Close

#7103, route 3, Račianska ul., Vozovňa Krasňany

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (26 Jul 2021) (2/21)
Download item
Discussion post:
Location: Račianska ul., Vozovňa Krasňany
Date: 25.3.2016
Vehicle: ČKD Tatra K2 #7103
Gallery: Bratislava › ČKD Tatra K2
Route: 3
Author: mirec240
Times viewed: 2409

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
keks

keks

1 Aug 2021
#19 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: HORVI #18:
Ja sa predsa ale vôbec nahádam o tom, či je na tom Bratislava lepšie alebo horšie oproti iným mestám. Hodnotím ju samostatne, prípadne ju porovnávam s inými európskymi hlavnými mestami.
Predsa len, keby nikde na Slovensku MHD nebola, tiež by nám asi nestačili polorozpadnuté vozidlá z 80. rokov jazdiace raz za deň, ak by v okolitých krajinách fungovala MHD normálne. Veď aj Oscar Wilde povedal, že nie je nič smutnejšie ako sa utešovať tým, že niekto je na tom horšie...

Mimochodom, zastávkové tabule som si všimol aj v iných mestách (minimálne Košice, Banská Bystrica), aj keď som tam MHD nevyužil, takže neviem, ako ich využívajú v prípade mimoriadnych situácii.

Čo sa týka vylepšení, s niektorými súhlasím, s inými nie. Pri Karloveskej radiále bol napríklad prisľúbený nejaký interval jazdenia električiek, ktorý dlho nevydržal. A to ja napriek tomu, že minimálne teraz v lete sa tvárime akoby korona nebola a spoje jazdia plné. A cestovné zdraželo.

K označovačom: Áno, sú moderné, dá sa platiť kartou, aj keď trochu odveci. Zato sú ale neskutočne veľké a zaberajú miesto. Väčšinu ich funkcionalít by zvládol moderný mobil, neverím teda, že musia byť tak obrovské.

Áno, máme aj nové prístrešky, ale napríklad sa vymenilo niekoľko prístreškov na dlhých dieloch, ktoré boli OK a ešte by vadržali, zato niektoré zastávky ako napr. Botanická záhrada stále prístrešky nemajú (autobusové nástupisko smerom do KV/Mlynskej Doliny).

Máme dokonca aj klimatizované vozidlá, aj ich ukazujú tie zastávkové tabule. To by bolo fajn, keby tabula ukazovala vozidlá ktoré klimatizované SÚ a nie len také, ktoréklimatizáciu majú namontovanú. Bohužiaľ mám skúsenosť, že klimatizované sú len električky, kým za celé leto som využil možno 4 autobusy, ktoré klimatizované byť mali a aj reálne boli.
Neobstojí ani argument, že cestujúci otvárajú okná - v niekoľkých som vyslovene priložil ruku ku klimatizačnému otvoru a po studenom vzduchu nebolo ani stopy. Podobne som nastúpil aj do busu na prvej zastávke, kde boli všetky okná pootvárané. Ak by klíma išla, potom vodič určite mohol tie okná pred výjazdom zavrieť.

Inými slovami: Áno, situácia s MHD (podľa mňa hlavne s električkami) sa zlepšuje, ale stále je veľmi veľa vecí, ktoré by mohli, ale by aj mali fungovať inak a oveľa lepšie.
Reply
HORVI

