Zavrieť

Nový statický menič Cegelec SMTK 10D v Škode 21 Tr #6401

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie › Bratislava › Trolejbusy › Škoda 21 Tr (75/147)
Stiahnuť materiál
Nový statický menič Cegelec SMTK 10D v Škode 21 Tr #6401.
Príspevok:
Lokalita:
Dátum: 20.7.2019
Vozidlo: Škoda 21 Tr #6401
Galéria: Bratislava › Škoda 21 Tr
110. výročie trolejbusovej dopravy v Bratislave (20.7.2019)
Linka:
Autor: -mk-
Počet zobrazení: 6807

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
skopi

skopi

25.7.2019
#35 Ohodnotiť kladne 2 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #22:
A čomu teda ale pomôže jedna 21 Tr? Že sa žalostne zanedbáva údržba 30 Tr a 31 Tr a tým sa výrazne zhoršuje cestovanie trolejbusmi, to jedna 21 Tr nevyrieši.

Momentány stav nie je vonkoncom ideálny, ale krátke vozidlá vedia na krátkych linkách nahradiť aj hrbáče, tých je momentálne nadbytok. Nehovorím, že je to dlhodobé riešenie s ktorým by som súhlasil, ale určite sa mi zdá ako alternatíva lepšie, než vrážať prachy na takúto šotoušovinu (pokiaľ sa teda s 21 Tr naozaj ráta do bežnej premávky).
Odpovedať
si

si

25.7.2019
#34 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #32:
ja som zase ked som mal 2 feldy a na jednej sa vyskytlo ze nesla a vedel som ze to mozu byt 3 rozne pokazene veci tak som ich postupne kanibalizoval z tej funkcnej aby som zistil ze ktora z tych suciastok je naozaj vadna aby som nekupoval do zasoby co netreba 😛
Odpovedať
Ike

Ike

25.7.2019
#33 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: ufo #31:
Prepáč, nevšimol som si 👍
Odpovedať
Ike

Ike

25.7.2019
#32 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mku81 #28:
Rozumiem tomu, že pojem "kanibalizmus" má negatívny nádych z dôvodu, že si pod tým v podmienkach DPB predstavuješ toto:
1. vozidlu A sa pokazí súčiastka Z
2. vozidlu B sa pokazí súčiastka X

Na súčiastky Z a X sa čaká dva týždne.

V ideálnom svete sa obe súčiastky objednali a rošádou by sa zabezpečilo, že jedno vozidlo (napr. A) by čakalo na obe súčiastky a druhé vozidlo (napr. 😎 by jazdilo bez obmedzení. Následne po dodaní súčiastok by sa vozidlo A spojazdnilo.

Ano, viem, že u nás to funguje štýlom, že sa objaví vozidlo C s chýbajúcou súčiastkou Y, potom vozidla K s chýbajúcou súčaistkou L a z vozidla A je razom znehodnotený trhací kalendár.

Ale stále si myslím, že ten "zdravý" kanibalizmus je práve to, prečo mať unifikovaný vozidlový park.

Príklad s osobákmi nevyšiel, pretože si údržbu nerobím sám. Ale napríklad ak by som mal doma dva desktopy a na jednom by mi odišiel monitor a na druhom veža, určite by som so zaloźenými rukami nemal dva nefunkčné PC, ale prepojil by som funkčnú vežu s fuknčným monitorom a popri tom riešil opravu úplne nefuknčného PC.
Odpovedať
ufo

ufo

25.7.2019
#31 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #27:
Nie je. Veď píšem, že je to výhoda.
Odpovedať
Andy

Andy

25.7.2019
#30 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #29:
Kúpi tretie identické auto. 😂
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

25.7.2019
#29 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mku81 #28:
A keď už tie dve identické autá máš, jedno máš odstavené, lebo na niečo čaká a na druhom sa ti pokazí niečo, čo si z toho prvého môžeš požičať, tak to nespravíš a necháš stáť obe?
Odpovedať
mku81

mku81

25.7.2019
#28 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Ike #27:
ty si tiež kúpješ na doma dve identické autá, aby si mohol kanibalizovať diely, keď ti na jednom niečo odíde? používať bus kúpený za plnú cenu ako rýchly zdroj náhradných dielov by malo byť extrémne riešenie a nie štandard... kanibalizovanie vyradených vozidiel je samozrejme v poriadku
Odpovedať
Ike

Ike

25.7.2019
#27 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: ufo #26:
Na tom prístupe je niečo zlé? Lebo na konci dňa sú spokojní cestujúci.
Odpovedať
ufo

ufo

25.7.2019
#26 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #20:
Statický menič na sor takisto nedrží nikto na sklade a nový je na objednávku, teda aj v cene a dobe dodania nebude dramatický rozdiel. Výhoda pri soroch je akurát tá, že sa dajú vzájomne kanibalizovať, čo škokodvka rada robí. Čiže ak nejakému soru odíde, dá sa zobrať zo soru, ktorý je odstavený na niečo iné.
Odpovedať
Ike

Ike

25.7.2019
#25 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #22:
A akú máš záruku ze vozidlo, ktoré doteraz plnili funkciu tazitka a vo vzťahu k skladbe vozidloveho parku je unikát, bude plnohodnotnou zalohou.

