Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pešiak #15120:
1. Železničnú dopravu obsluhuje linka 24. Linka 6 prichádzala na stanicu od Sihote v párnu hodinu 50. minútu, takže od nej nebol ŽIADEN prípoj na vlaky. Osobné vlaky do Žiliny jazdili v nepárnu hodinu 53. minútu, takže presne vtedy, kedy linka 6 nepremávala. Keď nepremávala linka 6, premáva linka 28, avšak v mierne neskoršej časovej polohe, vďaka čomu sa Os nestíhal.
2. Prímestskú dopravu obsluhuje naďalej linka 24, prípadne prostredníctvom zastávky Hasičská všetky linky jazdiace zo Sihote. Po novom zastavuje na Hasičskej takmer všetko.
3. Do Kubrej už zo Sihote nie je nutné prestúpiť, nakoľko tam smeruje priama linka 11.
4. Stanicu obsluhuje od Zámostia bez zmeny linka 16, od Sihote linka 24.
5. Stanicu obsluhuje od Zámostia bez zmeny linka 16, od Sihote linka 24.
Reply on: Michal Mazánik #15117:
Vďaka za rozšírenie obzoru v tejto veci má to svoju logiku a bohužiaľ rozpor v názore /dopravcov/ . Svoje /naše/ stanovisko o nemúdrom rozhodnutí v y n e ch a ť linku 6 mimo pracovné dni podporím ešte o
1. Obsluhovala železničnú dopravu prívozom cestujúcich.
2. Obsluhovala prímestskú dopravu.
3. V onej dobe sa prestupovalo na 1a 11 do Kubrej,
keď chodila na dnes nedobudovanú žel. stanicu / autobusovú.🙃
4. Vozila cestujúcich na diaľkovú autobusovú dopravu.
5. Vozila cestujúcich na autobusy zájazdov, ktoré odchádzali zo stanice. A veru všetko aj cez dnes nejazdiacu mimopracovnú dobu. Teda tvrdiť, že sa jednalo / teda dnes sa má jednať/ o jednotky cestujúcich podľa mňa nemá oporu.
Reply on: kvorka #15118:
Dnes je 10. deň prevádzky nového cestovného poriadku. 12 rokov nič nechodilo na Noviny, čo by bolo ako-tak použiteľné, to vážne ideme vynášať súdy po pár dňoch v lokalite, ktorá dlhodobo nie je zvyknutá a naučená na MHD??

Za žiadnych okolností by som nešiel na MHD do 120-minútového intervalu. To sa radšej výhľadovo bavme o zmene trasy, no dvojhodinovy interval na MHD je zhovadilosť, ktorá nič nevyrieši.
Reply on: Michal Mazánik #15117:
Trpela niekedy v roku 2008, hádam nejdeš stav 2023 porovnávať, a napokon pracovné spoje, dovtedy síce ako osobitne linky (9,16,19,20,12) vynechajte. A linka 2 sa zjavne vráti do 60/120 pracovný deň/víkend, tým nik necestuje.
Reply on: mikeska #15113:
Lenže tu narážame na problém, že prakticky na každej trase medzi ľubovoľnými dvoma miestami v Trenčíne by sa našli jednotky cestujúcich, ktorí by ocenili a preferovali priame spojenie, hoci za cenu dlhšieho cestovného času. Uspokojovanie takýchto požiadaviek ale vedie k vzniku množstva liniek, ktoré majú len pár spojov za deň (prinajlepšom 120' interval).

Pekne je to vidieť aj na regionálnej doprave, kde stále existujú aj rôzne bizarné priame spojenia či odchýlky od trás, lebo dopravcovia a objednávatelia si myslia, že týmto bojom o každého jednotlivca zabránia poklesu počtu cestujúcich. V skutočnosti však týmto spôsobom vytvárajú komplikovaný (ne)systém, bez pravidelnosti a so slabou ponukou, ktorý nedokáže osloviť nových cestujúcich. Zjednodušene by som povedal, že o 1 cestujúceho zabojujú a 10 iných vďaka komplikovanému systému a nekonkurencieschopnej ponuke stratia.

