Close

#827, route R1, Valcovne U. S. Steel - Vstupný areál U. S. Steel

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. (10 Jul 2020) (20/20)
Download item
Discussion post:
Location: Valcovne U. S. Steel - Vstupný areál U. S. Steel
Date: 18.5.2020
Vehicle: TWT / Pragoimex VarioLF2plus #827
Gallery: TWT / Pragoimex VarioLF2plus
Route: R1
Author: Tomáš Mihalik
Times viewed: 2573

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

mi.v

16 Jul 2020
#14 Rate positive Rate negative
Reply on: 110mat110 #13:
Ja to mám vyskúšané priamo. 50 m odo mňa nie je iba výpadovka, ale na nej aj svetelná križovatka s nákladiakmi, kamiónmi a zápchami v špičke, brzdením a rozbiehaním. Napriek tomu teraz sediac pri pracovnom stole počujem predovšetkým ventilátor notebooku a v pozadí motor chladničky. Ešte viac na pozadí je prúdenie vzduchu z rekuperácie a občas pri otvorenom okne zvuky dopravy z tej križovatky, niektoré z nich sú infrazvuky. A ako som písal, sme bez protihlukovej steny. Myslím že horšiu situáciu majú bežne v dedinách obyvatelia domov pri hlavných cestách. A predsa pri šoférovaní vídavam nové staveniská pri hlavnej ceste v každej druhej dedine. Keby ten hluk tak vadil, prečo by ľudia naďalej stavali aj pri hlavných cestách? Z praktického hľadiska by som z toho problém nerobil. Jasné – nie je to prémiové bývanie, ale je to bežný slovenský normál pre desaťtisíce domov. A podobne, čo potom paneláky na rohoch križovatiek na Terase? Mizerné miesto, ale byt v nich splácate pol života. A poznám ľudí, pre ktorí považujú bývanie na Terase za ideálne, lebo je odtiaľ "blízko do mesta" a hluk pre nich nie je rozhodujúci. Preto si myslím, že možnosť dať 200-metrový pás pri časti rýchlodráhy na bývanie za protihlukovou stenou nie je v porovnaní s inými lokalitami v meste žiadna katastrofa. Už teraz je v Košiciach veľmi veľa horších miest (a pritom drahších), takže mnohí by stavaním tam mohli ísť "do lepšieho". A tiež časť dĺžky územia by mohla slúžiť pre malé firmy (haly, budovy, dvory), ako je to na výpadovkách bežné.
Reply Comment has been edited by the author.

110mat110

16 Jul 2020
#13 Rate positive Rate negative
Reply on: mi.v #12:
Ja som byval asi 1km vzdusnou ciarou od rychlodrahy. A rano bolo elektricky pocut az ku nam. Ale o elektricky az tak nejde. Teraz byvam asi 20m od elektrickovej zakruty a vobec nemam problem (aj ked trat je rekonstruovana a ticha) problem su a budu nakliadaky. A tych 50m od I/16 bude pocut a bude ich tam kopa.
Reply

mi.v

15 Jul 2020
#12 Rate positive Rate negative
Reply on: Dispecer #11:
Hm, neviem sem pridať obrázok, tak skúsim ako príklad uviesť hypotetický pás zástavby pri električkovej zastávke Pereš, 200 m smerom do polí a dĺžke 700 m pri trati (ako základ). Dopad letiska a USS by na podľa mňa nich nebol významne väčší ako je na tých, čo teraz bývajú od zastávky Pereš 200 m smerom do kopca. Tí v kopci kúsok nad cestou neutekajú, ale stavajú tam aj nové domy. Preto som napísal, že mnohým ľuďom by podľa mňa tá lokalita nevadila ani smerom do polí. Aj vo väčšej dĺžke zástavby ako len oproti Perešu. A hneď by trať mala viac využitia. Jedna protihluková stena a trojité zasklenie okien robia "zázraky" 🙂 Bývam 50 metrov vzdušnou čiarou od košickej výpadovky BEZ protihlukových stien (iba pár plotov) a z cesty v dome nepočujem doslova nič cez deň ani v noci. (Trojité zasklenie a hlavné okná odvrátené od cesty. Otvárajú sa málo, miestnosti vetrá rekuperácia. Ale to všetko je dnes pri výstavbe štandard.) Výnimkou v počuteľnosti sú motorky vo vysokých otáčkach, tie vonku počuť doslova na pol kilometra a vo vnútri slabo tiež. A to je bez protihlukových stien. Preto si nemyslím, že by ľudia v páse výstavby pri trati nejako veľmi trpeli. Je dobré sa prejsť v zástavbe RD na Opátskom. Tiež si pozrite na mape polohu Šace a L. Dvora. Sú na USS "nalepené" v polovičnej vzdialenosti ako hore popísaný pás zástavby pri trati a nezdá sa, že by sa ich obyvatelia niekam vysťahovávali. Asi najhoršie sú na tom Sokoľany, keďže sú nielen blízko pri USS ale aj blízko osi letiskovej dráhy. Ale mnou spomínané miesta sú ďaleko od všetkého tohoto.
Reply Comment has been edited by the author.

