Close

Kaarstraße, zastávka Mühlkreisbahnhof

imhd.sk imhd.sk
  1. Galleries
  2. Update
  3. Linz, AT (27 Aug 2019) (3/18)
Download item
Discussion post:
Location: Kaarstraße, zastávka Mühlkreisbahnhof
Date: 19.7.2010
Vehicle:
Gallery: Slovakia and the world › Linz
Linz, AT (27 Aug 2019)
Route:
Author: Richard Hudec
Times viewed: 1068

Comments

More

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
fanatikmhd

fanatikmhd

28 Aug 2019
#8 Rate positive Rate negative
Reply on: johnnyjanko #7:
Áno, brnenský typ by možno bol vhodnejší.

ale s tým opisom situácie nesúhlasím: Máme predsa aj križovatky, a zákon hovorí jasne, ak nemôžem prejsť, nevchádzam. Ak vidím električku s blinkrom, prejdú tak dve-tri auta cez prechod ku hrane prejazdného profilu pri odbočení, a daľšie ostanú pred zastávkou

Zastávaš týmto štýlom dogmu reality na slovenských cestách "svieti zelená, tak idem, aj keď neprejdem, lebo však nabudúce by som tiež neprešiel a mohll by som tu stáť do rána" ta kradšej povliezajú do križovatky, upchajú ju a koniec.

Zaujímavé, že cez dané miesto som prešiel nespočet krát, oboma smermi, autom, či mhd, a vžda vidím to isté. JEDINÉ AUTO prechádzajúce miestom vlezie na ostrovček v čase kedy zastavuje električka a plíži sa pomedzi ľudí. JEDINÉ AUTO čaká pred zastávkou, a keď síce dvere otvorené ,ale už nevidí ľudí, rozbehne sa na 40km/h a prefrčí povedľa otvorených dverí električky.
Najdlhšie som stál keď šiel voz za vozom 2 minúty v smere blumentál-rača, zastavil som tesne za prechodom na tom stúpaní na ostrovček a čakal, 2 minúty, 3 električky (s odbočením dole jedna) a išiel som úplne v pohode, bez problémov.
Osobne navrhujem osadiť kameru a nahrať 24h toho bodu, a vytvoriť štatistiku. Koľko áut tam bolo zdržaných hustou MHD (chudáčik stál 2 minúty lebo električka za električkou) a koľkati proste nedisciplinovane samotní porušili fatálne predpis tým, že vôbec nevedia ako sa majú správať.
Asi dva mesiace dozadu som tam šiel s jedným mimomestským fotografom smer Rača. Hádaj čo, auto sa začalo tlačiť cez zastávku práve keď otvoril dvere. Chlapec naučený na viedenské zastávky mu ukázal či je mešuge (pohyb vodorovne rukou pri hlave) , na čo pánko za volantom na medvedikovi ukázal prostredník, otvoril okienko že či máme nejaký problém. Odpoveď okamžitá áno, je tu zastávka a drobné vyhrážky k tomu, pánko začal pindať že on ide a jeho električka nemá čo zaujímať....odvtedy mal upravený zadný kufor....
Výsledok - nie, nie je to hustotou dopravy ale absolútno uneznalosťou pravidiel cestnej premávky. Tak ako jazdia strednopoliari BA-TT, tak máš aj tu. A trúfam si povedať že 50% problémov je spôsobených nedostatočnou znalosťou správania sa účastníkov cestnej premávky.
Reply
johnnyjanko

johnnyjanko

27 Aug 2019
#7 Rate positive Rate negative
Reply on: fanatikmhd #6:
Nesúhlasím s tým, že by tam jazdilo minimum áut. V pracovné dni ich je tam viac než dosť. A hlavne tam jazdí veľa električiek, lebo je to uzol. (Predpokladám, že na tejto trati v Linzi ich jazdí menej.) Takže v pracovné dni je dosť problém prejsť tadiaľ autom, pokiaľ ide za sebou viacero električiek a k tomu aj autobusy. Ak sa šoférovi nechce niekoľko minút čakať, čo je celkom pochopiteľné, tak sa skúsi pichnúť medzi vozidlá MHD.

A ešte nezabúdaj na to, že pri Blumentáli je križovatka, cestná aj električková, ktorá to celé ešte viac komplikuje. L9 sa pohne smer Ružinov, čakajúce autá sa rozbehnú, lenže zachvíľu musia znovu zastaviť, lebo električka odbočuje a musia jej dať prednosť. Tak stoja na nástupišti. A hneď na to príde ďalšia električka a otvorí dvere, pričom cestujúci musia nastupovať a vystupovať pomedzi stojace autá. Koho je to vina? Čo mal robiť ten šofér inak? Dokedy mal čakať? Keby sa vôbec nepohol, postaví sa tam ďalšia električka, a za ňou 39ka, a tak podobne. Tu nestačí ovládať teóriu, keď prax nefunguje.

