Nič v zlom, ale myslím si, že v(ý)hodnosť zmluvy s Irisbusom posudzujú ľudia, ktorí majú možnosť zvážiť všetky pre a proti na základe omnoho väčšieho množstva podkladov ako máš k dispozícii Ty
Re #736 Spirits: LE neoznačuje mestskú verziu autobusu, ale je skratkou od anglického "low entry" - tieto autobusy sú akousi lacnejšiou alternatívou k plne nízkopodlažným vozidlám, kedy nízkopodlažná je len časť vozidla a bezbariérový vstup je len pri vybraných dverách. Vyššia úroveň podlahy je od zvyšku oddelená schodom. Typickým príkladom je SOR BN.
a takisto Bratislavcan nezarobi tolko co Trencan keby sme sli do detailov...to co si napisal, so vsetkym suhlasim az na ten interier citelisu s tym sa nezmierim...SORky mi pridu lepsie riesene. t.j. schody a nie dajaka klesajuca podlaha ze ma clovek v tom citelise pocit ako keby isiel na Inovec:D a pritom ide len do niektorej sedacky za strednymi dverami
A cena za listok je v Trencine jednou z najvyzsich! Ak nepreslo v BB zvysenie na 17Sk, tak mozno aj najvyzsia. Neviem, ci sa da cena porovnavat s Blavou, kedze tam je tarifa predsa len ina....
Ak mam dobre info, tak LE je mestka verzia autobusu. Su tam zohladnene parametre ako perovanie a naklapanie, kedze pri medzimestkych je to tusim vyzsie, kedze ide o teren v akom sa pohybuju...
Unifikacia ma urcite svoju vahu. Ale samozrejme ze tam hra ulohu lobing tej ktorej spolocnosti. Tiez si dovolim zapochybovat, ci "Karosy" boli tou najlepsou volbou. Minimalne SORy by boli na zvazenie....Zmluva je podpisana. Koniec.
Ak by MHD v Trencine fungovala na zaklade efektivnosti s prihliadnutim na potreby obyvatelov, nemal by som problem. Ibaze ak budu take vztahy Cellera s vedenim SAD ake su, nikde sa nedostaneme. Darmo nam bude otrcat na namesti Irisbusy, ked system nefunguje.
Most nepostavime za rok, ale toto su veci, ktore su do roka urcite realizovatelne/efektivne riadenie, nesubeznost, casova rozlozenost, odchody podla CP, fajcenie v autobusoch, ignorovanie hydr.naklapania na Citelise.../. Kolko ludi upozornuje na chyby v MHD na stranke trencin.sk. "Riesime, bol upozorneny, stotoznujeme sa...bla bla bla. Keby chcelo oddelenie dopravy kopnut do vrtule a konecne sa rozhybat, vyzeralo by to podstatne inak. Chyby sa robia, no mnohe sa daju riesit "okamzite". A ako sme sa tu bavili o "vsetky zastavky na znamenie", tak silne pochybujem, ze by bol zaujem aspon o studiu! Tam nezachytili ine moderne trendy, takze cakat od niech nieco tak "komplikovane" je boj s veternymi mlynmi.
Ale ked sa schvaluju odmeny, tak sa veci daju tak do pohybu, ze by sme boli prekvapeni!!! Keby aspon bolo vidiet za co, nemal by som problem!
BTW:Dizajn Citelisu sa mi velmi paci. Francuzi sa pohrali.
Ak sa nemýlim tak tu nebol skúšaný Solaris, ale SOR BN12. Máš pravdu s tými Citelismi, že niesú nejak zvlášť pohodlné a z vnútra skôr pripomínajú horolezeckú stenu (obvzlášť pre dôchodcov), ale myslím si že by nebolo dobré riešenie ťahať sem ešte nejaké iné značky autobusov. Irizar velmi dobre vysvetlil prečo.
takze za prve nepovedal som ze mame najdrahsiu, poriadne citaj;-) najdrahsiu ma Bratislava az po nej sme my ak mas ine tipy som zvedavy, pis. napisal som jednu z najdrahsich. ale cez to vsetko si myslim ze aspon nizkopodlazne autobusy komplet mohli byt zakupene od ineho vyrobcu ale urcite to nieje ziadnym mojim velkym trnom v oku, su to omnoho vacsie. ved zda sa mi 3 roky dozadu tu bol skusany Solaris15M? jazdil na l. 18 asi tyzden.
Pojem "unifikácia vozového parku" si už počul? Vozidlá od jedného výrobcu a podľa možnosti jedného typu sa nekupujú preto, aby pekne vyzerali na dvore, ale kvôli zníženiu nákladov na údržbu, lepšej dostupnosti náhradných dielov z jedného zdroja aj s množstevnými zľavami, jednoduchšiemu začkolovaniu mechanikov a podobne. Také šotoexcesy ako kúpiť jeden rok Irisbusy, druhý SORy a tretí Citará, aby to bolo pestré si pri súčasnom stave dotácií nemôže dovoliť nikto. Sám píšeš, že máte najdrahšiu MHD na Slovensku (pochybujem, ale budiž), Tak snáď nechceš aby bola ešte drahšia...
inak uz sa mi ani moc nepaci to prehananie so znackou Karosa, resp. Irisibus...napr. v Nitre jazdi len jediny bus B952. u nas po skoncneni obnovy voz. parku budu tieto autobusy spolu s citelismi a B961 tvorit tamer 100% vacsinu az na tie 2 B832 a 3 B932, ktore sa predpokladam nechystaju tak skoro vyradovat. ale co tak kupit SOR BN 12 alebo alebo Mercedes Benz O345? pripadne nejaky Solaris? aj ked po tych poziaroch niesu moc popularne...ved MHD mame pomaly najdrahsiu na celom SR a mne osobne sa hlavne interier citelisu vobec nepaci. nepohodlne sedenie hlavne na sedadlach uplne vpredu a potom tie za strednymi dverami, pre dôchodcu nedosiahnutelny ciel:) ale zrejme uz sudruh Celler podpisal zmluvu s Karosou tak si nepomozeme
Na druhy diel trolejbusov v TN si este bude potrebne pockat dost dlho. Aj ten prvy diel som spracovaval 7 rokov. Mam nahromadenych vela tem, ktore postupne spracovavam. Je to velmi prplava a casovo narocna praca. Zial...
Inak v Martine, co bola tusim dva roky realizovana dodavka novych Citelisov, je tychto nizkopodlaznych 11 ak mam dobre informacie. To my v Trencine mozeme len snivat!!!
inak dnes som sa zasa nestacil divit, klbovy bus uz aj na l. 28 konkretne spoj 10.10 zo Sihote. no Sihotari uz mozu byt stastni sem tam im daju cez vikend na l. 2 klbak sem tam na 8 a 28, este 16-ku by vam mohli dat klbu. ved ked uz, tak uz:D
Snad sa nenahnevaju, ked som skopiroval zo zilinskej diskusie:
Re #14032 TeBeCe: Dnes o pol jedenástej som bol pofotiť Crosswaye v areáli SAD Žilina a práve sa uskutočňoval prevoz tých kusov, ktoré sú určené do Trenčína.
mato5287