Close

Jantárová cesta

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (5 Jan 2024) (12/26)
Download item
Discussion post:
Location: Jantárová cesta
Date: 28.12.2023
Vehicle:
Gallery: Bratislava › Section Kutlíkova - Janíkov dvor
Route:
Author: W.I.
Times viewed: 3345

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
S499.1023

S499.1023

15 Jan 2024
#19 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Solider #17:
Pravdepodobne obdržal projektan nejaký impulz správnym smerom, keďže koľajnica Ri60R2 je o dosť dahšia ako 49E1 (nové oznašenie S49)-
Reply
Mhr1

Mhr1

14 Jan 2024
#18 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: Solider #17:
Naozaj, nezvyčajné a čudné!
Reply
Solider

Solider

14 Jan 2024
#17 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: Mhr1 #11:
Je to dosť nezvyčajné, keďže ide o priamu trať bez oblúkov s malým polomerom. Pravdepodobne to takto navrhol projektant a bolo to akceptované.
Reply
Ma178rek

Ma178rek

13 Jan 2024
#16 Rate positive Rate negative
Reply on: Mhr1 #15:
Ja viem ale proste snažil som sa zamyslieť a možno hľadáme ihlu v kope sena a proste niekto si povedal že zliabkove budú lepšie...
Reply
Mhr1

Mhr1

13 Jan 2024
#15 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Ma178rek #13:
Veď v KV je rozchodník oddelený - má svoje "korýtko" - toto by nemal byť problém - naopak, žliabok v žliabkovej koľajnici mi pripadá plytší a ľahšie sa zanesie.
Reply
TomJ

TomJ

13 Jan 2024
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: Ma178rek #13:
Plynulé pokračovanie aj tak nebude, keďže prvá etapa má duálny rozchod.
Reply
Ma178rek

Ma178rek

13 Jan 2024
#13 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #12:
Možno úplne odveci ale tak možno nech je plynulé pokračovanie z prvej etapy??
A po druhé keďže to má byť zatravnené rozchodnikom tak len aby nezničil sa keď sa náhodou rozšáli 😅😂😂
Reply
upravovač fotiek

upravovač fotiek

13 Jan 2024
#12 Rate positive 3 Rate negative
Reply on: Mhr1 #11:
Tiež by ma zaujímalo, kto žliabkové koľajnice požadoval a prečo mu bolo vyhovené. Ja by som tam dal klasickú vingolovú koľajnicu ako je v Karlovej Vsi.
Reply
Mhr1

Mhr1

13 Jan 2024
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: Solider #10:
A zasa je jasne vidno, že v KV sú koľajnice S49, takže stále netuším, prečo sú v Petržalke žliabkové. To naozaj nikto neviete, prečo? Veď okrem zaasfaltovaných úsekov a Miletičky sa v posledných rokoch používali už len bezžliabkové.
Reply
Solider

Solider

13 Jan 2024
#10 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: upravovač fotiek #6:
Ale veď to je oceľová skrutka obalená plastovným krytom, pod hornou krytkou sú pružné upevňovadlá, dole plastová podkladnica. Štandardná zostava pri systéme Vossloh W-Tram.
Viď realizácia z Karlovej Vsi: https://imhd.sk/ba/media/gn/00223647/Oceľová-výstuž-a-koľajnice-s-upevneniami-Vossloh-W-Tram-pred-betonážou-nosnej-dosky.jpg
Reply
6503

6503

13 Jan 2024
#9 Rate positive 2 Rate negative 2
A naco to riesite? Asi vedia co robia. Ak to bude fungovat, je mi jedno ci to je z plastu, kartonu, skla... Riesit to ma zmysel, ak by to zacalo robit problemy.
Reply
N/A

N/A

13 Jan 2024
#8 Rate positive 1 Rate negative
Je to len nejaký krátky testovací úsek kvôli budúcim radiám/rekonštrukciám radiál alebo celá trať bude robená s týmto bakelitom?
Reply
BMko

BMko

13 Jan 2024
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #3:
Neako mi to ta moja logika nepusti, material vplyvom teploty meni svoje mechanicke vlastnosti ci je to pevnost, pruznost a odolnost v smyku. Ocel zacina mat znizene medze tychto pevnosti pri ovela vyssich teplotach nad 100°C , coz pri plastoch sa tieto vlastnosti uz mozu menit od 50 stupnoch. Mozno by bolo zaujimave vidiet vysledky laboratorneho testu toho upevnenia pripadne firmy, ktora to vyraba.
Reply
upravovač fotiek

upravovač fotiek

12 Jan 2024
#6 Rate positive Rate negative 1
Reply on: S499.1023 #5:
To je plastový vrut? Ja som si naivne myslel, že to je oceľový vrut obalený plastom ako ochranou voči korózii, pričom ten plast je aj v betóne zaliatou "hmoždinkou".
Reply Comment has been edited by the author.
S499.1023

S499.1023

12 Jan 2024
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: Ma178rek #4:
Vzhľadom k systému dráhového schvaľovania by som práve z toho, že plast povolí, strach nemal.
Reply
Ma178rek

Ma178rek

12 Jan 2024
#4 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: BMko #1:
Není plast ako plast...
Aj železo pri zlom uchyteni môže povoliť ale tak chápem sú tam určite obavy
Reply
S499.1023

S499.1023

12 Jan 2024
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: BMko #1:
A prečo si to myslíš?
Reply
Mhr1

Mhr1

11 Jan 2024
#2 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: BMko #1:
Len stále nerozumiem prečo tie žliabkové koľajnice.
Reply
BMko

BMko

11 Jan 2024
#1 Rate positive Rate negative
Uz som teraz zvedavy, kedy sa tento plastovy experiment podpise pod vykolaj, alebo neake vybocenie trate pocas horucav... Osobne lepsie vyliat dosku a dodatocne ukotvit kolaj...
Reply