Reply on: kvorka #11684:
S Tvojimi poctami plny suhlas. Vola sa to "jednoducha reprodukcia". V idealnom stave pri 41 vozoch je to rovnomerne 3-4 kusy rocne. Takto sme to navrhovali aj my.Ale kedze idealny stav nemame, skusme namodelovat 2 moznosti, ako sa tomuto idealnemu stavu dostat.
- Prvy model je nechat prve 3 vozy dozit 16 rokov a az potom ich obnovit. Kedze ich obnovit treba v prvom kole 4, jeden by sa nechal este o rok zostarnut na 17r, a tak dalej starsie a starsie aj s ostatnymi. Vysledok by bol, ze by sme z roka na rok obnovovali coraz starsie (a rozpadnutejsie) vozy.
- Druhy model obnovy jednoduchou reprodukcoiu by bol taky, ze prve 3 vozy by sme nebnovili az v r.2022, ale uz teraz v 2019, ked maju 13 rokov (vybrali by sme tie v najhorsom stave, kde su najvacsie naklady na udrzbu). V r.2020 by to boli 3 vozy ale este len 12-rocne atd tak, aby v ziadnom roku nepripadli na vymenu vozy starsie ako 16 rokov.
Presne rovnaky problem narazovej obnovy byvaleho stavu riesime aj s TSK, oni prijali druhy model.
Co ty na to?
S499.1023
Myslím, že obe výhrady sú pomerne ľahko riešiteľné.
Vozidlá by mohol nakupovať ľubovoľný mestský podnik (technické služby napríklad), ktorý je platcom DPH.
A pre dosiahnutie lepšej ceny sa môže kľudne dohodnúť na spoločnom nákupe so SAD TN, SAD ZA, DPB alebotrebárs aj s DPhmP alebo Wiener Linien. To dnes nie je žiaden problém, takto kúpil Strausberg výhodne 2 ks Bombardier Flexity pripojením sa k berlínskej objednávke aleb Mohuč Variobahny od Stadlera spoločným nákupom so Štajerským Hradcom.
Áno, v "našich končinách" to ešte nie je zvykom, pretože mestá a kraje sú vo vleku SAD-iek, ktoré im vysvetľujú, aké by to bolo pre nich nevýhodné.