ano pytal som sa na spoj k Regiojetu, mimochodom da sa kupit aj priamo vo vlaku.
zo zastavky Obchodna akademia myslene samozrejme aj k vlakom ZSR a tam sa snad zhodneme ze listok kupim na stanici.
Rozdiel vznikol tak, že môj údaj o vzdialenosti je pre zastávku v opačnom smere. Od štvrtka do pondelka som trávil čas na zastávkach, informoval som, zbieral spätnú väzbu, názory, diskutoval, počúval. Nielen z mojich, ale aj zo skúseností mojich kolegov v teréne, sa ľudia pri Obchodnej akadémii delia na dva zhruba podobne veľké tábory. Takí, čo sú na to naučení a takí, čo to vnímajú negatívne. Tí, čo sú na to naučení, sú prevažne zo Stredu a Juhu - keď som trávil dušičkové časy na zastávke Cintorínska, v niektorých prípadoch som veľmi opatrne ponúkal možnosť využiť linky 4 a 11 k vlaku, a vo veľa prípadoch som bol sám zaskočený, že som nebol ovalený prvým predmetom po ruke.
Otázka, prečo sa obmedzilo zachádzanie na stanicu? Osem rokov do kolečka celá Sihoť tvrdí, že na stanicu zachádza väčšina spojov a autobusom to trvá hrozne dlho. To je jednoducho pravda, cesta od Zimného štadióna ku Gymnáziu trvá 6 minút, v prípade zachádzky na stanicu je to 11 minút, teda takmer dvojnásobok času. Čím neskorší nástup na Sihoti (v smere od konečnej), v o to väčšej nevýhode sú cestujúci. To, či je nejaké opatrenie prospešné pre väčšinu alebo nie, sa vyjadruje v osobominútach. Jednoducho povedané, niektorí cestujúcou nejakou zmenou stratia nejaké minúty, niektorí ich získajú. Ak na danom riešení viac cestujúcich získa, ako stratí, je to fajn. V prípade zastávky Autobusová stanica by na ňu muselo smerovať toľko isto cestujúcich, čo na Sihoť, a to sa jednoducho nedeje. Preto tam ide len to, čo musí, a linky 4, 8 a 11 to nie sú.
Keď sa v roku 2008 menilo v Košiciach linkové vedenie, proti ktorému bola okrem iného spísaná petícia s desiatkami tisíc podpismi, no napriek tomu funguje dodnes, spojenie so Staničným námestím stratila okrajová mestská časť Košice-Šaca. Mestská časť, ktorá je vzdialená asi 15 kilometrov od mesta, musela po novom využívať priame spojenie iba na zastávku Palackého, ktorá je od stanice asi 500 metrov. Celé sa to medializovalo, ošiaľ, humbuk, po čase to utíchlo a dnes je zastávka Palackého absolútne bežnou súčasťou fungovania v rámci mesta.
Rozumiem, Trenčín je menší, ale preboha, robí sa tu problém z dochádzkovej vzdialenosti 300 až 400 metrov v závislosti od smeru, pričom mnoho ľudí to má v súčasnosti už len na svoju nástupnú zastávku ďalej, než je táto vzdialenosť. Pre porovnania, ako vyzerá doprava k stanici v iných mestách, uvádzam príklady, kde sa daná zastávka masívne používa na obsluhu stanice:
Bratislava - zastávka Pod stanicou, 400 až 600 metrov podľa smeru,
Trnava - zastávka Dohnányho, 200 metrov,
Nitra - zastávka Rázcestie Železničná stanica, 200 metrov,
Púchov - zastávka Továrenská, 200 metrov,
Žilina - zastávka Hurbanova, 500 až 700 metrov podľa smeru, spoje z okrajových častí vo väčšine prípadov obsluhujú len Hurbanovu bez zachádzky k ŽST,
Košice - zastávky Jakabov palác, 300 až 450 metrov podľa smeru, a Palackého, 500 metrov.
Ja rozumiem, že to nie je strop komfortu využívať zastávku pri OA, ale takisto nie je komfortné sa ani pre obyvateľov Sihote voziť v drvivej väčšine spojov (do októbra 2024) ohromným závlekom cez železničnú stanicu. Navyše, o spojenie priamo pred železničnú stanicu prišla len Kubrica a horná časť Kubrej, čo sú skutočne malé a okrajové mestské časti. Všetci ostatní obyvatelia Severu majú teraz spojenie zrýchlené, zo Sihote premáva až 8 z 11 spojov v čase špičke mimo stanicu.
Dnes som to zmeral. Uvediem priklad bezneho cestujuceho :
Zo zastavky Obchodna akademia smer Sihot IV do vestibulu je to 498metrov(cez bezbarierovy pristup). Z vestibulu ku voznu cislo 9 alebo 10 je to priblizne 155 metrov(merane cez bezbarierovy pristup)-POZOR! meranie je orientacne, ak pride niekto s exaktnejsimi datami, moze sa podelit. Zo zastavky Autobusová stanica do vestibulu to je 6 metrov.
