radšej nie, PB-cesta je oproti tomu zlatá. Áno, vždy sa nájde niečo čo sa dá zlepšiť, ale netreba pritom všetko pos*rať ako v TT... jednoducho v PB je aspoň nejaká konštruktívna snaha a dôvody. Tak len v tom pokračovať. ?
hneď po jedenástke rozumej, že jedenástka ide zo SPŠ X.32 a desina X.34. A jedná sa hlavne o jazdu hore Rozkvetom. Čo sa týka Trnavy a ich optimalzizácie, sa mi páči ich nápad (prerobiť MHD od piky) a princípy (takt, nosné linky..), obsah som neštudoval a vlastne je to zbytočné, pretože PB nie je TT. Aj keď jedno majú spoločné a síce, že vždy sa dostaneš MHD len na okraj centra mesta a tú podstatnú časť prejdeš durch za 20 min. zo stanice. ?
"V praxi by to mohlo vyzerať tak, že jedenástka by mala dvadsaťminútový interval, ráno by desina urobila dva posilové spoje v každej hodine v medzičasoch jedenástky ... ALE v žiadnom prípade neviesť desinu po jedenástke, pretože pôjde prázna."
Ak raz pôjde v medzičasoch, zákonite musí ísť pred nejakou ďalšou 11tkou. Ale pochopil som čo myslíš, uvidíme čo si budeme môcť dovoliť a ako to vyjde. Pri najhoršom spravíme trnavský návrh (i keď po prečítaní TT fóra neviem, či mám dostatočné a tie správne dopravno-inžinierske vedomosti). ?
Ale to že idú spoje "spolu a potom dlho nič" sa dá ošetriť CP, to nie je nemenný stav (aspoň dúfam).
A to že sú "závislé na mestských častiach" celkom nechápem, veď existuje aj linka 40, čo chodí iba po Hliny...
Lebo ak navrhneš nosnú linku príklad AST-Hliny ktorá by išla v špičke z AST vždy :00 20 40 (interval 20min.) s tým, že od spoja :00 by bol na Hlinách povedzme prípoj smer Zákvašov, od spoja :20 by bol prípoj smer Praznov a od spoja :40 by nebol na Hlinách žiadny prípoj,
tak to radšej nech mám z AST linku 4, ktorá bude chodiť vždy :00, linku 32 ktorá bude chodiť vždy :20 a linku 40, ktorá bude chodiť vždy :40. Vozov aj vozokm to výjde tak isto, akurát cestujúcim oproti dnešku neprídavam žiadny prestup naviac.
Možnosť č. 2 že prípoj by bol iba od spoja :00 a ten by išiel aj na Zákvašov aj na Praznov a spoje :20 a :40 by boli bez prípojov, to je opäť situácia ako v odstavci hore.
A nejaká hustejšia doprava do tých dedinských MČ by bola už oproti dnešku nárast vozidiel aj vozokm...
vyriešilo by sa tým mnoho problémov ohľadom špeciálnych spojov a dopravy na Hliny, ktoré sú takto závislé na mestských častiach, kde chodí málo autobusov a zväčša idú spolu a potom dlho nič.
jedenástka by som povedal, že stratila aj získala zároveň. Získala obsah územia a stratila rýchlosť. Keď dnes ide človek z AS do panelákov 2036-40 (ul.čsa), tak mu síce jedenástka stojí pred domom, ale desina príde na zastávku novomeského III. (ktorá je 100m od Čsa) o 8 minút skôr. Pred tým mala desina s jedenástkou vyrovnanejšie výhody nevýhody. Jedenástka najprv obslúžila horný rozkvet a potom dolný rozkvet a desina naopak. Dnes idú podobne, akurát že jedenástka má väčší rozsah a desina rýchlejší okruh.
Aby som to rozmotal... , desina sa hodí ráno na rýchly návoz na stanicu a do strojární a poobede na posilové spoje rýchlym okruhom. V praxi by to mohlo vyzerať tak, že jedenástka by mala dvadsaťminútový interval, ráno by desina urobila dva posilové spoje v každej hodine v medzičasoch jedenástky a poobede by bola vedená chvíľu pred jedenástkov, aby zobrala ľudí pre dolný rozkvet, aby mala jedenástka kapacitu pre horný rozkvet. ALE v žiadnom prípade neviesť desinu po jedenástke, pretože pôjde prázna.
Ten Rozkvet treba brať za dva, nie za jeden. Ak by malo byť 20 min. interval pre celý Rozkvet, tak horná časť (najmä F, M, N, K) bude mať zbytočnú 40 min. dieru. Keby na mne záležalo, tak L10 riadne osekám premávku a na úkor toho posilním L11 ktorá obslúži ďaleko väčšiu časť sídliska.
No, samozrejme, že som nemyslel, že importovať to zlé... Ale nosná L3 v 20 min intervale (v špičke nejaké posily), juh PB každú hodinu, cez víkend dve, Rozkvet v prac.dni 20min. v sedle a víkend 30min. devina, päťka, dvpjka a osmička po dohode...
a absolútna neprípojovosť k tomu. Ja inak MHD v PB v zásade obdivujem:
- výborný vozový park (relatívne nové busy, hoci možno mohlo byť viac NP alebo LE)
- slušné počty spojov a intervaly na nich
Ja by som navrhoval ešte nočnú linku k dokonalosti, a zopár drobných zmien. Inak naozaj celkom fajn na slovenské pomery.
pozor, v PB máte oveľa, oveľa viac než je v tom článku, prečítaj si trochu diskusného fóra v TT sekcii. Nosná linka v TT (1) má interval 60 min, hodinu ráno a hodinu poobede 20 min, k tomu dve-tri hodiny ešte 30 min a inak jeden spoj za hodinu. Cez víkend má 60 min, ale s pár dierami 120. Po 22:00 v "a" nepremáva. Toto snáď v PB chcieť nemôžete. PS: v TT sa s čipovou kartou nastupuje len strednými dverami. ?
ja viem, že to máme, ale nie je vôľa to dotiahnuť.
Predstav si nosnú L3 AS-ZST-SPS-NEM-TESCO-SNP-ZAKV-HLINY-TESCO-NEM...-AS a prestupný uzol pre L9 pri tescu a pre Praznov, Podmanín, Zemiansky Kvášov (4,31,32) na Zakvášov konečná.
SPŠ prestupný uzol pre L5.
ráno z prestupných uzlov priame spoje ku školám a nemocnici a máš to.
LENŽE - 1. problém vôľa MsZ a vedenia MDS niečo zmeniť. 2. problém - prestup by musel byť ÚPLNE zadarmo, pretože ak mám zaplatiť takmer 70 centov a ešte aj prestupovať, tak pri súčasných cenách taxislužby v PB, ktorá ma odvezie od domu do cieľa, tak pri ceste dvoch ľudí s batožinou nemám čo riešiť.
Však nosné linky máte, prestup tiež, ak by boli prestupy a nadväznosti, tak aj tých 25 min. bude stačiť. Len nemôžete tým pádom mať spoj z každej dediny pred každú školu. ?
draxter