Reply on: bolkop #9138:
Toto som fakt nepostrehol. Keď som bol v tejto lokalite naposledy, cesta ešte nestála. To je presne to, čo som písal. Neexistuje žiadny záväzný manuál pre úradníkov (a aj projektantov), ako majú nové, či rekonštruované zástavky vyzerať. čo majú obsahovať, čo nemajú, typ dlažby, obrubníka, prístrešku (v spojitosti s umiestnením reklamy) a pod..
Osobne si myslím, že kasselák by sa mal používať všade (ak to je technicky možné). Na každej jednej by sme mali dať možnosť zastaviť bezproblémov vozidlo tak, aby sa ľahšie nastupovalo starším ľuďom, mamičkám s kočíkom i deťom.
Ak sa nemýlim, do Malých stavieb vstupuje aj mesto. Toto je otázka na zodpovedných, ktorí to schvaľovali. Prípadne otázka na poslancov za danú mestskú časť. Prípadne aj na komisiu pre modernizáciu žel. trate (ktorej som členom). Takže určite sa na to budem pýtať. Len ja som tie už schválené projekty nevidel. Každopádne sa budem na to pýtať.
BTW: Stĺp VO na zástavke Legionárska má byť posunutý v máji. Tak som zvedavý.
Takze odpovedat ohladne liniek 3 a 27 neviem,viem o 13 a 19 ,ale ved sa vsetko este dozviete;) Dakujem za gratulacie vsetkym! Som kaput,mam zase zalozak...?
Richard Ščepko
Skúsim v bodoch to napísať. Ak by bolo treba dovysvetliť/doplniť, napíšte:
1. Chcel som a aj som to požadoval (ešte minulý rok pri bývalých investičákoch - z ktorých tam dnes už našťastie nie je nikto). Tak ako som chcel doplniť kasselák, tak som chcel doplniť aj aktívne prvky bezpečnosti s detekciou pohyvu (napríklad: http://www.viapro.sk/produkty/bezpecne-priechody-pre-chodcov/vystrazne-led-prvky-vialedflash alebo https://www.youtube.com/watch?v=QI4ybQ_bSLg). LED prvky by mali byť dosadené ešte tento rok, kasselák fakt neviem.
2. Nebol som tam asi 2 týždne, ale predpokladám, že kasseláky nie sú dodnes osadené ani pri Radegaste. Pritom ich má mesto fyzicky uložené v areály MHSL. Padla myšlienka, aby sa použili niekde inde (napr. na Legionárske), čo som odmietol.
Je to síce v inej mestskej časti, kde podľa niektorých nezbieram "politické body", no mne ide o princíp. A zároveň dúfam, že niekto na zodpovednom útvare si tieto veci konečne uvedomí. Nechcem zástavky pri Radegaste jednoducho odbiť s tým, že ok, tak nabudúce.
3. Áno, mohol som tie pri Radegaste "obetovať" a mohli byť osadené pri Legionárskej. Ono je to trochu komplikovanejšie. Na Útvare dopravy ani nebolo veľmi s kým (zodpovedným) komunikovať. Teraz bol prijatý nový človek na pozíciu vedúceho, čo mi dáva istú nadej na zmenu. Čas ukáže.
4. Priznám sa, že začínam byť trochu bezradný. Od kompetentných dostanete uistenie, že sa bude nejaká vec realizovať (narážam na Radegast), nedeje sa nič (rok 2015). Potom sa na to pýtam opäť (začiatok roka 2016), opäť prísľub a dodnes nič. Na jednej strane chcú, aby sa vymenili "potichu", lebo si uvedomujú svoj podiel viny, na druhej strane to zostáva bez povšimnutia.
5. Zástavky na Inoveckej sú problém. Priznám sa, že ma viac trápia (okrem tej pri gymnáziu) tie pri nemocnici. Sú tam dve polozapustené niky, teda také nijaké. Osobne by som preferoval, aby sa zrušili, rozšírili sa chodníky v priestore zástavok a vozidlá tak ako na Inoveckej. Myslím si, že by to bolo aj v duchu preferencie MHD pred IAD. Pár príkladov zo Salzburgu a Viedne spred cca 3 týždňov. Tam šli ešte ďalej. Neumožňujú ani obiehať autám pri stojacom autobuse/trolejbuse. Tým sú chránení najzraniteľnejší účastníci cestnej premávky - chodci. V Trenčíne však uvažujú presne opačne (viď. projekt 2. etapy cyklo trasy, kde na Soblahovskej navrhujú zástavkové niky).
Salzburg
Salzburg
Salzburg
Viedeň
Viedeň