Stačí menší tukanec a sme tam kde sme boli predtým.
Odpovedať
Solider

Solider

25.7.2019
#24 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: fanatikmhd #23:
Nie, nemôže.
Odpovedať
fanatikmhd

fanatikmhd

25.7.2019
#23 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Len taká otázka: Keď nemám vozy (poruchy) a vozy sú v záruke, DPB nemôže len tak zbehnúť do predajne, kúpiť potrebné diely a ísť na vlastnú päsť, nie? A keď škodovka nedodáva a neopravuje, ako potom riešiť inak výpravu? Osobne som za opravy, ale ak nemám čo vypraviť, nech ide aj starý voz. Lepšie ako žiadny voz.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

24.7.2019
#22 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 3
Reakcia na: 810zssk #20:
Keby keby boli by sme v nebi... Ja viem, že papierovo je trolejbusov priam nadbytok, lenže výpadky boli už v čase, keď do tohoto trolejbusu pršalo v Krasňanoch. Takže spájať jazdyneschopnosť trolosorov so spojazdnením 21Tr je, s prepáčením, hotová demagógia. A keď sa problém škoda-sor riešiť nevie/nechce/nedá, tak predsa nie je riešením kopať proti akejkoľvek alternatíve...

A to vôbec nehovorím z nejakých šotopohnútiek, lebo som také nikdy nemal. Samozrejme, ide o atyp, ktorý už z princípu kvôli výrobnej situácii nemôže byť stopercentne spoľahlivý, ale myslím si, že keď sa môžu donekonečna liať prachy do 25Tr, ktoré do pár mesiacov zasa vykapú, tak zainvestovať do prevetrania potenciálneho historičáku, skôr než z neho bude vrak, nie je žiadna tragédia. Najmä z pohľadu, že stále má čo doháňať v zmysle toho, akú hodnotu priniesol občanom za peniaze, ktoré naň mesto pôvodne vynaložilo. A ak by to nebodaj mohlo znamenať, že vytlačí nejakú 14Tr z nočákov, ešte tomu aj zatlieskam.
Odpovedať
trolejbus6207

trolejbus6207

24.7.2019
#21 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: 810zssk #20:
Tak sa pozri na výpravu
Odpovedať
810zssk

810zssk

24.7.2019
#20 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #17:
Akom nedostatku trolosorov? Trolosorov je dost na to aby pokryli celu vypravu, keby sa udrzovali pojazdne. Kolko trolosorov sa mohlo opravit do pojazdneho stavu za cenu tejto sotousoviny s 21Tr? Nehovoriac o perspektive prevadzky jedneho kusu pomerne specifickeho vozidla ktore ked sa najblizsie pokazi tak zas budeme cakat aspon stvrt roka na diely a opravu.
Odpovedať
IBBI

IBBI

24.7.2019
#19 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Solider #14:
Autoskola.
Odpovedať
Peter6607

Peter6607

24.7.2019
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Viko #17:
Tie vozidlá jazdia denne. V takom prípade to je na úkor cestujúcich. Jazdiace "historické vozidlá" negatívne vplývajú na marketingovú hodnotu a ochotu investovať do plnohodnotných. Ono to totiž ani zďaleka nie je len tak, riešiť financovanie historických vozidiel.
Odpovedať
<a href='mailto:viko [zavinac] atlas [bodka] sk' >Viko</a>

Viko

24.7.2019
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: Peter6607 #16:
V čom presne je na úkor cestujúcich, že pri nedostatku trolosorov im príde iný nízkopodlažný trolejbus a nie nejaká naverímboha splašená záloha?
Na úkor plnohodnotných historičákov tiež nerozumiem, ako sa prejavuje... To by potom muselo platiť, že každé spojazdnenie odstaveného vozidla je na úkor muzeálnych kúskov, či?

Odpovedať
Peter6607

Peter6607

24.7.2019
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #12:
S tým samozrejme súhlasím, ale treba si zadefinovať racionálne využitie a šotovinu. Pokiaľ viem, tak 6401 má ísť do bežnej premávky. To považujem za absolútny nezmysel. Trolejbusová prevádzka má v poslednej dobe veľký problém rozlíšiť od seba prevádzkové a historické vozidlá. Nemal by som výhrady, keby 6401 bola historickým vozidlom. Je v poriadku, pokiaľ sa verejné zdroje investujú aj do múzejníctva. So súčasným trendom zaraďovať späť do bežnej premávky 14 Tr, 15 TrM, 21 Tr mám ale zásadný problém. Je to na úkor cestujúcich, nákladov na prevádzku, údržby 25/30/31 Tr, ale aj plnohodnotných historických vozidiel. Iba šotouši majú radosť...
Odpovedať