Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Trochu ešte siriusa doplním, akurát nemôžem poslúžiť EČV - kedysi som si ich zapisoval, ale tie záznamy sa mi v priebehu rokov stratili. A bohužiaľ, pamäť už nie je to čo bývala, takže v rokoch tiež nemám celkom jasno. Takže história Ikarusov v LM, ako si ju pamätám:

1. Prvý bol Ikarus 280.10, pôvodne svetlomodrý, neskôr prestriekaný na modro-bielo, v typickej schéme (Č)SAD. Vypravovaný bol na prímestskú linku do Dovalova. Zaradenbý bol niekedy začiatkom osemdesiatych rokov, vyradený okolo 1997. http://www.ikarusy.net/foto/foto.php?id=10722&res=1

2. Približne v roku 1986 - 1987 boli zakúpené ďalšie tri dvojdverové 280.10 pre MHD - prvý z nich prišiel ešte keď bola otočka na stredných Podbrezinách. Špecifické boli tým, že na ľavej strane mali iba jeden rad sedadiel. Vtedy sa aj začalo to označovanie poradí priamo na linkových orientáciach - 8A, 8B, 8C. Vtip je v tom, že tie tabuľe tam boli aj keď bol voz na inom poradí takže v podstate nemali význam, akurát plietli cezpoľných, ktorí si mysleli že je to osobitná linka. Autobusy boli modré, neskôr prvé dva z nich prestriekali na červeno. ( http://www.ikarusy.net/foto/foto.php?id=10100&res=1 ). Ten tretí bol po vyradení LM-677AD zaradený na prímestie do Dovalova, zmizol cca 1999.

3. Na jeseň 1989 prišiel ojazdený 280.08 prvej série pôvodom z Budapešti - tmavmodrý, veľké vetračky. Neskôr prestriekaný na červeno-bielo, asi aby ladil s Karosami. Už si nepamätám kedy zmizol, ale tuším 1993.

4. Cca 1991 sa objavil ďalší ojazdený 280.08 prvej série, ale tento už bol v "našom" prevedení. Bol v červeno-bielom nátere, pôvod neviem. Práve toto je ten "zelenáč" - v 1995 bol prestriekaný na zeleno-bielu, asi aby ladil s novým Ik-435 ? . Vyradený bol v roku 1999 a už bolo načase - vtedy to bola príšerná dymiaca rachotina, ktorej motor reval tak že ste ju počuli cez pol sídliska. Ikona môjho detstva ?

5. V rokoch 1994-1995 sa objavili tri 280.08, zgenerálkované, v svetlomodrom nátere, pôvod neviem. Dva z nich boli neskôr prestriekané na červeno (LM-305AC a LM-667AD), tretí (LM-671AD) zostal v pôvodnom nátere plus grafiti. Posledný bol vyradený v roku 2003. Fotky nájdete tu: http://www.ikarusy.net/foto/sk-liptovsky-mikulas-sad/1.html

6. Ikarus 435, pôvodne predvádzací, zaradený v septembri 1995. Toto bolo prvé fakt moderné vozidlo v MHD v LM - mal veľké vetračky, dopytové otváranie dverí, proste špica. Keď som ho po prvý raz videl z protiidúceho autobusu, myslel som si že je to Renault ? . V každom prípade, bol to nepodarok - v dielni strávil viac času než v premávke, bol v ňom menený motor aj prevodovka. Nakoniec SADke došla trpezlivosť a po dlhodobom odstavení bol voz vyradený a odpredaný bohviekam. Nahradila ho ojazdená B741.

Zaujímavé a trochu smutné je, že v čase, keď som chodil na strednú školu (1995 - 2000) bolo do ulíc LM vypravovaných 6 kĺbákov, a bývali narvané. Dnes sú tu iba sóla a v podstate postačujú. Niektoré spoje síce chodia preplnené, ale to by sa dalo odstrániť aj drobnými zmenami v cestovnom poriadku...
Reply on: BB - Schuhu #37:
aj ja sa pamätám na zelenáča, na linke 8A a 8G som ho tuším videl v roku 1997.
Reply on: TeBeCe #20:
presne tak. Na druhú stranu po novom má byť vozidlo registrované tam, kde bude najviac používané, pretože daň z motorových vozidiel je potom platená inde (teraz mám na mysli najmä BA značky po celom Slovensku, ktoré do BA zavítavajú len na krátke návštevy). Už sa to však pomaly rieši, ale LM a RK sa to nedotkne (sú v jednom kraji).
Reply on: TeBeCe #17:
#6040 to asi nebude: "PRAHA : 21.11. 2001
Garáž Dejvice odstavila na vyřazení autobus Karosa B741 ev.č. 6040. Vozidlo je v současné době po nehodě, při které byl poškozen jeho rám. Náhradou za toto vozidlo obdržela garáž Dejvice autobus Karosa B741 ev.č. 6031 (ze stejné série) z garáže Klíčov."
Reply on: Mischo1 #35:
Preto, že pre dopravcu je jednoduchšie prihlásiť si vozidlo v mieste sídla, ako behať po všetkých prevádzkach a prihlasovať ich tam.
Reply on: BB - Schuhu #37:
zaujimavo ale moc si stoho nepamatam mal som 6 rokov ? inak nevies ako skoncila ta B741 z lm v bystrici vyradena alevbo kde dogazdovala
Reply on: sirius5133 #34:
zelený Ikarus 280? Tak to muselo zaujímavo vyzerať 🙂
Reply on: Mischo1 #35:
Ja tieto veci nejako neskúmam. Napr. ja ako Banskobystričan som bol zvyknutý na SPZ BB-xxx a po nástupe SAD ZV som si musel zvyknúť na zvolenské ECV.
Reply on: BB - Schuhu #21:
A vies aky to ma vyznam, preco to je tak???
Reply on: BB - Schuhu #32:
jazdili a dost vela pamatam si este ikarusi 280.08 v beznej premavke jeden ikarus 435 a karosu uz tu spominanu B741 a jedna C744 ktora bola poslednym zatial zastupcom klbovych autobusov v lm aj jeden 280,10 tu jazdil ale ja si ho pamatam len na linkach mhd ale neviem ti zarucit ci nahodou nejazdil do lipt. hradku ale neviem naisto medzi tymi 280,08 bol aj jeden zaujimavy voz ktory bol pravdepodobne od vyroby zeleny ostatny boli cervene a modre
Autobus SOR C10.5 EČV RK-006BA obdržal nové EČV RK-378BD.
Jazdil v MHD LM v minulosti nejaký Ikarus 280?

