| Keď Kodaň v 2. polovici 50. rokov chcela vymeniť vozidlový park električiek, vybrali si najprv na testy 2 električky: jednu kĺbovú z Düsseldorfu, ktorú si neskôr vybrali a električku konštrukcie PCC z Hamburgu, ktorá dostala číslo #3060. Vyrobná bola v 1951 v továrni Societé Anonyme la Brugeoise et Nivelles a bola dodaná do Hamburgu ako skúšobná električka, no mesto nikdy nekúpilo viac vozidiel tohto typu. Charakteristické pre ne sú veľmi rýchla akcelerácia a brzdenie, vysoká rýchlosť, mäkké tlmiče a veľká spotreba energie. Prvé električky tejto koncepcie boli vyvinuté v 30. rokoch v USA a vyrobených bolo celkovo cez 20 000 električiek tejto koncepcie v USA, Belgicku a Československu/ČR od roku 1936 až do neskorých 90. rokov. #3060 v Kodani premávala 3 týždne vo februári 1958 a potom v Bruseli až do roku 1995. Je požičaná z múzea električiek a železnice neďaleko nemeckého mesta Kiel. | |
|---|---|
| Príspevok: | |
| Lokalita: | Remise og værksted | 
| Dátum: | 13.9.2015 | 
| Vozidlo: | #3060 | 
| Galéria: | Kodaň (København) & Frederiksberg & Dragør & Tårnby BN PCC Nekodanské električky v dánskom múzeu električiek (29.1.2017)  | 
                  
| Linka: | |
| Autor: | Erik Žiak | 
| Počet zobrazení: | 830 |