pokiaľ mám ja dobré info tak 20 CNG má byť pre RK+LM. Niektoré nízkopodlažné vozidlá zakúpené pre LM a RK pôjdú vraj do DK.
ja by som navrhoval takýto stav:
(v prípade ak by vyhral citelis (dúfam) ako v PD:
v nazve podaneho projektu sa nehovori o konkretnom meste, iba o MHD vseobecne. avsak projekt v poslednej vyzve neuspel (uspeli iba sadzv a dpmbb). dalsia vyzva je planovana na april 2011. takze ci sa nieco bude kupovat je este vo hviezdach...
No kupovat novy klbak pre LM je zbytocnost, ale ked uz budu mat nejaku CNG plnicku , mohli by si odkupit za par centov nejaku bratislavsku Vrakosu B741 CNG , no len keby sa pokazila ci by ju vedeli aj opravit v LIORBUSE. Druha vec su aj narocnejsie podmienky v zime, ktore plynakom nehraju velmi do kariet.
Z toho tendra mi nie je celkom jasne, ci ide len vozdila pre MHD v LM ci aj v RK.
Kĺbák je pre LM absolútne zbytočný. Za posledné trí mesiace som videl možno dva-tri spoje, na ktorých bolo sólo skutočne plné (na 95%, že by nepobralo som nevidel nikdy), a tie sa dajú riešiť optimálnejším cestovným poriadkom. Kúpiť drahý a smädný voz, ktorý by mal opodstatnenie len v špičkách pracovných dní... neviem, ale viem si predstaviť aj lepšie nakladanie z verejnými peniazmi.
Na druhej strane, tie 10,5ky ma tiež dvakrát nenadchýňajú... A hoci oceňujem, že SOR je mimo hry, Citelis tiež nie je práve výhra. Predpokladám že o MANoch alebo Citarách môžeme tak akurát snívať.
http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/20561?cat=8
Uchádzač predloženými referenciami preukáže dodanie min. 100 ks nízkopodlažných autobusov s pohonom na stlačený zemný plyn spolu za rok 2008, 2009 a 2010.
No to ma ani nenapadlo, lebo som predpokladal ze SOR vyrobi vsetko . Kdezto v Prievidzi su BN10,5 cisty nezmysel , v LM sa to da prezit, ak to nebude chodit na 8,9,11 a hlavne letnej vikendovej L13.
Neuvazuje sa aj v LM - MHD urobit nejaka racionalizacia liniek ako v RK . Lebo je tam milion liniek - pricom su aj take co idu len par krat za den . Okrem toho tie intervaly su na chu*a - taktny interval pojem neznamy v MHD
Moj navrh je
1 : OND-AS-Strojarne - ranna spicka 30, mimo spicky 60,poobedna 60, vikend 60 - len v useku OND -AS
2: Stosice -AS - spicka 60 , mimo 120 , vikend 120
3 zrus
4- Ilanovo- Plostin-AS - spicka 60 , mimo 120 , vikend 120
5 - AS-Bodice - spicka 60, mimo 120, vikend 120
8 Pod.-AS - Ranna 10/20 minut, sedlo 60, poobedna 30 , vikend 60
9 Pod - AS - paludzka - rano 30, sedlo 60 , poobede 30, vikend 60
10 to je tusim ako skolak
11 zrus
12 ponechat v sucasnom stave ???
13 sezonna linka v lete
ten pomer 4:16 v neprospech štandardných autobusov je ako keby okopírovaný z Prievidze, takže aj výherca môže byť taký ? Otázka znie, či to bude mať vplyv aj na kvalitu MHD ako takej, lebo tie CP sú dosť zlé nato, aby to takýto vozový park zvládol. Z podbrezín by sa v špičke uživil aj kĺbák, ja by som pre LM asi al pomer:
2 kĺbové autobusy, 10 štandardných a 8 midibusov.
Nevidim nikde podmienku no pocet vyrobenych CNG vozidiel za minule roky , cize mame vyhercu ? . Ja len dufam, ze nepride NBG12 - lebo to je uplne nevhodne vozidlo ( zbytocnymi 4 dvermi ) pre LM MHD . Jedina vyhoda je vacsia kapacita ako BN12. Tipujem to na plynove BN10,5 a BN12 , hoc by sa v spicke uzivilo na podbrezinskych linkach aj nejake 15m vozidlo.
STRUČNÝ OPIS ZÁKAZKY ALEBO NÁKUPU (NÁKUPOV)
mestské nízkopodlažné autobusy s pohonom na stlačený zemný plyn - počet 20 ks. 16 ks dĺžka autobusov 10,5 m a 4 ks dĺžka autobusov 12,0 m
braino.swk
ja by som navrhoval takýto stav:
(v prípade ak by vyhral citelis (dúfam) ako v PD:
RK- 2x Citelis 12M
1x Citelis 12 CNG
8x Citelis 10.5 CNG
suma: 11ks
LM- 1x SOR NB12 CITY
3x Citelis 12 CNG
8x Citelis 10.5 CNG
suma: 12ks
DK- 2x Crossway LE (ex RK)
2x SOR NB 12 CITY (ex LM)
myslím že by to bolo fér, ako záloha v LM a v RK sú ešte B9XX Karosy .. ?