Dispecer

15 Jul 2020
#11 Rate positive Rate negative
Reply on: mi.v #10:
"V 200-metrovom páse dole od cesty nevidím problém. Perešania tam už bývajú – nad cestou."
Ja som myslel, že sa bavíme o "východnom brehu I/16... 🙂
Reply

mi.v

15 Jul 2020
#10 Rate positive Rate negative
Reply on: Dispecer #7:
V 200-metrovom páse dole od cesty nevidím problém. Perešania tam už bývajú – nad cestou. Pri USS a letisku. Mnohí tam bývať neprídu pre hluk, ale mnohí sú pre vlastné bývanie urobiť priam čokoľvek. Napríklad idú bývať do lokality Na hore, ktorá sa zosúva alebo si nechajú postaviť dom na bývalom smetisku (nemenovaná lokalita), kde firma stavajúca domy na kľúč to má v paži a nechá betón v základoch vytuhnúť iba 3 dni a hneď robí steny. Preto by som nijako nepredpokladal, že ľudia si kúpia iba kvalitné bývanie v top lokalite. Seriously. 🙂
Reply

Antonio.Vale

15 Jul 2020
#9 Rate positive Rate negative 1
Post was removed.

N/A

14 Jul 2020
#8 Rate positive Rate negative
V ľavej spodnej časti - bažant! 😎
Reply

Dispecer

14 Jul 2020
#7 Rate positive 1 Rate negative
Reply on: mi.v #6:
Dávať do tesnej blízkosti letiska a USS obytnú výstavbu? Seriously? 🤔
Reply

mi.v

13 Jul 2020
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: Dispecer #5:
To naozaj nie je. Sľubovaná trať na letisko (radšej povedzme k priemyselnému parku) problém trochu odľahčí, keď z tej dĺžky 10 km aspoň niečo ukrojí.

Územný plán nedá aspoň trochu zástavby do tých polí pri trati? Namiesto toho, aby sa všetka zástavba ťahala do tých kopcov a odkrajovala z lesov. (Pereš & spol.)
Reply

Dispecer

13 Jul 2020
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: mi.v #4:
Nie je to len o tom.

Ono nájsť financie na kompletnú modernizáciu cca 10 km dlhej električkovej trate, ktorej celá pointa je dovoz zamestnancov do jedného podniku (lebo jej aktuálna poloha nie je dobrá na nič iné) nie je práve najjednoduchšie.
Reply

mi.v

13 Jul 2020
#4 Rate positive Rate negative
Reply on: Dispecer #3:
Má málo prepravených osôb?
Reply

Dispecer

13 Jul 2020
#3 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: S499.1023 #2:
Ono, aj budúcnosť samotnej rýchlodráhy je aktuálne iba otázkou bez odpovede... 😐
Reply

S499.1023

13 Jul 2020
#2 Rate positive 2 Rate negative
Reply on: mi.v #1:
Že by typický modrogumný argument "na farbu to nejazdí" ? V Marienbade sa argumentovalo takto.
Podobná situácia bola dlhé roky v BA, lebo sa nevedeli dohodnúť "lampári" s "drotármi" .,
Reply

mi.v

13 Jul 2020
#1 Rate positive Rate negative
Vie sa nejaký dôvod, prečo stĺpy na rýchlodráhe nevideli farbu celé roky?
Reply