Páni, pripojím svoj názor:
- tiež zastávam teóriu o tom, že mesačník by sa mohol vrátiť, aj nástup všetkými dvermi, ale len ak pri každých bude čítačka
- tie "vláčiky" 4 busy za sebou a polhodinu nič: Pr. o 19-tej odchody zo zastávky Rázusova smer Sihoť VÚO /jeden za všetky/ - chcelo by to nejaké riešenie.
- tiež navrhujem urobiť prípoje k večerným R a IC, ale nie hneď po príchode, ja by som dal 10 min po príchode, samozrejme v závislosti na intervale linky, ale pri posledných spojoch by som to zvážil. Je pravda, že vlaky teraz meškajú, al v smere zo ZA do BA nie /R 612 Váh, IC Kriváň/
- zmenil by som tarifu na L50, toto je moc veľa a vozí vzduch. Keď v BB môže nočák chodiť každý deň 6x za noc v oboch smeroch za denné cestovné, u nás by sa to hádam dalo tiež za nejakú kompromisnú cenu /8,16 resp. 10,20/.
-chce to lepší preklad L23 a 28, 11 a 17, zo sihote 2,6,28 a zároveň 8,18,28. Nie ako teraz, keď L8 ide 3min po L18. A poobede zahustiť interval L8 aspoň na 30min.
- ono je zlepšení možných dosť, otázne je, ku ktorým sa siahne a ktoré by skutočne pomohli /v prvom rade určite zrušenie tých "vláčikov" a ozajstný intervalový preklad/.
- tiež zastávam teóriu o tom, že mesačník by sa mohol vrátiť, aj nástup všetkými dvermi, ale len ak pri každých bude čítačka
- tie "vláčiky" 4 busy za sebou a polhodinu nič: Pr. o 19-tej odchody zo zastávky Rázusova smer Sihoť VÚO /jeden za všetky/ - chcelo by to nejaké riešenie.
- tiež navrhujem urobiť prípoje k večerným R a IC, ale nie hneď po príchode, ja by som dal 10 min po príchode, samozrejme v závislosti na intervale linky, ale pri posledných spojoch by som to zvážil. Je pravda, že vlaky teraz meškajú, al v smere zo ZA do BA nie /R 612 Váh, IC Kriváň/
- zmenil by som tarifu na L50, toto je moc veľa a vozí vzduch. Keď v BB môže nočák chodiť každý deň 6x za noc v oboch smeroch za denné cestovné, u nás by sa to hádam dalo tiež za nejakú kompromisnú cenu /8,16 resp. 10,20/.
-chce to lepší preklad L23 a 28, 11 a 17, zo sihote 2,6,28 a zároveň 8,18,28. Nie ako teraz, keď L8 ide 3min po L18. A poobede zahustiť interval L8 aspoň na 30min.
- ono je zlepšení možných dosť, otázne je, ku ktorým sa siahne a ktoré by skutočne pomohli /v prvom rade určite zrušenie tých "vláčikov" a ozajstný intervalový preklad/.
radob
ale pýtam sa, prečo?
MHD jazdí v trasách a podľa cestovných poriadkov, ktoré určuje mesto.
Tarify tak isto určuje mesto.
K tomu cestovnému poriadku: Prečo MHD v Trenčíne má veľký problém skoordinovať svoj cestovný poriadok so železnicou? Železničný cest. poriadok sa mení raz ročne plus dvakrát za rok sa vydávajú zmeny (cca k začiatku marca a k začiatku júna). Hlavne vo večerných hodinách (približne po 20:00 hod). je priveľa prípadov, kedy busy MHD odídu 2-3 minúty pred pravidelným príchodom rýchlikov od Blavy či Košíc, a ďalšie idú tak za hodinu. Ani večerný IC vlak z Košíc nemá vyhovujúce spoje MHD.
Prečo neexistuje v Trenčíne predplatný časový cestovný lístok (napr. mesačný) na neobmedzený (alebo prinajhoršom aspoň na obmedzený) počet jázd, ktorý mohol platiť napríklad aj na prímestských autobusových linkách v obvode zastávok MHD? Prečo v TN nemáme prestupný časový tarif? Takto by sa MHD stala pre mnohých obyvateľov mesta atraktívnejšou, čím by mestský rozpočet ušetril na rozširovaní a údržbe komunikácií, budovaní parkovacích miest.
Potom niet sa čomu diviť, že mesto musí nalievať do MHD čím ďalej, tým viac peňazí. Prečo? Na základe neprestupného tarifu v TN jazdí priveľa rôznych liniek MHD, avšak s predlhými intervalmi. Pre cestujúceho by bolo výhodnejšie prestupovať, ak by mal vyšší počet spojov počas dňa a ak by ho to stálo toľko isto, čo pri priamom spoji. A dopravca by ušetril, pretože by nemuseli za sebou jazdiť napr. tretinu trasy poloprázdne autobusy rôznych liniek.
Otázok príliš veľa. Veľmi sa teším na odpoveď, no bojím sa, že odporníci z trenčianskej samosprávy, problém budú schopní vyriešiť maximálne tak obmedzovaní spojov a zdražovaním cestovného.