Cize varianta 1.) 653 metrov , 2.) 161 metrov.
Priemerna rychlost chodze je 4.8km/h cize za 60 minut clovek prejde 4800 metrov.
Jednoduchym matematickym prepoctom teda prideme k tomu ze v pripade jedna bude cesta trvat, po zaokruhleni, 8 minut aj 25 sekund, v druhom pripade 2 minuty a 1 sekundu.
Cize navysenie cisteho casu chodze v pripade presunu z dvoch roznych zastaviek na jedno a to iste miesto na vlakovej stanici, ktore je vhodne brat do uvahy je v tomto pripade o 300%.
Najprv ste písali , že potrebujete cestovať Regiojetom. Teraz píšete, že si treba kúpiť lístok na stanici a nie každý to vie online. Pokiaľ viem na Regiojet kúpite lístok v TN len online.
Bodaj by nenechali. Dokonca aj ja idem radšej na bicykli. Rybníčková zápcha od obchodnej akadémia po kruhák za mostami odradí aj ostrieľaných vodičov. A prvý zastupič primátora určite iba kuje pikle , kde zas niečo ošmeknúť. Sme stratení.
Ha, milí akcioví pozorovači. Kto si to neobehne aspoň sto krát ako ja, nepostrehne. Za
1. Je potrebné prekonať prechod, kde sa odbočuje na Sihoť a niekedy je to aj o zlom krky.
2. Zelené potvory jazdiace po chodníku často ohrozovali chodcov na onej trase. Poznámka - už tu skončili.Ďakujem, nemáš za čo.
3. Číha tu v podchode neustále padajúca okrasa železníc. /odporúčam nosiť so sebou prilbu/.
4. V podchode narazíme na rôzne pochybné indivíduá, takže ďalšia strata času.
A prečo vlastne odstavili priamy prístup MHD pred stanicu? Toť otázka.
ja sa tiez nikoho nechcem dotknut, a teda neviem kde robim chybu ale mne to zo zastavky ku schodisku k nastupistu 300m nevychadza vid mapa, a to nehovorim ze do budovy je to cez 500m, predsa len si treba kupit listok, a nie kazdy to vie, chce, resp ma moznost kupit online.
Súhlasím, každý deň je iný a dnešok sa dal...Veľký problém je prechod pre chodcov pri gymnáziu, tam by to chcelo semafor. Neupchávala by sa Legionárska v smere na Hasičskú... keď to ráno riadi mestský policajt je to dobré, poobede už bez neho katastrofa...
Z môjho pozorovania bol dnešok o dosť pokojnejší, než pondelok. Meškania boli o dosť menšie, a to platilo aj o školských spojoch. A-čko do Kubrej nabralo 5 minút meškania pri Old Herolde, no cestou mierne stiahol na približne 4 minúty na príchod k ZŠ Kubranská. B-čko nabralo 8 minút meškania pri Old Herolde a toto meškanie si doviezol až na konečnú.
Nuž opäť nejaké tie vylomeniny. V civilizovanom svete sa doprava zbieha tak, aby na seba nadväzovala. Nuž , ale naše kocúrkovo má iné zájmy a čudné móresy. A opäť sme pri nedokončenom projekte autobusovej stanice a stratenom pozemku. No, ale nevadí, založíme sro - nosič batožiny a možno sa ujme aj drožka.
Z iného súdka
včera 4.11. okolo obeda na križovatke Legionárska/Električná som videl po udalosti / asi dopravná nehoda/ účastníka autobus MHD. Čo sa stalo?
Nechcem sa nikoho dotknúť, ale ak ktosi tvrdí, že z Obchodnej akadémie to k vlaku trvá takýto časový údaj, asi nikdy od obchodky na stanicu nešiel. Ja môžem poskytnúť vlastnú skúsenosť za mladého človeka, lebo tento presun využívam často - od zastávky od mesta to do podchodu ku schodisku trvá 3 minúty. Podľa máp je to 310 metrov.
Takisto je asi vhodné povedať, že peší presun od obchodky na stanicu je ešte o štvrtinu kratší, ako samotné nástupište na stanici. To má 420 metrov. V Kubrici sme pomaly za sociálnych netvorov, ktorí posielajú starých ľudí na bezbariérovú plošinu v podchode, no nikto si neuvedomuje, že ak má niekto miestenku vo vozni číslo 9 alebo 10 smerom na Bratislavu, tak obdobný presun vykonáva aj na samotnom nástupišti stanice.
"namiesto toho, aby sa to poriadne zapracovalo"... ak by sa zapracovávalo úplne všetko podľa požiadaviek občanov, máme tu k dnešnému dňu asi 50 liniek s tromi odchodmi za deň.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Marek6283