Ako to bolo s klbovými autobusmi v prímestskej doprave, jazdili nejaké lebo nie? Lebo napr. v okrese Ružomberok jazdili Ikarusy I280.10 do obce Liptovské Sliače. Tak by ma zaujímalo ako to bolo na prímeste v LM.
V čase krízy a akútneho nedostatku vozidiel spôsobenou zmenou dopravcov na prelome rokov 2005/2006 v MHD Banská Bystrica v BB vypomáhala aj liptovskomikulášska B741 LM-337AC. Doporučujem pozrieť fotografie:
http://www.imhd.zoznam.sk/bb/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=7397&idg=756&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=
http://www.imhd.zoznam.sk/bb/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=7398&idg=756&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=
http://www.imhd.zoznam.sk/bb/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=7400&idg=756&gi=0&gn=20&gs=e&gsd=

Autobus premával v MHD BB približne do polovice marca 2006 a predpokladám, že viac sa už do prevádzky v MHD LM nezaradil. Ak sa mýlim, tak ma prosím opravte.
zdravim som obyv. mikulasa takze ma samozrejme potesilo ze imhd bolo rozsirene o sekciu lm city vyuzivam mestsku dopravu v lm kazdy den a najviac ma prekvapilo ked pred sa pred par mesiacmi (v evidencii na stranke je uvedeny rok co vsak nieje pravda ale to je nepodstatny detail) objavili v uliciach vozidla SOR NB 12 CITY pocul som uz o tychto vozoch no v nasej mhdcke som to necakal ale nevadi padla tu otazka preco ma 4 dveri ma to plus pretoze ak si niekedy cestoval spojom 8 z mesta na podbreziny v poobednej alebo vecernej spicke pochopis ludi natlacenych a v starych busoch cakanie na zastavke podbreziny juh aj 2 min len na vystupenie s tymito vozmi sa cas znizil o 70 percent co je velke plus a naviac sa tam z mesti viac ludi keby sa nasim obcanom chcelo pohnut do zadu ale uznavam ze nepochopim asi nikdy preco je tento autobus vypravovany o 16:00 z hora tj. Podbreziny otočka na linku 10 co je vyslovene skolsky spoj a teda o tomto case odvezie do skoly akurat tak vzduch ale tento bus ma skor viac plusov ako minusov napr. dotykove ovladanie otvarania dveri to sa mi bohovsky paci prajem vela uspechov http://www.imhd.zoznam.sk/lm/ ?
Reply on: toso0077 #27:
A prečo by nemali? Sú 3 a naviac ak k nim prirátaš aj 4 B952E tak je v uliciach už len zopár B731/2
ešte menší dotaz...načo v MHD v ktorej sa nastupuje prednými dverami je autobus ,ktorý má 4 dvere???ale nič v zlom ,len mi to nejde dokopy
čawte...tie SOR nb12 bežne jazdia???,gratulejem ku tejto sekcii...a dalšia sekcia by už konečne mohla byť Matrin-Vrútky!!!
veľa zdaru pri budovaní tejto časti imhd.sk a aj samotnej MHD v LM
Liptovský Mikuláš som už dlho očákaval ?
Ďalším by mohol byť Poprad - ten by sa aj dal zaintegrovať do sekcie Vysoké Tatry, napríklad pod spoločným názvom Poprad-Tatry ?
Reply on: Mischo1 #19:
Každý jeden nový autobus SAD LM má EČV okresu RK preto, lebo sídlo spoločnosti je v Ružomberku. Presne tak isto majú autobusy v MHD Bardejov prešovské EČV alebo autobusy MHD Spišská Nová Ves košické. Keďže v každom meste na nové autobusy prispieva dotáciami mesto, je absolútne neprípustné aby sa ružomberský nový bus len tak prevelil do LM alebo vice versa - minimálne by to bolo porušenie zmluvy medzi SADkou a mestom. Nabudúce sa trošku informuj predtým než sa začneš strašne hnevať a šíriť bludy.

Čo sa týka tvbojich potrebných robotníckych spojov po 23-00 (nechápem síce pre koho sú potrebné keďže popludňajšie smeny končia najneskôr o desiatej a o jedenástej sú už všetci doma), navrhujem obrátiť sa na ružomberský magistrát, respektíve jeho odbor dopravy. MHD totiž funguje tak, že mesto si u SADky objedná (a zaplatí za) výkony vo verejnom záujme a SAD si ich iba odjazdí. Čím viac kilometrov SADka odjazdí, tým viac peňazí jej kvapne, takže ak primeješ mesto, aby si tie spoje objednalo, SADka bude len rada...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.