HORVI

31 Jul 2021
#18 Rate positive Rate negative 1
Reply on: keks #17:
Bratislava je na tom oproti iným slovenským mestám najlepšie, jednak preto, lebo má elektronické tabule na niektorých zastávkach a tým je aj lepšia informovanosť o mimoriadnej udalosti a jednak preto, lebo Bratislava je najväčším mestom Slovenska, je tu niekoľkonásobne viac liniek a taktiež niekoľko násobne viac mimoriadnych udalostí, ktoré obmedzia premávku určitého druhu MHD. Avšak, keď sa niekedy stane mimoriadna udalosť v nejakom menšom meste ako je Bratislava na Slovensku a obmedzí to premávku MHD, v tom prípade je menšia informovanosť o mimoriadnej udalosti v tom meste. Ale osobne si myslím, že v Bratislave sa MHD zlepšuje. Veď za posledné roky nám tu pribudlo veľa vecí: Moderné označovače cestovných lístkov a s tým aj možnosť platby kartou v MHD (i keď to nie je úplne dokonalé), nové informačné tabule (teraz tie najnovšie ukazujú aj to, či je spoj klimatizovaný a či je nízkopodlažný), nové označníky zastávok, nový (lepšie čítajúci sa) formát cestovných poriadkov, nové prístrešky zastávok, nová Dúbravskokarloveská radiála a nové električkové úseky: Štúrova - Jungmannova, Americké námestie, Záhumenice. Ďalej sa zlepšilo: krajšie veci na zastávkach (koše, automaty na cestovné lístky), nové vozidlá a mnoho ďalšieho (už mi nič nenapadalo, tak ma prípadne doplňte).
Reply
keks

keks

29 Jul 2021
#17 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: HORVI #13:
Blbé je, že takáto dobrá informovanosť, bohužiaľ, nie je u nás štandardom.
Keby to vždy fungovalo aspoň tak, ako ako opisuješ, fungovala by naša MHD oveľa lepšie.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

28 Jul 2021
#16 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Jak44 #15:
Tá aplikácia by samozrejme neslúžila len na oznamovanie MU, boli by tam aj CP, plánovač ciest, mapa polohy vozidiel, informácie o výlukách a pod. Bolo by to niečo podobné, ako aplikácia DPMB Info.
Reply
Jak44

Jak44

28 Jul 2021
#15 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Urbanway 2423 #14:
DPB má Twitter. Samozrejme, nie je to ideálne riešenie, ale ak by bol niekto ochotný stiahnuť špeciálnu appku, zvládne aj Twitter, ktorý umožňuje aj notifikácie, ak nejaký profil niečo pridá.
Reply
Urbanway 2423

Urbanway 2423

28 Jul 2021
#14 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: HORVI #13:
V prípade MU môžu byť podľa mňa jedinými informátormi dispečeri, ktorých zas nie je až toľko a preto sú najmä tam, kde treba riadiť dopravu, t.j. napr. v miestach prestupu na NAD.

Mne sa celkom páči, ako informuje o MU DPMB, ktorý na svojej stránke a v aplikáciách zobrazí aj krátke zdržanie. V dnešnej dobe, keď má veľa ľudí v mobile internet, by podľa mňa bolo dobré, ak by IDS BK urobil nejakú aplikáciu (resp. zaviedol na svojej stránke newsletter), ktorá by ľuďom odoslala notifikáciu o MU.
Reply
HORVI

HORVI

28 Jul 2021
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: keks #12:
V tomto prípade tam bolo napísané (nie je to doslova presné): Prerusena premavka liniek 4 a 9 v useku Kralovske udolie - Kutiky. Vyuzite nahradnu autobusovu dopravu linku X4 v useku Obratisko Kutiky - Mala scena.
Čiže cestujúci boli informovaný aj o náhradnej doprave.

A čo sa už týka informátorov, tí boli v tomto prípade dopravného dispečingu len na dvoch miestach: Na obratisku Kútiky, kde dávali pokyny vodičom L4 a LX4 a na Chatam Sófer, kde dávali pokyny cestujúcim, ako majú ísť. Ďalší informátori (pozorní cestujúci), to povedali ďalším nepozorným cestujúcim.

