Close

#F2-106

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (26 Jun 2024) (21/23)
Download item
Discussion post:
Location:
Date: 3.5.2023
Vehicle: #F2-106
Gallery: Slovakia and the world › JR East
Route:
Author: d3k0
Times viewed: 380

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
BA2301

BA2301

26 Jun 2024
#3 Rate positive Rate negative
A toto je od témy, ale patrí to k New Yorku. Zamestnanci sú rozdelení na dve neprelínajúce sa skupiny, pretože sieť sa skladá z tratí s úžším a širším profilom. A tak rušňovodiči a sprievodcovia pracujú len na číslovaných tratiach alebo len na tratiach s písmenami.
Reply
BA2301

BA2301

26 Jun 2024
#2 Rate positive Rate negative
To, čo som napísal nižšie sa zaviedlo pre 10 vozňové súpravy. Ale pre kyvadlá (shuttle), ktoré sú krátke platí to isté pravidlo. 42nd street shuttle má 3-4 vozňové súpravy (teraz už asi všetky, teda dva vlaku majú 4 vozne). Zamestnanec vpredu je rušňovodič. Zamestnanec vzadu je sprievodca. Na konečnej (má to len 2 stanice, teda každá je konečná) sprievodca vzadu otvorí okno a ukáže na tabuľu. Potom otvorí dvere a tým sa z neho stane rušňovodič a z jeho kolegu sprievodca. Potom viac - menej podľa cestovného poriadku (V NY sa stým moc nekašľú) odídu opačným smerom. Všimol som si, že po pár rundách sa prestriedajú spolu s čakajúcim zamestnancom na stanici. Takže im na konci služby z tej rutiny nešibe. Niektoré shuttle majú viac staníc, ale menej vozňov, tam je len jeden zamestnanec, ktorý je aj rušňovodičom aj sprievodcom a ukazuje na šrafované dosky.
MTA prevádzkuje aj iné vlaky ako metro, tam toto pravidlo neplatí.
Reply Comment has been edited by the author.
BA2301

BA2301

26 Jun 2024
#1 Rate positive Rate negative
Niekedy to vyzerá takmer úsmevne. Údajne to prvýkrát zaviedli preto, aby zvýšili presnosť vlakov a potom sa to prenieslo aj na iné profesie ako rušňovodičov.
Poznám ale iné miesto, kde sa táto metóda zčasti využíva. Vlaky v Newyorskom metre (správne MTA Subway) majú sprievodcu, pretože sú dlhé a rušňovodič by nezvládol na staniciach so zákrutami dbať o bezpečnosť pri nastupovaní a vystupovaní cestujúcich. Sú v kabíne v strede vlaku. Keď vlak zastaví v stanici, sprievodca otvorí okno a prstom ukáže na čierno bielo šrafovanú dosku nad stredom nástupišťa. A až potom otvorí dvere. Je to preto, lebo ak by rušňovodič zastavil na nesprávnom mieste a sprievodca by tú dosku nevidel, tak sa dvere neotvoria, kým sa vlak neposunie do správnej polohy (to vždy znamená vyšetrovaciu komisiu a postih rušňovodiča). Pred odchodom už sprievodca na nič neukazuje, ale musí cez otvorené okno skontrolovať, že nik nie je zacviknutý vo dverách. V preplnenom vlaku to znamená aj niekoľkonásobné otvorenie a zatvorenie dverí.
Reply Comment has been edited by the author.