Týmto trpela aj MHD Trenčín (hoci to nebolo až tak vypuklé, ako v regiónoch). Preto sme viaceré málo frekventované priame spojenia nahradili prestupmi, zjednodušili sieť a z ušetrených zdrojov posilnili nosné linky.
Reply on: pešiak #15115:
Vyhľadávač tu na iMHD a aktuálne ani CP.sk nedokážu zobraziť prestupy, pri ktorých je prestupný čas 0 minút, snažíme sa to vyriešiť, ale my tieto vyhľadávače nespravujeme, ale urgujeme to.

Tento garantovaný prestup medzi linkami 4 a 16, ktorý spomína kolega, je zaznačený napríklad v knižnom cestovnom poriadku: https://trencin.transdev.sk/wp-content/uploads/2024/10/KCP-final.pdf
Reply on: TomoSK #15114:
Stále tu omielaš /te/ chytanie spojov. Veď som osobne pozrel na programátor oného spoja /uvedený v príspevku niže/ a tam má ísť človiečik p e š i tuším 10 minút na stanicu a na spoj 16!!! Cestujúci za
1. nebudú vysedávať pred počítačom a hodinu hľadať rôzne prestupy , aby sa v kocúrkove dokázali presunúť vzdušnou čiarou hádam do 1. km za mosty .
2. Teším sa, že s ovešanou batožinou budú cestujúci cupkať tých 10 minút na stanicu , aby sa dostali za mosty zo Sihote v uvedenom čase.
A to som ešte nezačal pozerať na rôzne povinné dáta čo do času obslužnosti.
Reply on: mikeska #15113:
Súhlasil by som s tým, ak by platilo, že ponuka spojov je rovnaká.

Takto však bola do zmien ponuka 1x za DVE hodiny priamo za 13 minút, v hodinu, v ktorú to nešlo, však bolo nutné absolvovať menej príjemný prestup na Braneckého.

Po novom je ponuka 1x KAŽDÚ hodinu s prestupom medzi za sebou stojacimi vozidlami za 9 minút, pomedzi to je opäť možné absolvovať menej príjemný prestup (7') na Braneckého. De facto cestujúci zo Sihote do Zámostia vie chytiť spoj každú pol hodinu. Ak ide do Zlatoviec, z časového hľadiska mu to môže byť aj jedno (prestup na Braneckého vs. závlek do Záblatia).
Reply on: TomoSK #15109:
Pekne porovnanie. Na jednej strane casova uspora 30% vyzera dobre. Na strane druhej, na takej kratkej dlzke cesty je to len par minut a ja osobne by som si v tomto pripade vzdy zvolil komfortnejsie priame spojenie, aj ked o par minut dlhsie.
Reply on: TomoSK #15109:
Vďaka za porovnanie. Ale:
1. Znížil sa komfort cestovania, teda je potrebné prestúpiť. Inak, tu je tiež jasný dôvod na zavedenie toho 60 minútového limitu, vďaka ,dávam si do poznámok aj toto. Pred tým to bolo možné stihnúť do tých 15 minút , ako píšeš / inak ideál, dnes sa v kocúrkove toto ťažko dodrží/. V hlavách to vypadá úplne jednoducho, ale reálne je to už problém. Je možné o tom diskutovať, ale nerobme to.
2. Ja som hovoril /písal/ tiež o konkrétnom čase, kedy c e s t u j ú c i potrebuje presun na s v o j u hodinu, nie zrovna napríklad na tú tvoju, čo uvádzaš.
Vôbec netvrdím, že sa zrúti MHD svet v kocúrkove. Ale vytrhnúť cestujúcich v dobe mimo pracovný čas je nemúdre / 6 ka vôbec nejazdí/! Darmo tu budú argumentovať, čo sa tam tí sihoťani za tie mosty mimo pracovný čas teperia. /už to tu aj naznačujú/. 😞
Reply on: Marek6283 #15108:
Tak 2 sa čakala že bude bieda, 23 tiež.
Reply on: Marek6283 #15108:
Od mladej generácie, respektíve od skupiniek mladých ľudí, som si aj ja vypočul podobné reči o vodičáku a ojazdených autách. Od študentov SOŠ Pod Sokolice na stanici, kedy pustili dve jednotky a jednu šestnástku, pričom poradiť nepotrebovali a vytrvalo čakali na 1 do Kubrej - až som ich nasilu posadil do najbližšej jednotky, následne od skupinky tínedžerov, ktorí nemali dostatočnú kapacitu rozpoznať, že spoj linky 24 zastavil na inom nástupišti s iným cieľom a že sa previezli na Sihoť. 🙂

