Reply on: mikeska #15113:
Lenže tu narážame na problém, že prakticky na každej trase medzi ľubovoľnými dvoma miestami v Trenčíne by sa našli jednotky cestujúcich, ktorí by ocenili a preferovali priame spojenie, hoci za cenu dlhšieho cestovného času. Uspokojovanie takýchto požiadaviek ale vedie k vzniku množstva liniek, ktoré majú len pár spojov za deň (prinajlepšom 120' interval). Pekne je to vidieť aj na regionálnej doprave, kde stále existujú aj rôzne bizarné priame spojenia či odchýlky od trás, lebo dopravcovia a objednávatelia si myslia, že týmto bojom o každého jednotlivca zabránia poklesu počtu cestujúcich. V skutočnosti však týmto spôsobom vytvárajú komplikovaný (ne)systém, bez pravidelnosti a so slabou ponukou, ktorý nedokáže osloviť nových cestujúcich. Zjednodušene by som povedal, že o 1 cestujúceho zabojujú a 10 iných vďaka komplikovanému systému a nekonkurencieschopnej ponuke stratia.
Týmto trpela aj MHD Trenčín (hoci to nebolo až tak vypuklé, ako v regiónoch). Preto sme viaceré málo frekventované priame spojenia nahradili prestupmi, zjednodušili sieť a z ušetrených zdrojov posilnili nosné linky.
TomoSK
Zriadenie linky 16 nemá byť ako dátami podporené, nakoľko doteraz neexistovalo. Kým si ľudia na nejaké spojenie zvyknú, trvá to dosť dlhý čas, avšak ak by som mal identifikovať najväčšie prekvapenie tejto zmeny, tak je to práve linka 16 - chodí veľmi solídne obsadená cestujúcimi, ktorí idú z úseku Kubrá - Max až za mosty. Zhodou okolností som ňou potreboval ísť ja vo štvrtok (spoj 16:06 z Kubrej), kedy som okrem mňa narátal od Kubrej po Štefánika až 13 cestujúcich, ktorí nevystúpil na stanici alebo Hasičskej ale išli priamo za vodu.