Ja som išiel vtedy konkrétne #7733 + #7734 a tam vodička povedala na Pri kríži: "Ja teraz idem len po Karlovku na Kútiky, lebo sa stala dopravná nehoda, odtiaľ vám ide náhradná autobusová doprava do mesta. Povedzte to potom aj ďalším cestujúcim, ktorí nastúpia. Ďakujem" Čiže tu bola tiež informovanosť celkom na dobrej úrovni.
Reply
keks

keks

28 Jul 2021
#12 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: HORVI #10:
Áno, je dobrá pripomienka, že ľudia sú niekedy, bohužiaľ, hlúpi a nevedia si prečítať informáciu, ktorú majú rovno pred očami.
Ja som už ale zažil aj situáciu kedy začala premávať NAD, ale nebola vypísaná na nabuli, pričom na električkovej zastávke dabula oznamovala len toľko, že električky nepremávajú. Ale o tom, že by chodila NAD tam nebolo ani slovo. Tu už je to asi len o tom, ako zodpovedná osoba s infomovanosťou vyrieši - v mojom prípade veľmi nešťastne.
Dobrým zvykom by ale podľa mňa malo byť využitie tabule len na čo najrýchlejšie informovanie a zároveň na zastávky poslať informátorov, ktorí by informovali aj cestujúcich, ktorí si info na tabuli nevšimli. Ale to je už asi priveľké scifi 😁
Reply
keks

keks

28 Jul 2021
#11 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: fanatikmhd #6:
Ja som tým chcel reálne povedať toľko, že z môjho pohľadu je lepšie nechať ako cieľ Rača, pretože keď tá električka tých ľudí potom vyhodí pri vozovni, tak im skôr dôjde, že tam majú prestúpiť na NAD, než keď sa na displeji pre nich bezdôvodne objaví cieľ vozovňa, kedy si radšej povedia, že počkajú.
Lebo ak cestujúci nemajú informáciu, že niekde sa stala nejaká nahoda, alebo čokoľvek, nemôžu vedieť, že daný spoj napríklad bežne pri vozovni nekončí. A nikomu sa nechce ísť hľadať k vitrínke či nejde o skrátený spoj keď už električka pomaly zastavuje.

Druhá vec je oznámenie vodiča v električke - koľkokrát sa niečo také stalo? Lebo z mojich skúseností sa ešte ani jeden vodič neunúval niečo také ohlásiť. Proste nás vyhodil na poslednej zastávke a odišiel. Maximálne zakričal na ludí čo nechápali čo sa deje, že je nehoda na trati a majú vystúpiť. Ale zase je možné, že som mal vždy len smolu na vodiča, nechcem všetkých hádzať do jedného vreca.
Reply
HORVI

HORVI

27 Jul 2021
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: keks #4:
Áno, aj počas tej havárie 7931 a novej električky (neviem teraz ktorej) v Karlovke pri B. záhrade bola informovanosť cestujúcich o tejto mimoriadnosti nízka. Cestujúci stáli na električkovom nástupišti zastávky Riviéra a vôbec sa im nezdalo divné, že kopec tlačiacich sa ľudí na autobusovom nástupišti zastávky Riviéra čakajú na náhradný spoj X4ky. Bol síce na informačnej tabuli o tom oznam, no nad tým bolo napísané, že L4 a L9 prídu za približne 15 - 20 minút a tak si mysleli, že sa niečo stalo a električky nebudú premávať tých 15 - 20 minút, tak si radšej počkali na tú električku .

Podľa mňa autor fotografie (mirec240) chcel tým povedať, že tam malo byť napísané Vozovňa Krasňany.

Keď si všimneme detail fotografie, tak na bočnom displeji električky je napísaný pod cieľom zastávka Pekná cesta, čiže dá sa povedať, že z niekoľkých percent mal mirec240 pravdu. Možno by nebolo až také strašné, keby displej ukazoval Rača, ale tie zastávky, ktoré pod tým píše by mali byť do Vozovne Krasňany, čiže posledná by sa tam ukázala ŽST Vinohrady, ale takéto detaily si laici - cestujúci nevšímajú a nemusia.

Reply Comment has been edited by the author.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

27 Jul 2021
#9 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: samkoh #7:
A kde by vôbec ten autobus na Komisárkach zastavil? Pokiaľ by nešiel po el. trati a nezastavil na el. zastávke (a otočil sa v obratisku), tak by na tej výpadovke ani nemal kde zastaviť. Navyše, ako píše Jak44, tak na Komisárky chodia jednotky ľudí, ktorí to v pohode dôjdu aj pešo z Púchovskej.