Dáta sa budú porovnávať s identickými obdobiami.
Reply on: pešiak #15103:
Do 31. októbra 2024:
linka 6, Zimný štadión 8:46 - Brnianska 8:59
Dĺžka cesty: 13 minút

Od 1. novembra 2024:
linka 4, Zimný štadión 8:45 - Hasičská 8:48
linka 16, Hasičská 8:48 - Brnianska 8:54
Dĺžka cesty: 9 minút
Reply on: tomas153cv #15104:
Tak zase no... prišiel November a chladné počasie a je to ako každý iný rok... verím že sa dáta nebudú porovnávať s Letným obdobím!!! A píšeš pravdu, tekmer..taká 2 , 16 , 23...bieda veliká....zato 8 si držia trend ...Keďže som robil každý deň , pozoroval som to, v Pondelok najplnšie spoje, postupne smerom k Piatku menej a menej cestujúcich, naučili sa co kam a ako...rozdelili ...zastabilizovali a tí ktorí si zvyknú alebo tí čo im nič iné neostáva aj s nami ďalej budú...žial počúvam od mladej generácie ako si idú kúpiť nejaké ojazdené autá a presedlajú do nic čo ma nasrdilo...ale tak každému sa vyhovieť skrátka nedá!
Reply on: TomoSK #15098:
To isté pri Tescu. Inak prečo sa nezaviedla zastávka Mobelix, keďže je hotová?
Reply on: milan007 #15096:
Toto by som zaviedol určite. Nič to nestojí a prispeje už z diaľky. Alebo ten inverz, ako pri 24
Reply on: pešiak #15103:
Dáta budú hádam poskytnuté,ako sa to vyvíja.
Reply on: TomoSK #15099:
Takmer vsetky autobusy chodia solidne naplnene. Nemam to podporene datami(nescitaval som to)ale spoje co vykonavam mi pocitovo pridu viac plnsie nez predtym. Celkovo co si aj vsimam niektore ine busy, sa mi zda ze su plnsie nez predtym. Hovorim samozrejme o busom ktore chodia v nejakom rozumnom case.
Reply on: S499.1023 #15101:
A tiež LUK a vlado 54
Je zaujímavé, ako tu chce každý iným nariaďovať a poúčať ich .Nemám zatiaľ názorové hľadisko sihoťanov, bude to trvať asi 3 mesiace. Očakával som teda, že sa tu objaví argument o nejakých číslach z doby pred úpravovej. Napríklad aj ja som dnes išiel do Merkury marketu. Používal som onú 6 - ku. Dnes by som mal na výber v mojej dobe / nie kedy to bude vyhovovať vám páni/ toto.
Teda mal by som šľapať peši od zimného štadiónu na stanicu 10 minút na 16 ku /odchod 07:35 peši a bus 07:45 /. Alebo ísť neskôr, ako som mal v úmysle a prestupovať, potom by cesta však trvala od 17 až do 25 minút. Pokiaľ si pamätám cesta 6 kou hravo pokorila tieto diktáty z l e p š e n i a cestovania. Tak som teda išiel autom a máte to.
Po troch mesiacoch sa k tejto téme 6 ky ozveme. A, že vraj sa cestovanie zlepší, trt . Jedine sa zlepší kondička chodcov a plánovanie všakovakých možností v kocúrkove. 😴
Reply on: TomoSK #15098:
Je to celosvetové. V Prahe príde 59 na terminál 2. Na transparente "NO CITY CENTRE", zastaví o 100 m ďalej, napriek tomu sfanatizovaný dav chmatá kufre, beží za trolejbusom s nadávkami "prečo nezastavil", aby sa vzápätí po tom, čo si každý adept osobne overí u vodiča, že fakt do toho centra nejde, vracali potupne na pôvodné stanovište.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.