Reply on: TomoSK #14690:
Veď predsa doprava je aj dnes zadarmo. Teda napríklad súkromné spoločnosti zvážajú svojich zamestnancov do práce a z práce zo širokého okolia. Všetko je iba o záujme veci riešiť. A peňazí ? Tých je veru habadej. Len ich rozdeľovníci majú iné priority. Železná mostná opacha , Rybníčkov sen, koľkože desiatok miliónov zožerie? Desiatky miliónov. A ďalšie opičiny dtto. Dnes som bol v Žiline a hrôza a strach z dopravy . A to tam oný slovenský hrdina z SNS Danko denne pokukáva. Ale, aby som nezabudol. Mesto Trenčín dostalo otázky ohľadne BOLT kolobežiek. Teda, kde je prevádzkáreň oných dopravných prostriedkov v Trenčíne / nie sídlo/ a kde je zmluva o prenájme verejného priestoru pre oné dopravné prostriedky / obchod prebieha priamo na verejnom priestore /. Právnik povedal, že verejný priestor v Trenčíne má byť jasne podnikateľom spoplatnený. A aj je. Spýtajte sa podnikateľov, koľko platia za prenájom chodníčka. A milé zelené , dnes problémové kolobežky ako? Pozná niekto odpoveď, mesto zatiaľ statočne mlčí. P.S. aj toto treba riešiť, kolobežkári v Trenčíne už aj zabíjajú.
kvorka
Téma: Mobilita
K otázke 23213 zo dňa 27. 5.2024:
Keď som sa pýtal na dôvody zdražovania cestovného v MHD očakával som kvalifikovanú odpoveď podloženú ekonomickým výpočtom, číslami o nákladoch a výnosoch. Možno vysvetlením či je MHD pre mesto zdrojom zisku, ktorý musí zarábať alebo ho chápem aj ako istú službu občanom, prostriedkom pre zlepšenie dopravnej situácie a teda aj životného prostredia a teda ho do istej miery mesto môže dotovať... Očakával som odpoveď od kompetentných ľudí - veď Návrh zmeny cenníka vypracoval Ing. Minarech a predložila ho Ing. Múdra. Finančná a majetková komisia ho odporučila schváliť. Poslanci schválili.
Týto ale mlčia.
Na základe akých podkladov? Pohľadom do kryštálovej gule? Z kávovej usadeniny? Alebo vyšším vnuknutím?
Odvolávanie na Nitru, Prešov či Žilinu je detinské.
A ešte jedna otázka: čo má Doprava na Považí spoločné s cenovou politikou MHD Trenčín?
Odpoved:
Mária Capová, vedúca útvaru ekonomického, 23.8.2024
Dopravca TD Transport s.r.o. a Transdev Morava s.r.o. zabezpečil za rok 2023 výkony mestskej hromadnej dopravy v objeme 5 440 032 eur. Tržby za rok 2023 boli vo výške 1 248 524 eur.
Mesto teda za rok 2023 doplatilo za služby mestskej hromadnej dopravy čiastku vo výške 4 191 508 eur.
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ:
O výške cestovného v MHD Trenčín rozhoduje Mestské zastupiteľstvo Trenčín.
Záver: zase sa nikto nevyjadril, na základe čoho došlo k zdraženiu základného lístka na 225%. Múdrosť, že to schvaľuje zastupiteľstvo, je úžasná. Robiť dementov to áno, ale aj MsZ malo mať podklady pre takéto rozhodnutie. Kde sú? Neexsitujú, pretože by inak boli dané poslancom pred hlasovaním v rámci podkladov. Nestalo sa.