Otázka od: Milan Hladky, 07.03.2012
Ktora firma vyhrala konkurz na optimalizaciu MHD a odkedy bude mozne, aby obcania pripomienkovali navrh, ktory ako uvadzate ma v druhej polovici roka vstupit do platnosti. Druha otazka, preco rano po siedmej na jednotke ide z Juhu kratke vozidlo, ked doteraz jazdilo dlhe, to nizke?
Odpoveď:
Jarmila Maslová, útvar stavebný, životného prostredia, dopravy a investícií:
Optimalizácia MHD nebude vykonaná prostredníctvom externej mimotrenčianskej firmy, ale úprava trás a cestovného poriadku bude plne v réžii SAD Trenčín, a.s. a Mesta Trenčín. To, či cestovný poriadok bude po jeho prehodnotení daný verejnosti na pripomienkovanie, ešte nie je rozhodnuté.
Na ranný spoj linky č. 1, ktorý odchádza z gen. Svobodu o 7:05 h bol nasadený krátky voz s kapacitou 108 osôb z dôvodu, že priemerná obsaditeľnosť uvedeného spoja na celej jeho dĺžke je 70 cestujúcich a nasadzovať kĺbový autobus je pri uvedenej obsaditeľnosti neefektívne.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- to je neskutočné, takže všetky tie "kecy" zase len do vetra? Dúfam, že do toho bude môcť povedať čo-to aj Juraj, alebo chalani čo sa to vyznajú (draxter, marek, milan a pod.).
- inak veta, že ešte nie je rozhodnuté, či bude daný na pripomienkovanie občanov znie absolutisticky - nechel náhodou primátor Rybníček otvorený prístup a počúvať občnanov? Toto neznie ani ako jedno ani ako druhé, ale presne naopak. A nadväzuje to aj na škrtaciu "logiku" od marca, kedy sa to mohlo už trochu aj dotiahnuť.
PS: Juraj, ktoré sólo vozidlo má kapacitu 108 cestujúcich?
PPS: o ktorom voze je reč v otázke a kde je vypravovaný teraz?
Viem, že v TN sme na to zvyknutý ešte z čias pred rokom 2004, kedy vlastne nikto ani nevedel presnú trasu so zastávkového CP, ale tak potom rovnakou logikou by sa nemuseli označovať nai spoje linky 6 k Maxu či predĺžené spoje linky 17 do Tosky. Preto som skôr myslel na to, že doteraz ani to "z"-tko nebolo, tak by konečne mohlo byť učinené zadosť ustanoveniu § 8 ods. 1 písm. c) vyhlášky 311/1996 Z.z. Keďže od 01.03.2012 máme nový zákonm č. 56/2012 Z.z. o cestnej doprave, ešte ani na stránke ministerstva som nenašiel, ktorá vyhláška nahradí mnou spomenutú.
To je uz zlozite,staci k odchodu znamienko"Z" a kto nevie,nech sa pozrie do knizky s odchodmi alebo na internete na cestak,ale takymi spojmi cestuju ludia stabilny do prace a ti vedia...Kedze je o zrychleny spoj,jasne ze nebude stat na kazdej zo zastavok.
Inak som to myslel: ak spoj linky štandardne idúcej po trase A až G stojí len na zastávke A,B,D a G, tak dám značku "@" - zastavuje len na A.B.D a G (alebo nestojí na C,E,F). Lebo potom nemá zmysel, aby boli v ľavom stĺpci uvedené všetky zastávky.
Vobec tuto otazku nechapem. Zastavka a jej oznacnik je zariadenie, na ktorom sa uvadzane spoje, ktore na danej zastavke zastavuju. Ak by sa tam mali vylepit vsetky spoje, ktore na danej zastavke nezastavuju, musel by sa tam vylepit cely cestovny poriadok celej MHD v TN. Tolko miesta tam nie je...
? aspon nebude Janci pisat take somariny ako ja ? ,nedavno som pocul parodiu vodica autobusu na vyrok: Kto nie je na facebooku, akoby nebol! - Kto nie je pri oznacniku zastavky, akoby nebol ?
Prečo sa nedá vytvoriť na imhd nové konto? Môj kamoš Janči to skúša už 15 minút a vždy sa zmaže formulár (explorer) alebo sa po kliknutí na sôhlasím zobrazí prázdna stránka imhd.
Juraj, ešte taká moja otázka, že prečo na zastávkach nie je pri zrýchlených spojoch uvedené, kde stoja, resp. kde nezastavujú. Doteraz nebolo ani to "z" (čo je pokrok oproti ničomu), ale toto tiež nie je zrovna zodpovedné riešenie.