Keby to bola zastávka brnenského typu, tak to síce pre IAD žiadne veľké zlepšenie nebude, ale minimalizovalo by sa riziko pre cestujúcich (nehovoriac o možných vyšších nástupných hranách), a k tomu by bolo v pohode, keby sa autá súkali zastávkou pomedzi vozidlá MHD, cestujúcim by to neprekážalo. Aj koľaje by mohli byť ďalej od seba a s plotom uprostred, aby to bolo bezpečnejšie.
Reply
fanatikmhd

fanatikmhd

27 Aug 2019
#6 Rate positive Rate negative
Reply on: johnnyjanko #5:
Áno, to čo hovoríš je pravda. Ale stále sa bavíme o bratislavskom Blumentáli. autá tade jazdia minimálne, a z toho to poserie každé druhé auto, takže si dovoľujem tvrdiť že problém začína s tým že absolútne tam väčšina netuší čo má robiť. Takže si trúfnem povedať, že ak nie je problém v inej krajine s rovnakou zastávkou s rovnakou hustotou spojov a rovnakým počtom áut tade jazdiť plynule, tak by to nemal byť problém ani u nás.
Ale áno, ak chceš riešiť blbuvzdorné riešenie na tom mieste, máš dve jednoduché možnosti. Prvá, je zrušiť prejazďovanie áut po ostrovčeku, a urobiť zaradenie do koľají - riziko máš jasné, tupci s vodičákom bez spatnych zrkadiel, alebo tí čo netušia ako veľké majú auto.
Možnosť druhá, je úplné vyradenie áut v tomto mieste, ale tu máme KDI ktoré zásadne neschvaľuje akékoľvek obmedzenie áut v najbližšom centre mesta, a už vôbec nie pred budovami štátnych inštitúcií
Reply
johnnyjanko

johnnyjanko

27 Aug 2019
#5 Rate positive Rate negative
Reply on: fanatikmhd #4:
Nesúhlasím. Pravidlá sú jedna vec, ale treba vymyslieť také pravidlá, aby ich dodržiavanie bolo jednoduché a prirodzené. Inak to nemôže fungovať. Ja nehľadám výhovorky pre vodičov, ale pri dopravných riešeniach strašne záleží na tom, aká je intenzita tej-ktorej dopravy. Čo je dobré pre tichú ulicu nemusí byť dobré pre vyťaženú. Niekde stačí jednokoľajná trať, niekde treba dvojkoľajnú. To je snáď samozrejmosť.

Alebo inak: ak sa nájde nejaké miesto, kde si chodci skracujú cestu cez trávnik, ploty alebo cesty pre autá, tak nestačí nadávať na chodcov, ale treba rozmýšľať, či netreba postaviť nový chodník alebo prechod. Podobne všetci vieme, že ak blikajú červené svetlá na žel. priecestí, tak tam nesmieš vstupovať. Ale ak je niekde dôležité žel. priecestie zavreté 45 minút z každej hodiny (napr. v Blansku to tak často je), tak nestačí len pokutovať ľudí, ale treba sa vážne zamyslieť, či tam radšej nemá byť mimoúrovňové kríženie.
Reply
fanatikmhd

fanatikmhd

27 Aug 2019
#4 Rate positive Rate negative
Reply on: S499.1023 #3:
Ak máš čiernobielu tlačiareň, tak áno 🙂

johnyjanko: Alebo začať používať autoškoly k učeniu pravidiel cestnej premávky, a definovať v zákonoch jasne a jednoznačne čo sa má robiť. Blumentál je "vyťažený" tak dve hodiny denne, a je irelevantné či tade ide ejdno auto denne alebo 10000 aut denne, keď raz stojí električka v zastávke (Blumentál ,Kamenné smer Manderlák) a auto vojde pomedzi ľudí, nemá to nič spoločné s vyťaženosťou zastávky, či tade jazdia autobusy alebo nie.

Aj pri blumentáli by sa dalo riešiť buď semaforom, alebo kombináciou prvkov ako je jasné a čitateľné VDZ, prípadne obohatené aj o ZDZ (napr tabuľa radenia v jazdných pruhoch) .

Vieš, vo výsledku mňa fascinuje fakt, že všade to ide, len u nás nie, a stále sa hľadajú výhovorky pre pravidelne chybujúcich vodičov. Prečo?

Sná´d jedinú príležitosť na zlepšenie by som videl v úprave výhybky dole na vazovku z blumentálu, aby bola výhybka pred zastávkou a v zastávke splietka ktorá by umožnila zastaviť dvom spojom rôznych smerov plnohodnotne v zastávke, nie na blind ako to tam býva....
Reply
S499.1023

S499.1023

27 Aug 2019
#3 Rate positive Rate negative
Reply on: fanatikmhd #1:
Je len čierna a biela, však?
Reply
johnnyjanko

johnnyjanko

27 Aug 2019
#2 Rate positive Rate negative
Záleží aj na tom, na akej frekventovanej komunikácii sa taká zastávka nachádza. Ak je tam príliš veľa áut, nemôže to fungovať. Tu na fotke to tak nevyzerá. A tiež či tadiaľ jazdia aj autobusy (pretože to môže byť pre neznalých šoférov ešte viac mätúce).

Pre Blumentál je viedenská zastávka azda najhoršie možné riešenie. Keby sa trochu pohrali s tým priestorom, dali by sa tam vyrobiť aj normálne nástupištia, alebo tam mala byť vylúčená IAD, alebo tam mohla byť zastávka brnenského typu ("Klusáčkova").

Reply
fanatikmhd

fanatikmhd

27 Aug 2019
#1 Rate positive Rate negative
V Linzi netušia že to je zlý typ zastávky ktorý ohrozuje všetkých a že vodiči áut sú ničnetušiaci a nevedia ako sa majú chovať ani kade majú obchádzať zastávku? Či tu to neplatí?
Reply