Trochu som sa obzeral v meste a vidím, že spoje naďalej jazdia, prázdne, poloprázdne i plné, ale niekedy akoby tomu nezodpovedal preklad liniek alebo kapacita.
Som prekvapený, ako plná jazdí linka 24 a to celodenne. Je to môj adept na kĺbaka, ten nízkopodlažný by sa na nej perfektne hodil.
Pomerne veľa krátkych vozov vídam naopak na linke 1, čo je niekedy zjavne problém.
Naopak, linky 2 a 23 sú najmä večer prázdne, 23 niekoľkokrát vezie do 5 ľudí po celej trase. Naopak taká 28 bola na jej úkor zrušená, ale myslím si, že 23-jka po 16-tej z Východnej nemá moc úspech, zato 28-čka by bola ideálna.
Toľko moje postrehy z praxe.
Som prekvapený, ako plná jazdí linka 24 a to celodenne. Je to môj adept na kĺbaka, ten nízkopodlažný by sa na nej perfektne hodil.
Pomerne veľa krátkych vozov vídam naopak na linke 1, čo je niekedy zjavne problém.
Naopak, linky 2 a 23 sú najmä večer prázdne, 23 niekoľkokrát vezie do 5 ľudí po celej trase. Naopak taká 28 bola na jej úkor zrušená, ale myslím si, že 23-jka po 16-tej z Východnej nemá moc úspech, zato 28-čka by bola ideálna.
Toľko moje postrehy z praxe.
capaCity
TARIFA a CP
- zavedenie časových lístkov, teda lístok (povedzme aj kúpený u vodiča) by platil povedzme 60 min a nie len na jednu jazdu na konkrétnom spoji; bol by teda možný prestup; možno pouvažovať nad tým, či neodbremeniť vodičov o predaj lístkov a vrátiť sa k štikaniu lístkov, ako sme mali do 90.rokov
- zladenie CP tak, aby bolo možné pohodlne prestupovať medzi jednotlivými spojmi (potom by v zásade stačil 1-2 spoje na každú konečnú)
- následná redukcia vybraných liniek
- zrušenie plošne bezplatnej MHD pre vybrané skupiny občanov (do 6r, nad 70r...) a takúto zaviesť len pre občanov mesta TN, teda pre tých, ktorí daňami takúto bezplatnú prepravu dotujú, možnosť "pohrať" sa i s inými zľavami
ZASTÁVKY
- zvýšenie počtu zastávok na znamenie (Kpt. Nálepku, Ľudovíta Stárka a pod.)
INVESTÍCIE
- čo sa týka investícií, súhlasím jednoznačne s Marekom- na konečných zabezpečiť možnosť pohodlného otáčania (aj kĺbových) vozidiel a konečne aj pouvažovať nad tým, aké podmienky majú na konečných vodiči- v 21. storočí v krajskom meste by nemala chýbať napríklad toaleta pre vodičov. (V dohľadnej dobe sa bude riešiť napojenie Zlatovskej na JV obchvat, že by príležitosť pre prvú lastovičku, aby sa vozy nemuseli stále točiť v križovatke Brnianskej a Zlatovskej??)
- pokračovať v prerábaní zastávok- t.j. betón a Kassel, vybudovanie zálivov na Soblahovskej ulici,
VOZIDLÁ
- myslím, že sme na tom dobre, takže do budúcnosti zachovať minimálne súčasný štandard
Toľko moje novoročné želanie, realita bude asi, žiaľ, iná, ako sme si boli prinútení zvyknúť... ? ?
Šťastný nový rok, priatelia! ?