Ja debil, okolo toho som išiel presne aj popis sedí, ale ja som tam videl len dve busy, tak som si myslel ze to je nejake platene parkovisk ? a to su vsetky busy v premavke
No na Google Maps ti to nevyznacim lebo neviem ako. Skusim to len popisat co najpodrobnejsie.
Takze: vyjdes zo zeleznicnej stanice hlavnym vchodom, pred tebou je parkovisko, nalavo autobusova stanica. Prejdes po pravom okraji parkoviska, popri stankoch az k miestu kde usti do krizovatky. Na krizovatke odbocis doprava, na aleju, kde su z lavej strany panelaky a sprava velky priemyselny areal. No a ten areal je SADka. Kusok za krizovatkou je ratnica a ak pojdes dalej, popri kancelarskej budove a pozdlz plota, uvidis tak o sto metrov za plotom odstavnu plochu.
Co sa tyka nahradneho voza, nie, nie je. Male mesto ako LM si nemoze dovolit mat jeden NP voz z troch cely den odstaveny na zalohe zatial co v premavke by jazdili Karosy, to by ich cestujuci aj mesto zasluzene rozniesli na kopytach. neviem ci ta garancia vyzera tak ze v pripade poruchy sa urobi rosada a NP voz pojde z negarantovaneho poradia na garantovane, alebo sa to bude robit ako svojho casu v Trencine, ze sa pokazeny NP voz nahradi zaloznou b732 a garancia zostane iba na papieri.
http://www.mikulas.sk/files/File/bus/pdf/08.pdf , hneď prvý odchod 5:10 cez PD ? A minule si mi písal ,že hneď vedľa AS je veľká nepriehladná garáž SAD, a už som tam bol tretí rok a aj tak som nevidel ? Môžeš mi to zobraziť prosím na Google maps? A ešte jedna otázočka, nemáte ani jeden náhradný NP voz z troch?
Jo, aj tam. Žiadosť som im poslal ešte v októbri, predpokladám že ju majú kdesi v systéme, ale nič. Minulý mesiac som nastúpil do Bergenu, tak ma to už až tak netrápi...
Obávam sa že to je otázka na vedenie Liorbusu. Ja viem iba ako to je v reále, nie ako (a či vôbec) to majú legislatívne vyriešené.
Re #304 Diggi: Však iste, je niečo iné robiť takto v Bratislave alebo Košiciach a v zapadákovoch ako LM. Navyše SADka sa snaží vyjsť vodičom v ústrety aby tie prestoje mali čo najbližšie k miestu bydliska. Za seba môžem povedať že robiť doma týmto štýlom by mi asi aj vyhovovalo lepšie než v klasických turnusoch. Bývam dve minúty chôdze od konečnej, takže pre mňa by to fakt bola idylka...
Re #303 Mike: Ono SADky pristupujú šalamúnsky k mnohým zákonom, neviem prečo by tieto mali byť výnimka ? . A nebudem písať čo si myslím o vynáleze "pohotovosti" lebo by som dostal ban z celého internetu... Kedysi sa SADky pri tejto téme radi vyhovárali na nedostatok vodičov a strašili, že keby mali byť do pracovnej doby zahrnuté aj prestoje, všetci vodiči by si rýcho vyčerpali hodiny a doprava by skolabovala. Dnes je vodičov na trhu zjavne dosť (usudzujem tak podla toho že som si podal žiadosť do šiestich SADiek a päť z nich sa mi ani neunúvalo odpovedať), avšak stav pretrváva...
aj v SNV to tak je/bolo. 2 dni jeden vodič 2 dni druhý vodič, pričom prvý spoj vychádzal na linku okolo 5 ráno a končil okolo 21.00, prestoje však až toľko nemal tak neviem ako to majú ošetrené. a ako vodiči vieme, že inač vplýva na Teba linka ktorej polkolo trvá hodinu a ideš cez zápchy a celé mesto do tramtárie a inač linka kde celý okruh má 16 minút. To sa dá dva dni vydržať.
Aj ja mám ten dojem, že toto je relatívne bežná prax u SAD, avšak ide o dosť "šalamúnske" narábanie so zákonmi 561/2006 a 462/2007, aj keď sa do prac. času počíta iba jazda a tie "prestávky" sa nepočítajú ani do pohotovosti. Lebo v týchto zákonoch je napr. že prac. smena sa môže rozdeliť max. na tri časti, alebo minimálna doba denného odpočinku (vyjadrená v nasledujúcich hodinách 11, alebo 6).
Lebo ja som počul prípady niektorých SAD, že vodiči mali tzv. "celodenku" rozdelenú na dve služby, ale keďže to by vyšiel reálny výkon okolo 5-7 hodín, tak vodiči ostávali v službe celý deň a striedali sa ob - deň, ale pol dňa robili načierno - na kartu druhého vodiča...
Tiež som dlho nechápal ako je možné že keď idem na výlet vezie ma ráno o šiestej na vlak ten istý vodič ako večer o desiatej z vlaku, ale potom mi bol vysvetlený koncept zaradenia prestojov do tzv. "pracovnej pohotovosti", ktorá sa nepočíta do výkonu. V praxi tak je možné pracovať, samozrejme s pomerne dlhými prestávkami na obed a večeru a aj celkom slušnými prestojmi po celý deň a pritom neprekročiť povolenú pracovnú dobu. CP Tescolinky 14 je krásnym príkladom - prvý spoj ide z Podbrezín 5-20, posledný je tam 22-35, ale ke spočítaš čisto len dobu jazdy plus nejaký vyrovnávací čas, vyjde ti možno deväť hodín. A keď sa nejazdí, parkuje autobus vodičom pred barákom. V podstate je to celkom idylka...
A nie je to žiadne mikulášske špecifikum. Neviem ako v MHD, ale na prímestí to tak funguje vo väčšine (ak nie vo všetkých) SADkách na Slovensku.
Uf, to už by si chcel moc... Viem akurát že na MHD sú buď krátke smeny kde vodič robí každý pracovný deň, alebo dlhé, kde je to dva celé dni (od piatej rána do jedenástej večer) v práci a potom dva dni voľna. Každý vodič alebo osádka majú len jedno "svoje" poradie. Čo sa týka zálohy, viem akurát o záložnom autobuse (momentálne je to B732 LM-870AI), ale obvykle s ním jazdí ten vodič, ktorého bus je v tom čase pokazený. Ako sa to rieši pri poruche na trati fakt netuším, v SADke nerobím (nie že by som nechcel, ale nemali záujem) ?
Prepáč ,že ťa ešte otravujem ale chcel by som sa spýtať ešte ako to je so službami napr. u nás v KE robí vodič 4 ráno , 2 dni voľno a 4 poobede, 2 dni volno a takto dookola a potom sú vodiči "trhanári" čo robia cez pracovné dni v čase dopravnej špičky a že kolko vodičov je na jednom buse ( u nás v Ke 3 a na trhanárskom 1) a či máte aj nejaké Zálohové vozidlá (ako mi v KE napr. keď sa pokazí autobus č. 8 hned sa napojí ZV alebo sa aspoň snaží čo najrýchlejšie nahradiť spoj) ďakujem ?
Nie. Autobusy končiace večer parkujú v mieste bydliska vodičov, aj na sídlisku Podbreziny (na čo SADka už párkrát doplatila, keď na nich vytĺkli okná). Akurát spoj L11 o 4-20 ráno je v podstate služobák - je síce prístupný verejnosti, ale 90% cestujúcich sú vodiči...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.