Inak, podľa mňa by mohla mať NAD kľudne aj cieľ "Petržalka," aj keby išla iba po Krasňany, pretože niektorých ľudí vie ten cieľ "Depo Krasňany" tiež pekne zmiasť.
Reply
Jak44

Jak44

27 Jul 2021
#8 Rate positive 5 Rate negative
Reply on: samkoh #7:
Koľko ľudí ide na Komisárky? Ako im cieľ Depo Krasňany povie o neobsluhovaní Komisárok? 🙂
Reply
<a href='mailto:raituhoks [zavinac] gmail [bodka] com' >samkoh</a>

samkoh

27 Jul 2021
#7 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: fanatikmhd #6:
ale náhradný bus neobsluhuje konečnú Komisárky- pravdepodobne z dôvodu, že by sa musel ísť točiť na tankodróm na Pánty...😕
Reply
fanatikmhd

fanatikmhd

27 Jul 2021
#6 Rate positive 7 Rate negative
Reply on: keks #4:
No a opäť, je nutné informovať? Keď mám cieľ rača, idem do rače. Ak končíme na vozovni, pred vozovňou vodič ohlási/spustí z nahrávky "Vážení cestujúci, z dôvodu mimoriadnej situácie električka svoju trasu ukončí XXXXXXXX kde Vás čaká náhradná autobusová doprava po trase električky. Za komplikácie sa ospravedlňujeme" Takže sa stále bavíme o spoji do Rače, po danej trase, len sa neplánovane zmení vozidlo. Max navýšenie 2 minúty voči plánu.
Reply
Jak44

Jak44

27 Jul 2021
#5 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: keks #4:
Pri tabuliach je problém, že tam môže byť maximálne 123 znakov, čo dosť limituje možnosti. S ostatným ale súhlas.
Reply
keks

keks

27 Jul 2021
#4 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: gejza #3:
Problém podľa mňa nie je ani tak v tom cieli ako v informovanosti cestujúcich.
Bežne totiž cestujúci nedostanú pri krátkodobej výluke pomaly žiadne info, maximálne sa na elektronickej tabuli zobrazí informácia že niekde nejaká linka nepremáva, ale nič o iných možnostiach presunu a podobne.
Bohužiaľ som už zažil aj situáciu kedy sa pokazila električka, cestujúci stáli na zastávke, vedľa zastavili 2 dispečerské autá, ale nikto nevystúpil a k cestujúcim ani bú ani mú.
Ale keby cestujúci poctivo dostali informáciu že deje sa toto a toto, musíte prestúpiť tam a tam, potom by na tej električke mohol byť cieľ aj prázdny a všetci by sa v pohode dostali do svojho cieľa.
Reply
gejza

gejza

26 Jul 2021
#3 Rate positive 9 Rate negative
Reply on: fanatikmhd #1:
pred pár týždňami bola cez víkend krátkodobá výluka a električky mali napísaný cieľ "Vozovňa Krasňany" .... a na zastávke už niekto vravel, že si radšej počká na spoj, ktorý ide až do Rače 🤔
Reply
<a href='mailto:matej.orvisky [zavinac] gmail [bodka] com' >Matej138</a>

Matej138

26 Jul 2021
#2 Rate positive 4 Rate negative
Reply on: fanatikmhd #1:
Tiež by som nad tým takto uvažoval, zas na druhú stranu keby tam bolo napísané aj letisko, oni nastúpia tak či tak 😂
Reply
fanatikmhd

fanatikmhd

26 Jul 2021
#1 Rate positive 13 Rate negative
Je nesprávny? Keď som v meste a chcem ísť do Rače, hľadám spoj na vozovňu alebo s cieľom Rača? Keďže je prestup na NAD, tak cieľ je správny - spoj do rače priom v časti úseku sa pôjde NAD. Pre bežné gaštanstvo je to rapídne lepšie pochopiteľné.
Reply