Zavrieť

Vozidlo, ktoré snúbi nevýhody električky a nevýhody autobusu - taký pocit nadobudne cestujúci v systéme Translohr v Benátkach

imhd.sk imhd.sk
  1. Galérie › Slovensko a svet › Vozidlá › Električky › Alstom › Lohr Industrie / NTL Translohr › Translohr STE4 (16/18)
Stiahnuť materiál
Vozidlo, ktoré snúbi nevýhody električky a nevýhody autobusu - taký pocit nadobudne cestujúci v systéme Translohr v Benátkach.
Príspevok:
Lokalita: Via Orsato, Panorama
Dátum: 8.5.2015
Vozidlo: #02
Galéria: Slovensko a svet › Venezia (Benátky)
Slovensko a svet › Translohr STE4
Translohr: Električka na pneumatikách alebo navádzaný autobus (9.2.2016)
Linka: T1
Autor: d3k0
Počet zobrazení: 27031

Komentáre

Viac

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
S499.1023

S499.1023

12.2.2016
#29 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #28:
To bolo práve v tom mojom prvom odkaze na wiki: Translohr is criticized to be more expensive then conventional tram or light rail systems; both building and running costs are said to be higher. In addition, due to the tyres running always over the same area in the road, there is a significant rutting of the roadway.
Odpovedať
mi.v

mi.v

12.2.2016
#28 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #27:
Áno, to je jasné. Lôžko je lacnejšie, ale s kratšou životnosťou. Preto môže byť zaujímavé porovnanie, či v prepočte týchto nákladov na jeden rok sú náklady na Translohr nižšie, porovnateľné alebo vyššie, ako pri klasickej trati.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

11.2.2016
#27 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #26:
Tomu rozumieš správne. Ale to lôžko má potom aj adekvátne kratšiu životnosť - o.i. aj preto, že, ako som už spomínal, keďže je to "guided" systém, kolesá idú vždy po presne tej istej dráhe.
Odpovedať
mi.v

mi.v

11.2.2016
#26 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Dispecer #25:
Tú druhú časť vety som spomínal stručne, teraz s prekladom (aj kvôli ostatným):
"so there is less disturbance of underground networks like power cables, phone lines, and sewer/water mains"
"takže je menšie narušenie podzemných sietí ako výkonových káblov, telefónnych vedení a rozvodov vody a kanalizácie".

Ako tomuto poslednému argumentu rozumiem ja (môžem sa v niečom mýliť):

1. lôžko pre trať Translohru je menej náročné na robustnosť, lebo koľajnica nie je nosná. A vedľa nej, pojazdové plochy nosných kolies môžu mať záťažové parametre porovnateľné s obyčajnou cestou. Teda stačí lôžko trate urobiť konštrukčne plytšie (menej hlboko kopať do zeme, v porovnaní s klasickým lôžkom el. trate).
2. lôžko pre trať Translohru je hmotnostne ľahšie (na jednotku dĺžky, v porovnaní s klasickým lôžkom el. trate)
3. aj vozidlá Translohru sú o niečo ľahšie ako vozidlá električky (jednotky sa nespájajú, stačia menej náročné normy pevnosti, teda ľahšie rámy). Ľahšie vozidlá + ľahšie lôžko trate => netreba prerábať niektoré inžinierske siete na vyššiu nosnosť atď.

Toto som chápal po tým, že píšu, že siete pod zemou netreba príliš prerábať v porovnaní s klasickými systémami.
Odpovedať
Dispecer

Dispecer

11.2.2016
#25 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #24:
Ja som narážal hlavne na tú druhú časť tej vety, ktorú nespomínaš:
"...so there is less disturbance of underground networks like power cables, phone lines, and sewer/water mains", pričom "power lines" som pochopil skôr ako trakčné vedenie, než napájacie káble (lebo tie potrebuješ, či máš vedenie vzdušné, alebo pod zemou - rozdiel je len v tom, kde sú umiestnené a aký je prístup k nim).
Odpovedať
mi.v

mi.v

11.2.2016
#24 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Dispecer #20:
Možno sa mýlim, ale ako tú poslednú výhodu spomenuli niečo iné, nehovrí o trolejách:

"rubber tired trams don't require tracks, as steel wheeled cars do"
v preklade:
"električky na pneumatikách nepotrebujú koľajnice, aké potrebujú bežné električky"

a ďalej pokračujú, že to znamená menšie zásahy do existujúcich inžinierskych sietí. To hovorí tá veta. Myslia tým asi menej náročnú výstavbu trate.

