jednoducho máš obec, ktorá síce môže získať štatút mesta, ale stále je obcou a vzťahujú sa na ňu zásady fungovania obcí. A nakoniec aj názov ZMOS je po faktickej stránke zavádzanie, skôr by sedelo Združenie miest a ostatných obcí...

K téme, keď máme v dnešnej dobe stanicu s neosvetlenou sypanou prístupovou cestou, sypaným nástupišťom a bez poriadnych služieb dakde na vidieckej lokálke, tak si poviem ok, lepšie riešenie sa tam neuživí. Lenže v hlavnom meste je to naozaj prežitok. Koho má takéto riešenie prilákať do VHD, keď autá majú tisíckrát lepšiu infraštruktúru???
Odpovedať
Ike

Ike

23.10.2018
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #11:
Je to odborný termín, ktorý sa používa na odlíšenie obce v širšom kontexte od obce, ktorá nemá štatút mesta.
Odpovedať
N/A

N/A

23.10.2018
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #10:
Podľa ktorého zákona? Zákon o obecnom zriadení pojem "vidiecka obec" nepozná.
Odpovedať
Ike

Ike

23.10.2018
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: N/A #8:
Pre poriadok:

Obec je najnižší administratívny útvar. Obce sa delia na vidiecke obce a mestá. Vidieckej obci sa archaicky hovorí dedina.

Odpovedať
kohut2012

kohut2012

23.10.2018
#9 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Tiez by sa mohla konecne zmenit tabula na Bratislava - Rusovce a aj na ostatnych staniciach, kde to este nieje, napriklad Bratislava - Devinska Nova Ves, Bratislava - Devinske Jazero atd...
Odpovedať
N/A

N/A

23.10.2018
#8 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: juraj.k #7:
Mestské časti BA a KE majú štatút obce, takže teoreticky aj Rusovce môžu byť dedina. 🙂
Odpovedať