Ba premavka ovplyvnena bola, linka 23 co som s nou siel, isla namiesto na vychodnu na gen svobodu otoc. Co mi povedal vodic, tak by nebol problem tam prejst s autobusom, ale bola vychodna tak zaliata, ze by nas musel vylozit do "potoka", tolko tam bolo vody
Ano, mas pravdu.
a/ Ak sa usetri iba jeden spoj (bud tam alebo nazad), neusetri sa nic.
b/ Ak sa usetri jeden VRATNY spoj (teda aj tam aj nazad), usetria sa kilometre a cast mzdy, ale nie autobus s vodicom.
c/ Ak sa usetria vsetky vratne spoje daneho vozidla pocas celej jeho dennej sluzby, usetri sa aj autobus (km) aj vodic (mzdy), tu je uspora najvacsia.
teoreticky este na naklady na pneu, ciastocne na udrzbu a taktiez na cakani vodica, lebo to je zvycajne menej platene ako jazda. Taktiez pri vyskrkani cp moze nastat uspora vo vyjazde vozidiel ked sa sikovne poprehadzuju spoje v dennych prikazoch. A pri bode "b" sikovny tvorca tieto prejazdy zakomponuje do cestovnych poriadkov ako zrychlene resp. priame spoje
Mňa by zaujímalo, aký vplyv majú zmeny na:
a) odjazdené km
b) ušetrené peniaze "mesta"
c) pohotovosť vodičov a ich pracovný čas
d) prázdne prejazdy vozidiel
Pretože ak sa robí zmena spôsobom, že vyškrtajme dačo z CP, tak potom:
a) môžu vzniknúť nechcené prestávky: vodič je v práci a nejazdí, čo je ušetrenie len na "nafte", čiže zanedbateľné s pohľadu občana
b) vozidlo musí robiť prejazd (ešte horšie ako písm. a), pretože vodič jazdí, ale na prázdno - neušetrené skoro nič, najmä ak ide cez pol mesta)
?
Teraz po zrelom uvážení všetkých zmien sa vyjadrím k niektorým veciam, ktoré by sa mohli ešte doladiť:
Linka 2+10 teraz pôjde: 07:10, 07:30, 07:50, 07:55 a linka 24 pôjde 08:00 - zbytočne toľko spojov linky 2, po 5 minutách tesne pred ôsmou naviac ak o ďalších 5 minút ide linka 24. Po nej potom ide zase linka 8. Áno, linka 24 je tu využitá maximálne z dôvodu návozu na pracovnú zmenu do obchodnej zóny, ale linka 2 už nemá žiadne opodstatnenie. Naopak, linka 8 ide v čase 08:03 dosť plná, ale tie dvojky idú zbytočne často - jednu z nich zrušiť alebo posalť na inú linku, kde ju bude potreba.
Zrušenie spojov linky 6 ráno: prestup z linky 21 na linku 5 možný NIE JE - nemajú žiadnu spoločnú zastávku. Trochu nedomyslené. Potom ani prestup z linky 2 na linku 5 nie je nič moc, lebo linka 2 ide zo Sihote IV už 05:02, pri gymnáziu je 05:17, ale linka 5 z Braneckého ide až 05:38, čo nemožno považovať za "prestup".
Zrušené spoje linky 18: konečne si niekto všimol súbeho linky 8 a 18 po 3 minútach, ale škoda je to, že riešenie bolo zrušiť spoje miesto ich presnutia:
- stav do 29.02.2012 v "x":
17:03 (8), 17:45 (18), 17:48 (8) -3 min po sebe
18:45 (18), 18:48 (8) - 3min po sebe
19:48 (8)
20:45 (18) 20:48 (8) - 3min po sebe
21:45 (18) 21:48 (8) - 3min po sebe
22:48 (8)
- stav do 29.02.2012 v "a"
17:15 (18) 17:17 (8) - 2 min po sebe
18:17 (8) 18:45 (18) - ideálne
19:17 (8) 19:45 (18) - ideálne
20:17 (8) 20:45 (18) - ideálne
21:17 (8) 47 (8) - ideálne
-------------------------------------------
stav od 01.03.2012 v "x":
17:03 (8), 17:45 (18), 17:48 (8) - 3 min po sebe
18:45 (18), 18:48 (8) - spoj linky 18 sa mohol posunúť na 19:15 a vykryť hodinovú medzeru na Juh
19:48 (8)
20:48 (8) - zrušený spoj linky 18 (20:45) sa kľudne mohol presunúť na 20:15
21:45 (18) 21:48 (8) - spoj linky 18 sa mohol posunúť na 21:15 (alebo 22:15) a vykryť hodinovú medzeru, súbeh po 3 min tu žiaľ ostal
22:48 (8)
- stav od 01.03.2012 v "a"
17:15 (18) 17:17 (8) - spoj linky 18 absolútne nevhodne narúša pravidelný interval linky 8 a vzniká hodinová medzera
18:17 (8) 18:45 (18) - ideálne preloženie spojov
19:17 (8) 19:45 (18) - ideálne preloženie spojov
20:17 (8) - zrušený spoj linky 18 (20:45) mohol zostať s ohľadom na vyplnenie medzery
21:17 (8) 47 (8) - ideálne rozložené spoje, po zrušení L2 o 21:02 sa ešte zdôrazní toto dobré rozloženie
Niektorych rozhovorov som sa v rokoch 1999 a 2000 zucastnil aj osobne, no potom vymenili trolejbusovo zapalenych ludi a zakapalo to. V roku 2004 to uz bolo o nicom, texty v dokumentoch sa len opisovali bez realnej perspektivy. Pre vybudovanie trolejbusovej dopravy treba mat peniaze a nadsenych ludi, v roku 2004 uz nebolo ani jedno ani druhe...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Marek6283