Každopádne, v tomto článku o Šanghaji si Číňania Translohr pochvaľujú.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

11.2.2016
#23 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: petob77 #22:
Tomu, že tu obdivuješ zvrátené dopravné systémy, o ktorých ani nič nevieš, Trottel.
Odpovedať
petob77

petob77

11.2.2016
#22 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #18:
nie, nerozumiem. comu by som akoze mal rozumiet, troll?
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

11.2.2016
#21 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: mi.v #19:
V podstate sú to stále dookola tie dve, ktoré bolí už v mnou citovaných článkoch - menšie polomery oblúkov a lepšia stúpavosť. Električkovú trať dnes už dokážeme odhlučniť tak, že neprekáža ani vedeckým pracoviskám univerzít, no a vodiaca koľajnica Žabogumovozidla vyžaduje tiež zemné práce.
Odpovedať
Dispecer

Dispecer

11.2.2016
#20 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: mi.v #19:
K tej poslednej výhode: Už existujú aj konvenčné električkové systémy, ktoré nepotrebujú trolejové vedenie. ?
Odpovedať
mi.v

mi.v

10.2.2016
#19 Ohodnotiť kladne 1 Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #9:
Je treba povdať, že iný článok wikipédie uvádza aj výhody Translohru:

https://en.wikipedia.org/wiki/Zhangjiang_Tram

Due to Economic-Technological Development Area ordinances, sound pollution must be kept to a minimum in this area. Traditional steel wheeled trams generate lots of vibration and sound during their journey. Rubber tires on the trams reduce vibration, and as a result noise, substantially. Additionally, the Zhangjiang Town roads are very hilly, and rubber tired trams can climb steeper grades than traditional trams easily. Another advantage is that rubber tired trams don't require tracks, as steel wheeled cars do, so there is less disturbance of underground networks like power cables, phone lines, and sewer/water mains.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

10.2.2016
#18 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: petob77 #17:
Link s Parížom si sem nadával ty ale TY si nadšene kvitoval, že v Paríži ušetrili za koľajnice. Už rozumieš?
Odpovedať
petob77

petob77

10.2.2016
#17 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #11:
no hlavne ze link s parizom som sem nedaval ja. ale nevadi.?
Odpovedať
mku81

mku81

10.2.2016
#16 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #2:
Dakujem za vysvetlenie... uz mi je to jasne.?
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

9.2.2016
#15 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: Dispecer #12:
Ale tiež len vďaka tomu, že pôvodne Lohr Industries v socialistickom Žabožrútsku odkúpil štátny Fonds Stratégique d'Investissement. Aj preto to už nie je TL ale NTL.
Odpovedať
Ike

Ike

9.2.2016
#14 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: S499.1023 #4:
Len Ťa doplním, že bežná električka napr. tiež neodstaví celú radiálu kvôli defektu ?
Odpovedať
Dispecer

Dispecer

9.2.2016
#13 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Reakcia na: Dispecer #12:
Oprava: Nie NLS, ale NTL...
:http://www.newtl.com/en/
Odpovedať
Dispecer

Dispecer

9.2.2016
#12 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne
Ja len dodám, že zatiaľ, čo NLS aka TransLohr má ešte podporu výrobcu, s obdobným systémom od Bombardieru je to horšie... a tak v Caen prejdú na regulérnu električku:
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/2/6/konec-tramvaj-na-pneumatikch-v-caen-se-bl
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

9.2.2016
#11 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 2
Reakcia na: petob77 #8:
Neviem, či má vôbec zmysel s tebou diskutovať, keď nevieš, že parížske gumometro má aj koľajnice a kovové kolesá, gumové kolesá sú len doplnkové.
Odpovedať
S499.1023

S499.1023

9.2.2016
#10 Ohodnotiť kladne Ohodnotiť záporne 1
Reakcia na: peepay #6:
Áno, a hlavným dôvodom existencie takéhoto riešenia, ako aj VAL, je existencia firmy, kotorá má za maskota takého panáčika z pneumatík, ktorý sa volá Bibendum.
Odpovedať