Reply on: draxter #13948:
Na menšie busy by som sa nepozeral skrz ušetrené náklady, ale na to, že sa pretiahnu aj užšími uličkami. Keby sme mali k dispozícii aj nejakých pár kusov 9-10 metrových vozov (nie dodávok), určite by sa jazdilo aj napríklad Pod Brezinu či Nad tehelňu. Boli sme tam v rámci skúšok aj s veľkým busom, no minimálne odbočenie Pod Brezinou > doprava Partizánska bolo nepríjemné. Dalo sa to zvládnuť, ale kratší by sa tam vytočil ako nič. Detto aj 2+23, s 2 by sa ľahšie manévrovalo pri hasičoch, 23 by zase hravo prešla aj Halalovkou od novostavieb k poliklinike. To by bol obrovský benefit kratších busov...
draxter
A/ Ceny - už som uviedol, že sú tu 4 zásadné body, ktoré vyžadujú zmenu. Dnes najlacnejší lístok stojí 0,80€ v hotovosti. 60 minútový stojí 1€. Po novom má stáť 2€. To nie je ani zohľadnenie inflácie, ani motivácie prejsť na dopravnú kartu (DK). To je zderstvo, stojím si za tým, pretože rozdiel medzi cenou lístka v hotovosti a z DK je vyšší, než cena samotného lístka. Chýba SMS lístok. Mesto má parking cez SMS, ktorý funguje dobre. Nevidím dôvod, aby MHD rovnako nebola v tomto systéme. Už len pre jednotnosť. Chýba ročný zľavnený PCL. Tiež nevidím dôvod, keď celý existuje. No a rovnako rozdiel až 60c pri platbe DK a BK (banková karta).
B/ linkové vedenie (k CP ak nie je priamy súvis s linkovým vedením, pod písmenom C)
Ako už priehrštím názorov nižšie možno vidieť, návrh má svoje kvality (treba povedať, že ich je väčšina) a aj nedostatky (samozrejme, tie sú prepierané, čo je logické). Poďme po linkách
1 - super je zmena trasy Sihoť/Kubrá. Mne sa tá koncovka na Juhu moc nezdá, ale ak bude, tak prosím označenie 1S
2 - za mňa bez zastávky pri nemocnici zmena trasy nemá potenciál s ohľadom na jej cestovný poriadok
3 - toto kvitujem
4 - za mňa prekvapivé, ale chápem prečo. No nesúhlasím, že to bude lepšie. Opatová má obrovské množstvo PAL spojov i Os vlaky. Potom mala byť trasa po Štefáničke a nie sa zase motať na Sihoť
6 - trasa je bez zmeny
7 - toto bude výzva
8 - trasa je bez zmeny
11 - zmenená trasa cez Sihoť: chápem prečo, ale mne sa to nepozdáva.
16 - môže byť
23 - trasa mala doznať zmenu, aspoň k Maxu
24 - bez zmeny
25 - ok
P5 - ja som za číslo 15
P6 - som za číslo 12, a ten AOZ spoj ak musí byť na trase Sihoť-AOZ, tak radšej mimo tejto linky, keďže sa ani nepriblíži priem.parku
P7 - som za číslo 17
N1 - ja som za spojenie s N2 do linky 50, ale ani takto to nie je zlé
N2 - detto, a spolu obe linky ako 1.
N3 - tiež vedené na dennej linke 3/6. Uvidíme, ako sa chytí.
školské spoje - ak sú treba, tam nie je o čom
C/ cestovný poriadok
1 - musia byť tie dvojminútové rozdiely? A ak bude jazdiť aj na Juh I, viem že prípoj k vlakom, ale pre samotný Juh I nezapamätateľné
2 - zbytočne veľa spojov na túto novú linku. Víkendová ponuka ako Juh III, potenciál skrátením trasy značne nižší
3 - môže byť
4 - tiež mi príde že ponuka je veľmi vysoká, najmä v časoch mimo špičky, keď jazdia aj rýchlejšie PAL spoje a tiež večer
6 - skorý koniec, nesúhlasím s takýmto radikálnym skrátením na tak výnamných mestských častiach. Z Juhu idú len cez víkend Za mosty 3 linky, zo Sihote nič. A keď by aj víkend nemal byť, potom v "x" jednoznačne premávka dlhšie. Posledný spoj o 15:30. Kedysi šla posledná 15 práve 15:35x a moja mama vždy nadávala, že prečo nejde aj neskôr, potom musela 5 a šlapať na Juhu. Teraz je to o tom istom. Za mňa súčasný rozsah prevádzky
7 - detto ako pri linke samej
8 - ok
11 - ok
16 - ťažko povedať, keď vidím večernú premávku v Kubrej u liniek 4 a 11, k tomu ešte 16 v tomto rozsahu, je to asi veľa. Ja som za striedanie 6/16 aj cez víkend.
23 - v roku 2004 bola linka zahustená, premávala sama, a aj tak nebola využívaná. Som rád, že je tu premávka po 18-tej, ale inak mi príde predimenzovaná
24 - ok
25 - ok, len neviem či ten víkend treba až takto. Ja by som ho nechal 60 min a radšej nechal linku 27 pre Zámostie cez nový most kolečkom
N1 - cestovný poriadok ok
N2 - chýbajú spoje v x, čo by boli akoby návoz na N1 zo Sihote, myslím, že aj tu by sa premávka o jeden-dva spoje dala predĺžiť, či ráno skôr začať
N3 - uvidíme ako sa chytí
P - účelové spoje, snáď majú oporu pre zachovanie. Ak je odôvodnené, že nebude priamy spoj po 22.00 z PP na Sihoť či na Juh I, budiš.